Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok.

Mivel az astra vásárlása nem sikerült,1.0 b corsát vennék. klímás nagyon szép állapotban van.Mit javasoltok,mire figyeljek,esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a motorral?fogyasztása?megbizhatósága ilyesmik.

Szerintem legfőképp arra kell figyelni, hogy ne X10XE és X12XE legyen a motor. Ezeknél sokkal többet ér egy X14NZ. De ha kifogsz egy X14XE-t az meg már egy vadállat ehhez a kasztnihoz :)

Link to comment
Megosztás:

Ez sztem inkább attól függ ki mire használja/használná az autót. Nem hiszem hogy eleve rossz lenne egy 1.0 vagy 1.2 16V, mert akkor az Opel nem is gyártotta volna őket. Mondjuk akinek csak arra kell hogy dolgozni vagy boltba járjon vele városon belül, az szvsz elégedett lesz ezekkel a pici motorokkal is. Én például teljesen jól elvagyok telente az 58lovas Z10XE-vel, de ismerem a korlátait: bár kiviszem lakott területen kívülre is, de soha nem akarok 110-nél gyorsabban menni vele (holott gyári adat szerint tudna, ebből következik hogy pályára sem viszem), és nem kezdek bele necces előzésekbe sem. Jóformán teherautókon kívül csak extrém lassan, 70-80-nal poroszkálókat szoktam megelőzni.

Link to comment
Megosztás:

Ez sztem inkább attól függ ki mire használja/használná az autót. Nem hiszem hogy eleve rossz lenne egy 1.0 vagy 1.2 16V, mert akkor az Opel nem is gyártotta volna őket. Mondjuk akinek csak arra kell hogy dolgozni vagy boltba járjon vele városon belül, az szvsz elégedett lesz ezekkel a pici motorokkal is. Én például teljesen jól elvagyok telente az 58lovas Z10XE-vel, de ismerem a korlátait: bár kiviszem lakott területen kívülre is, de soha nem akarok 110-nél gyorsabban menni vele (holott gyári adat szerint tudna, ebből következik hogy pályára sem viszem), és nem kezdek bele necces előzésekbe sem. Jóformán teherautókon kívül csak extrém lassan, 70-80-nal poroszkálókat szoktam megelőzni.

C-ben már jó motorok az 1.0 12V, 1.2 16V.

Elég itt rákeresned,ötödikszerelősemtudjamérrángat pedigvoltmár mindencserélve beírások jönnek majd elő.

Szerintem vagy a hidrós feszítésű vezérléssel van gond olyankor,vagy a kipufogó szelepek beégnek és nem zárnak rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Ez sztem inkább attól függ ki mire használja/használná az autót. Nem hiszem hogy eleve rossz lenne egy 1.0 vagy 1.2 16V, mert akkor az Opel nem is gyártotta volna őket. Mondjuk akinek csak arra kell hogy dolgozni vagy boltba járjon vele városon belül, az szvsz elégedett lesz ezekkel a pici motorokkal is. Én például teljesen jól elvagyok telente az 58lovas Z10XE-vel, de ismerem a korlátait: bár kiviszem lakott területen kívülre is, de soha nem akarok 110-nél gyorsabban menni vele (holott gyári adat szerint tudna, ebből következik hogy pályára sem viszem), és nem kezdek bele necces előzésekbe sem. Jóformán teherautókon kívül csak extrém lassan, 70-80-nal poroszkálókat szoktam megelőzni.

Nem arról van szó, hogy rossz, csak így tizenévesen elég lutri megvenni, szerintem. Egy NZ/SZ blokkal jóval kevesebb gond tud lenni. Egy időben én is rá voltam állva az X12XE-re, mindenáron olyanar akartam cserélni a miénket, aztán rájöttem, hogy a jóval egyszerűbb 1,4 60 LE is tud annyit, csak jóval tartósabb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Utastéri kábelköteget szeretnék cserélni a corsán (c12nz) valamint az egész műszerfalhéjat is cserélném.

Lenne pár kérdésem ezekkel kapcsolatban.

Gondolom elég utastéri kábelköteget cserélnem nem kell a motortérit is kiszedni. Elvileg a 12nz és a 14nz kábelei ugyan azok, legalábbis így mondták, ebben meg tud vki erősíteni?

Sok a toldás a mostaniban és azért cserélném ki a köteget egy olyanra amiben benne van mondjuk gyárilag a tid kábele is.

Műszerfalhéjnál mi a csere folyamata? Kormány, km óra, borítások le, esetleg a motortérfelől fogják csavarok?

Lenne egy dupla légzsákos műszerfal, az betehető az eredeti helyére?

Tippek tanácsok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban szeretném tanácsotokat kérni, hogy hol, milyen úton tudnám a lehető leghamarabb eladni a kis Corsamat? Mik a tapasztalatok? Köszi előre is! G.

Sztem első körben tedd fel netre (hasznaltauto, jofogas,aprod) egy normális árral és próba.

Ismerősöm mindig ott adta/vette a kocsijait, soha nem vitte kereskedőhöz mert ott csak lehúzzák az embert.

