Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hát feszítőgörgő Febi 23ezer, Gates szíj 5ezer környéke kedvezmény nélkül. Vízpumpa az olyan 15e. De remélem azt azért még nem kell. Amúgy ha később cseréltetném a vízpumpát az miért jár nagy bontással? Gondolom a feszítőgörgőnél szíj lelazít és már hozzá is tudnak látni a vízpumpának.

Elméletileg nem ilyen egyszerű a dolog.Az egyszer meglazított bordásszíjat már nem szabadna újra megfeszíteni.Tehát ebben az esetben azt cserélni kéne.Az pedig x-es motornál nagy szívás,mert még a motortartó bakot is ki kell csavarozni (bolond egy megoldás).A szerelők utálják.Bár bevallom,hogy az én autómon is volt már,lazítás-visszaszerelés (pont vízpumpa miatt).Sőt,mi még a komplett feszítőegység helyett csak a görgőt cseréltük (jóval olcsóbb volt így,a görgő kb.4-5 ezer Ft).

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szivargyújtós kérdésem van

Corsa 1.2 City LS, X12SZ.

Kéne a szivargyújtó, mert GPS-t kéne használnom a közeljövőben, ami nem működik.

Szét szettem, és találtam rajta egy csatlakozót, amin jön egy levágott fekete és kék kábel.

Meg néztem kapcsolási rajzba, most vagy fekete, vagy barna vezetéket kell rákötni , 1 mm-es vastagot (nem tudom eldönteni). Meg néztem az ottani kábeleket, hágy egy olyan szabadot se találok, sőt.

Úgy érzem, hogy gyárilag nem volt benne szivargyújtó, előző tulaj vehetett hozzá esetleg, de ő se tudta bekötni sehova. Létezhet ez?

Honnan tudnék neki áramot adni ? Vagy felejtsem el?

Köszi!

Módosítva : Mester91
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szivargyújtós kérdésem van

Corsa 1.2 City LS, X12SZ.

Kéne a szivargyújtó, mert GPS-t kéne használnom a közeljövőben, ami nem működik.

Szét szettem, és találtam rajta egy csatlakozót, amin jön egy levágott fekete és kék kábel.

Meg néztem kapcsolási rajzba, most vagy fekete, vagy barna vezetéket kell rákötni , 1 mm-es vastagot (nem tudom eldönteni). Meg néztem az ottani kábeleket, hágy egy olyan szabadot se találok, sőt.

Úgy érzem, hogy gyárilag nem volt benne szivargyújtó, előző tulaj vehetett hozzá esetleg, de ő se tudta bekötni sehova. Létezhet ez?

Honnan tudnék neki áramot adni ? Vagy felejtsem el?

Köszi!

Gyárilag egy fekete és egy Barna vezeték van behúzva, amin gyújtás után van feszültség.

Ha utólag kötöd be eldöntheted hogyan szeretnéd, biztosítékot mindenképpen tegyél elé, vagy be kell kötni a gyári rajz szerint.

Gyári foglalatom van eladó ha kellene.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag egy fekete és egy Barna vezeték van behúzva, amin gyújtás után van feszültség.

Ha utólag kötöd be eldöntheted hogyan szeretnéd, biztosítékot mindenképpen tegyél elé, vagy be kell kötni a gyári rajz szerint.

Gyári foglalatom van eladó ha kellene.

Csak én nem találom se a barna, se a fekete vezetéket ott a kötegbe, pedig jól át néztem.

Foglalat, meg a gyújtó része mind meg van, csak nem tudom hova kéne bekötni :D

Link to comment
Megosztás:

Csak én nem találom se a barna, se a fekete vezetéket ott a kötegbe, pedig jól át néztem.

Foglalat, meg a gyújtó része mind meg van, csak nem tudom hova kéne bekötni :D

Rádió alatt, mögött is nézted? Lehet oda van felnyomva, ha nem találod akkor csak húzni kell két vezetéket és kész, világítása is gyújtás után megy, tehát nem kell külön világítás pozitívot húzni neki.

Link to comment
Megosztás:

Illik, és a készletekben benne is van ha nem külön-külön veszed + ha már meglesz bontva vízpumpát is ildomos.

Nekünk 96-os, 1 hónapja vettük (76ekm-el -ki tudja mennyi az annyi-), de cseréltettünk mindent. A vízpumpánál már kiszerelve látszott is, hogy nem eresztette a vizet, de valahogy szivárgott a tömítés mellett + furán nehezen járt kézzel forgatva kiszerelt állapotban.

