Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Sziasztok Karesz vagyok. (Új felhasználó) Most vettem egy 97-es Opel Astra f 1.6 16v Ecotec-ket. A problémám az hogy ha az autó eléri a üzemi hőfokot, elkezd rángatni mint a bolond. Hideg motornál semmi baja.

Ja és a kilométeróra mutató 90-ig ugrál. Utána abbahagya.

Mi lehet a gond?

Elég idegesítő hosszú távon. :lol:

Kérlek segítsetek...

A sárga motorkontroll lámpa nem világít olyankor (gyújtás ráadásakor világít?)? Én AGR-szelepre, vagy esetleg lambda-szondára gyanakszom. Előbbit elég könnyű kizárni, le kell zárni az AGR-szelepet, vagy csak lehúzni a csatlakozót róla (erre tuti kapsz sárga lámpát), és ha megszűnik a dolog, akkor az a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Szia Fpepe. A Motordiagnosztikai lámpám nem vilog menet közben.

Gyújtásnál világít, de az indításnál ki is alszik.

Szóval semilyen szonda hibát nem észlel a rendszer.

Az autókereskedőnél ahonnan vettem, ott sokáig állt az autó.

Ezért elsőnek EGR-szelepre gondoltam, hogy be van kormólodva.

A haver is tanácsolta hogy huzasam meg néhányszor, és majd megszűnik a baja,

de ennek már lassan 4 hete, és még mindig csinálja.

(csak meleg motornál)

Az AGR szelep mit befolyásol??

Avagy miért jó az, ha le van zárva??

Link to comment
Megosztás:

Szia Fpepe. A Motordiagnosztikai lámpám nem vilog menet közben.

Gyújtásnál világít, de az indításnál ki is alszik.

Szóval semilyen szonda hibát nem észlel a rendszer.

Az autókereskedőnél ahonnan vettem, ott sokáig állt az autó.

Ezért elsőnek EGR-szelepre gondoltam, hogy be van kormólodva.

A haver is tanácsolta hogy huzasam meg néhányszor, és majd megszűnik a baja,

de ennek már lassan 4 hete, és még mindig csinálja.

(csak meleg motornál)

Az AGR szelep mit befolyásol??

Avagy miért jó az, ha le van zárva??

Mérd ki ellenállással a hőfokérzékelőt

AGR szelep az kipufogó gáz visszavezető szelep

Nyitja és zárja a kipufogógáz- és szívócsonk közötti összeköttetést. Ezt vákuum vagy egy villamosmotor működteti. A vezérlést a motorvezérlő egység végzi.

Nem hiszem hogy AGR szelep miatt lehet meleg motornál rángatás, én hőfokérzékelőre gondolok

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok van nekem egy 89-es multeces vezérlésű 1.3 benzines Opel Kadett e-m. A műszerfalon világít a check lámpa és kivillogtatáskor a 42-es hibakódot adja. Valaki segítsen megfejteni hogy mit jelent. Előre is köszönöm <_<

A 42-es elvileg DIS-modul hiba, rotoros elosztós vagy DIS-es gyújtása van?

Link to comment
Megosztás:

Dis-es gyújtás van benne ha arra gondolsz hogy van benne ez a gyújtásmodul meg a tekercs...

A DIS gyújtás úgy néz ki, hogy nincs elosztó, meg tekercs, hanem az elosztó helyén egy fekete doboz van, amiből kijönnek a gyújtókábelek. Így néz ki: c14se.jpg

Ha ilyened van, erre vonatkozik a hibakód.

De ha hagyományos elosztós a gyújtásod, ilyen: c14nz.jpg ennél nem tudom értelmezni a 42-es hibakódot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most regisztráltam még új vagyok itt.Ha valaki tudna segiteni a problémámban azt megköszönném.Vettem egy vectrát 2.0 16v X20xev 97-es automata,olyan gondom van vele,hogy ha reggel beinditom tökéletesen megy,elindulok vele és kb 10-20 vagy akár több km múlva előjön az a gond,hogy elkezd rángatni.Van amikor le is áll ha épp városban vagyok,de van olyan,hogy egyáltalán nem csinálja,de inkább igen.Ha tudna nekem valaki segiteni az jó lenne és hálás lennék. Előre is köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most regisztráltam még új vagyok itt.Ha valaki tudna segiteni a problémámban azt megköszönném.Vettem egy vectrát 2.0 16v X20xev 97-es automata,olyan gondom van vele,hogy ha reggel beinditom tökéletesen megy,elindulok vele és kb 10-20 vagy akár több km múlva előjön az a gond,hogy elkezd rángatni.Van amikor le is áll ha épp városban vagyok,de van olyan,hogy egyáltalán nem csinálja,de inkább igen.Ha tudna nekem valaki segiteni az jó lenne és hálás lennék. Előre is köszi!!