Csinálsz egy pár jó képet és természetesen a kihagyhatatlan: nem dohányzó/női tulajdonostól idézetet se felejtsd le :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban szeretném tanácsotokat kérni, hogy hol, milyen úton tudnám a lehető leghamarabb eladni a kis Corsamat? Mik a tapasztalatok? Köszi előre is! G.

Nekem az a tapasztalatom,hogy senkinek nem kell B corsa mostanában.

Én hoztam ausztriából hármat,de mindhárom ismerősi körben kelt el,hirdetésekre csak a hülyék jöttek általában. Illetve ígéri,hogy jön,lemosod,kitakarítod és b*szik jönni, Vagy vasárnap délben beállít,nézegeti,kocsikázik,két karcolást és 5 forintos nagyságú festékhiányt kritizál egy átírással együtt 350eft-os klímás,amúgy egyben lévő autón majd megkérdezi,hogy melyik a jobb fagyizó a környéken.

Haverom egy éve árulja az övét x14sz 97-es ötajtós,alufelnivel,felni nélkül 420-350 közti árakon,legutóbb éppen nála voltam,amikor jöttek megnézni és ilyet szólt a csaj,hogy amit 220-ért láttak az sem volt sokkal csúnyább.

Másik cimbim meg árul egy szép kis kintről hozott puntót 350eft névreírással és műszakival 70ekm-rel. Azt meg múltkor 1óráig nézegették az összes elemet több szögből is,kereket rugdosták,elején-hatulján nagy szakértelemmel ugráltak.Az lett a szakvélemény,hogy mintha a vezetőajtóra rányitottak volna egyszer valamit. 17éves autóra áruházi 50-es robogó árából....

Tehát ha nem tudod eladni ismerősi körben,akkor 250-300 között esetleg elviszik egyszer. Meg a fő szempont,hogy minél olcsóbb legyen,bármilyen érték van benne,rajta,(zene,felni,stb) azt szedd le,téli gumikat is külön add el,nem hatódnak meg ha vele együtt adod.

Link to comment
Megosztás:

Lehet jobban jársz ha bontva adod el, igaz időigényesebb de talán még jobban is jársz vele

Szerelő haverom egy időben hozott néhány b corsát is bontani szokásos f-asták mellé,úgy nézett ki a kiárult dolgok listája,hogy első fényszórók,első lökös,géptető. Motorokat elvitték f-astrába általában c14nz-ket c14se-t hozott. Váltótól már nehezebb szabadulni,azt kevésbé viszik.

Beltérből néhány 300ft-os lóf*szt keresnek úgy mint ülészsanér takaró,belső-keringető és napellenző pöcök.

Teljes szett klímától és elektromos ablaktól több mint egy éve nem tud szabadulni. Elején még leszedték róla az ajtókat,aztán azt sem,inkább rajtahagyták,mert úgy többet nyomott a MÉH mérlegen. Aztán a korábban leszedett összes ajtót elvitte külön a vasba,annyira nem kellett senkinek.

Ja meg ha van fordulatszámmérős óra azt is elviszik.Nagyjából ennyi,100eft-ot alig lehet kiárulni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy két külön dolog gyorsan eladni valamit, meg jó áron eladni. Ha felteszitek a ha.hu-ra 150e-ért műszakival együtt akkor hamar jön vevő, de gondolom az meg nektek nem éri meg. :D Amúgy az árat belőni úgy kell ahogy átlagolni szoktak: a legismertebb oldalon ki kell gyűjteni az azonos motorral ellátott azonos kivitelű, érvényes magyar forgalmival rendelkező autókat a közeli évjáratokból 1-2 év toleranciával (Tehát ha '94-es 5 ajtós C14SE-t akarsz eladni akkor mondjuk '93 és '95 között az összes 1.4-est (NZ vagy SE mindegy) ugyanilyen kasztnival) hogy legyen reprezentatív minta, a legdrágábbat és a legolcsóbbat kivenni a sorból, a többinek az árából meg átlagot számolni. Ebből ki fog jönni (tetszik vagy sem) hogy mennyit ér a piacon egy átlagos állapotú olyan autó mint amit el akarsz adni, ha esetleg friss műszaki vagy nagyon sok extra van benne akkor ennél egypicivel többért, ha pedig nagyon lepukkant vagy sérült akkor meg kevesebbért kell meghirdetni. Aztán számít még a minél több és jó minőségű fotó (utálom ha egy autót csak elölről meg mondjuk bal oldalról fotóznak, mindig azt hiszem hogy a jobb oldala vagy a hátulja törött. Ha meg belülről nincs fotó, akkor mindjárt arra gondolok hogy szétrágta a kutya a belét), és a világos és lényegre törő leírás. Én ezen elvek alapján hirdettem meg a full alap '92-es C12NZ A Corsámat alig másfél éve, 11 telefonáló volt és 1 hét alatt elvitték alku nélkül, pedig 160e-ért árultam úgy hogy elég sok helyen már rohadt és csak 1 hónap műszaki volt rajta. De a reakciók alapján még 200e-ért is elvitték volna.

