Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

na erre van egy mondás: Aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja <_<

Katasztrofális én is miket hallok, hogy iskolákban ezer éves technikákat oktatnak, sokszor hülyeségeket, vagy saját véleményeket oktatnak mint tényeket stb.

hát leht így van, de 3 helyen is tanították....

de amúgy nem mindegy??

bemész autósboltba, és megmondod, hogy F astrába kell fékolaj

Link to comment
Megosztás:

hát leht így van, de 3 helyen is tanították....

de amúgy nem mindegy??

bemész autósboltba, és megmondod, hogy F astrába kell fékolaj

nekem már mindegy <_<

dot4 es sárgát vettem tehát a színre szín elméletnek is megfelel és a dot4-et is teljesíti.... mi kell ennél több :)

Ja! Előkerestem a kocsi régi számláit amit a kocsival együtt kaptam(szervízkönyv helyett). Azok szerint 2000-ben volt fékolajcsere, szóval 9éves lötty van ill volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt tuti nem tenném. Nekem a szélesebb 45mm széles pofák vannak. Ha kisebb hengert tennék akkor tuti kisebb lenne a fékhatás is.

Tudom, hogy a hátulja kisebb szerepet játszik a fékezésben de amikor megvan pakolva és a fékerőszabályozó is küldené hátra a nyomást akkor biztos hiányozna az az 5% különbség.

Épp hogy nagyobb. Kisebb átmérőben nagyobb lenne a nyomás. Na de mindegy.

Azt az 5 % ot pedig tuti nem vennéd észre.

Link to comment
Megosztás:

Épp hogy nagyobb. Kisebb átmérőben nagyobb lenne a nyomás. Na de mindegy.

Azt az 5 % ot pedig tuti nem vennéd észre.

pont hogy kisebb <_<

fékrásegítőt is azért tesznek nagyobbat, hogy kisebb pedálerővel nagyobb fékerőt adnak.

ugyan ez van a munkahengernél is.

több fékfolyadék áramlik bele, de nagyobb erőt is fejt ki

targoncán is a kisebbik henger kezd el emelkedni, pedig semmi mechanika nincs hozzá, csak a kisebb nyomás a kisebb felületű hengert kezdi emelni, a nagyot csak akkor, ha a kis henger kiment teljesen, és elég nagy a nyomás a nagy henger mozdításáshoz.

a hengerben nagyobb lenne a nyomás, de nem a kifejtett nyomás, és itt ez számít.

de az is tény, hogy 5% ot tuti nem venne észre, mert azt az út simán elviszi.

Link to comment
Megosztás:

pont hogy kisebb <_<

fékrásegítőt is azért tesznek nagyobbat, hogy kisebb pedálerővel nagyobb fékerőt adnak.

ugyan ez van a munkahengernél is.

több fékfolyadék áramlik bele, de nagyobb erőt is fejt ki

targoncán is a kisebbik henger kezd el emelkedni, pedig semmi mechanika nincs hozzá, csak a kisebb nyomás a kisebb felületű hengert kezdi emelni, a nagyot csak akkor, ha a kis henger kiment teljesen, és elég nagy a nyomás a nagy henger mozdításáshoz.

a hengerben nagyobb lenne a nyomás, de nem a kifejtett nyomás, és itt ez számít.

de az is tény, hogy 5% ot tuti nem venne észre, mert azt az út simán elviszi.

Ezzel nem értek egyet! A kisebb henger nagyobb nyomás az igaz a főfékhenger oldalon ahol kelted a nyomást a rendszerben, de a munkavégző oldalon a nagyobb henger nagyobb erő!!!

Nehogy azt mondd, hogy ha ráadsz 10bar nyomást egy 5mm átmérőjű hengerre akkor az nagyobb erőt tud mintha ugyanezt egy 10mm átmérőjűre adnád.

Akkor a darukon vékonyka hengerek lennének és a kis emelőkön pl krokodil pedig hatalmas nagy. Ez hülyeség!

