Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Téli problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat. A kis dízel Corsám töltésével lehet valami, mivel a "nagyobb" hidegekben (-5 C-tól lefelé) elég nehezen indul, holott ez még nem jelenthetne problémát. Mértem a generátor töltését, és a következő értékeket kaptam: alapjáraton 12.8-13.6 V, fordulaton sem megy feljebb 13.6 V-nál. Ennek mi lehet az oka? Ahogy néztem a szerelési könyvben, 14-15V-nak kéne lennie fordulaton a töltésnek. Nektek volt már hasonló probléma? Mit javasoltok, mit tegyek? Az autóvillanyász azt mondta, hogy "tölt, jó'vanez". Hát szerintem meg nem...

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Téli problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat. A kis dízel Corsám töltésével lehet valami, mivel a "nagyobb" hidegekben (-5 C-tól lefelé) elég nehezen indul, holott ez még nem jelenthetne problémát. Mértem a generátor töltését, és a következő értékeket kaptam: alapjáraton 12.8-13.6 V, fordulaton sem megy feljebb 13.6 V-nál. Ennek mi lehet az oka? Ahogy néztem a szerelési könyvben, 14-15V-nak kéne lennie fordulaton a töltésnek. Nektek volt már hasonló probléma? Mit javasoltok, mit tegyek? Az autóvillanyász azt mondta, hogy "tölt, jó'vanez". Hát szerintem meg nem...

Köszi a válaszokat.

Hidegben mindig is nehezebben fognak indulni az autók...főleg hogy dízeled van.....meg nem tudom,hogy fűtött garázsba alszik e az a corsa vagy sem...de gyanítom hogy nem, hogyha nehezen indul. Tanácsolom szerezz be egy aksi toltőt, a rosszabb napokra...mert ha nem indul pöcc -röffre rendesen le szívja az aksit, főleg ha nem igazán rohangálsz a kocsival.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvasgattam a fórumot, de a lenti kérdésekre nem találtam választ, így segítségeteket kérem.

Vásároltam egy Corsa B autót, 1000-es Ecotec motorral. A vezető oldali ajtón, kívül, a típus megjelölésnél, egy focilabda szerű jel található. Milyen típusra utalhat ez? Lehet, hogy nincs köze az autóhoz, csak valaki ráragasztotta.

A műszerfalon az óra halványan világít. Valószínűleg kiégett a belső lámpa? Hogyan kezdjek neki a cseréhez? Hol és milyen lámpát kell vásárolnom? Hogyan tudom kicserélni?

Az autóban nincs kesztyű tartó ajtó? Lehet ehhez ajtót vásárolni, vagy a teljes berendezést kell cserélni? Mit ajánlotok, hol keressem?

Az autóban nincsen semmilyen biztonsági elem (riasztó, váltózár, immobilaiser). Milyen biztonsági elem beszerelését ajánljátok. Én egy belső rejtett kapcsolóra gondoltam. Hol lehet ilyet beszerezni?

Köszönöm a válaszotokat.

Üdv

AO

hali!

én riasztót ajánlanék 1 kapcsolóval kombinálva riasztót 10 e ft körül már kapsz és még központizárat is vezérel ennyiért a kapcsolót ha érdekel megkérdezem a nagyapámat hogy hogy is szerelte be nekem is van:D sima nyomógombos ha nyomod indul ha nem akk nem csinál semmit:D

remélem segítettem valamennyit az órát multkor én is nézegettem 50 e újonnan szal max bontó de szerintem ezért nem érdemes cserélni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Téli problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat. A kis dízel Corsám töltésével lehet valami, mivel a "nagyobb" hidegekben (-5 C-tól lefelé) elég nehezen indul, holott ez még nem jelenthetne problémát. Mértem a generátor töltését, és a következő értékeket kaptam: alapjáraton 12.8-13.6 V, fordulaton sem megy feljebb 13.6 V-nál. Ennek mi lehet az oka? Ahogy néztem a szerelési könyvben, 14-15V-nak kéne lennie fordulaton a töltésnek. Nektek volt már hasonló probléma? Mit javasoltok, mit tegyek? Az autóvillanyász azt mondta, hogy "tölt, jó'vanez". Hát szerintem meg nem...

Köszi a válaszokat.

