Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Sajnos, nem tudom "házilag" megoldani a kormányrezgésem, 1xűen nem férek hozzá...most kapott friss műszakit, a szerelő (szerint) a kormány/rudon/műben elhalt valamiféle tömítés, és az nem csillapítja a motor álltal keltett rezgéseket. Jövő 7en megérdemel 1 normális szakit a kis vas, és csak bízni tudok benne, hogy nem fog súlyos ezrekbe kerülni...állítólag NEM, csak a javítás lesz macerás vagy hosszadalmas. Lényeg, hogy szűnjön meg a rezgés/kopogás/, ami már nem csak alapjáraton hallatszódik, hanem menet közben is, ha pl.egyenetlen úton haladok.

Esetleg ha lenne tippetek (a tömítés hiánya/ elhalálozása) kívül, azt megköszönném!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy 94-es 1.4, 8 szelepes corsám. mostanában nem akar indulni. hidegen nincs vele baj, de jár a motor 5 percet utána leállítom nem indul. csak köhög durrog. önindító forgat de semmi. volt olyan hogy mentem vele kb 2 kilómétert, beálltam a parkolóba, max 10 perc után indulni akarok , semmi. vártam fél órát utána pöccre indult. először arra gondoltam nem kap benzint. viszont az ac megy, a benzinnyomás a hiba megléte közben is megvan. tartja stabilan. elvittem szerelőhöz. értetlenül áll a dolog előtt. esetleg gyújtásra gyanakszik... van esetleg valami ötletetek mi okozhat ilyet? még annyit hozzátennék hogy mikor járó motornál a ventillátort elinditom akkor visszaesik az alapjárat. nem tudom ez befolyásol-e valamit. előre is köszi

Aksid milyen állapotban van? Hány éves? Nem tudom mi okozhatja, az a ventillátoros kapcsolás szerintem aksit jelent

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne. A 99-es a x12xe-s corsám egy komolyabb motorfelújítás után (vezérműlánc+hozzávalók, ékszíj+ a feszítője, új hidrotőkék, minden tömítés + vízpumpa, a gyertyák is GM újak , légtömegmérő) 10000 km-rrel. A a fék és kipufogóredszer is az előző műszakinál lett cserélve. A két első kerékjárati ív kissé rozsdásodik, és aktuálisan nem akar működni a hátsóablakfűtés.
A kérdésem annyi lenne, hogy szerintetek reálisan mennyit lehet kérni érte?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nézz körül a használtautón, hogy mennyiért mennek ezek az évjáratok. Az ötajtós és a háromajtós között árban elég nagy különbség van (előbbi javára).

Egy ismeretlen vevőnek valószínűleg több negatívumot jelent a sárvédők rozsdásodása, mint amennyi pozitívumot a rendbe rakott motor.

Lehet, hogy érdemes lenne rendbe rakni azt a fényezést. Persze nem márkaszervizben. Én tudnék ajánlani neked ehhez olcsó és jó fényezőt, de ha nem itt laksz, ahol én, akkor nem vagy kisegítve. A hátsó ablakfűtés nem működése nem olyan nagy dolog.

Link to comment
Megosztás:

Nézz körül a használtautón, hogy mennyiért mennek ezek az évjáratok. Az ötajtós és a háromajtós között árban elég nagy különbség van (előbbi javára).

Egy ismeretlen vevőnek valószínűleg több negatívumot jelent a sárvédők rozsdásodása, mint amennyi pozitívumot a rendbe rakott motor.

Lehet, hogy érdemes lenne rendbe rakni azt a fényezést. Persze nem márkaszervizben. Én tudnék ajánlani neked ehhez olcsó és jó fényezőt, de ha nem itt laksz, ahol én, akkor nem vagy kisegítve. A hátsó ablakfűtés nem működése nem olyan nagy dolog.

Köszönöm!

3 ajtós egyébként és Pécsett vagyok, de ha mondasz egyet megköszönöm, érdeklődni ingyen van :).

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Kis Corsám lett nagy problémám, a megfejtésében a segítségeteket szeretném kérni:

- Alapjárat hidegen, melegen össze vissza mászkál (leginkább felfelé)

- Check Engine világít, aztán olykor nem. De többet igen, mint nem. (Komoly terhelés alatt, pl. hegynek felfelé általában kialszik, de más rendszerességet nem fedeztem fel)

- Gyorsítás szakaszos, megtorpanós és erőtlen alsóbb fordulatszámon a motor, aztán egyszer csak magára talál, de ha bemelegszik ez elmúlik nagyrészt

- Indulni indul minden gond nélkül

A Corsa: '96. dec, X12SZ motorkóddal. Alapjárat motor cserélve, injektor és gyertyák megtakarítva. Probléma maradt.

Ha valakinek esetleg van ötlete, ossza meg velem pls!

