Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

1.2 8v 44LE változat hány ezrenként kell szíjat cserélni?

178.000 volt és most van benne 220.000

Illetve ebben a motorban milyen keverkékképző szenzorok vannak? X12SZ

Lambda? LMM?

Ezeknél még 60 ezer km vagy 4 év szokott lenni a gyári csereperiódus. Hogy betartod, vagy sem, rád van bízva.

Van MAP szenzor (a légtömegmérés is ezzel van kiváltva). Van még pillangószelep állás jeladó is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Szeretném a segítségetek kérni. A problémám az lenne, h nem igazán gyorsul az auto, de a fordulatszám növekszik. Gondolom a kuplunggal lehet a gond, h nem fog igazán. Milyen márkájúra érdemes lecserélni ? Illetve érdekes csörgő hangot is hallok, de kinyomott kuplungnál ez megszűnik. Lehetséges, h a kinyomócsapággyal is gondba leszek, de azt se tudom ,h milyet érdemes a helyére tenni. A másik zavaró problémám pedig a túlmelegedés. Ha elindulok az autóval van ,hogy elkezdi forralni a vizet, folyamatosan megy 100C környékére, ilyenkor kiveszem sebességből és hagyom hűlni , majd újra visszateszem és megyek tovább. Kb 5-10 percig játszok így vele, utána beáll stabilan 90-92 fokra és jó minden. Még a termosztátott nem volt időm megnézni, lehetséges, h ez a baja ?

1.5 TD-ről van szó.

Köszönöm előre is a válaszokat !

A 90-92 fok az sok, 85 fokos termosztát kell ehhez a motorhoz. Hasonlóan az 1,7 Isuzuhoz.

Link to comment
Megosztás:

közben utánna néztem elvileg ez egy ntc érzékelő ami 90 foknál olyan 900 ohm 85 foknál meg 1.1 kohm.

Most már csak az a kérdés, hogy muszáj e bele a bosch vagy elég bele az olcsóbb facet,febi,ossca közül valamelyik?

Ha cserélni kell nem akarom havonta cserélni.

holnap kimérem.

nekem az x14xe vizhőfoka nem megy el 90 ig mindig kicsit alatta van csak akkor megy feljebb nyáron ha megy a klima és áll a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

közben utánna néztem elvileg ez egy ntc érzékelő ami 90 foknál olyan 900 ohm 85 foknál meg 1.1 kohm.

Most már csak az a kérdés, hogy muszáj e bele a bosch vagy elég bele az olcsóbb facet,febi,ossca közül valamelyik?

Ha cserélni kell nem akarom havonta cserélni.

holnap kimérem.

nekem az x14xe vizhőfoka nem megy el 90 ig mindig kicsit alatta van csak akkor megy feljebb nyáron ha megy a klima és áll a kocsi.

Nekem febi van három éve jól működik.

Egyszer mértem olyan autóban,ahol nem volt mind1 a csere mert csak bosch-t lehet kapni. Az újnál sem tudtam az irodalmi értékeket mérni. Hiába a termosztát nyitásánál néztem pontosan. Szóval ha kohm környékén lesz a régi, órád szerint 90foknál akkor inkább más lesz.

Gyertyákat nézd még meg,hogy milyenek,ha kormosak akkor biztosan sok anyagot kap. Illetve ha nem belevalók vannak benne attól is lehet alul gyenge.

Meg esetleg valamelyik vezérműtengely nem jelen lett összerakva.

Faterék klímás x14xe-je is pont így 90alatt áll be kicsivel. Pedig jó a termosztát,lehet a klímás nagyobb hűtő miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Ez az miatt van, hogy a jelölt pontokon átégett a tömítés, folytonos átjárás, kavitáció alakult ki a munkatér és a víztér között. Le volt szarva úgymond a probléma, nem lett idejében cserélve a tömítés, és ez lett a vége. Egyik ismerősöm ugyanígy járt régebben. Gátrepedéses lett a hengerfeje, és egy idő után milliméretes nagyságrendűre növekedett.

Olyan ez,mint a pápaválasztó-konklávé.

Az elején csak sötét füst száll,aztán akkor van vége ha felszáll a fehér füst.

Link to comment
Megosztás:

Faterék klímás x14xe-je is pont így 90alatt áll be kicsivel. Pedig jó a termosztát,lehet a klímás nagyobb hűtő miatt van.

sziasztok! a termosztátról annyit hogy egy évben kétszer cseréltem mire jó lett, 90 felett kell lennie "meg egy kicsi" ez nálam nagyon bejött x14xe szintén és klímás ,én cserélném ha lehet amúgy sincs rossz helyen.....