Én minden reggel ezt játszom 2x izzítasz könnyebben elindul am meg a dízel nem szereti a hideget soha nem fog úgy indulni mint 1 benyás. A generátorról meg annyit hogy 1.5 td-nek (isuzu motoros) ez a hibája nem tudom mennyit kéne töltsön a generátor de ez a leggyengébb pontja nekem is nemrég lett felújítva de addig míg a fordulatszámmérő nem szarakszik (generátorról kap jelet) vagy nem világít hogy nincs töltés nem érdemes újítani mivel nem aprópénz az új gyári alkatrész 230 e ha jól emlékszem bontóban kb 50 legjobban a felújítással jársz kb annyi az ára mintha bontóban vennéd meg de így legalább biztos lehetsz benne hogy jó amit kifizetsz ha érdekel megadom hogy hol csináltattam az enyimet

ui.:az aksit is megnézném hogy mikori lehet az okozza a gubancot hogy régi

Your's sincelery :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Téli problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat. A kis dízel Corsám töltésével lehet valami, mivel a "nagyobb" hidegekben (-5 C-tól lefelé) elég nehezen indul, holott ez még nem jelenthetne problémát. Mértem a generátor töltését, és a következő értékeket kaptam: alapjáraton 12.8-13.6 V, fordulaton sem megy feljebb 13.6 V-nál. Ennek mi lehet az oka? Ahogy néztem a szerelési könyvben, 14-15V-nak kéne lennie fordulaton a töltésnek. Nektek volt már hasonló probléma? Mit javasoltok, mit tegyek? Az autóvillanyász azt mondta, hogy "tölt, jó'vanez". Hát szerintem meg nem...

Köszi a válaszokat.

Hali!!!

Meg kéne nézni az aksiban is a szintet.

Amúgy az a generátor is elég gatya, többet kéne tölteni. Vidd el valami másik értelmesebb szerelőhöz. Nekem ősszel lett felújítva, 12 ből kijött és most biztosan jó.

De a jó hír, hogy mostmár talán jön a tavasz!

Link to comment
Megosztás:

Én minden reggel ezt játszom 2x izzítasz könnyebben elindul am meg a dízel nem szereti a hideget soha nem fog úgy indulni mint 1 benyás. A generátorról meg annyit hogy 1.5 td-nek (isuzu motoros) ez a hibája nem tudom mennyit kéne töltsön a generátor de ez a leggyengébb pontja nekem is nemrég lett felújítva de addig míg a fordulatszámmérő nem szarakszik (generátorról kap jelet) vagy nem világít hogy nincs töltés nem érdemes újítani mivel nem aprópénz az új gyári alkatrész 230 e ha jól emlékszem bontóban kb 50 legjobban a felújítással jársz kb annyi az ára mintha bontóban vennéd meg de így legalább biztos lehetsz benne hogy jó amit kifizetsz ha érdekel megadom hogy hol csináltattam az enyimet

ui.:az aksit is megnézném hogy mikori lehet az okozza a gubancot hogy régi

Your's sincelery :D

Hali!!!

Meg kéne nézni az aksiban is a szintet.

Amúgy az a generátor is elég gatya, többet kéne tölteni. Vidd el valami másik értelmesebb szerelőhöz. Nekem ősszel lett felújítva, 12 ből kijött és most biztosan jó.

De a jó hír, hogy mostmár talán jön a tavasz!

Köszönöm szépen a válaszokat!

Eriik, pont a közepébe találtál! A fordulatszámmérőn veszem észre, hogy nem jó a töltés, néha már indítás után f.szán beáll a normál értékre, de van úgy, hogy fefittyed és csak km-ek után (legalább 20-30 km) tér magához - már ha visszatér (ergo lesz rendes töltés).

A 2x-i izzítás alap, várok addig, míg a relé old, így a biztos. A töltésvisszajelző csak néha szokott felvillanni, de az is csak akkor, ha mondjuk esik az eső vagy egy pocsolyán gázoltam át :lol: (nem tengelyig érő tóra kell gondolni, elég az is pl. ha szemerkélő esőben 1-1 nyomvályún áthajtok sávváltásnál).

Az akksi amúgy jó, bemérték a régebbit egy "kisütő" szerkezettel; de azóta vettem egy újabbat is. Az még talán 1 éves sincs. Mind a két akksival ezt csinálja. A régebbi akksi (3-4 éves) 74 Ah-s, az újabb 60 Ah-s.

Ha döglődni kezd, akkor kérlek, add meg a generátorfelújító hely elérhetőségét. Remélem, hogy még kibírja egy darabig - legalább tavaszig húzza ki.

