Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok

Van egy 1,2 16v automataváltós Corsam.

azt szeretném kérdezni hogy az automataváltóba hány kilométerenként kell olajat cserélni,vane a váltóba olajszűrő (mert sehol nem találok)ill mennyi olaj kell a váltóba.

Válaszokat előre köszönöm

Üdv:Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám a pokolgépemmel(x10xe).

Reggel rutinszerűen nyitottam a garázst és pattantam be a gépszörnybe indulásra készen.Na itt jött a gond.

Indítok, tekeri a motort de nem gyúl be, 3. próbálkozás után feladtam de miután elengedtem egy telefont hogy fuvar kell még próbálgattam azért, 2-3 perc után kínkeserves indítózgatások közepette egyszer csak begyúlt, beindult, semmi hiba, teljesen normálisan járt a motor emelt fordulaton ahogy az kell.Aztán leállítottam indítottam megint, pöcc-röff, járattam egy kicsit majd megint leállítottam, már mozdult a hőfok mutató, indítom pöcc-röff.Na mondom jól van ma itthon maradsz azért.(utoljára Szombaton volt használva egyébként, de volt már mikor egy héten keresztül nem volt beindítva és mégis egyből indult)

Hazaértem nemrég, indítom pöcc-röff.

Mi lehetett a gond?Olyan volt mintha nem kapott volna benzint, mert mikor reggel először beröffent csak 1-2-t köhentett aztán indult is.Mint mikor kicseréltem az üzemanyagszűrőt és amíg nem volt megfelelő a benzinellátottság addig nem indult, majd ahogy egyre több benzin jutott a hengerekbe elkezdett egyik-másik köhögni majd indult is a gép.Viszont a különbség hogy akkor 2x nekiálltam és indult is, itt meg nem akart.

Valahol elszökhetett az üzemanyag a csövekből?

Alatta nyom nincs.

Szivattyú nem dolgozott?Ha jól tudom indítás közben működik.

A kesztyűtartó felől indítás közben eszeveszett kattogást hallottam az mi lehetett?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

ilyen gondom nekem is volt. A főtengely jeladó adta meg magát.

Üdv.

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám a pokolgépemmel(x10xe).

Reggel rutinszerűen nyitottam a garázst és pattantam be a gépszörnybe indulásra készen.Na itt jött a gond.

Indítok, tekeri a motort de nem gyúl be, 3. próbálkozás után feladtam de miután elengedtem egy telefont hogy fuvar kell még próbálgattam azért, 2-3 perc után kínkeserves indítózgatások közepette egyszer csak begyúlt, beindult, semmi hiba, teljesen normálisan járt a motor emelt fordulaton ahogy az kell.Aztán leállítottam indítottam megint, pöcc-röff, járattam egy kicsit majd megint leállítottam, már mozdult a hőfok mutató, indítom pöcc-röff.Na mondom jól van ma itthon maradsz azért.(utoljára Szombaton volt használva egyébként, de volt már mikor egy héten keresztül nem volt beindítva és mégis egyből indult)

Hazaértem nemrég, indítom pöcc-röff.

Mi lehetett a gond?Olyan volt mintha nem kapott volna benzint, mert mikor reggel először beröffent csak 1-2-t köhentett aztán indult is.Mint mikor kicseréltem az üzemanyagszűrőt és amíg nem volt megfelelő a benzinellátottság addig nem indult, majd ahogy egyre több benzin jutott a hengerekbe elkezdett egyik-másik köhögni majd indult is a gép.Viszont a különbség hogy akkor 2x nekiálltam és indult is, itt meg nem akart.

Valahol elszökhetett az üzemanyag a csövekből?

Alatta nyom nincs.

Szivattyú nem dolgozott?Ha jól tudom indítás közben működik.

A kesztyűtartó felől indítás közben eszeveszett kattogást hallottam az mi lehetett?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki gumiabroncsban segíteni?

Van egy Corsa B 1.2 '97-es évjáratú kicsikocsim és meg szeretném tudni, hogy mi a gyári gumibaroncs méret?

Én valami ilyesemit találta: 165/70R13

Le szeretném cserélni az abroncsokat, most téli van rajta ilyen paraméterekkel: 155 / 80 / R13 (T79)

Nekem ezek a méretek végülis megfelelnének nyáriban is csak kérdés hogy ez jó vagy szélesebbet érdemes.

És még olyan kérdés hogy a 165/70 vagy 155/80 egyazon méretű felnire rámegy vagy azt is kellene ilyenkor figyelni?

Nincsenek nagy igényeim, városi kocsikázásra használom, ritkán megyek vele hosszabb utakra.

Szóval Ti milyenre cserélnétek?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

ilyen gondom nekem is volt. A főtengely jeladó adta meg magát.

Üdv.

Szia!

Köszi!Nagy segítség, nem is gondoltam volna rá.