Link to comment
Megosztás:

fékrásegítőt is azért tesznek nagyobbat, hogy kisebb pedálerővel nagyobb fékerőt adnak.

Ezzel is megad ellen szóltál ha belegondolsz

A nagyobb fékrásegítő nagyobb felület azaz nagyobb átmérőjű membrán amin a motor vákumja rásegít. Tehát nagyobb átmérő nagyobb erő ami segít ezért kell kisebb erővel taposnod a pedált.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel nem értek egyet! A kisebb henger nagyobb nyomás az igaz a főfékhenger oldalon ahol kelted a nyomást a rendszerben, de a munkavégző oldalon a nagyobb henger nagyobb erő!!!

Nehogy azt mondd, hogy ha ráadsz 10bar nyomást egy 5mm átmérőjű hengerre akkor az nagyobb erőt tud mintha ugyanezt egy 10mm átmérőjűre adnád.

Akkor a darukon vékonyka hengerek lennének és a kis emelőkön pl krokodil pedig hatalmas nagy. Ez hülyeség!

Távol álljon tőlem, hogy beleszóljak a vitába vagy netán okoskodónak tűnjek, de nekem erről az jut az eszembe, hogy: Mi nehezebb, egy tonna libatoll vagy egy tonna vas? :) <_<

Szerintem ugyanakkora erőt közvetit mindkét henger a fent emlitett esetben. Mindössze annyi - egyébként nem elhanyagolandó - eltérés van a két henger által közvetitett erőben, hogy az egyik(a vékonyabbik/kisebb átmérőjű) lehet, hogy nem birja ugyanazt a terhelést mint a másik(a nagyobb átmérőjű) Mindazonáltal, és amennyiben azt az erőt egyforma méretű felületre(legyen az a fékpofa "füle") továbbitja mindkét henger, akkor maga az átvitt erő is ugyanakkora kell hogy legyen...vagy tévedek?

Mellesleg a daru is emelhetne egy teleszkópos antennányi átmérőjű hidraulikus rendszerrel feltéve ha az anyagának megvolna a kellő szilárdsága és nem rogyna össze a teher alatt.

..csak igy egyszerű paraszti ésszel átgondolva gondoltam úgy, hogy ezt igy megosztanám veletek... :)

Link to comment
Megosztás:

Távol álljon tőlem, hogy beleszóljak a vitába vagy netán okoskodónak tűnjek, de nekem erről az jut az eszembe, hogy: Mi nehezebb, egy tonna libatoll vagy egy tonna vas? :lol: <_<

Szerintem ugyanakkora erőt közvetit mindkét henger a fent emlitett esetben. Mindössze annyi - egyébként nem elhanyagolandó - eltérés van a két henger által közvetitett erőben, hogy az egyik(a vékonyabbik/kisebb átmérőjű) lehet, hogy nem birja ugyanazt a terhelést mint a másik(a nagyobb átmérőjű) Mindazonáltal, és amennyiben azt az erőt egyforma méretű felületre(legyen az a fékpofa "füle") továbbitja mindkét henger, akkor maga az átvitt erő is ugyanakkora kell hogy legyen...vagy tévedek?

Mellesleg a daru is emelhetne egy teleszkópos antennányi átmérőjű hidraulikus rendszerrel feltéve ha az anyagának megvolna a kellő szilárdsága és nem rogyna össze a teher alatt.

..csak igy egyszerű paraszti ésszel átgondolva gondoltam úgy, hogy ezt igy megosztanám veletek... :lol:

Na akkor eljöhetnél ide a melóhelyemre ahol pneumatikával foglalkozunk. Ráadnék 2bar nyomást egy 10-es munkahengerre és ugyanennyit egy 50-es hengerre. Garantálom neked, hogy a 10es alatt röhögve otthagyhatnád az aujjad, de a 50-es bizony összetörné a csontot benne.

Egyszerű általános iskolai fizika: P=F/A -> F=P*A Tehát ha növeled a felületet akkor nő az erő ha marad a nyomás állandó.

