Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Végre kész lett a kis corsa.

Tömítések, termosztát, olaj, víz kicserélve . Ventillátora kíváncsi leszek, hogy mikor kapcsol be.

Elméletileg most már annak is jónak kell lennie. :P

Már csak a megállósos problemet próbálom kiküszöbölni valahogy.

Ha megáll a gyújtásnál az összes kábel lehúzom, visszadugom és akkor jó.

Lehet el kéne kezdeni kicserélgetni az összeset sorjában :)

Bár nézegettem, azért az se olcsó mulatság :P bár mi az ?

Bontottat nemhiszem hogy érdemes lenne venni mert azzal megint csak gáz lehet ...

Link to comment
Megosztás:

Végre kész lett a kis corsa.

Tömítések, termosztát, olaj, víz kicserélve . Ventillátora kíváncsi leszek, hogy mikor kapcsol be.

Elméletileg most már annak is jónak kell lennie. :P

Már csak a megállósos problemet próbálom kiküszöbölni valahogy.

Ha megáll a gyújtásnál az összes kábel lehúzom, visszadugom és akkor jó.

Lehet el kéne kezdeni kicserélgetni az összeset sorjában :)

Bár nézegettem, azért az se olcsó mulatság :P bár mi az ?

Bontottat nemhiszem hogy érdemes lenne venni mert azzal megint csak gáz lehet ...

Van vagy 5-6EFt az utángyári olasz készelt hozzá...

Link to comment
Megosztás:

A Hőgombára gondolsz? Amúgy de..de mégse. :) Van a blokkon egy motorhőfok jeladó vastag kékszál. Az mondja az órának a hőfokot.

Van külön a hőgomba a hűtőben és az kapcsolja a ventit, ha a elérte asszem a 97fokot. Ha a hőgomba rossz attól még a hőfok mutató működik, csak a venti nem kapcsol, mert az a hűtőben lévő víz hőmérsékletére kapcsol testet ami megy a ventibe, mert a ventiben is állandó plusz van gyújtáson.

Nem a ventillátor kapcsolóra gondoltam.

Úgy értelmeztem a kolléga írását, hogy a rángatózás miatt kapott egy hőfok jeladót és azóta jól mutatja a hőmérsékletet, de a rángás megmaradt. Én a kétvezetékes jeladóra gondoltam, ami az ECU-ba megy és a keverékképzést bedolyásolja hideg-meleg motorhoz. Egyébként a szervízkönyv szerint ha a kétvezetékesről lehúzzuk a csatlakozót, akkor 80C fokos motorhőmérsékletet feltetelez az ECU - már ha jól fordítottam. Ezt azért írom, mert nyilván az óra jeladója nem befolyásolja a motor működését. Persze nem hiába cserélte ki, mert ezek szerint az óra nem mutatta jól a hőmérsékletet. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem a ventillátor kapcsolóra gondoltam...

...Persze nem hiába cserélte ki, mert ezek szerint az óra nem mutatta jól a hőmérsékletet. :)

Bár ez is érdekes...

Olyan, mintha vmi kopogna az autóban hátul vmi..,de :"nem baj cserélj váltó olajat és jó lesz" :)

Link to comment
Megosztás:

Kezd úgy,hogy vegyél inkább c16se-t akkor már,de ha neked elég a c14se akkor elég,fogyasztásra nem lesz különbség. Ne füstöljön,meg ne zörögjön,ezen kívül baja nem lehet.

ECU,kábelköteg az természetesen csere,meg kell ott kötözgetni is,mivel az si vezérlőt össze kell hozni a belső kábelköteggel is.

14se-nél is cserélni kell a leömlőtől katiig tartó csövet,mert az az 1.2nél kurvavékony és minden annál nagyobb motort megfog.

