Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

MEGVAN A FELNIM!!! ;)

Bent figyel a QP hátuljában! ;)

Nem ismeri senki a Dayton 210-es gumát? Valami vélemény? Lécci! :)

Én Dayton D200-ast használtam az F Astrámon nekem nagyon bejött! (195/50R15) Szerintem jó gumik voltak, jól fogták az utat és csendesen "csípték" a kanyarokat! Sokan meglepődtek, hogy milyen jól fordul vele az autó! ;)

Hogy a 210-es milyen? Passz. A jó előd még nem garancia az utódra!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok az én nevem Malacka ! Én tavaly karácsony után vettem egy metál fekete G Astrát. Olyat ami Amusing nevű barátomnak van csak ez Twinportos motorral szerelt és gyárilag benne vannak az elektromos kütyük.Most kezdtem el csinosítgatni és tuningolni. A gyári lemezfelniket lecseréltem egy 16"colos alufelnire ami elöl 7.5col,hátul 9col széles a gumik mérete elöl 205/55/16,hátul 225/50/16 ! Mivel a kerekek elég nagyok kénytelen voltam hátul rugót cserélni úgyhogy a gyári rugó helyét egy Opel Zafira rugó vette át így egy kicsit magasan van a hátulja de legalább a kerekek nem érnek bele a sárvédő ívbe. Felraktam rá egy lájtos sportkipufugót aminek lágy mélyhangja van.Egyenlőre ennyit az autómról.Szevasztok ! :)

A 205/55/R16 nem magas egy picit?

Link to comment
Megosztás:

A 205/55/R16 nem magas egy picit?

Szeva Józsi ! A nevem Malacka. A kérdésedre a válaszom az az hogy az első kerekek (205/55/16)nem érnek bele semmibe,a kormány rendesen elfordul. A hátsó kerekeknél már volt egy kis bibi. Mivel a hátsó kerek mérete 225/50/16 így a gyári rugó gyengének mínősült így kénytelen voltam venni egy erősebb rugót. A választásom egy Zafira rugóra esett ami jól bevált,igaz kicsit magasabb lett a kocsi hátulja,de szerintem zsírul nézki és elég kemény is. Hát ez a válaszom a kérdésedre ! Hellóka :)

Link to comment
Megosztás:

Szeva Józsi ! A nevem Malacka. A kérdésedre a válaszom az az hogy az első kerekek (205/55/16)nem érnek bele semmibe,a kormány rendesen elfordul. A hátsó kerekeknél már volt egy kis bibi. Mivel a hátsó kerek mérete 225/50/16 így a gyári rugó gyengének mínősült így kénytelen voltam venni egy erősebb rugót. A választásom egy Zafira rugóra esett ami jól bevált,igaz kicsit magasabb lett a kocsi hátulja,de szerintem zsírul nézki és elég kemény is. Hát ez a válaszom a kérdésedre ! Hellóka :)

Miért vettél ilyen magas gumikat? ;) A gyári méret 205/50R16 az simán elfér... és az még jobban is néz ki! Hátulra pedig 225/45R16 simán jó lett volna. Az elférne kényelmesen!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Meglevo 2 db. Firestone TZ200 nyari gumim melle kellene vennem uj gumikat. Vehetnek pont ugyanilyeket is, de nem sokkal dragabbert lattam MICHELIN Energy E3A-t ugyanugy 185/65 R16 88H-sat. Vennek ilyet, de nem tudom hogy jo-e az ha elol es hatul mas gyarto gumijai vannak, ami a tapasztalat szerint azonos meretezesnel sem jelent mindig ugyanakkora atmerot, vagy jo az a TZ200 nem eri meg a dragabb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mit jelenta felniknél az hogy pl ET49??? Astra Classic II-re szeretnék venni alufelnit és asszem erre ilyen ET49-es kell. De én sehol nemtalálok ilyent. Csak ET38-ast. Ez mibe másabb?? Illetve a gyári felni 6*15-ös. Azért jó a 6.5*15-ös is? A gyári gumi 195/60 R15