Inkább menj biztosra, mint hogy egy idő múlva újra bontani kelljen mikor már megfőtt a motor. :(

Szerintem ennél az autónál így is fele, ha nem harmada mint pl. nekem a G Astra-nál volt. :D

Senkit nem zavar, hogy hosszbordás szíjról kérdezett?

Link to comment
Megosztás:

Hosszbordásszíj cserénél feszítőgörgőt illik cserélni? 80ezer KM van az autóban, 99es évjárat, bár végig garázsba állt. Annyira nem számít ez, de eltudom képzelni, hogy még a gyári szíj van benne, annyira az előzmények alapján nem viseletes, csak repedezett. Ezt mindenképp cserélem, inkább a feszítőgörgő érdekel, ugyanis nem olcsó.

Nem kell a komplett feszítőt cserélni, elég csak a görgőt, de csak akkor ha hangja van már. Valamelyik Fiat tipusé pont jó hozzá (most hirtelen nem ugrik be melyiké), vidd magaddal a mintát az autósboltba, ott tudni fogják. Nekem 3EFt-ból megvolt a csere.

Link to comment
Megosztás:

Rádió alatt, mögött is nézted? Lehet oda van felnyomva, ha nem találod akkor csak húzni kell két vezetéket és kész, világítása is gyújtás után megy, tehát nem kell külön világítás pozitívot húzni neki.

Igen, ott is meg néztem, mindenhol, ahova betudtam nyúlni és betudtam látni.

Nincs olyan kábel, ami oda mehetne, vagy csak lógna.

Behúznám a két vezetéket szívesen, de hova / mire kössem?

Még ha világítás sincs a gyújtónál, nem érdekel, ha jól sejtem úgy is ki égett az izzó, csak legyen ott áram, ez a lényeg.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell a komplett feszítőt cserélni, elég csak a görgőt, de csak akkor ha hangja van már. Valamelyik Fiat tipusé pont jó hozzá (most hirtelen nem ugrik be melyiké), vidd magaddal a mintát az autósboltba, ott tudni fogják. Nekem 3EFt-ból megvolt a csere.

Találtam Unixnál csak görgőt, Meyle márkát ami nem rossz, kedvezménnyel megkapom 6 ezernél kevesebbért. Akkor ezt elég lehet cserélni? Bár ahogy nézem a feszítő csak egy rugós egység, nem túl bonyolult szerkezet, gondolom elromolni nem nagyon tud. Jó is lesz biztosan a gyári feszítőegységhez?

Nagyon gondolkozom még a vízpumpán, de most arra nem lenne keret, lehet majd inkább 100-120ezer km környékén cseréltetem azt, most inkább csak ránézetek. Annyit csak ki bír, más autóba is ilyen km óra állásnál szokták cserélni ugye vezérműszíjjal együtt. Hűtőfolyadék komplett cserét csináltam már 1 hónapja, szóval elvileg kenve van friss folyadékkal, talán ez jót tett neki. :)

Módosítva : Nordik
Link to comment
Megosztás:

Találtam Unixnál csak görgőt, Meyle márkát ami nem rossz, kedvezménnyel megkapom 6 ezernél kevesebbért. Akkor ezt elég lehet cserélni? Bár ahogy nézem a feszítő csak egy rugós egység, nem túl bonyolult szerkezet, gondolom elromolni nem nagyon tud. Jó is lesz biztosan a gyári feszítőegységhez?

Nagyon gondolkozom még a vízpumpán, de most arra nem lenne keret, lehet majd inkább 100-120ezer km környékén cseréltetem azt, most inkább csak ránézetek. Annyit csak ki bír, más autóba is ilyen km óra állásnál szokták cserélni ugye vezérműszíjjal együtt. Hűtőfolyadék komplett cserét csináltam már 1 hónapja, szóval elvileg kenve van friss folyadékkal, talán ez jót tett neki. :)

Meyle görgő elméletileg nem rossz.A vízpumpát én mindenképp cserélném a helyedben.Visszaolvastam,azt írtad,hogy 80 ezer van a motorban.

1.tulaj vagy és biztos ez?

Én biztos,hogy a lelkem nyugalma érdekében cserélném,plusz 2 évente a fagyállót is (bár írtad,hogy azt cserélted).Az esetleges kár sokkal többe kerül!A Te motorod láncos!!!