És ha ez a jeladó teszem azt menet közben kihal, akkor le is áll a motor egyből?

Ma egyébként jól indult reggel, de indítás után 2x halottam mintha egy-egy pillanatra kihagyott volna a motor járása, napközben nem tapasztaltam semmi rendelleneset...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki gumiabroncsban segíteni?

Van egy Corsa B 1.2 '97-es évjáratú kicsikocsim és meg szeretném tudni, hogy mi a gyári gumibaroncs méret?

Én valami ilyesemit találta: 165/70R13

Le szeretném cserélni az abroncsokat, most téli van rajta ilyen paraméterekkel: 155 / 80 / R13 (T79)

Nekem ezek a méretek végülis megfelelnének nyáriban is csak kérdés hogy ez jó vagy szélesebbet érdemes.

És még olyan kérdés hogy a 165/70 vagy 155/80 egyazon méretű felnire rámegy vagy azt is kellene ilyenkor figyelni?

Nincsenek nagy igényeim, városi kocsikázásra használom, ritkán megyek vele hosszabb utakra.

Szóval Ti milyenre cserélnétek?

Köszi előre is.

A téliben tökéletes a 155/80 R13.

Nyáriban jó a 165/70 és a 155/80 is. A 165-össel kicsit jobb tapadás magasabb fogyasztás, 155-össel kicsit rosszabb tapadás és alacsonyabb fogyasztás várható. De a különbség minimális lesz. Döntsd el te, mi a fontosabb. Természetesen a Corsa B gyári felnijeire, amik 5" szélesek, mindkettő megfelel.

(Az 5,5 széles felnire már a 155 szűk, de rámegy azért)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia,

nekem általában hideg motornál volt gond. Volt, hogy csak a 10. indításra sikerült életre kelteni.

nekem úgy magyarázták, hogy ebben egy tekercs van, ami induktív elven veszi a főtengely ford. számát. Mivel nem érzékeli, hogy forog a főtengely, ezért nincs befecskendezés sem.

De ha biztosra akarsz menni, rakasd fel computerre és ott egyből lehet látni, ha épp generálja a hibát. :)

Egy új Bosch ára kb. 20-25 ezer. Én ezt vettem bele, azóta pöcc-röff.

Szia!

Köszi!Nagy segítség, nem is gondoltam volna rá.

És ha ez a jeladó teszem azt menet közben kihal, akkor le is áll a motor egyből?

Ma egyébként jól indult reggel, de indítás után 2x halottam mintha egy-egy pillanatra kihagyott volna a motor járása, napközben nem tapasztaltam semmi rendelleneset...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

vettem egy 1999.06 1.2 16v 3 ajtos corsat. Picit magasabb volt a veteli ara, mint masoke,

de itt volt minden, most ne menjek bele.

Egy kerdesem lenne egyenlore, hogy tudom megallapitani hogy allandoan nyitva van-e a termosztat?

Ami van: remek fogyasztas, de a homerseklet mutato alig mozdul ki a nyugalmi allasbol.

ha megallok, mondjuk 10 perce, akkor felmegy, beindul a ventillator es lejebb megy..

de ha autozok, akkor szinte a kiindulasi ponton van a mutato.

(ha feltekerem a futest maxra bent, megsulok, szal, igen meleg a levego)

koszi,

udv> Tamas

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

vettem egy 1999.06 1.2 16v 3 ajtos corsat. Picit magasabb volt a veteli ara, mint masoke,

de itt volt minden, most ne menjek bele.

Egy kerdesem lenne egyenlore, hogy tudom megallapitani hogy allandoan nyitva van-e a termosztat?

[...]

Szia, üdv az ápoltak között! :)

Nem vagyok profi a témában, de valami olyasmi lesz, hogy indítás után a hűtő felső része (meg a felső (bele)folyó cső) azonnal melegedni kezd, holott a motor még nyilvánvalóan "hideg", nem érte el az üzemi hőmérsékletét.

Sok sikert!

Üdv. Lzs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia, köszi,

de ez 100km levezetese utan is ilyen(!), 110-el hasitottam haza, és balrol a legelso rublikara ment fel a jel (-5 fokban).

Viszont, most hetvegen becsavarunk egy uj utangyartott termosztatot (a jobbik fajtabol) és meg lesz oldva!

Még csak le sem kell cserelni a nedvet a rendszerben.

Ha megallok, alapjaraton 5 perc alatt felmegy 90-95 fokra a ho, es bekapcsol szepen a ventillator es visszahul, szal a homerseklet jelado jo, azt nem fogom cserelni.

Szoval hetvegen megoldjuk olcson a nyitott termosztat problemat.

Még 1 új kérdés a jelenlévőkhöz okos emberekhez : a corsanak az elektromos servoja picit nehezkes, oke, nem gond, DE

valahogy mindig, balra picit elcsavarodik. De meg neha a beinditas utan is rogton.