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Vettem egy B Corasát a nejemnek, de a 14" -os felnivel valahogy nem igazán passzol. Láttam pár tuning képet és a 13" felnivel nagyon passzolt a kisautó. A kérdésem, hogy 13" milyen széles felni fér el milyen gumival? Gondolkodok lemezfelnin is, végső soron az való a Magyar utakra :) Viszont ültetnem is kell mert nem tudom az Osztrák milyen rugókat tett bele, de hogy nem gyári az biztos, mert a 17" 45 gumival simán elfért alatta. Olyan lett mint egy terepjáró :)

Szóval méreteket kérek, vagy ha valaki elszeretné adni a felniket írjon.

Valami ilyenre gondoltam :)

corsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : Lion
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Monday a légtömegmérő hiba is peodikálhat ilyet.

Schorpyon szerintem ez ilyen; nálam is ez van;meg lehets

szokni úgyis addig küldöd ebben a fokozatban amíg leolvad a jég :).

Naszóvalaszondja!

Reggel első dolgom volt, hogy lehúztam a lambdaszonda csatlakozóját. Ez megoldotta a gyorsulásos problémákat, nulla megtorpanás, a gépszerkezet húz egyenletesen. Viszont még mindig játszik hidegen az alapjárattal és néha néha (sokkal kevesebbszer mint eddig) kigyullad a Check Engine.

Ha cserélem a lambdaszondát vadiújra akkor ez is megoldódik? Vagy nézzek azért rá a légtömegmérőre is?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet.

Van ismerősnek, egy '93-4-es B Corsája, elvileg 1.7 Döbbenet. Jelenség, világít a töltés visszajelző, meg első indításnál piszkos nehezen teker kraft nélkül ügye. Ezen felbuzdulva szerzett egy bontott, de állítólag hibátlan generátort. Állítása szerint vákuum sincs, mert kemény a fék. A másik dolog, hogy ami most rajta van generátor, van egy vastag vezeték rajta, meg egy stekker zöld -fehér, és kék-fehér csíkozással ha jól emlékszem. Amit szerzett, az alakra kicsit eltérőbb, de azt mondták az a bele való. Gond: ezen kör stekker van, a régin téglalap. Gond kettő, kör stekkerben 3 vezeték van, téglalapban 2. Gond 3, külön van még egy vastag vezeték ( lehet van még egy valami, nem emlékszem pontosan).

Mivel nem ismerem a típust, főleg ezt a fajta generátorokat.

Kérdés: Van e összefüggés a töltés, és a vákuum megszűnés közt, vagy lehetséges e egyáltalán? Melyik vezeték mi akar lenni, mert nagyon azt akarja, hogy kicseréljem. Valami olyat mondtak neki, hogy a mostaninál a vastagon megy a feszültség, a kék a visszajelző, zöldre nem emlékszem. Szerintem van egy "kis" barbár munka a generátor környékén, de érdekelne ,hogy tudja e valaki kivitelezhető e a csere? Ha igen arra is kíváncsi lennék, hogy mekkora szívás a 165415 különböző cső miatt ami rajta van. ( nem műszaki analfabéta vagyok)

Köszönöm, aki tud segíteni hasznos információval.! :)

Link to comment
Megosztás:

Monday, villogtasd ki a hibakódot, akkor többet fogunk tudni. Légtömegmérőd nincs. Hála az égnek. =)

Ha cseréled a lambdát, kizárólag eredeti és belevaló Bosch-t tegyél bele.

(Bazsikem, X12SZ-ben nincs légtömegmérő.)

Schorpyon, szerintem a ventillátor kalitkájával lesz a nyűg, vagy valami rosszabb. A pollenszűrőháza alatt lakik, mihelyst azt leműtöd, valószínűleg kiderül, mi a rázkódás oka.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek hibát követtem el, hogy Ezt a bekarikázott kis csövecskét szilikon csőre cseréltem (ez volt kéznél anno)? Bejátszhat ez az alapjáratába? Mivel ha jól sejtem ott vákuum van és lehet össze rántja a szilikon csövet.

Ilyen cucc van nekem is.

Abba szerintem is vákum szerű valami megy, de a szűrő dobozába ugye olyan szerkezet van, ami nyitogat egy ajtót. Másik végibe, a nagy műanyagba pedig csak 1 pöcökre húzódik rá, azon belül nem tudom mi lehet.

Egyik állásba a levegőt a kipufogó leömlőkről fogja szívni (abból a csővől, amire mutat egy piros nyíl, a cső most nincs rajta), másik állásban pedig a zárhídfelőll , hidegebb levegőt.

Nem tudom pontosan hogy működik, de nekem tuti nem működik, mert belül az a toló cucc ami tolja ezt az ajtót nekem eltört az ajtótól.