Link to comment
Megosztás:

Ezeknél még 60 ezer km vagy 4 év szokott lenni a gyári csereperiódus. Hogy betartod, vagy sem, rád van bízva.

Van MAP szenzor (a légtömegmérés is ezzel van kiváltva). Van még pillangószelep állás jeladó is.

Map szenzort merre lelem ebben a kocsiban? Gondolom érdemes megtakarítani mint a LMM ?!

Link to comment
Megosztás:

Map szenzort merre lelem ebben a kocsiban? Gondolom érdemes megtakarítani mint a LMM ?!

Ne nyúlj hozzá,amúgy sem szokott elromlani soha. A gumicsöve szokott kirepedni. Egyébként a tűzfalra van rácsavarozva injektotház és a pillangószelep alól megy rá vákuumcső meg egy háromlábú csatlakozó.

Rángat vagy mi a gondja? 90%ban valamelyik vákuum vagy szellőzőcső van kirepedve olyankor. Vagy a pillangószelep tengelyén lévő fojtószelep-poti szokott kikopni bőven 200ekm-nél többet futott autókon.

Ezen kívül még a lambda-szonda szokott elfáradni,többet fogyaszt az autó tőle ha rossz,de hibalámpát gyújt rá, ha már nagy hülyeségeket beszél.

Link to comment
Megosztás:

Ne nyúlj hozzá,amúgy sem szokott elromlani soha. A gumicsöve szokott kirepedni. Egyébként a tűzfalra van rácsavarozva injektotház és a pillangószelep alól megy rá vákuumcső meg egy háromlábú csatlakozó.

Rángat vagy mi a gondja? 90%ban valamelyik vákuum vagy szellőzőcső van kirepedve olyankor. Vagy a pillangószelep tengelyén lévő fojtószelep-poti szokott kikopni bőven 200ekm-nél többet futott autókon.

Ezen kívül még a lambda-szonda szokott elfáradni,többet fogyaszt az autó tőle ha rossz,de hibalámpát gyújt rá, ha már nagy hülyeségeket beszél.

Nem rángat, csak általános megelőző karbantartásként gondoltam a tisztításra. Egyébként mintha sokat enne a drága akkor ránézek a lambdára.

Link to comment
Megosztás:

Nos törekedj arra hogy minél egyenesebb talajon bakold fel az autót! Előszőr ékeld ki az első kerekeket! Utána ugye meglazítod a kerék anya csavarokat, majd utána emelsz! (ne húzd be a kéziféket mert akkor nem fog lejönni a kerékdob) majd ha levetted a kereket akkor nem nekiesni nagy csavarhúzóval, lefeszegetni a dobot, hanem egy kalapáccsal az oldalát finoman kocogtatni.

Ha szerencséd van akkor még nem "koptak" annyira össze a dob és a pofa, és könnyen le fog jönni, akkor nagy valószínűséggel még jó lesz a vastagság! Ha nehezen jön le akkor vagy ezt fogod látni, na ez azt jelenti csere! - Vagy még jó de már igazításra érett! A Dobon keletkezett "váll" a fékpofa miatt, (ami miatt nehezen jött le) azt érdemes le esztergáltatni, és ha még belefér a méretbe akkor érdemes mindjárt felcentíroztatni, ha má ott van az esztergályosnál!

Persze ha úgy érezted hogy "hullámzik" a pedál azaz a kézifék...és már vékonynak találod a méretek szerint a fékpofát, mert a centírhoz dukál az Új pofa!

De kinek a pap kinek a papné, mert ez változó, van ki csak vállat esztergáltat van ki centíroz régi pofa marad kicsit csisz papír azt annyi, van ki se centír se váll eszterga, hanem szimplán fog egy flex et azt leszedi a vállatt, ügyes mérnöki precizitással:)

Amit még át lehet nézni az a forgó pontok nem e rosdásak, az autómata feszítőnek a menete könnyne jár e, és a bowden nem e rosdás, szorul, esetleg szálszakadásos!

Van ezekhez felújító szett azthiszem amibe néhány rugó, meg egy csapszeg tartozik bele... ha nagyon oda van ezt is lehet cserélni..

Ránézhetsz a munkahengerre nem e szivárog valahol az olaj belőle...

Éredemes még leszedni a fékpofát és a felfekvési pontokat megcsiszolni hogy könynnebben járjon, én speciel szoktam adni minden egyes forgó pontnak egy csepp olajat(nem sokat mert nehogy rámenjen a pofára) meg visszarakás elött(ha marad minden és nem cserélsz semmit) meg szoktam csiszolni durva csisz papírral a pofákat (P40-P60 as csisz pap.)