Ilyen nehéz ezt megérteni :) :)

(P: nyomás F:erő A:felület)

Ugyanezen képletből számítható, hogy miért ad nagyobb nyomást a kisebb felület a főfékhengernél: P=F/A Nem mindegy hogy erőből csinálsz nyomást (lásd főfékhenger) vagy a "munkavégzésnél" a nyomásból újra erőt (munkahengernél)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor eljöhetnél ide a melóhelyemre ahol pneumatikával foglalkozunk. Ráadnék 2bar nyomást egy 10-es munkahengerre és ugyanennyit egy 50-es hengerre. Garantálom neked, hogy a 10es alatt röhögve otthagyhatnád az aujjad, de a 50-es bizony összetörné a csontot benne.

Egyszerű általános iskolai fizika: P=F/A -> F=P*A Tehát ha növeled a felületet akkor nő az erő ha marad a nyomás állandó.

Ilyen nehéz ezt megérteni :) :)

(P: nyomás F:erő A:felület)

De akkor miért írtad ezt: (?) <_<

Nehogy azt mondd, hogy ha ráadsz 10bar nyomást egy 5mm átmérőjű hengerre akkor az nagyobb erőt tud mintha ugyanezt egy 10mm átmérőjűre adnád.
Link to comment
Megosztás:

sárga az :)

jajjmáá, nem 20 évvel ezelőtt vagyunk... színre nem lehet alapozni, se fékfolyadékot, se hűtőfolyadékot.

Mindenki tud olvasni, rá van írva a dobozra a szükséges adat, ami alapján lehet választani.

DOT4 fékolaj kell, illetve lehet 5.1 is. Keverni nem illik. Ennyi <_<

Link to comment
Megosztás:

nem értem a kérdésed... Itt is azt kérdőjeleztem meg, hogy ugyanakkora lenne az erő különböző méretű hengereknél mint ahogy te vagy más állította. Ezért kezdődik a mondat így hogy: "Nehogy azt mondd, hogy ..."

Ezzel nem értek egyet! A kisebb henger nagyobb nyomás az igaz a főfékhenger oldalon ahol kelted a nyomást a rendszerben, de a munkavégző oldalon a nagyobb henger nagyobb erő!!!

Nehogy azt mondd, hogy ha ráadsz 10bar nyomást egy 5mm átmérőjű hengerre akkor az nagyobb ugyanakkora erőt tud mintha ugyanezt egy 10mm átmérőjűre adnád.

Akkor a darukon vékonyka hengerek lennének és a kis emelőkön pl krokodil pedig hatalmas nagy. Ez hülyeség!

Belemacskásodtál :)

Én értem, miről beszélsz, csak - gondolom, egy nyelvtani hiba miatt - Te mondtál ellent saját magadnak <_<

Link to comment
Megosztás:

nagyobb felületű munkahenger nagyobb erőt fog tudni végrehajtani, ahogy a képlet is mutatja.

targoncánál teleszkópos van

de mondok akkor egy másik példát.

van egy olajos emelő, aminek fele akkora az átmérője, mint a másiknak.

melyikkel könyebb felemelni az autót???

a fele annyival fele annyit kell pumpálni( csak átmérőben térnek el, pumpa csövei maga a pumpa minden azonos) de nehezebb, amíg a kétszer akkorával egykézzel pimpálhatsz, de kétszer többet.

minnél nagyobb a munkahneger, annál nagyobb erőkifejtésre lehet használni.

Link to comment
Megosztás:

Belemacskásodtál :)

Én értem, miről beszélsz, csak - gondolom, egy nyelvtani hiba miatt - Te mondtál ellent saját magadnak <_<

Jó volt az úgy ahogy volt:

Nehogy azt mondd, hogy ha ráadsz 10bar nyomást egy 5mm átmérőjű hengerre akkor az nagyobb erőt tud mintha ugyanezt egy 10mm átmérőjűre adnád.

Szedjük szét majd rakjuk össze a mondatot újra

Nehogy azt mondd = nem úgy van ne beszélj hülyeséget vagy másként ne akard velem megetetni hogy

10 bar 5mm > mint 10bar 10mm

Szóval én cáfolom azt ami a "Nehogy azt mondd " után van. Akkor pedig jó. Nem?