Vagy lassu haladaskor, elfordul picit balra a kormany. talalkozott mar valaki ezzel?

Hogy lehet orvosolni? Nekem azt mondtak, kerekbeallitas. ez megoldja??????

Link to comment
Megosztás:

Szia, köszi,

de ez 100km levezetese utan is ilyen(!), 110-el hasitottam haza, és balrol a legelso rublikara ment fel a jel (-5 fokban).

Viszont, most hetvegen becsavarunk egy uj utangyartott termosztatot (a jobbik fajtabol) és meg lesz oldva!

Még csak le sem kell cserelni a nedvet a rendszerben.

Ha megallok, alapjaraton 5 perc alatt felmegy 90-95 fokra a ho, es bekapcsol szepen a ventillator es visszahul, szal a homerseklet jelado jo, azt nem fogom cserelni.

Szoval hetvegen megoldjuk olcson a nyitott termosztat problemat.

Még 1 új kérdés a jelenlévőkhöz okos emberekhez : a corsanak az elektromos servoja picit nehezkes, oke, nem gond, DE

valahogy mindig, balra picit elcsavarodik. De meg neha a beinditas utan is rogton.

Vagy lassu haladaskor, elfordul picit balra a kormany. talalkozott mar valaki ezzel?

Hogy lehet orvosolni? Nekem azt mondtak, kerekbeallitas. ez megoldja??????

Szia

Nekem igaz nincs szervó benne, de eléggé el kellett tekerni a kormányt kb 5-8 fokkal balta hogy egyenesen menjen a járgány. Elvittem beállíttatni, mint kiderült az első két teleszkópomat is cserélni kellett ,de utánna az értékek szerint, és a vezethetőség szerint is középre került a kormány egyenes menetben.

Ami viszont fura, hogy még a beállítás elött is balra húzott a kormány picit, gondoltam azért hogy egyenesbe kerüljön a futómű, azonban még most is jelen van, mert nagyjából ugyanannyit elfordul a kormány balra, csak mosmtár ha elfordul nem egyenesen megy a kocsika hanem ballra.

Próbálkozz azért egy futóműbeállítással mindenképpen, mert elképzelhető hogy helyre is hozz a dolgot, mint mondtam az enyémben nincs szervó. Majd írd meg hogy mi lett a végeredmény.

Link to comment
Megosztás:

Szia, köszi,

de ez 100km levezetese utan is ilyen(!), 110-el hasitottam haza, és balrol a legelso rublikara ment fel a jel (-5 fokban).

Viszont, most hetvegen becsavarunk egy uj utangyartott termosztatot (a jobbik fajtabol) és meg lesz oldva!

Még csak le sem kell cserelni a nedvet a rendszerben.

Ha megallok, alapjaraton 5 perc alatt felmegy 90-95 fokra a ho, es bekapcsol szepen a ventillator es visszahul, szal a homerseklet jelado jo, azt nem fogom cserelni.

Szoval hetvegen megoldjuk olcson a nyitott termosztat problemat.

Még 1 új kérdés a jelenlévőkhöz okos emberekhez : a corsanak az elektromos servoja picit nehezkes, oke, nem gond, DE

valahogy mindig, balra picit elcsavarodik. De meg neha a beinditas utan is rogton.

Vagy lassu haladaskor, elfordul picit balra a kormany. talalkozott mar valaki ezzel?

Hogy lehet orvosolni? Nekem azt mondtak, kerekbeallitas. ez megoldja??????

Nekem ugyanez volt és kb. egy hétig variált vele a szerelőm mire jó lett. A szervót levéve nem produkálta így kiderült, hogy azzal van a gond, rosszul érzékelte a kormány közepet.

Más, mekkora ablaktörlő lapátot javasoltok az autóra előre? 450 mm-t olvasok mindenhol, ekkora is van rajta, de a jobb oldali széle eláll és csíkoz.

Új vagyok a témában, de sok helyen látom, hogy fakulnak a kerékjárati íveket védő műanyag elemek, van erre bevált festék amivel újjá lehet varázsolni?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

én éppen most vettem 3db valeo 45cm-es lapatot (darabja 800ft volt), nálam teljesen jó, nem lóg rá semmire sem.

Mielott vettem elotte megmertem, és nálam 44.5cm-ert mutatott a regi.

Nezd meg te is, ha nem fer el, akkor inkabb 44-eset vegyel


Más, mekkora ablaktörlő lapátot javasoltok az autóra előre? 450 mm-t olvasok mindenhol, ekkora is van rajta, de a jobb oldali széle eláll és csíkoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nyári gumi vásárlás előtt állok és segítséget kérnék. ('96-os évj, 5 ajtós változat)

Jelenleg: 155/70 R13 van fent Téli és Nyáriban is.

