Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok !Kérdésem a következő:vezérműszíjat,vízpumpát,feszítőgörgőt kell cserélnőnk a c14nz motoros corsa b-n 1995 ös.Amiket találtam alkatrészeket mind az van írva hogy astra f-hez valók szintén c14nz motorhoz 1993-2001 ig.Megvehetem őket?

Simán!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem van egy x14xe corsám aminek a fogyasztása nagyon nyugdìjas tempoban sem

megy 10 liter alá (egy fél éve ez mondjuk 5.5-6 l volt) a gond az hogy lövésem sincs mitöl van.

aktívszêntartàlyt cseréltem, vezérlés a helyén, lambdát mértem nem lomha, az üzemanyagnyomás 2.2-3 közöt vàltozik a vákum függvényében, gyertyák ùjak, hiba nincs, amit tapasztaltam, hogy büdös a füstgàz meg ha meleg induláskor könnyen lefullad.

Ha valakinek van valami ötlete szivesen veszem. Elöre is köszi.

Nem tudom, hogyan etettél te azzal 5-6 között, de akkor az nagyon nagypapás tempó lehetett.

Ez a moci városban rövid távokon 10 körül eszik, országút 7-8 körül.

Vákumcsövek rendben vannak?

Lambda gyári?

Motorhőfok érzékelő?

Katalizátor egyben van?

A melegen indítás lefulladás motorhőfokra enged következtetni, valszeg túl sokat kap.

Link to comment
Megosztás:

A Corsájában jelenleg X17D-s Isuzu motor van, és ezt kellene X17TD-re cserélni. A két blokk ugyanaz. fizikailag össze fog menni az F13WR váltójával. Ami kritikus lehet, az a motor nyomatéka, de ha nem szerel fel coolert, akkor kb 75 LE-nél és 150 Nm-nél lesz, amit még talán kibír az F13WR.

X17DT az nagyblokk............ 60KW/82 lóerő köze nincs az F13 váltóhoz.... Nézz utána.....

Link to comment
Megosztás:

X17DT az nagyblokk............ 60KW/82 lóerő köze nincs az F13 váltóhoz.... Nézz utána.....

Láttam, hogy gyárilag csak F16/F18-hoz szerelték, de a X17D és X17DT blokk az ugyanaz :)

Az már más kérdés, hogy lehet egy kövér gáznál elcsavarja a váltót vagy féltengelyeket :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Corsa-mban szeretnék a közeljövőben fékpofákat cserélni, viszont egy kicsit vállas a dob. Az lenne a kérdés, hogy ha szabályoztatom a dobot, akkor tényleg ragasztatni kell a fékpofákat, vagy ha veszek egyet a boltban, akkor az mehet a szabályzott dobhoz? Esetleg ha új dobot veszek, akkor azt csak összerakom az új fékpofákkal, vagy azt is kell munkálni utólag? Azért szeretném elsősorban lecserélni, mert bár szemre nem vékony a ferrodo, de fékezésnél iszonyat morgó hangot ad, és a pedált is elég mélyen be kell nyomni, hogy legyen fékhatás. Mennyi az új pofán a ferrodo vastagság? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Corsa-mban szeretnék a közeljövőben fékpofákat cserélni, viszont egy kicsit vállas a dob. Az lenne a kérdés, hogy ha szabályoztatom a dobot, akkor tényleg ragasztatni kell a fékpofákat, vagy ha veszek egyet a boltban, akkor az mehet a szabályzott dobhoz? Esetleg ha új dobot veszek, akkor azt csak összerakom az új fékpofákkal, vagy azt is kell munkálni utólag? Azért szeretném elsősorban lecserélni, mert bár szemre nem vékony a ferrodo, de fékezésnél iszonyat morgó hangot ad, és a pedált is elég mélyen be kell nyomni, hogy legyen fékhatás. Mennyi az új pofán a ferrodo vastagság? Köszi előre is! G.

Morgó hangot ad?

Csak télen jön elő és az első 4-5 fékezésnél?

Nekem is csinálta tavaly, levettem a dobokat, kipucoltam mindent és megszünt a zaj.

Az a baj, hogy nem tudod hányszor volt már felszabályozva a dob. Ha sok lett már belőle lehúzva, akkor gyári pofákkal összerakva nem fog tudni az autómata utánállító annyit ráállítani, hogy jó legyen, ezért kell a maszek pofa.