Módosítva : rotel
Link to comment
Megosztás:

Sikerült a rádiómat megjavítani, és gondoltam megosztom veletek a tapasztalt furcsaságokat. Először is a kábel fixen a műszerfal alatt futott a bal oldalra, és végig a küszöb mentén futott hátra a C oszlophoz, és onnan fel középre az antennához. Eredeti szándékom szerint a teljes kábelt le akartam volna cserélni, mivel nem találtam réz magot a kábelben és ez miatt gondoltam a rádiójel gyengeségére. Kaptam mondjuk tanácsot rá hogy az antenna testében van egy jelerősítő és azzal is lehetnek gondok, de szerencsére nem azzal volt a probléma, az még egyben van.

Eddig nem is olyan érdekes a törrténet, azonban itt kezdődnek a fucsaságok. Az antenna kábel ha jól számoltam 2 helyen van megtoldva. 1x az erősítőnél van csatlakozókkal tolva, egyszer pedig a biztosítótábla alatt. vagyis ha azt vesszük 3 db kábelből van összepakolva a "rendszer". Ezen a tábon ennyi toldásnak nem kellett volna hogy jelveszteséget okozzon, de viszont megnovelte a hibaforrások számát. Mivel így volt összepakolva, gondoltam hátha mákom van és csak az első kábel szakasz cseréjével meg tudom kerülni a hibát. Így is tettem, leszedtem az első szakaszt a kapcsolótábla és a rádió közötti részt. Az itt található érdekesség az, hogy itt olyan toldó volt beépítva, ami a rádiónál bemenet és csatlakozó párosa alkot, azaz mintha beszereléskor elszámoltá volna a kábel hosszát kb egy méterrel, éls nem húzták vissza, inkáb rátoldottak még 1 métert. (igazság szerint ez pont kapóra jött, mert nem találtam meg az antenna gugót, mait vettem az új kábel végére) Lekaptam a dugót a kábel végéről, és akkor kaptam agyvérzést, mert a dugaljban lévő 2. szakasz - ami az erősítő és a biztosítéktábla közötti szakasz - szintén nem tartalmazott rézmagot. A következő érdekesség, hogy a rézmag helyett egy kb hajszálnyi vastag alumíniumhoz hasonló szál volt a kábel belsejében. Miután megnéztem az első szakaszt tüzetesebben kiderült hogy ott is van ez a szál, csak mindíg elszakadt... elég gyenge...

A végén egy sima TV antenna csatlakozó dugaljt raktan az első és második szakasz találkozásához, és egy új - rézmagos - kábelt tettem az első szakaszra. Első próbára nem működött továbbra sem a rádió vétel, de mikor idegességemben kitéptem a kábelt a rádióból, akkor hirtelen teljesen tiszta adást vett a rádió, de csak egy pillanatra. Egy sorozatos próbálgatást után kiderült, hogyha rendesen apkolom össze a dugaljt a kábellel, akkor totálisan nem szól semmi. Ellenben, hogyha csak a réz mag érintkezik a dugaljjal, és a külső, hálós réteget elszigetelem a dugaljtól minden formában - vagyis egyáltalán nem csatlakozik - akkor teljesen tökéletes vételt kapok.

Összegezve: Nem lett volna szükségszerű kicserélni az 1. szakaszt, bár azt az egy darab hajszál vékony szálat hogy raktam volna a dugaljba, ahol semmi rögzítés nincs, és ki se essen azt nem tudom, szóval ebből a szempontból a rézmag nem rossz döntés. Az hogy több részre van szakítva a kábel egyfelől nekem szerencse volt, másfelől tisztára értelmetlen. Sok hibaforrást és - igaz csak minimális de akkor is - jelveszteséget okoz, mindazonáltal szabályos és jó volt a toldás. Ha gyárilag van ez így szerelve, elég érdekes kivitelezés, nembeszélve a kábelválasztásról... A dolog végén pedig hogy a két komponens közül csak az egyik szükséges a tiszta vételhez....őszintén nem is értem hogy eddig hogy volt vételem, hogyha pont az akomponens csatlakozott a rádióba, ami pont nem kell...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma megyek megvenni egy 1997-es 1.1i 12V Corsa-t.

Az egyetlen dolog ami zavar, amit első körös megnézés és próba során tapasztaltam, hogy hideg és meleg indításkor is tovább kell indítózni, hogy beinduljon. Talán úgy tudom leírni, mintha az akku gyenge lenne és amiatt tovább tartana az indítás.

Az akku persze ok.