Link to comment
Megosztás:

jajjmáá, nem 20 évvel ezelőtt vagyunk... színre nem lehet alapozni, se fékfolyadékot, se hűtőfolyadékot.

Mindenki tud olvasni, rá van írva a dobozra a szükséges adat, ami alapján lehet választani.

DOT4 fékolaj kell, illetve lehet 5.1 is. Keverni nem illik. Ennyi <_<

Hát akkor direkt jobb lett volna más színű. Akkor rögtön látnám ha a hengerhez ér az új folyadék. Na de most már mindegy.. :)

Link to comment
Megosztás:

Jó volt az úgy ahogy volt:

Jó, bocs, ott a pont nálad, jó volt az úgy, ahogy volt. Bekavartam magam <_< Nem mondom el mivel, mert azzal titeket is bekavarnálak :)

Cserébe kérném Karcsi bácsit, hogy ezt az egészet rakja át valahova, mert itt nagyon off...

NAhát... Már offolni sem tudok egy tisztességeset :) :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megvannak az új fékpofáim (ferrodo). Ami viszont érdekes, hogy az egyik pofánál ferdén ragasztották rá gyárilag a ferodo réteget. A tullógást lemunkálták de így a pofa egyik végén 3-4mm-el keskenyebb a ferodo. Lehet ebből gond?

Tegnap nem bírtam kitekerni azaz nem akartam szétcseszni a hollandit ami a csövet a munkahengerbe fogatja. Villáskulccsal próbálkoztam de sikretelenül. Ezzel talán nagyobb sikerem lenne, de hol kapok ilyet? Lehet ilyen barkács áruházakban is vagy csak szerszámbolt?

kulcs

További tapasztalatok:

Fékolaj lemosása: féktisztítóval sem sikerült rendesen. Maradt a filmréteg. Erre kaptam a tippet, hogy vízzel. És valóban! A vízzel gyönyörűen lejött a fékolaj, igaz utána azonnal megjelent a rozsda a fémtiszta felületeken pl dob belseje.

Kenés a fék körül: nem tudom ki félt a zsírozástól a fék körül de még a szervízköny (így csináld) és a Tis is ír kenéseket. PL az automata utánállító menetére szilikonzsírt vékonyan. Még opel száma is van a kenőanyagnak.

Remélem a fékhengert le tudom valahogy csavarni mert semmi kedvem még csüvet is cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Megvannak az új fékpofáim (ferrodo). Ami viszont érdekes, hogy az egyik pofánál ferdén ragasztották rá gyárilag a ferodo réteget. A tullógást lemunkálták de így a pofa egyik végén 3-4mm-el keskenyebb a ferodo. Lehet ebből gond?

Tegnap nem bírtam kitekerni azaz nem akartam szétcseszni a hollandit ami a csövet a munkahengerbe fogatja. Villáskulccsal próbálkoztam de sikretelenül. Ezzel talán nagyobb sikerem lenne, de hol kapok ilyet? Lehet ilyen barkács áruházakban is vagy csak szerszámbolt?

kulcs

További tapasztalatok:

Fékolaj lemosása: féktisztítóval sem sikerült rendesen. Maradt a filmréteg. Erre kaptam a tippet, hogy vízzel. És valóban! A vízzel gyönyörűen lejött a fékolaj, igaz utána azonnal megjelent a rozsda a fémtiszta felületeken pl dob belseje.

Kenés a fék körül: nem tudom ki félt a zsírozástól a fék körül de még a szervízköny (így csináld) és a Tis is ír kenéseket. PL az automata utánállító menetére szilikonzsírt vékonyan. Még opel száma is van a kenőanyagnak.

Remélem a fékhengert le tudom valahogy csavarni mert semmi kedvem még csüvet is cserélni.

Ja nekem is nagynyomásúval mosta le autószerelőm a fékdob belsejét, aztán féktisztítózott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.