Köszike

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mit jelenta felniknél az hogy pl ET49??? Astra Classic II-re szeretnék venni alufelnit és asszem erre ilyen ET49-es kell. De én sehol nemtalálok ilyent. Csak ET38-ast. Ez mibe másabb?? Illetve a gyári felni 6*15-ös. Azért jó a 6.5*15-ös is? A gyári gumi 195/60 R15

Köszike

Az ET szám azt mondja meg, hogy a felni középvonalától hány mm-re van a rögzítési pontja (ahol az agyra felfekszik) - a kisebb ET szám azt jelenti, hogy a kerék kicsit kijjebb lesz, mint az eredeti... kb. egy centivel. Nem nagy ügy, sőt jobban is néz ki. Csak arra vigyázz, hogy ha a kerék teljesen berugózik, ne érjen bele a gumi a sárvédőbe. A 38-as ET-vel nem lesz gondod. Van aki 15-20mm nyomtávszélesítőt rak a kerék alá - mit számít akkor az a 11mm..... :)

A felniből akár a 7x15-ös is felmegy gond nélkül. Az első szám a felni szélessége collban, mivel 195-ös a gumid, ennél azért sokkal szélesebb nem igazán jó, de a 195mm az majdnem 8 coll, úgyhogy a 6.5x15, vagy 7x15-ös felni is sirály.

Ami viszont FONTOS! A kerék agymérete pontosan kell egyezzen (56,5mm), vagy be kell szerezz megfelelő központosító adaptergyűrűt!!! A terhelést nem a csavarok viszik, hanem a kerékagy - ha nem pontosan illeszkedik, akkor egy nagyobb kátyúban elmozdulhat, ütni fog, aztán szétverheti a futóművet. Arról ne is beszéljünk, hogy mi van a balesetbiztonsággal. Szóval az agyméret a lényeg!

Üdv,

Hic

Módosítva : Hic
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mit jelenta felniknél az hogy pl ET49??? Astra Classic II-re szeretnék venni alufelnit és asszem erre ilyen ET49-es kell. De én sehol nemtalálok ilyent. Csak ET38-ast. Ez mibe másabb?? Illetve a gyári felni 6*15-ös. Azért jó a 6.5*15-ös is? A gyári gumi 195/60 R15

Köszike

Nekem 7X17-es van rajta, 215/45R17-es gumival.. nincs probléma

Sziasztok!

Nekem az AWS jobban tetszene rajta. Máson nem gondolkoztál? Mekkorát akarsz feltenni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mindenképpen a gyárihoz legközelebb álló méretűt szeretnék. Nemakarok gumit is cserélni. Amúgy sok típust nézegettem talán ezek tetszenek a legjobban. De szivesen veszem ha ajánlasz másik típust. Megnézném azt is.

Köszi

Hali!

Ízlések és pofonok, de a kettő közül talán én is az AWS-re szavaznén. DE!

Szerintem nincs nagyon értelme egy halom pénzt gyárival megegyező méretű felnire költeni. Akkor inkább add el a gumit is, de legalább egy mérettel nagyobb alufelnit vegyél. Én pont ma rakattam fel 7X16-os felnire 205/55R16-os gumikat. Nagyon állat lett :)

Link to comment
Megosztás:

ideírom, mert G Astra-val kapcsolatban merült fel tegnap a meet-en a dolog:

sok gumisnak még mindig nincs gumibevonatos kerékanyakulcsa, sokszor összekaristolják a felniket szereléskor.

nem tudom lehet vkinek olyan kapcsolata amelyen keresztül kedvezményesebben vehetnénk otthonra ilyen spéci kímélö kerékanyadugót.

lehet, hogy többünket is érdekelné a dolog

jelenleg kb olyan 3e Ft a darabára

?

Link to comment
Megosztás:

ideírom, mert G Astra-val kapcsolatban merült fel tegnap a meet-en a dolog:

sok gumisnak még mindig nincs gumibevonatos kerékanyakulcsa, sokszor összekaristolják a felniket szereléskor.

nem tudom lehet vkinek olyan kapcsolata amelyen keresztül kedvezményesebben vehetnénk otthonra ilyen spéci kímélö kerékanyadugót.

lehet, hogy többünket is érdekelné a dolog

jelenleg kb olyan 3e Ft a darabára

?