Kelleni fog hozzá egy villamosságszerelő aki otthon van a típusban, mert ilyet pl. tud csinálni a haldokló légtömegmérő, gyújtótrafó.Én első körben ezeket nézetném meg.Aztán jöhet a többi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Most regisztráltam még új vagyok itt.Ha valaki tudna segiteni a problémámban azt megköszönném.Vettem egy vectrát 2.0 16v X20xev 97-es automata,olyan gondom van vele,hogy ha reggel beinditom tökéletesen megy,elindulok vele és kb 10-20 vagy akár több km múlva előjön az a gond,hogy elkezd rángatni.Van amikor le is áll ha épp városban vagyok,de van olyan,hogy egyáltalán nem csinálja,de inkább igen.Ha tudna nekem valaki segiteni az jó lenne és hálás lennék. Előre is köszi!!

Első körben elegendő az előttem szóló által említett darabok csatlakozóinak megmozgatása, átnézése, esetleg ha van mellé sárga lámpád, olvasd ki a hibát, abból el lehet indulni a megoldás felé. Nekem is irt légtömegmérő hibát hasonló rángatásra, és csak a csati volt a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok van nekem egy 89-es multeces vezérlésű 1.3 benzines Opel Kadett e-m. A műszerfalon világít a check lámpa és kivillogtatáskor a 42-es hibakódot adja. Valaki segítsen megfejteni hogy mit jelent. Előre is köszönöm <_<

Az nem karburátoros? Motorkód jó lenne. Mert a képen, amit linkeltél, azon mintha a bal felső sarokban a légszűrőház oldalát látnám. :D Amúgy ha mégsem multec, akkor sebességjeladó probléma lehet (Bosch motorvezérlő esetén).

Link to comment
Megosztás:

100% multec, amúgy c13n, azon is gondolkoztam hogy mivel cserélve lett az ecu nem e az a baj hogy nem belevaló esetleg... és olyan hibakódot ír ami mondjuk nincs is az autóba mert néha igen furcsán viselkedik a vas

Írd le az ECU-ról a számokat, vagy fényképezd le, megnézem.

Link to comment
Megosztás:

a szám ami rajta: Service Number 01227278 és ami a csippnek a jelzése AAFL

Ez elvileg egy Corsa C13NZ vezérlő, de a számok nem így vannak: 012 27 887? Amúgy jó még az AALY és az AHJH jelű is (a szám, amit írtál ez utóbbihoz tartozik elvileg).

Itt egy kis irodalom hozzá.

Link to comment
Megosztás:

van egy vonalkódos rész ahol úgy van leírva ahogy te írtad. amúgy elképzelhető hogy emiatt világítana a sárga lámpa? de mondjuk amióta ez a vezérlő van benne furcsán viselkedik a motor... van amikor nagyon magas az alapjárat meleg motornál... és van amikor alig van alapjárat meleg motornál...(hőfokérzékelőt kicseréltem) és alig szedi a lábát...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regeltem és lenne egy-két fontos kérdésem. Van egy 92-es 1.6 8v C16NZ astra F a tulajdonomban, és az a problémám, hogy elszakadt a vezérműszíjam. A kérdésem a következő lenne:

1- tud-e valaki abban felvilágosítást adni,hogy ilyenkor mennyi az esélye annak hogy összekócolódnak benne a szelepek.

2- a vízhőfok mutatóm a kék jelzés felett kicsivel megáll és max akkor megy feljebb ha sokáig lassan megyek vagy alacsony sebességfokozatban (forgalom miatt). Vízfolyást nem látok az autó alatt de a vizet utána kell önteni kb. 3-400km megtétele után. Az autó jól indul és még erő is van benne pedig már 240 ezernél van a számláló, és nem látom jelét hogy hengerfejes lenne.

3- menet közben csak 5. sebességben csak gázadás alatt (terhelés alatt) fütyülő hang jön előröl ez mitől lehet?

4- Beleraktam egy fordulatszám mérős óraegységet ami sztem "tökéletesen" működik és érdekelne hogy ez bezavarhat e a vezérlőegységbe ha az óra száma és a régi óraegység hátsó km óra panelja ugyan az. (w=1111)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regeltem és lenne egy-két fontos kérdésem. Van egy 92-es 1.6 8v C16NZ astra F a tulajdonomban, és az a problémám, hogy elszakadt a vezérműszíjam. A kérdésem a következő lenne:

1- tud-e valaki abban felvilágosítást adni,hogy ilyenkor mennyi az esélye annak hogy összekócolódnak benne a szelepek.