Amúgy a dízeleknél tényleg a motor-váltó-generátor-önindító a leggyengébb láncszem, azon kívül, hogy nem egy túl jól sikerült - valljuk be - traktormotor, a cserealkatrészek ára is a csillagos eget verdesi. Szóval ezt leszámítva minden szép és jó :lol: (Zárójeles megjegyzés, még pár éve az önindító bendixe mondta be az unalmast, a felújítás majd' 40e forint volt... :D azt hittem lehidalok. És az izzítógyertya 6-8e Ft/db (!)-os árán sincs mit csodálkozni. Ugye azokat is - elvileg - együtt kéne cserélni, de kinek van 40e forintja csak izzítógyertyára...)

Kucu, gondozásmentes akksik, szóval nem tudom szétbarkácsolni őket.

Mester91, az akksitöltő már alap, most van 2 akkum is, így nem érhet kellemetlen meglepi :(

-- Más

ami állandóan visszatérő jelenség - és szintén aggasztó -, hogy néha az alacsonyabb sebességfokozatokat (1, 2, R) nagyon recsegve veszi. Eddig a kuplungbowden utánhúzása segített, de ez csak tűzoltás... Riogattak már mindenfélével, hogy a kiemelővilla szar, cseréljek komplett kuplung szettet, de ahogy néztem az árakat, 60-70e forint alatt nem úsznám meg. Ilyennel találkoztatok már? Valakinek esetleg ötlet?

100 szónak is egy a vége, köszi még1x srácok!

j

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Téli problémával kapcsolatban kérném a tanácsotokat. A kis dízel Corsám töltésével lehet valami, mivel a "nagyobb" hidegekben (-5 C-tól lefelé) elég nehezen indul, holott ez még nem jelenthetne problémát. Mértem a generátor töltését, és a következő értékeket kaptam: alapjáraton 12.8-13.6 V, fordulaton sem megy feljebb 13.6 V-nál. Ennek mi lehet az oka? Ahogy néztem a szerelési könyvben, 14-15V-nak kéne lennie fordulaton a töltésnek. Nektek volt már hasonló probléma? Mit javasoltok, mit tegyek? Az autóvillanyász azt mondta, hogy "tölt, jó'vanez". Hát szerintem meg nem...

Köszi a válaszokat.

szeva jester!!! szerintem a hiba a következő lehet mert nálam ezt tedd be, mégpedig a generátórtól jön egy kb 5cm-es vezeték ami a blokkohoz csatlakozik (test kábel) amit én véletlen mozdítottam meg de persze rávolt még kötve a mérő és egyből 14.6 ment fel a töltés korábban 13.8-13.5 volt az értékem tehát nem volt megfelelő az érintkezés a sarunál és persze ujj akksi is volt

ami lassan ezáltal kezdte megadni magát ja és igen mindenképp 14 fölött kell lenni a töltésnek ez már szent irás mert engem is elzavartak hogy jó az mert csak igy tud visszatölteni 80-90%ra ezalatt van is töltésed meg nincs is ha ez nem akkor a generátorban kellene kimérni a diódasort mert lehet az egyik kiment vagy fesszabályzó az ez cirka 5-8 e.ft -ból megúszod de már egy bontott generátor is 5-6e. ft és persze bosc igen annyi, hidd el van annyiért a legjobbakat!!

Link to comment
Megosztás:

most néztem a legelső helyen is 2190/db áron megy az izzitógyertya azért nincs az 40 rugó

Szia!

Megnézem majd du. ezt a testkábel csatlakozást, hátha ez a probléma.

Találomra néztem izzítógyertya árakat: amiből VAN is: BERU 8000.-; Febi 3800.-; NGK 11000.- szóval ha nem is 40e, de alsó hangon 20e Ft. Amúgy hol adják 2190.-ért? Veszek mindjárt egy szettet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Megnézem majd du. ezt a testkábel csatlakozást, hátha ez a probléma.

Találomra néztem izzítógyertya árakat: amiből VAN is: BERU 8000.-; Febi 3800.-; NGK 11000.- szóval ha nem is 40e, de alsó hangon 20e Ft. Amúgy hol adják 2190.-ért? Veszek mindjárt egy szettet :lol:

rögtön a googlén jött be a nagytestvér oldalán de szerintem hidd el sok az annyiért nagyon szét kell nézni,pl. ablaktörlő motort 12 ért akartak rámsózni és még hadjam is ott a régit végül találtam 6e.ft-ért hozzáteszem nem kapni utángyártottat nem létezik és utolag kiderült a régit lehet javitani és nem drága a corsákhoz az alkatrész szerintem, barátomnak most cseréltünk ac pumpát corsába 10e.ft volt most, én 4 éve vettem 15ért most válság van mindenki eladni akar

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Megnézem majd du. ezt a testkábel csatlakozást, hátha ez a probléma.