Szóval sose azt nézd hogy neked mennyit ér az autó (az autó tartása mindig bukta, csak a nepperek tudnak jól kiszállni belőle), hanem hogy a piacon mit érhet.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő haverom egy időben hozott néhány b corsát is bontani szokásos f-asták mellé,úgy nézett ki a kiárult dolgok listája,hogy első fényszórók,első lökös,géptető. Motorokat elvitték f-astrába általában c14nz-ket c14se-t hozott. Váltótól már nehezebb szabadulni,azt kevésbé viszik.

Beltérből néhány 300ft-os lóf*szt keresnek úgy mint ülészsanér takaró,belső-keringető és napellenző pöcök.

Teljes szett klímától és elektromos ablaktól több mint egy éve nem tud szabadulni. Elején még leszedték róla az ajtókat,aztán azt sem,inkább rajtahagyták,mert úgy többet nyomott a MÉH mérlegen. Aztán a korábban leszedett összes ajtót elvitte külön a vasba,annyira nem kellett senkinek.

Ja meg ha van fordulatszámmérős óra azt is elviszik.Nagyjából ennyi,100eft-ot alig lehet kiárulni belőle.

nem beleröfögni akarok, de most én egy elektromos ablakot akarok venni mert eldarálta a fogaslécet, teljesen meghalt. Kerestem neten 8000 HUF tól láttam ablakemelőket és ehhez jön a 2000 Ft-s utánvétes csomag. A bolti ára garival 12000 HUF (és ezt párba kapom) akkor most akkor miről beszélünk? :) Az a helyzet sokan nagyon elszállnak az árakkal pl. egy corsa ajtó nem ér 10.000-20.000 Hufot mert 85% az esély hogy fényezni kell meg tuti h van rajta hiba, rozsda is és a végén ott vagy hogy veszel egy donorautót (a közelbe mert ált mindig van egy) 60.000 körül ami például külföldi papíros jobban megéri mert lehet más is kéne a kocsiba. Ha kiszeded ami kell belőle viheted a vastelepre és még zsét is kapsz vissza.

Az autóeladásnál meg az a tapasztalatom az ilyen régi autókat legtöbbször azért adják el mert nem akarnak rákölteni és elég sok mindennel gond van. Hivatkoznak úgy családi okok, akkor nagyon jó fogyasztású 1.4 corsa 4 literes fogyasztással, Minimális korrózió(szét van rohadva), 18 évesen 120e km (és hisznek a mesékben) és még sorolhatnám. Ezekből a legtöbb roncstelepre való és nem a közútra. Van pár fan aki hajlandó áldozni rá de nem jellemző :) Szóval ha költesz a kocsira és normálisan karban tartod akkor miért vennél helyette egy "roncsot" ? :)

Visszatérve a kérdésedhez nem kell kábelköteget cserélned csak korrektül csináld meg és jó lesz az hidd el! Legalábbis én így gondolom, a gyári kábelek sem a legjobbak mivel hogy olcsó legyen a kocsi mindet kicentiznek (gondolok itt az érvastagságra mert drága a sodort rézkábel)

Link to comment
Megosztás:

Mai bibi :)

Mitől lehet az, hogy balra indexelve ezerrel villog a visszajelző, az első index úgyszintén ezerrel villog a hátsó meg sehogy :p

Jobbra teljesen normális minden?

Esetleg megint cseréljem ki az elakadásjelzőt? Tavaly már egyszer cseréltem, nem hiszem hogy ilyen sűrűn kellene :p Vagy mégis?

Múltkor kiszedtem a fűtéspanelt , bekukkantottam az elakadásjelző hátuljához, a kábelek helyükön, nincs szakadás vagy lötyögés, ezért nem értem h mitől mehet tönkre a kapcsoló ?

Link to comment
Megosztás:

Mai bibi :)

Mitől lehet az, hogy balra indexelve ezerrel villog a visszajelző, az első index úgyszintén ezerrel villog a hátsó meg sehogy :P

Jobbra teljesen normális minden?

Esetleg megint cseréljem ki az elakadásjelzőt? Tavaly már egyszer cseréltem, nem hiszem hogy ilyen sűrűn kellene :P Vagy mégis?

Múltkor kiszedtem a fűtéspanelt , bekukkantottam az elakadásjelző hátuljához, a kábelek helyükön, nincs szakadás vagy lötyögés, ezért nem értem h mitől mehet tönkre a kapcsoló ?

Ha nem masszíroztál semmit a kocsin valószínűleg csak a lámpa égett ki. Cseréld ki amelyik nem villog és rendbe lesz. Amúgy van egy terhelés ami miatt villog úgy szerencsétlen ha ez kisebb akkor ezzel arányosan nő a ki-be kapcsolás száma. Ha nincs szerencséd akkor valahol lesz egy kontakt hiba a rendszerbe és nem kap a hátsó égő 12v-ot. Ha nem piszkáltál semmi valószínűbb hogy inkább csak az égő adta meg magát

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.