2- a vízhőfok mutatóm a kék jelzés felett kicsivel megáll és max akkor megy feljebb ha sokáig lassan megyek vagy alacsony sebességfokozatban (forgalom miatt). Vízfolyást nem látok az autó alatt de a vizet utána kell önteni kb. 3-400km megtétele után. Az autó jól indul és még erő is van benne pedig már 240 ezernél van a számláló, és nem látom jelét hogy hengerfejes lenne.

3- menet közben csak 5. sebességben csak gázadás alatt (terhelés alatt) fütyülő hang jön előröl ez mitől lehet?

4- Beleraktam egy fordulatszám mérős óraegységet ami sztem "tökéletesen" működik és érdekelne hogy ez bezavarhat e a vezérlőegységbe ha az óra száma és a régi óraegység hátsó km óra panelja ugyan az. (w=1111)

1.Valószínűleg elgörbült egy-két szelep, esetleg szelephimba is tört, legrosszabb esetben a szelep átüti dugattyút, de ez ritka. Volt már olyan hogy valaki megúszta motorsérülés nélkül, de ennek az esélye sajnos nem sok.

2. Termosztátod lehet kuka, ilyenkor nehezen éri az a motor az üzemi hőfokot, mert a hideg víz azonnal megy hűtőbe, nem csak akkor amikor a hőfok(92) ezt indokolná. Ha szét lesz szedve a motor, ezt lehet is cserélni, mert a vezérlés alatt van. A vízvesztés ettől független , valahol szivárágás van, sokszor nem is látszik, mert annyira kicsi a lyuk, hogy mire felnyitod az elejét pölö egy óra mulva már el is párolog. Enyhe mértékű HF-tömítés szakadással (ilyenkor a motor eszi a vizet) meg sokáig lehet autózni probléma, tünet nélkül. Persze jobb nem lesz, csak rosszabb.

3. passz.

4. Nem szól bele a motovezérlő működésébe a műszeregységcsere, főleg ha a W-szám ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a hozzászólást. Az előzményekhez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy amikor elszakadt a vez.mű.szíj. kb 90-nél, egy halk de hallható koppanás volt és utánna és próbáltam indítózni és nem kopogott semmi csak olyan hangja volt mint ha nem lettek volna benne a gyertyák. Miután nem indult én arra gondoltam hogy megint a gyújtáselosztóban égtek el a vezetékek szigetelései, ami már 2x előfordult. Megnéztem de nem. A következő amit megnéztem a vezműszíj volt és akkor vettem észre hogy szakadt. Gondolom azért volt olyan hangja mintha nem lenne benne gyertya mert a vezérműtengely nem forgott és a nyitott szelepeknél elment a kompresszió.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a hozzászólást. Az előzményekhez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy amikor elszakadt a vez.mű.szíj. kb 90-nél, egy halk de hallható koppanás volt és utánna és próbáltam indítózni és nem kopogott semmi csak olyan hangja volt mint ha nem lettek volna benne a gyertyák. Miután nem indult én arra gondoltam hogy megint a gyújtáselosztóban égtek el a vezetékek szigetelései, ami már 2x előfordult. Megnéztem de nem. A következő amit megnéztem a vezműszíj volt és akkor vettem észre hogy szakadt. Gondolom azért volt olyan hangja mintha nem lenne benne gyertya mert a vezérműtengely nem forgott és a nyitott szelepeknél elment a kompresszió.

Így valahogy, nekem is 80-90 nél szállt el a vezérlés, amikor kapcsoltam volna az 5-et. Motorerő elment, félreálltam, kerregettem de olyan furcsa hangja volt. Hazahúztak, aztán otthon megbontottam, és láttam hogy lóg a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Így valahogy, nekem is 80-90 nél szállt el a vezérlés, amikor kapcsoltam volna az 5-et. Motorerő elment, félreálltam, kerregettem de olyan furcsa hangja volt. Hazahúztak, aztán otthon megbontottam, és láttam hogy lóg a szíj.

Az enyimének semmi kerregő hangja nem volt és az a koppanó hang volt azt is szerintem a vezműszíj okozta a burkolaton amikor elszakadt

Link to comment
Megosztás:

Az enyimének semmi kerregő hangja nem volt és az a koppanó hang volt azt is szerintem a vezműszíj okozta a burkolaton amikor elszakadt

Fel kell tenni az új szíjat, kézzel átforgatni a motort, nem akad-e, esetleg kompresszót méretni ha van rá lehetőség. De igazából nem sok esélyt látok rá, hogy megúszta, amit hallottam hogy nem volt galiba az alapjáraton szakadt el, nem 90-nél amikor a kuplung kinyomásáig a motort még forgatják a kerekek a dugók meg kalapállják a nyitott szelepeket. Az enyémek ilyenek lettek:

184306-20110226-5MoGq2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.