Amit megtudtam a jelenlegi gazdától, hogy volt neki régebben olyan gondja hogy 50-60 körül odalépve nem akart menni, egy újabb gázadásnál már ment. Ezt elvileg javították (jeladó vagy l.szonda csere megoldotta).

Azóta is maradt nála ez a hiba, műszerfalon jelez a motordiag lámpa, kiolvastatta és a főtengely holtpont jeladót ír. Ezt az egyet még nem cserélte.

Szóval a hosszabb indítás mitől lehet, a vezérlés nem csörög/kattog (ja láncos és 186e km van benne), öteletetek van?

Link to comment
Megosztás:

Meyle görgő elméletileg nem rossz.A vízpumpát én mindenképp cserélném a helyedben.Visszaolvastam,azt írtad,hogy 80 ezer van a motorban.

1.tulaj vagy és biztos ez?

Én biztos,hogy a lelkem nyugalma érdekében cserélném,plusz 2 évente a fagyállót is (bár írtad,hogy azt cserélted).Az esetleges kár sokkal többe kerül!A Te motorod láncos!!!

Rendben akkor lehet elhalasztom egy kicsit a cseret es akkor legalabb a vizpumpa is cserelve lesz mindennel egyutt.

Igen biztosan 80ezerrel vettem, ebben nem ketelkedek. Munkatarsamtol vasaroltam aki az elso tulajos edesapjatol orokolte meg. Nem nagyon hasznaltak elete soran vegig garazsban allt. Munkatars kb. 10ezret rakott bele 5 ev alatt. :) Bar az igazat megvallva O nem koltott ra tul sokat csak ami szukseges volt, elotte edesapja sokat foglalkozott vele, mindenrol vegig vannak szamlak stb. Szerelo szerint jo allapotba van nagyon es tenyleg jo vetel volt. Lengescsillapitok faradtak mar kicsit, meg a gyari van bennuk, dehat az minden autoba elfarad. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma megyek megvenni egy 1997-es 1.1i 12V Corsa-t.

Az egyetlen dolog ami zavar, amit első körös megnézés és próba során tapasztaltam, hogy hideg és meleg indításkor is tovább kell indítózni, hogy beinduljon. Talán úgy tudom leírni, mintha az akku gyenge lenne és amiatt tovább tartana az indítás.

Az akku persze ok.

Amit megtudtam a jelenlegi gazdától, hogy volt neki régebben olyan gondja hogy 50-60 körül odalépve nem akart menni, egy újabb gázadásnál már ment. Ezt elvileg javították (jeladó vagy l.szonda csere megoldotta).

Azóta is maradt nála ez a hiba, műszerfalon jelez a motordiag lámpa, kiolvastatta és a főtengely holtpont jeladót ír. Ezt az egyet még nem cserélte.

Szóval a hosszabb indítás mitől lehet, a vezérlés nem csörög/kattog (ja láncos és 186e km van benne), öteletetek van?

A hideginditáskori gyújtáskésleltetest minden valamit magára adó motor alkalmazza, hogy az olajpumpa fel tudja tölteni az olajozó járatokat terhelés mentesen és ne kopjon a motor kenés hiányában.

A felvillanó motorhiba lámpa és a megtorpanás pedig nemrégen került szóba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Majdnem egy éve van meg a járgány, és zavart már egy jóideje, hogy miért is mocorog az anyósülés egy-egy élesebb kanyarnál. Nem durván, csak pont annyira mozdult meg az ember alatt, hogy tisztességesen rájöjjön a frász, hogy elborul a kocsiban székestül. Ma reggel alámásztam, és megnéztem mi a mozgás oka, és szükségem lenne egy elég lehetetlen alkatrészre:

Az anyósülés jobb oldali rögzítősín elején egy kapóba kell ugyebár akasztani a sínt, azonban a sín és az alváz közé kell egy "lemez" ami fixálja a sínt, hogy ne lötyögjön/mozogjon.

Borsodban esetleg van valakienk egy ilyen feleslegesen? Esetleg bontásban lévő autóból?

Link to comment
Megosztás:

Multkor írtam az alapjárati gondokkal leállásokkal kapcsolatban.

Nem bírtam tovább idegileg, elmentem szervízbe, akik injektor specialisták.

Így találtak egy pár fals levegőt (Injektorház alatti tömítés lett cserélve, mapszenzorra menő levegőcső is elég beteg volt, bilincsek lecserélése stb.