Röviden ennyi :D

Link to comment
Megosztás:

Nos törekedj arra hogy minél egyenesebb talajon bakold fel az autót! Előszőr ékeld ki az első kerekeket! Utána ugye meglazítod a kerék anya csavarokat, majd utána emelsz! (ne húzd be a kéziféket mert akkor nem fog lejönni a kerékdob) majd ha levetted a kereket akkor nem nekiesni nagy csavarhúzóval, lefeszegetni a dobot, hanem egy kalapáccsal az oldalát finoman kocogtatni.

Ha szerencséd van akkor még nem "koptak" annyira össze a dob és a pofa, és könnyen le fog jönni, akkor nagy valószínűséggel még jó lesz a vastagság! Ha nehezen jön le akkor vagy ezt fogod látni, na ez azt jelenti csere! - Vagy még jó de már igazításra érett! A Dobon keletkezett "váll" a fékpofa miatt, (ami miatt nehezen jött le) azt érdemes le esztergáltatni, és ha még belefér a méretbe akkor érdemes mindjárt felcentíroztatni, ha má ott van az esztergályosnál!

Persze ha úgy érezted hogy "hullámzik" a pedál azaz a kézifék...és már vékonynak találod a méretek szerint a fékpofát, mert a centírhoz dukál az Új pofa!

De kinek a pap kinek a papné, mert ez változó, van ki csak vállat esztergáltat van ki centíroz régi pofa marad kicsit csisz papír azt annyi, van ki se centír se váll eszterga, hanem szimplán fog egy flex et azt leszedi a vállatt, ügyes mérnöki precizitással:)

Amit még át lehet nézni az a forgó pontok nem e rosdásak, az autómata feszítőnek a menete könnyne jár e, és a bowden nem e rosdás, szorul, esetleg szálszakadásos!

Van ezekhez felújító szett azthiszem amibe néhány rugó, meg egy csapszeg tartozik bele... ha nagyon oda van ezt is lehet cserélni..

Ránézhetsz a munkahengerre nem e szivárog valahol az olaj belőle...

Éredemes még leszedni a fékpofát és a felfekvési pontokat megcsiszolni hogy könynnebben járjon, én speciel szoktam adni minden egyes forgó pontnak egy csepp olajat(nem sokat mert nehogy rámenjen a pofára) meg visszarakás elött(ha marad minden és nem cserélsz semmit) meg szoktam csiszolni durva csisz papírral a pofákat (P40-P60 as csisz pap.)

Röviden ennyi :D

Köszi a segítséget. Hétvégén nekiesek. Az esztergálást én csinálom majd.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítséget kérnék. A hétvégén le szeretném szedni a hátsó fékdobokat, tisztítás, illetve felmérés miatt. 17 éves a verda és szerintem még senki sem cserélte az alkatrészeit. Mire kell odafigyelni leszerelésnél? Esetleg ha valakinek vannak képei a szerelésről azt megköszönném.

fontos ha rakod vissza nehogy laza/ túlhúzva legyen az anya ami fogja a dobot mert a kerékcsapágynak annyi lesz!

Link to comment
Megosztás:

Ezen kívül még a lambda-szonda szokott elfáradni,többet fogyaszt az autó tőle ha rossz,de hibalámpát gyújt rá, ha már nagy hülyeségeket beszél.

Erről jut eszembe, a múltkor olajcserekor lehúztam a vezetéket a lambdáról, könnyebb legyen hozzáférni a szűrőhöz. Mikor elkészültem besötétedett, és elfelejtettem visszadugni. A motort elindítottam, járattam az új olajjal, hogy beállítsam a szintet. Lehúzott lambdával ugyanúgy járt, mintha mi sem történt volna. Se rángatás, se magas alapjárat, se cheklámpázás.

Link to comment
Megosztás:

Erről jut eszembe, a múltkor olajcserekor lehúztam a vezetéket a lambdáról, könnyebb legyen hozzáférni a szűrőhöz. Mikor elkészültem besötétedett, és elfelejtettem visszadugni. A motort elindítottam, járattam az új olajjal, hogy beállítsam a szintet. Lehúzott lambdával ugyanúgy járt, mintha mi sem történt volna. Se rángatás, se magas alapjárat, se cheklámpázás.

Az ECU nem figyeli a hideg lambdát.

Link to comment
Megosztás:

Erről jut eszembe, a múltkor olajcserekor lehúztam a vezetéket a lambdáról, könnyebb legyen hozzáférni a szűrőhöz. Mikor elkészültem besötétedett, és elfelejtettem visszadugni. A motort elindítottam, járattam az új olajjal, hogy beállítsam a szintet. Lehúzott lambdával ugyanúgy járt, mintha mi sem történt volna. Se rángatás, se magas alapjárat, se cheklámpázás.