Ha újat veszel, új pofával, akkor csakis az autómatán múlik, hogy jó lesz-e, sokszor nem működik és kézzel kell belőni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogyan etettél te azzal 5-6 között, de akkor az nagyon nagypapás tempó lehetett.

Ez a moci városban rövid távokon 10 körül eszik, országút 7-8 körül.

Vákumcsövek rendben vannak?

Lambda gyári?

Motorhőfok érzékelő?

Katalizátor egyben van?

A melegen indítás lefulladás motorhőfokra enged következtetni, valszeg túl sokat kap.

A lambda gyári müszerrel mértem kileng rendesen csak pontosan nem tudom milyen értékek között kell mozognia, vákum rendben csak azt nem tudom hogy nem lehet e a benzinnyomás tul magas a hőfokmérőm 80-90 fok körül áll. kati egyben.

Link to comment
Megosztás:

Ha utángyártott lambda van benne, vagy esetleg a gyári már haldoklik okozhat túlfogyasztást. A helyes érték 0-1V között

Ha pl a MAP szenzos vákumcsöve repedt, okozhat túlfogyasztást.

Ha az ECU motorhőfok érzékelője halott, okozhat túlfogyasztást.

Hát megnézem köszönöm. még csak egy kérdés melyik az ecu érzékelője az amelyik a hőfokmérőjé vagy van neki másik? Ha ráteszem gèpre és ott nézem a vizhőfokot azt az ecutol kapom? A lambda olyan 0-800 mv között mozog.

Link to comment
Megosztás:

Láttam, hogy gyárilag csak F16/F18-hoz szerelték, de a X17D és X17DT blokk az ugyanaz :)

Az már más kérdés, hogy lehet egy kövér gáznál elcsavarja a váltót vagy féltengelyeket :)

Már bocsi... de ha gyárilag csak F16-F18al szerelték te, hogy teszed rá az F13mat? Milyen féltengelyeket? A kis váltót rá sem tudod rakni...... :/ vannak itt bajok....

Link to comment
Megosztás:

C20NE-hez is lehet rakni F13-at

Lehet rakni jó is lesz kb 1 hétig.... Kérdezett valamit valaki itt aki nem tudja nyilván azért kérdezte, máris az van neki írva, hogy lazán összeteszed F13al ami már alapból nem "lazán".... Nem kéne hülyeségeket írogatni, mert lehet belefog azt emiatt fog szívni..

Link to comment
Megosztás:

Már bocsi... de ha gyárilag csak F16-F18al szerelték te, hogy teszed rá az F13mat? Milyen féltengelyeket? A kis váltót rá sem tudod rakni...... :/ vannak itt bajok....

Nem értem, miért ne lehetne rárakni. Az X17DT blokk egy X17D blokk turbóval és erősebb kuplunngal szerelve. Itt nincs olyan különbség, mint az 1,6 kisblokk, 2.0 nagyblokk között.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek egy használható dobfék összeszerelési leírása, esetleg képekkel gazdagítva? Sajnos nekem megint padlóig kell nyomni a pedált, hogy fogjon a fékem, gyanítom, hogy nem jól van beálltva. Ha van valakinek, vagy esetleg valaki le tudja nekem írni, legyen kedves megtenni! Előre is ezer köszönet! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek egy használható dobfék összeszerelési leírása, esetleg képekkel gazdagítva? Sajnos nekem megint padlóig kell nyomni a pedált, hogy fogjon a fékem, gyanítom, hogy nem jól van beálltva. Ha van valakinek, vagy esetleg valaki le tudja nekem írni, legyen kedves megtenni! Előre is ezer köszönet! G.

http://www.opelforum...960#entry776086 ??

Én ugyan a múltkor cseréltem fékpofákat, de nem érzem, hogy olyan profi lennék, hogy bárkinek segítséget tudjak benne nyújtani... :ninja:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet! Igazából azt nem tudom, hogy mikor összerakom, akkor az utánállítót teljesen összecsavarom és majd kinyomja magát, vagy addig kell kitekerni, hogy a dob éppen felférjen? Mondtak itt régebben olyat, hogy az autómata nem fog működni, de ha ki van reszelve a fog és meg van járatva a menet, akkor sem? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet! Igazából azt nem tudom, hogy mikor összerakom, akkor az utánállítót teljesen összecsavarom és majd kinyomja magát, vagy addig kell kitekerni, hogy a dob éppen felférjen? Mondtak itt régebben olyat, hogy az autómata nem fog működni, de ha ki van reszelve a fog és meg van járatva a menet, akkor sem? Köszi! G.