Azt hiszem neked hiányzik az a "gyűjtő" lemez a leömlőkfelöl, ami össze gyűjteni a meleg levegőt.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

pár napos állás után inditanám be az autót, be is indul viszont hagytam kicsit melegedni, rá egy percre elkezd durrogni a kipuff majd le is állitottam gondolvàn a gyujtás elosztó fedélbe biztos került kondenz (volt már rá példa). Levettem kitöröltem majd visszarak de a kocsi már nem indult. Teker, olyan mintha majdnem begyulladna de mégse, gyergya kábeleket rotort cseréltem, gyertyàkat megtisztitottam de semmi változás, valakinek ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen cucc van nekem is.

Abba szerintem is vákum szerű valami megy, de a szűrő dobozába ugye olyan szerkezet van, ami nyitogat egy ajtót. Másik végibe, a nagy műanyagba pedig csak 1 pöcökre húzódik rá, azon belül nem tudom mi lehet.

Egyik állásba a levegőt a kipufogó leömlőkről fogja szívni (abból a csővől, amire mutat egy piros nyíl, a cső most nincs rajta), másik állásban pedig a zárhídfelőll , hidegebb levegőt.

Nem tudom pontosan hogy működik, de nekem tuti nem működik, mert belül az a toló cucc ami tolja ezt az ajtót nekem eltört az ajtótól.

Azt hiszem neked hiányzik az a "gyűjtő" lemez a leömlőkfelöl, ami össze gyűjteni a meleg levegőt.

Értem a működési elvét, ja meg ez nem az én autómról készült. Olyan gondom van, már egy jó ideje, hogy jár a motor szépen indítás után, aztán kb 3-4 perc után van, hogy úgy leejti az alapjáratot, hogy majdnem megáll. Aztán megemeli és jár szépen, kicsit később megint. Plusz olyat is megfigyeltem, hogy a kuplung felengedésére is megváltozik az alapjárata, majdnem hasonló szituáció mint amit írtam. És, hogy tovább folytassam néha olyan mintha nem lenne motorfék. Alapjárati motor pár hónapos, gyertyák is újak, rotor, elosztófedél is, csövek jók, tömítéseket is cseréltem már. Most erre gondoltam hátha, azonban még mindig a MAP szenzorra gyanakszom, mivel ha lehúzom a stekkerét, akkor kisimul az alapjárat, de ugye dobja a hibakódot. Ezért is érdeklődtem, mert már minden apró lehetőségbe kapaszkodom. Na ezért nem kellene nekem sose többet benzines, átkozom azt a napot mikor ezt megvettük :) A jó régi dízelemnél ilyen sosincs, -10ben is pöcc, alapjárat ingadozást talán könyvben olvasott, ha tud olvasni :D .

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

pár napos állás után inditanám be az autót, be is indul viszont hagytam kicsit melegedni, rá egy percre elkezd durrogni a kipuff majd le is állitottam gondolvàn a gyujtás elosztó fedélbe biztos került kondenz (volt már rá példa). Levettem kitöröltem majd visszarak de a kocsi már nem indult. Teker, olyan mintha majdnem begyulladna de mégse, gyergya kábeleket rotort cseréltem, gyertyàkat megtisztitottam de semmi változás, valakinek ötlet?

Még annyira nem értek a benzinesekhez, de tanulok :) Én ránéznék az elosztófedél alján lévő csatlakozóra, ha jól tudom gyújtásmodul a neve. Mozgasd meg, kontakt spray.

Link to comment
Megosztás:

Még annyira nem értek a benzinesekhez, de tanulok :) Én ránéznék az elosztófedél alján lévő csatlakozóra, ha jól tudom gyújtásmodul a neve. Mozgasd meg, kontakt spray.

megcsináltam, leszedtem a csatit áttöröltem sőt a trafónál is meg a mellette levő (azt hiszem gyújtás modulnak hívják) kis egységnek is áttöröltem a csatiját, sajnos nem semmi változás :(

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet.

Van ismerősnek, egy '93-4-es B Corsája, elvileg 1.7 Döbbenet. Jelenség, világít a töltés visszajelző, meg első indításnál piszkos nehezen teker kraft nélkül ügye. Ezen felbuzdulva szerzett egy bontott, de állítólag hibátlan generátort. Állítása szerint vákuum sincs, mert kemény a fék. A másik dolog, hogy ami most rajta van generátor, van egy vastag vezeték rajta, meg egy stekker zöld -fehér, és kék-fehér csíkozással ha jól emlékszem. Amit szerzett, az alakra kicsit eltérőbb, de azt mondták az a bele való. Gond: ezen kör stekker van, a régin téglalap. Gond kettő, kör stekkerben 3 vezeték van, téglalapban 2. Gond 3, külön van még egy vastag vezeték ( lehet van még egy valami, nem emlékszem pontosan).

Mivel nem ismerem a típust, főleg ezt a fajta generátorokat.