Váltót felesleges,mert amit szereltek x12szre azt szereltek c14-16se-re is

Benzinpumpa jó ötlet,mert 0.75 barossal nem fog beindulni,3.8as kell bele.

nem kötözködésből írom de nekem ment az x14xe-m 0,8 as ac vel :D de már énis cseréltem 3 bar osra

Link to comment
Megosztás:

Néha fáj a bal sarkam, vajon mitől lehet? Valaki tud segíteni? :D

Gondolom vannak általános hibák azért a kulcsos kis autó ritkában szokott villogni mint a chek engine mil lámpa! Mit tudom én cim modul vagy valami! de nem vagyok corsás

Azért gondoltam hogy valami útirányt majd tudtok mondani!

Arcosodni én is tudnák de nem szoktam!

Nem azt kértem hogy old meg a hibát csak kb.

de ez nem egy fórum?

ha poén volt akkor nem szóltam!!!

Link to comment
Megosztás:

Gondolom vannak általános hibák azért a kulcsos kis autó ritkában szokott villogni mint a chek engine mil lámpa! Mit tudom én cim modul vagy valami! de nem vagyok corsás

Azért gondoltam hogy valami útirányt majd tudtok mondani!

Arcosodni én is tudnák de nem szoktam!

Nem azt kértem hogy old meg a hibát csak kb.

de ez nem egy fórum?

ha poén volt akkor nem szóltam!!!

1., Kulcsos autó valóban ritkábban világít mint a sima Check engine, de még így is millió oka lehet, ennyiből (pláne fórumon keresztül) nem lehet megállapítani hogy mi a baja.

2., CIM modul B Corsában nincsen, az csak CAN-buszos autók sajátja.

3., Ha ismernéd J0hnny-t akkor tudnád hogy nem arcoskodik, fentebbi rövid és velős hozzászólásával kb. ugyanazt mondta mint most én, csak zanzásítva.

4., De, ez egy fórum :D

5., Igen, poén volt, a ott is van a smiley a végén.

Link to comment
Megosztás:

Ja igen ez egy c corsa elnéztem a topikot!

Nem ismerem és ő sem engem!

Ha olyan írja ezt akit ismerek és fordítva akkor tudom mit miért ir és nem így reagálok!

Mint írtam ha poén akart lenni nem arcoskodás akkor nem érdekel!

De ha egy ismeretlen ir annak én mindig normálisan válaszolok!

Én is tudom hogy millió hiba lehet csak azt kérdeztem hogy nagy általánosan mi lehet hogy menet közben 3000 3500 rpm nél berángat abban pill kivillan kis kulcsos autó majd 4000 töl ismét jó és elalszik!

Hibakódot nem tárol az ecu stb.

Én vagy ecura vagy elektromos gázpedálra gondolok!!! pl egy ilyen válaszra vártam volna de mivel c corsam nem volt soha a kezem alatt gondoltam itt több embernek lehet!

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Kis Corsában elment a töltés. Nem világít a műszerfalon a töltésjelző már gyújtás ráadáskor sem, és járó motornál sem.

Valami tipp, hogy mit kéne cserélni a generátorban?

Valaki tudja milyen számú csapágy van a generátorban?

A motor c12nz.

Még szétszedés előtt meg akarnám venni bele a cuccokat, mert nem nagyon van idő állni.

Előre is kösz!

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Kis Corsában elment a töltés. Nem világít a műszerfalon a töltésjelző már gyújtás ráadáskor sem, és járó motornál sem.

Valami tipp, hogy mit kéne cserélni a generátorban?

Valaki tudja milyen számú csapágy van a generátorban?

A motor c12nz.

Még szétszedés előtt meg akarnám venni bele a cuccokat, mert nem nagyon van idő állni.

Előre is kösz!

NZ-ben a régi típusú generátor van bent, ha nincsenek hozzá célszerszámaid nem ajánlom hogy otthon állj neki, ha szétszeded az összes tekercs kivezetés elszakad aztán szenvedhetsz vele hogy összerakd (tapasztalat), inkább újíttasd fel, vagy vegyél egy újabb szériából valót (igen most bele köt mindenki hogy veszel egy másikat és az is elszállhat, ha nincs pénzed jelenleg felújíttatni akkor a használt vétele marad, ha ügyes vagy kb 5 ért találsz újat ami nagyobb is.)