Beindítjuk boldog vagyok, eljövök, alapjárat szép menet közben.

eltelik 1-2 nap és ismét reggel beindítom minden rendben, leállítom kb. 500 méter után, bemegyek a boltba cigiért elindulok már csak úgy indul mintha 2 henger lenne, majd elkapja a többi is, régen ilyenkor leállt, de most köhögve de felmegy az alapjárat előszőr normálra majd 2000 körülire. Az első lámpánál állok várok, majd gázadáskor befullad a kocsi és leáll. Sokadik indításra nagygázzal elindul, majd minden beáll és tökéletesen működik innentől kezdve az autó.

Megeszem a kalapom ha rájövök hogy mi a baj :( Minden cső átnézve, kitakarítva stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új fiú vagyok a terepen. Vettem egy Corsa b Sport 1.4 I Nz szépséget (első autóm) kb másfél éve. Gyönyörűen szólt mindig pöccre indult télen is nyáron is. Noss a problémám a következő: Indít bemelegedés után ingadozó alapjárat, menet közbe kuplung fék fulladás közeli fordulat majd néha egekbe szökő 3~4000 fordulat. és alapjárat 1000 felett lötyög. Elvittem szerelőhöz ott a számítógép vákumot jelzett elvileg és bekötött egy csövet ami eddig üresbe lógott mióta megvettem. A képeken ez látható bejelölve pirossal. Azóta rendes az alapjárat HA indulás előtt kiegyenesítem kicsit és piszkállom a kipótolt csövet mert megvan hajolva a bekötésnél. Noss Mi az a cső??? És Mi az a kütyü az elején a sárhányóhoz csatolva? mit csinál??? Ez a cső ketté ágazott a szerelő az egyik részét elzárta egy csavarral(román módszer) a másikat bekötötte abba a fekete cuccba(injektor vagy ahol keveredik a benya a levegővel?). Igen kezdetlegesen fogalmazok mert értek hozzá de kezdő szinten. Mit javasoltok? Tehát mikor megpiszkálom a szerelő álltal odatett kis szilikoncső pótlékot h ne legyen a kanyarulatba meghorpadva akkor kis idő után mintha kicserélték volna a kocsit és töéletes 800 as alapjárat mindig és egy rángatást sem ejt az autó. De a fura h piszkálgatás után is idővel meghorpad de akkor mintha már nem számítana. Ez valami levegő mintavételezési cső h nem mindig számít vagy mi? Kösz ha van türelmetek ezt elolvasni... csatolom a képeket:

p_lda_nr1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

p_lda_nr3_p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

p_lda_nr2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv Norbi!

Link to comment
Megosztás:

Ha jól gondolom ez valami homemade vízetetés akar lenni vákumos módszerrel és talán nyomásszabályzóval. szóval ha jót akarsz dobd el az egészet jó messzire. aztán vagy dugózd le a lyukakat vagy hajolj le a gazba egy ilyen injektorfedélért.

Noss tehát ez semmilyen modellben nincs jelen tutira? És semmi értelmes szerepe nincs ennek a vacaknak? Nyugodtan ki lehet iktatni? a másik vezeték belőle benyúl az injektor alá valamilyen elosztóba. Akkor ezesetbe cibáljam ki és zárjak el minden csövet?

Link to comment
Megosztás:

Ha jól gondolom ez valami homemade vízetetés akar lenni vákumos módszerrel és talán nyomásszabályzóval. szóval ha jót akarsz dobd el az egészet jó messzire. aztán vagy dugózd le a lyukakat vagy hajolj le a gazba egy ilyen injektorfedélért.

Ha ez tényleg víz adagoló, akkor honnan szívja hozzá a vizet?

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem ezerszer lerágott csontot csócsálok. :)

Kellene családba második autó, rohangálós-városi-nem kell rá vigyázni kategória. Családdal megyünk ott a kombi Astra, ezt a "melós" autót egyedül én használnám. Kisebb cuccok hurcolászása, városban A-ból B-be menetel.

Nem akarok sokat költeni rá, 200.000 körül van a vásárlási keret (plusz erre jön rá az átírás, meg a kötelező olaj+szűrő cserék persze). Hosszas tépelődés után vagy régi Swift, vagy B Corsa maradt. Ami a Swift mellett szól: állítólag nagyon olcsó fenntartás, nagy kínálat. Ami az Opel mellett: normálisabb autó úgy egészében.

Kritérium, hogy olcsón legyen hozzá alkatrész, és ne kelljen hetente a szerelőhöz járkálni vele. Szóval ne vigye el ingem-gatyám a fenntartása. :D Arra ott van a dízel Astra. :)

Hagyjam a fenébe a Corsa-t, és irány Suzuki Swift nézegetés?

