Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Sziasztok!

Volna egy kis problémám.Van egy c14nz motorom ami érdekes dolgokat művel.10 literes fogysztás mellett gázadásra torpan és teljesen véletlenszerűen elmegy az ereje.A szerelők csak bután néznek a hibajelenségre.Amik cserélve lettek:gyertya,gyujtókábel,rotor,osztófedél,ac pumpa,lambdaszonda,termosztát,komplett vezérlés.emissziós értékek jók!Segítsetek,mit lehet a gond,ennek az autónak 6 litert kéne ennie nem 10-et :( ötlet?

előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kis problémám.Van egy c14nz motorom ami érdekes dolgokat művel.10 literes fogysztás mellett gázadásra torpan és teljesen véletlenszerűen elmegy az ereje.A szerelők csak bután néznek a hibajelenségre.Amik cserélve lettek:gyertya,gyujtókábel,rotor,osztófedél,ac pumpa,lambdaszonda,termosztát,komplett vezérlés.emissziós értékek jók!Segítsetek,mit lehet a gond,ennek az autónak 6 litert kéne ennie nem 10-et :( ötlet?

előre is köszönöm!

Milyen lambda lett beletéve?

Link to comment
Megosztás:

Na ezzel most megfogtál,de nem gyári opel,valami utángyártott de nem kínai.Nem hiszem hogy ez okozná a gondot,mert a gyárival is pont ezek a gondok voltak.

Nekem gyanús. Az esetek túlnyomó többségében ha nem a gyári, vagy a gyárival megegyező Bosch kerül bele, akkor az nem lesz jó. Esetleg motorhőfokjeladó?

Link to comment
Megosztás:

Tesztelve kimérve :) tehát ez is kilőve.Nekem még a MAP szenzor a gyanús,de házilag nem lehet kimérni.Vákumcső az rendben van.Szerintem a computerre kéne ránézni,hogy mi hogy milyen értéket mutat,de a szervizbe ahol voltam vele csak a 95 utániakat tudják olvasni,ami nekem van ott csak hibakódot tud nézni.

Link to comment
Megosztás:

Tesztelve kimérve :) tehát ez is kilőve.Nekem még a MAP szenzor a gyanús,de házilag nem lehet kimérni.Vákumcső az rendben van.Szerintem a computerre kéne ránézni,hogy mi hogy milyen értéket mutat,de a szervizbe ahol voltam vele csak a 95 utániakat tudják olvasni,ami nekem van ott csak hibakódot tud nézni.

MAP-ért azonnal szólna az ECU, másrészt az nem nagyon okoz ilyen bajt. Az a lambda gyanús nekem egyébként és hiába írod, hogy a gyárival is ilyen volt, mert a döglődő gyári is ugyanezt csinálja: torpan, fogyasztás emelkedik, etc.

Link to comment
Megosztás:

Hát valahogy most nincs kedvem még egy lambdát venni :) anno volt egy opelom az is hasonlót csinált,viszont ott egy computer újraprogramozás megoldotta.

Ha nem dob rá hibát, akkor talán még használható, bár a döglődőnél sem jelez azonnal, csak mikor már nagyon odavan.

Az ECU programozás meg érdekes megoldás. Elvileg öntanuló a rendszer, tehát ahhoz is 50km kell, hogy betanulja a nagyobb vagy kisebb oktánszámú benzint. :) Leírhatatlan, hogy mit kínlódott az Astrám ECU-ja több száz km 100-as benzin után a sima 95-ös miatt. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Mivel holnap már nem autózom, ezért el tudtam készíteni a 2012 évi statisztikámat.

Ime:

12037 km; 942,87 liter benzin; [7,83 liter/100 km átlag fogyasztás úgy, hogy 60 kilométernél hosszabb utam egyvégtében nem volt, jellemzően 10-50 km] ; :cry:

Szervíz költség (benne egy 150 ezres karosszéria felújítás): 262.280 Ft;

a benzin átlag ára 421 Ft/liter (tavaly ez 373 Ft, tavaly előtt 329 Ft volt) :(

1 km költsége: 54,83 Ft (tavaly ez 40,16 Ft, tavaly előtt 33,95 Ft volt) :(

Cserélt alkatrészek:

gyertyák

szűrők

fékdobok

vezérműszíj

vízpumpa

középső kipu dob.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs ilyen pontos kimutatásom, de mentem vele nagyjából 25 ezer kilómétert ebben az évben, benzinköltséget sajna nem írtam.

Cserélt alkatrészek, egyéb javítások: bontott önindító, új trafó, olaj-szűrök csere, alvázvédö, benzinszűrő, tömítőpaszta, csavarrögzítő, olajteknő tömítés, főtengelyszimering, pedálgumi, műsazki vizsga (főfékhengercsere, fékbetét csere) kormányösszekötő gömbfej, ajtózsanér stift, ajtóhatároló stift, trapézgömbfej, futómű beállítás, mégegy olajcsere, téli gumi, .......és még sokminden ablakmosó, fagyálló...stb...stb. Ez kábé 183918 Forintomba került. És most amikor megkérdezte az asszony mit számolok, csak ennyit mondtam....semmit....semmit.... :D

De hogy miért ide irtam meg ne kérdezzétek....

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Használat körülményei?

2L szívóbenya nálam akkor tudott ennyit,ha országjárást csináltam országúton,szigorú 50-90km/h 2500nál váltva,motorfékezve..stb.

M5 Bp-Szeged 130-140 már 8.5.

Ebbe még pár elrúgás is benne volt :D nem tudom hogy eszik ennyit, de lájkolom azt a motort.
Link to comment
Megosztás:

Használat körülményei?

2L szívóbenya nálam akkor tudott ennyit,ha országjárást csináltam országúton,szigorú 50-90km/h 2500nál váltva,motorfékezve..stb.

M5 Bp-Szeged 130-140 már 8.5.

Hetfotol pentekig Vacrol Pestre, mindennap bejarva az Arpad hidig.

Ami haztol hazig 35km ebben van 20km autout 2/A, a tobbi varos.

Es volt mikor 150 fole kergettem. Nem is egy.

Link to comment
Megosztás:

Nos. 2012-es fogyasztásom adatai:

Összesen 10762km-t futott a kocsi, 726,29 liter üzemanyagot fogyasztott el, átlagosan 430,55Ft-ért tankoltam és mindez 291442Ft-omba került.

Átlagosan 100km alatt 6,75 liter üzemanyagot fogyasztott el, ami 0,05 literrel kevesebb, mint a 2011-es éves átlag.

Pörfikt. :)

Érdekes, hogy az excel táblázat szerint is fél literrel csökkent a fogyasztásom a Shell 100-as üzemanyag használatnál. Sima 95-nél visszament az előzőre.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.