Találomra néztem izzítógyertya árakat: amiből VAN is: BERU 8000.-; Febi 3800.-; NGK 11000.- szóval ha nem is 40e, de alsó hangon 20e Ft. Amúgy hol adják 2190.-ért? Veszek mindjárt egy szettet :lol:

ird be " b corsa izzitógyertya " egy halom jön ki b corsád van ugye?:lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olvasgattam a fórumot, de a lenti kérdésekre nem találtam választ, így segítségeteket kérem.

Vásároltam egy Corsa B autót, 1000-es Ecotec motorral. A vezető oldali ajtón, kívül, a típus megjelölésnél, egy focilabda szerű jel található. Milyen típusra utalhat ez? Lehet, hogy nincs köze az autóhoz, csak valaki ráragasztotta.

A műszerfalon az óra halványan világít. Valószínűleg kiégett a belső lámpa? Hogyan kezdjek neki a cseréhez? Hol és milyen lámpát kell vásárolnom? Hogyan tudom kicserélni?

Az autóban nincs kesztyű tartó ajtó? Lehet ehhez ajtót vásárolni, vagy a teljes berendezést kell cserélni? Mit ajánlotok, hol keressem?

Az autóban nincsen semmilyen biztonsági elem (riasztó, váltózár, immobilaiser). Milyen biztonsági elem beszerelését ajánljátok. Én egy belső rejtett kapcsolóra gondoltam. Hol lehet ilyet beszerezni?

Köszönöm a válaszotokat.

Üdv

AO

Szia!

Kesztyűratóval kapcsolatban kérdezném ,hogy egyáltalán nincs kesztyűtartód vagy olyan van ami nem zárható. 2 fajta van: nyitott (aminek nincs billenő ajtaja ) és zárható aminek van :lol:.

Amikor hozzám került a corsám akkor nekem nyitott volt. Én szerencsére itt találtam az adok-veszek kategóriában de lehet találni elég sok helyen : google,vatera,racing-bazar,carlstyling....stb

Én 3ezerért kaptam a zárhatót. Ha veszel akkor mindegy h 3 vagy 5 ajtósba van mert mind a 2 ugyanakkora. Beszerelése pofon egyszerű. kb 3 db csillag csavart kell kicsavarozno majd régi ki új be és a 3 csavar visszacsavar.

esetleg régi nyitottam nekem is megvan még ha nincs semmilyen kesztyűratód!

Sok sikert

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kicsit béna vagyok ehhez a fórumhoz,nem találok meg egy csomó infot.

Corsa B 97 x12sz em van és fűtéskonzol izzó csere nem megy ,már félig szétszedtem /3 tekerő lepattint,közép en belső cirkulációs kapcsoló borító leszedve,alóla a két csavar kicsavarva/ de innen elfogyott az ötlet.

nem tudnátok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Corsa B 97 x12sz em van és az érdekelne hogy milyen költségből?,hogy?,és hol?ki? lehet átalakítani a km órát az új fajta fordszámmérős elektromos meghajtású nem spirálos változatra.Esetleg van ötletek hogy ki csinálná meg nekem olcsón?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kicsit béna vagyok ehhez a fórumhoz,nem találok meg egy csomó infot.

Corsa B 97 x12sz em van és fűtéskonzol izzó csere nem megy ,már félig szétszedtem /3 tekerő lepattint,közép en belső cirkulációs kapcsoló borító leszedve,alóla a két csavar kicsavarva/ de innen elfogyott az ötlet.

nem tudnátok segíteni?

Van 2 csavar a levegő fújó rács mögött is ! Óvatosan buktasd le őket (nehogy el törjön :lol: ) és ha jól bele nézel, akkor ott van 1-1 csavar. Azokat le szeded. Nem baj ha a csavar bele esik ki lehet piszkálni, de próbáld úgy le buktatni a rácsokat, hogy pont a rácsokba essen bele. Ha ki kaptad ezt a 2 csavart,akkor ki tudod húzni a konzolt! ( Több csavarra nem emlékszem....) Ha ki húztad, már ki tudod a bowdeneket akasztani. Van még 2 csavar a hátoldalán, kb ott, ahola fűtés szabájzó van, talán picit lentebb. Ha azt is le csavarozod, akkor már teljesen szét tudod szedni. Csak vigyázz, műanyaggal van dolgot, könnyen törnek a dolgok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kicsit béna vagyok ehhez a fórumhoz,nem találok meg egy csomó infot.