Új vagy a régi az autómata?

Ha a régi, akkor addig állítsd rá, hogy még éppen ne érjenek hozzá a pofák a dobhoz, alaphelyzetben.

Tekersz rajta, dobot felrakod, megforgat, ha nem súrol, akkor még állít. Amint hallod, hogy hozzáér, egyet visszatekersz és jó lesz.

Persze ezt mind a két oldalon végig kell játszani.

Ha kész vagy és a pedál a rendes helyen fog (remélem jól ki van légtelenítve) , akkor elugrasz vele egy földútra és olyan 50-60-ról nyomsz egy satut.

Ellenörzöd a nyomokat a homokban és ha kb egyformák, akkor ok lesz vizsgán is.

Én a kézifékem pl így állítottam be, 10% alatt volt a különbség vizsgán.

Link to comment
Megosztás:

Lehet rakni jó is lesz kb 1 hétig.... Kérdezett valamit valaki itt aki nem tudja nyilván azért kérdezte, máris az van neki írva, hogy lazán összeteszed F13al ami már alapból nem "lazán".... Nem kéne hülyeségeket írogatni, mert lehet belefog azt emiatt fog szívni..

Inkább nem szállok vitába veled dirty, legyen igazad.

Egyébként nem lenne egyszerűbb váltóstól megvenni az egészet és akkor nem kéne szenvedni? :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a képet! Igazából azt nem tudom, hogy mikor összerakom, akkor az utánállítót teljesen összecsavarom és majd kinyomja magát, vagy addig kell kitekerni, hogy a dob éppen felférjen? Mondtak itt régebben olyat, hogy az autómata nem fog működni, de ha ki van reszelve a fog és meg van járatva a menet, akkor sem? Köszi! G.

Nekem valami olyasminak tűnt a működése, hogy az L-alakú rugós lapocska és a vízszintes menetes szár tulajdonképpen egy kilincsmű. A lapocska minden fékezésnél próbál a kilincsmű kerekén fordítani egyet. Normális működést feltételezve, ha kevesebbet kopott annál a betét, hogy a lapocska egyet fordítson az állítón, akkor nem történik meg az utánállítás, viszont ha többet, akkor a menetes szár (a kilincsműves anyával) jobban kitámaszt - ezáltal közelebb viszi a fékpofa alaphelyzetét a dobhoz: legközelebb már kevesebbet kell a féken nyomni.

Elmés szerkezet, csak sajnos kosz-érzékeny - az pedig bőven van a dobban.

Elvileg összerakás után addig kell(ene) nyomkodni a fékpedált, amíg abban nem marad a kilincsmű kattogása (tehát beállította saját magát). Nálam, akármennyire is kitisztítottam, akadásmentesítettem a menetet, anyát, akkor sem akart működni. Főleg a lemezke csúszott le az utánállító kilincsműről, akárhogy állítgattam, nem lett jó. Gondolom egy csere megoldaná a problémát. Végül kézzel besúrolósra állítottam (majd lazítás), ahogy fent J0hnny is írta.

Link to comment
Megosztás:

Hello forumlakok !

Tanacsot kernek olyanoktol akit.k csinaltak mar ilyet.

A kocsi egy 99-es 1.0 Corsa B, es a hosszu (balos) kezifekbowden csere kozben kisse elakadtam.

A legjobb tudomasom szerint a rovid-hosszu bowden kozositesenel kell(ene)

feszitesre rakni a bowdeneket, es ezaltal mukodesre birni a kezifeket, de nem igazan

akar osszejonni..termeszetesen probaltam az elejevel/hatuljaval befejezni, de valahogy igy sem lett jobb...

Tipp valakinek ?

Mas: ugyanezen auto elektromos km jeladoja kiakadt 40 km/h-nal, es mostmar sajnos a napiszamlalo sem megy.

Egy (iiteni) teves info miatt vettem egy spiralt, ami a muszercsoport kiszedese utan derult ki, hogy termeszetesen nem belevalo.

Oracsoport cserevel vajon a problema megszunik, vagy esetleg van valami jelado, ami meghibasodhatott ?!

Az epito jellegu valaszokat elore is koszonom !

udv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.