Egyébként az, hogy nincs töltésed, több okból is lehet, egyrészt elszakadhatott valamelyik tekercs kivezetés, elkoptak a szénkefék vagy kifingott a fesszabályzód.

generátornál lehet nagyobbat belerakni a kocsiba mint ami gyárilag van benne? C12NZ ben van most még a gyári de láttam h vannak nagyobb töltésűek is.

Bele lehet tenni persze, bár sok értelme nincsen mivel a nagyobbat azért tették az újabb típusokba mert pl klíma volt bent elektromos szervó stb. ergó több fogyasztó, nagyobb aksi több töltés.

Ettől függetlenül minden gond nélkül be lehet tenni az nagyobbat, ha jól emlékszem 70A-t tud az eredeti régi pedig 50 körül (nem tudom már pontosan).

Egyedül a szíjtárcsát kell lecserélni mert az újabb típusokban már hosszbordás szíj van a régin nem, persze ez csak annyi hogy leveszed az anyát és átrakod a te tárcsádat mert minden méret egyezik.

Nálam is van egy biztonsági tartalék a 70 A-osból a szekrényben, rárakva a típus azonos tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

annó amikor behalt felujítattam én is. Szénkeféket cseréltek, stb. Most megint elkezdte a nyikorgást, lehet laza az ékszíj vagy nemtudom miért. Ha megadja magát akkor veszek egy újabbat bele. Most a gyújtással játszadozok. Holnap átnézegetem a kábeleket, csatlakozókat. Adok neki kontakt sprayt. Ha csinálja továbbra is a leállós műsorát akkor kap új gyújtást (használtat) és majd meglátjuk. Ha akkor is gáz van akkor találgatunk tovább. :) kár h nem lehet alkatrészt bérelni :) ilyenkor jó lenne, legalább képbe lenne az ember h tényleg az e a baj vagy nem .

Link to comment
Megosztás:

Ettől függetlenül minden gond nélkül be lehet tenni az nagyobbat, ha jól emlékszem 70A-t tud az eredeti régi pedig 50 körül (nem tudom már pontosan).

Egyedül a szíjtárcsát kell lecserélni mert az újabb típusokban már hosszbordás szíj van a régin nem, persze ez csak annyi hogy leveszed az anyát és átrakod a te tárcsádat mert minden méret egyezik.

Nálam is van egy biztonsági tartalék a 70 A-osból a szekrényben, rárakva a típus azonos tárcsa.

Vagy vegyetek mondjuk Calibrából. Mindegyikben minimum 70A-es van (a klímásokban és a V6-okban 100), és '93 előtti C20NE motorosokban ráadásul ékszíjas is, nem hosszbordás szíjas, tehát nem kell szíjtárcsát sem cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Még mindig az 1,5 TD hengerfejjel szórakozok.

A probléma ott kezdődött, hogy kezdetben a víz beolajosodott, később az olaj is bevizesedett. Szét szedtem a motort, elvittem a hengerfejet nyomáspróbázni, síkoltatni. A gépműhelyben azt mondták, hogy jó a nyomáspróbája és a korábbi síkolás is elég jó volt.

A hengerfejem így nézett ki :

http://kephost.hu/share-8C96_4FEE00C7.html

Elvileg ahol a tömités egy picit odaragadt ott folyhatott össze. A régi tömitést megnéztem, nem volt összeégve sehol, és látszott rajta, hogy újj volt.

Tudtommal, ha a motort nem bántom tovább, akkor a dugattyúelőállások változatlanok maradnak, mehet vissza ugyanakkora vastagságú tömités. Sajnos én itthon ezt nem tudom megmérni, se kölcsön kérni hozzá állványosmérőórát. Az autót nem rég vettem, 200 km után jött a hibajelenség, és nem vagyok benne biztos, hogy ők megmérték-e a dugattyúkat.

Kérdésem amivel hozzátok fordulok, hogy merjek-e ugyanolyan vastagságú tömitést vissza rakni ? Vagy 0,05 esetleg 0,1 -el nagyobbat válasszak ? Mennyire van ennek nagy jelentősége ?

( Bocsi, ha hosszú lett a mondandóm, de már egy hete így áll a pincébe, és jó lenne lépni vele valamit )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.