A gumibevonatos kerékanyakulcsra szeretnék reagálni. Én pont ma szereltettem fel alufelniket és ott sem volt ilyen kulcs, de a srác úgy bánt a felnikkel, mint a hímestojással. Manapság elég ritkaság az ilyen sajnos. :) .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek melyik illene jobban egy Astra Classic Sedan-ra? Ezüstmetál a kocsi.

[im]http://www.startgumi.hu/images/type/1/7703010596.jpg

http://www.startgumi.hu/images/type/1/5636393561.jpg

Vagy pedig ez:

[ig]http://www.startgumi.hu/images/type/1/5636393561.jpg

A választásnál szerintem vedd figyelembe a "takaríthatóságot"!Sztem az AWS-sel van macera rendesen!!

Nekem spec a DEZENT vagy:http://www.makwheels.it/webadmin/include/imgviewer.asp?ID=440

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is felkerültek az új felnijeim, majd ha sikerül lefotóznom, akkor rakok fel képet :).

De van egy kis problémám. Úgy néz ki, hogy hátulra erősebb rugó kellene, mert egy olyan bukkanónál, ahol nagyon berugózik az autó (pl. Árpád-híd Pestről-Budára egyik részén), ott egy hangyányit beleér a gumi a dobtakaró lemez sarkába ;). Kicsit túlméreteztem magam, de nem akarok gumit cserélni ;) .

Van valakinek tapasztalata, ötlete a megoldásra? (Felni, gumi ceteris paribus ;))

Előre is köszönöm mindenki segítségét! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is felkerültek az új felnijeim, majd ha sikerül lefotóznom, akkor rakok fel képet :).

De van egy kis problémám. Úgy néz ki, hogy hátulra erősebb rugó kellene, mert egy olyan bukkanónál, ahol nagyon berugózik az autó (pl. Árpád-híd Pestről-Budára egyik részén), ott egy hangyányit beleér a gumi a dobtakaró lemez sarkába ;). Kicsit túlméreteztem magam, de nem akarok gumit cserélni ;) .

Van valakinek tapasztalata, ötlete a megoldásra? (Felni, gumi ceteris paribus ;))

Előre is köszönöm mindenki segítségét! :D

érdekes módon nem te vagy az első akinek nem lett jó a 16 kerékméret classic II-re

Malacka emiatt lecseréltette a hátsó rugót keményebre

hagondolod összehozlak titeket, Ő is XVII ker-i

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is felkerültek az új felnijeim, majd ha sikerül lefotóznom, akkor rakok fel képet :).

De van egy kis problémám. Úgy néz ki, hogy hátulra erősebb rugó kellene, mert egy olyan bukkanónál, ahol nagyon berugózik az autó (pl. Árpád-híd Pestről-Budára egyik részén), ott egy hangyányit beleér a gumi a dobtakaró lemez sarkába ;). Kicsit túlméreteztem magam, de nem akarok gumit cserélni ;) .

Van valakinek tapasztalata, ötlete a megoldásra? (Felni, gumi ceteris paribus ;))

Előre is köszönöm mindenki segítségét! :D

Felejtsd el a rugó cserét az nagyon rossz megoldás.Gondolom nem akarsz erősebb rugókat meg gátlókat,ezért én azt mondanám hogy vagy cseréld le a gumit váltó méretre,vagy egy lakatossal hajlitsd vissza a sárvédőív peremeit és akkor nem fog beleérni.Van olyan lakatos aki a fényezés sérülése nélkül meg tudja csinálni.Sokat nem is kérhetnek érte.

Rugót semmiféle képpen ne cserélj nagyobbra,magasabbra.

Link to comment
Megosztás:

érdekes módon nem te vagy az első akinek nem lett jó a 16 kerékméret classic II-re

Malacka emiatt lecseréltette a hátsó rugót keményebre

hagondolod összehozlak titeket, Ő is XVII ker-i

Ha jól emlékszem valahol azt írtad hogy magasabb rugót rakott bele.Vagy rosszul emlékszem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.