Az lenne a kérdésem, hogy a 165/70 R13 elférne még úgy hogy nem ér bele semmie? :) Vagy maradjak a virsli gumiknál? :)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nyári gumi vásárlás előtt állok és segítséget kérnék. ('96-os évj, 5 ajtós változat)

Jelenleg: 155/70 R13 van fent Téli és Nyáriban is.

Az lenne a kérdésem, hogy a 165/70 R13 elférne még úgy hogy nem ér bele semmie? :) Vagy maradjak a virsli gumiknál? :)

Köszi

Szia

Nekem 165/65 R14 van alatta, és nem ér semmibe sem bele. Nyugodtan megveheted a nagyobbat szerintem.

Amúgy nekem '95-ös 5 ajtós van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

én éppen most vettem 3db valeo 45cm-es lapatot (darabja 800ft volt), nálam teljesen jó, nem lóg rá semmire sem.

Mielott vettem elotte megmertem, és nálam 44.5cm-ert mutatott a regi.

Nezd meg te is, ha nem fer el, akkor inkabb 44-eset vegyel

Elfér a 47,5 mm-es ablaktörlő lapát is, jobb, és baloldalon is. Nagyobb felületet töröl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nyári gumi vásárlás előtt állok és segítséget kérnék. ('96-os évj, 5 ajtós változat)

Jelenleg: 155/70 R13 van fent Téli és Nyáriban is.

Az lenne a kérdésem, hogy a 165/70 R13 elférne még úgy hogy nem ér bele semmie? :) Vagy maradjak a virsli gumiknál? :)

Köszi

155/80 R13-as gumit vegyél, vagy 165/70 R13-asat. Előbbi virsli, utóbbi nem annyira.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Új vagyok a témában, de sok helyen látom, hogy fakulnak a kerékjárati íveket védő műanyag elemek, van erre bevált festék amivel újjá lehet varázsolni?

Erre van egy specko folyadék, rongyal felkell vinni és megszáradad hamar, csak ne a napon csináld mert kifakul azonnal. autósboltba lehet kapni és ugy 2-3 mosást bir az enyém. Szó mi szó sokat dob a látványon......

Link to comment
Megosztás:

Erre van egy specko folyadék, rongyal felkell vinni és megszáradad hamar, csak ne a napon csináld mert kifakul azonnal. autósboltba lehet kapni és ugy 2-3 mosást bir az enyém. Szó mi szó sokat dob a látványon......

Én ezt szoktam használni:

http://www.automotiveshop.nl/kunstof-reiniger/764-turtle-wax-black-chrome.html

Nemcsak a kerékjárati műanyag ívre, hanem a lökhárítóra, és a szélvédő alatti elemre is jó, ha fényezetlen fekete.

Link to comment
Megosztás:

irtam nyitott termosztátrol, cseréltük és szépen beállt a nulláról 93 fokra.

Bejött egy új hiba a 3 ajtós 99-es corsa B-nel:

jöttek ezek az esők, és a potkerék takaró filcen, középen, hátulról számitva 5-8cm-en folyik a víz.

De a hátsó ajtó kédel gumin sehol hiba, és sehol vizfolyás.

Tud valaki valami arról, h ezek hol áznak be?

Ez gondolom tipus hiba, ez az autó még nem volt törve sem.

köszi,

Tomi

Módosítva : truebaba
Link to comment
Megosztás:

A fékbetételet, és a hátsó fékpofákat milyen kopottság esetén érdemes cserélni?

C12NZ-ről van szó.

Közben talátam infőt, 9,7 mm-nél kell cserélni.

Megnéztem, a miénk nagyon oda van, 8,5 mm vastag most... Kicsit túlfutott.

A betétek is szarok, 3 mm körül vannak.

Link to comment
Megosztás:

jöttek ezek az esők, és a potkerék takaró filcen, középen, hátulról számitva 5-8cm-en folyik a víz.

De a hátsó ajtó kédel gumin sehol hiba, és sehol vizfolyás.

Hello, rájöttem közben, hogy egyszerűen csak kicsapódik a pára, a hátsó két íven, és szépen középre folyik, ahol a filc felissza. Nem volt még autóm garázson kivül, nem ismertem ezt a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanez volt és kb. egy hétig variált vele a szerelőm mire jó lett. A szervót levéve nem produkálta így kiderült, hogy azzal van a gond, rosszul érzékelte a kormány közepet.

Szia, kimérték műszerrel, hogy a szögelfordulás érzékelő nem pontos, kis sebességnél, amig beavatkozik a szervo, szépen elhúz balra, amint 40 felé megyek megszűnik a probléma, mivel lekapcsol/(nem annyira avatkozik be).

Neked hogyhogy megcsinálták csere nélkül? Konkrétan mit csináltak, cseréltek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.