Az ECU nem figyeli a hideg lambdát.

Figyeli csak nem érdekli addig amig nem üzemmeleg..

Mert ha lehúzza és nem dugja vissza akkor se világít a check hogy hiba mert nincs ami meghibásodjon...

Ilyenkor az ECU egy "vész" üzemmódba lép és egy átlagos középértéket ad (0.45v) a lambda helyett, ezért is indult el és működött az autó! Amiről észrevetted volna hogy nincs rádugva az az hogy egy tank benzinnel negyed annyit mentél volna el mint amikor rá lenne dugva...

Ezért se rángatott, se magas alapjárat, se lámpa...amúgy ezeket meg nem ez produkálja....

Link to comment
Megosztás:

Figyeli csak nem érdekli addig amig nem üzemmeleg..

Mert ha lehúzza és nem dugja vissza akkor se világít a check hogy hiba mert nincs ami meghibásodjon...

Ilyenkor az ECU egy "vész" üzemmódba lép és egy átlagos középértéket ad (0.45v) a lambda helyett, ezért is indult el és működött az autó! Amiről észrevetted volna hogy nincs rádugva az az hogy egy tank benzinnel negyed annyit mentél volna el mint amikor rá lenne dugva...

Ezért se rángatott, se magas alapjárat, se lámpa...amúgy ezeket meg nem ez produkálja....

Figyelj öreg!

Ne nekem magyarázd, nem ma jöttem a 6:20-assal! :D

Link to comment
Megosztás:

Nincs ennél szebb...

....mint hogy segítünk a másiknak, a problémájában! És nem a másikon röhögünk, mint valami, kárörvendő...

Attól hogy valaki még nem tud valamit. és a másik már unja mert kisújjából jön ki, attól még véleményt mondhat egy 3 fél? Vagy nem erre való ez a fórum? Valaki felvilágosíthatna hogy miért is van itt ez a fórum...

Link to comment
Megosztás:

....mint hogy segítünk a másiknak, a problémájában! És nem a másikon röhögünk, mint valami, kárörvendő...

Attól hogy valaki még nem tud valamit. és a másik már unja mert kisújjából jön ki, attól még véleményt mondhat egy 3 fél? Vagy nem erre való ez a fórum? Valaki felvilágosíthatna hogy miért is van itt ez a fórum...

J0hnny válasza teljesen megfelelő volt, nem értem miért kellett újból leírni azt több sorban, amit J0hnny egy mondatban megtett. Annak kell ilyen részletesen elmagyarázni, ha visszakérdez mert nem érti.

Majd egyszer talán megtanulod, hogy ki az aki ért hozzá és ki nem, kinek kell elmagyarázni részletesen és kinek nem. Aki nem tud valamit úgyis rákérdez.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU nem figyeli a hideg lambdát.

Sziasztok annyit hozzászólnák a lambdás dologhoz hogy azt vettem észre hogy nekem c14nz nél ha lehúzom a szondát csak akkor kezd hibakódot dobni ha a motor olyan meleg hogy a termosztát kinyit.Kétszer is megpróbáltam ugyan akkor dobta a hibát.És egy kérdés lambdával kapcsolatban:ha a zöldkártyás gép jó adatokat ad mindenre alapjáraton és emelten is akkor is érdemes ossziciloszkóppal is megnézetni a szondát?

Link to comment
Megosztás:

....mint hogy segítünk a másiknak, a problémájában! És nem a másikon röhögünk, mint valami, kárörvendő...

Attól hogy valaki még nem tud valamit. és a másik már unja mert kisújjából jön ki, attól még véleményt mondhat egy 3 fél? Vagy nem erre való ez a fórum? Valaki felvilágosíthatna hogy miért is van itt ez a fórum...

Igen, igazad van, lusta vagyok leírni már 23454879834-szer is a részletes választ a lambda kérdésre, főleg úgy, hogy kb az első google találat elég részletes választ ad minden feltett kérdésre...

--> http://www.injektor....2&main=133&akt=

Engem nem érdekel, ha te szeretsz feleslegesen gépelni, tedd meg, de azt hiszem vagyunk itt jópáran rajtad kívül, akik elég sok tapasztalattal rendelkeznek opel javítás témakörben és ha ők úgy érzik, hogy néha a lelkesedésed és segíteni akarásod mögött nem pontos adatok és tapasztalatok állnak és ezt szóvá teszik, akkor nem megsértődni kell, hanem meghajolni a sokéves szívások és kinlódások által összeszedett tapasztalatok előtt.

Szóval ne érezd úgy, hogy ki lennél közösítve, csak nem kell mindenre reagálni vagy ha mégis, akkor azt megfontoltan tenni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.