Ha érdemes Corsa-t venni, melyik motorral van a legkevesebb nyűg? Nyilván ennyi pénzért fapados példány jön csak számításba. Mire kell figyelni vásárlásnál, mik a kritikus típushibák?

Érdemes kicsit többet rááldozni, és az 1.5D motorost keresni?

Köszi előre is.

Módosítva : Etele77
Link to comment
Megosztás:

Remélem nem ezerszer lerágott csontot csócsálok. :)

Kellene családba második autó, rohangálós-városi-nem kell rá vigyázni kategória. Családdal megyünk ott a kombi Astra, ezt a "melós" autót egyedül én használnám. Kisebb cuccok hurcolászása, városban A-ból B-be menetel.

Nem akarok sokat költeni rá, 200.000 körül van a vásárlási keret (plusz erre jön rá az átírás, meg a kötelező olaj+szűrő cserék persze). Hosszas tépelődés után vagy régi Swift, vagy B Corsa maradt. Ami a Swift mellett szól: állítólag nagyon olcsó fenntartás, nagy kínálat. Ami az Opel mellett: normálisabb autó úgy egészében.

Kritérium, hogy olcsón legyen hozzá alkatrész, és ne kelljen hetente a szerelőhöz járkálni vele. Szóval ne vigye el ingem-gatyám a fenntartása. :D Arra ott van a dízel Astra. :)

Hagyjam a fenébe a Corsa-t, és irány Suzuki Swift nézegetés?

Ha érdemes Corsa-t venni, melyik motorral van a legkevesebb nyűg? Nyilván ennyi pénzért fapados példány jön csak számításba. Mire kell figyelni vásárlásnál, mik a kritikus típushibák?

Érdemes kicsit többet rááldozni, és az 1.5D motorost keresni?

Köszi előre is.

Először is, szerintem a Suzuki-t felejtsd el, pláne hogyha Swift-ben gondolkodsz. Az újabbal lehet valamit kezdeni még szerintem is, de a "régi" Swift, ami a B Corsa kora körül mozog, szerintem felejtős, mégpedig a szerkezete miatt. Lehet hogy városi ide-oda mászkálásra lenne az autó de azért 1000x biztosabban érzem magam a Corsa-ban. Mégiscsak német autó, és mondásként is úgy hallottam többször, hogy "a Suzuki az papír-autó", ellenben "az Opel sosem kopel".

Nekem személy szerint C14NZ motorral van szerelve a Corsám, és motorilag eddig nem volt vele gond. Amit a fórumot olvasva legsűrűbben előforduló hibaként visszatérőnek találok az a légtömegmérő cseréje. Abból is a Bosch-t ajánlják sokat, aki meg nem azt vette kis idő utáűn szintén beruházott egy Bosch-ra. Annak az árát körülbelül 35EFt-ra taksálták.

Amit én tapasztalok az enyémen is mint típushibát (és már mielött meglett is hallottam több helyről is) a kasztni és az alváz rozsdásodádát mondanám. Leggyakrabban a hátsó kerékíveknél, kerékdobnál fordul elő (tapasztalatom szerint) a rozsdásodás, és nem ritka a köszöbök rozsdásodása/rohatása is. Nálam is a küszöb javítása már megvolt még a hátsó kerékív és a kerékdob van hátra, valamint van mit foltozni az alvázon is itt-ott.

Olvastam más helyeken is, hogy a B oszolp is el szokott repedni, mintegy típushibának mondták a 3 ajtós változatnál. (nekem 5 ajtós változat van és nem is tapasztaltam ilyesmit)

Nem említem a tipikus kopásból/használatból eredő cserélendő alkatrészeket (olajszűrő, lengéscsillapító...), de viszont összességében szerintem igaz (legfeljebb megcáfolnak) hogy ehez a típushoz - az autóalkatrész piacot tekintve - nagyon olcsón lehet alkatrészhez jutni, és szinte mindegyik bontóban beszerezhető akár egy-egy pótdarab. A másik pozitívum, hogy ez még nem egy agyonbonyolított autó, akár a motorikus részek szerelése sem egy nagy kihívás, szinte bármit ki tudsz rajta cserélni otthon. Mégegyszer kiemelném hogy ez saját tapasztalat, és utánaolvasás utáni vélemény az 5 ajtós C14NZ motorralrendelkező autómra. Összegezve, hogyha a kasztni és az alváz rendben van, nem lesz vele sok gond.

Remélem segítettem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.