Kérdés: Van e összefüggés a töltés, és a vákuum megszűnés közt, vagy lehetséges e egyáltalán? Melyik vezeték mi akar lenni, mert nagyon azt akarja, hogy kicseréljem. Valami olyat mondtak neki, hogy a mostaninál a vastagon megy a feszültség, a kék a visszajelző, zöldre nem emlékszem. Szerintem van egy "kis" barbár munka a generátor környékén, de érdekelne ,hogy tudja e valaki kivitelezhető e a csere? Ha igen arra is kíváncsi lennék, hogy mekkora szívás a 165415 különböző cső miatt ami rajta van. ( nem műszaki analfabéta vagyok)

Köszönöm, aki tud segíteni hasznos információval.! :)

1.) Motortípus megállapítás

2.) ahhoz való generátor beszerzése, vagy megállapítani, ami van most, az hozzá való-e.

3.) Ha a csövek és a vezetékek szét vannak barmolva, akkor egy másik ugyanilyen motoros autón megnézni, mi hogy van, melyik cső hova megy, melyik vezeték hova van kötve.

4.) generátor felszerelése.

Mivel a vákuumot a generátoron lévő szivattyú állítja elő, így a kemény fék és a nincs töltés között van összefüggés. Ebből találd ki, hogy mi.

Link to comment
Megosztás:

megcsináltam, leszedtem a csatit áttöröltem sőt a trafónál is meg a mellette levő (azt hiszem gyújtás modulnak hívják) kis egységnek is áttöröltem a csatiját, sajnos nem semmi változás :(

Benzinszivattyú indul? Hallani a búgás, gyújtás ráadásnál?

Link to comment
Megosztás:

1.) Motortípus megállapítás

2.) ahhoz való generátor beszerzése, vagy megállapítani, ami van most, az hozzá való-e.

3.) Ha a csövek és a vezetékek szét vannak barmolva, akkor egy másik ugyanilyen motoros autón megnézni, mi hogy van, melyik cső hova megy, melyik vezeték hova van kötve.

4.) generátor felszerelése.

Mivel a vákuumot a generátoron lévő szivattyú állítja elő, így a kemény fék és a nincs töltés között van összefüggés. Ebből találd ki, hogy mi.

1.: Opel specifikus adta neki a generátort, évjárat, meg motorkód alapján, nyaka rajta, hogy az a bele való, én akkor mit okoskodjak vele.

2.: Számok alapján olyan generátort kapott, ami bele való.

3.: Csövek közül 1-en van annyi barmolva, hogy nem könyök csatlakozó van rajta, hanem egyenes. Ezek egyértelműek, mivel 1 kijövő vakuum van, meg gondolom kenve van benne valami.....Vezetékeknél van katyvasz, de azt írtam.

4.: Meg nézték egy nem 1.7-es, hanem egy 1.5 Szívószaron, hogy milyen generátor van, padka ugyan az, mint amit adtak.

Arra lettem volna kíváncsi, hogy valaki biztos látott már ilyen, 2 különböző generátort, hogy gyárilag melyik vezeték mi lenne, mert most ha én ezt csak úgy bekötöm.....másodperc tized része alatt fogja az egyenirányítót szétbaszni....

Link to comment
Megosztás:

A vákuumszivattyúra megy egy nagynyomású olajcső, menetes csatlakozással. Megy rá egy olajvisszafolyó cső, bilincses csatlakozással. Meg maga a vákuumcső a fékrásegítő devanderről. A vastag vezeték a töltés. Ezen kívül egy kétpólusú csatlakozónak kell mennie a generátorra. Egyik a fordulatszámmérő jeladója, a másik meg a gerjesztőáram. Most azt ne kérdezd, hogy ezen melyik vezeték milyen színű. Ezt vagy kiderítitek elektromos rajz alapján, vagy egy másik ugyanilyen kocsiról.

Link to comment
Megosztás:

benzin van a tankba? :D

van :D amit még tegnap csináltam az az hogy megnéztem az összes kábelen a szikrát, nem tudom mekkora kell legyen de volt valami mindegyiken, visszatettem a régi rotort (persze azt is meg smirgliztem kicsit) volt még egy elosztófedél is azzal is kipróbáltam, viszont a rotor után levő takaró műanyag kicsit rossz állapotban van nem áll meg a helyén már (levan törve az oldala) de ha viszont visszarakom a fedelet az megtartja.

a rotorból a új ilyen

http://www.ebay.co.uk/itm/Opel-Manta-A-AccuSpark-Red-Rotor-arm-for-Bosch-Distributors-/180777465228?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a172d358c

a régi meg ilyen, nem tudom számit e mindkettő bosch állitólag

http://www.ebay.com/itm/OPEL-CORSA-B-1-2I-1-4I-Rotor-Arm-/400684045674

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.