Corsa B 97 x12sz em van és fűtéskonzol izzó csere nem megy ,már félig szétszedtem /3 tekerő lepattint,közép en belső cirkulációs kapcsoló borító leszedve,alóla a két csavar kicsavarva/ de innen elfogyott az ötlet.

nem tudnátok segíteni?

Szia!

A középkonzol örök téma itt :lol: , üdv az ápoltak között. Azt ajánlom, hogy a sok, könnyen törő műanyag miatt várd meg, amíg meleg lesz. Nem egyszerű móka szétszedni, én sokat morogtam munka közben.

Ha zseblámpával bevilágítasz szellőzőrácsokon, meglátod a két kicsavarandó csavart. Hasznos infó: a leeső csavarból nem lesz beeső csavar, ha belső keringtetésre állítod a megfelelő csúszkát.

Az is jó, ha a gravitációt fűzöd meg, hogy arra a két órára ne hasson oda.

Sok sikert a melóhoz, fórumtársak ilyenkor ajánlanak sok sört kézközelbe. Én meg hogy várd meg a meleg időt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A középkonzol örök téma itt :lol: , üdv az ápoltak között. Azt ajánlom, hogy a sok, könnyen törő műanyag miatt várd meg, amíg meleg lesz. Nem egyszerű móka szétszedni, én sokat morogtam munka közben.

Ha zseblámpával bevilágítasz szellőzőrácsokon, meglátod a két kicsavarandó csavart. Hasznos infó: a leeső csavarból nem lesz beeső csavar, ha belső keringtetésre állítod a megfelelő csúszkát.

Az is jó, ha a gravitációt fűzöd meg, hogy arra a két órára ne hasson oda.

Sok sikert a melóhoz, fórumtársak ilyenkor ajánlanak sok sört kézközelbe. Én meg hogy várd meg a meleg időt :lol:

Én is a jobb időt várom, én is ledesítek majd a közép konzolomba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kicsit béna vagyok ehhez a fórumhoz,nem találok meg egy csomó infot.

Corsa B 97 x12sz em van és fűtéskonzol izzó csere nem megy ,már félig szétszedtem /3 tekerő lepattint,közép en belső cirkulációs kapcsoló borító leszedve,alóla a két csavar kicsavarva/ de innen elfogyott az ötlet.

nem tudnátok segíteni?

Ha már látod a kollegák által említett két csavart ; tegyél a csavarnyúzó végére " gyurma labdacsot " ,

vagy Gumiám psztát . V. akár egy erős mágnest fogj hozzá a csavarnyúzóhoz .

...én is voltam torkosborz .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Corsa B 97 x12sz em van és az érdekelne hogy milyen költségből?,hogy?,és hol?ki? lehet átalakítani a km órát az új fajta fordszámmérős elektromos meghajtású nem spirálos változatra.Esetleg van ötletek hogy ki csinálná meg nekem olcsón?

köszi

Hali!!!

Nekem 96-os a verda és abba már elektromos van. Biztos hogy a tied spirálos?

Fordulatszámmérős km órát lehet venni kb 5-6 ezresért. Lehet hogy gyárilag be is van kábelezve, de ha nem akkor is csak egy vezetéket kell behúzni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudom melyik topikban láttam - talán az egyik Astrásban - hogy egy FAQ rovatba összefoglalták a gyakran visszatérő kérdéseket, mint pl. itt a "never ending" középkonzol szétszedése-összerakása. Esetleg a Corsás topik gazdája - vagy aki ért hozzá - itt is létrehozhatna egy hasonló FAQ topikot, ahol gyűjtenénk a rendszeresen visszatérő tapasztalatokat, így mindenkinek (régi és új fórumozóknak egyaránt) könnyebb lenne az eligazodás.

Üdv: j

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Nekem 96-os a verda és abba már elektromos van. Biztos hogy a tied spirálos?

Fordulatszámmérős km órát lehet venni kb 5-6 ezresért. Lehet hogy gyárilag be is van kábelezve, de ha nem akkor is csak egy vezetéket kell behúzni.

köszi lehet hogy rámozdulok

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem is tudom melyik topikban láttam - talán az egyik Astrásban - hogy egy FAQ rovatba összefoglalták a gyakran visszatérő kérdéseket, mint pl. itt a "never ending" középkonzol szétszedése-összerakása. Esetleg a Corsás topik gazdája - vagy aki ért hozzá - itt is létrehozhatna egy hasonló FAQ topikot, ahol gyűjtenénk a rendszeresen visszatérő tapasztalatokat, így mindenkinek (régi és új fórumozóknak egyaránt) könnyebb lenne az eligazodás.

Üdv: j

köszi

már megoldottam

nehéz szülés volt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.