Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sorba.

+12 (bizti) --- cc --- lampa --- test

vagyis nyissz

Köszi közbe kibővítettem a kérdéseim.. :)

És még eszembe jutot valami! :Jól gondolom vagyis tudom hogy a CC az a Tompitottat, a Féket és A Tolatólámpát kezeli? ha a Tolatót is kezeli akkor annál is nem kéne egy teszt a gyujtás ráadása után vagyis nem kéne Lükibe raknom egy pill ra mint a féknél hogy le tudja tesztelni?? vagy nem is a Tolató van benne hanem a helyzetjelző??

Link to comment
Megosztás:

Az F astra ventillátor problémával kapcsolatban van újabb tapasztalatom.

Tehát a probléma az,hogy az egyik ventilátor folyamatosan forog.

Van két venti ugye mert gyári klímás. Az a ventilátor forog folyamatosan amelyik a motor felé van. Ha lehúzom a hőgombáról a csatit (a két érintkezős) és rövidre zárom akkor elindul a másik ventilátor. Ha lehúzom a klímahűtőről a 3 vezetékes csatit akkor is forog folyamatosan nagy fordulattal.

Ma azt tapasztaltam, hogy menet közben a relé pár másodpercig "cincergett"

Ezek után van valakinek ötlete mi lehet?

A belső világítással kapcsolatban: A B oszlopban alul a két hátsó olvasó lámpa elosztása van valóban. Az első belső világításé valóban nem ott van én is úgy emlékszem. Egyébként fordítva működik a rendszer mert testet kapcsol és a 12V megy megszakítatlanul a lámpákhoz.

Ha egyiksem világít a 3-ból akkor nincs ötletem

Akkor ott valami komoly baj van. Gomba hiba esetén vagy mindkettő megy egyszerre valamilyen fordulaton vagy sehogy se.

Az lent van a biztonsági öv feltekercselő alatt. Vagy mögött, attól függ ennyire van lecsúszva.

Nem is olyan rég egy cimbinek kötöttem be a BC-t és neki a jobbos küszöbburkolat alatt találtam meg. Néztem is, hogy nini hát te kivagy? :D

Link to comment
Megosztás:

Ez a csati mikortól lehet bennt az Astra-k ban? facelift után vagy elött is? vagy nem évjáratfüggő? hanem felszereltség?

Szerintem a Tiedben is benne van. Összefüggést eddig nem találtunk. De nem agyalnék ezen a helyedben ha megtaláltad a gyári kpzár vezérlő csatlakozóját, de amúgy nem gyári központi záras. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor ott valami komoly baj van. Gomba hiba esetén vagy mindkettő megy egyszerre valamilyen fordulaton vagy sehogy se.

Nem teljesen értem miért? Ha két gomba van két külön vezérlése a két ventilátornak akkor miért menne egyszerre?

Mégegyszer: Egyiket lehúztam ugyanúgy ment. Lehúztam másikat ugyanúgy ment. Ha a két éritnekzőset összeéríntettem (tehát felmelegedett a viz) akkor elindult a másik ventilátor.

Ha nem megy így a segítség akkor szombaton elkezdek nyomozni:)

Link to comment
Megosztás:

Nem teljesen értem miért? Ha két gomba van két külön vezérlése a két ventilátornak akkor miért menne egyszerre?

Mégegyszer: Egyiket lehúztam ugyanúgy ment. Lehúztam másikat ugyanúgy ment. Ha a két éritnekzőset összeéríntettem (tehát felmelegedett a viz) akkor elindult a másik ventilátor.

Ha nem megy így a segítség akkor szombaton elkezdek nyomozni:)

Alapból mindkettő üzemel. Ha meleg a víz, vagy ha bekapcsolod a klímát, mindkettő forog, egyszerre. Csak lassú fordulaton, mert sorba köti a két ventit a vezérlés. Ha megy a klíma és meleg a víz, akkor van nagy fordulat vagy ha a gomba a klímahűtőben kapcsol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Alapból mindkettő üzemel. Ha meleg a víz, vagy ha bekapcsolod a klímát, mindkettő forog, egyszerre. Csak lassú fordulaton, mert sorba köti a két ventit a vezérlés. Ha megy a klíma és meleg a víz, akkor van nagy fordulat vagy ha a gomba a klímahűtőben kapcsol.

Ahha akkor már kezdem érteni. Az én esetemben ha lehúzom bármelyik gombát a motor felőli venti folyamatosan forog nagy fordulaton. Tehát a gombák jók. Sőt ha a motor felőli hűtő (két vezetékes) gombájának kábelét lehúzom rövidre zárom akkor a külső venti beindul. Akkor a másik kábel felé lesz valami gond. Elképzelhetőnek tartom, hogy valami zárlat van test felé (pl. kikopott kábel) de arra még nem mértem rá. Szombaton utánajárok. Tudok ettől vele járni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi közbe kibővítettem a kérdéseim.. :)

És még eszembe jutot valami! :Jól gondolom vagyis tudom hogy a CC az a Tompitottat, a Féket és A Tolatólámpát kezeli? ha a Tolatót is kezeli akkor annál is nem kéne egy teszt a gyujtás ráadása után vagyis nem kéne Lükibe raknom egy pill ra mint a féknél hogy le tudja tesztelni?? vagy nem is a Tolató van benne hanem a helyzetjelző??

A CC csak a tompítottat, a hátsó helyzetjelzőt és a féklámpát ellenőrzi. Nem kell féket nyomni az ellenőrzéshez, folyamatosan megy, ha menet közben ég ki valamelyik lámpa, azt is azonnal jelzi. Legegyszerűbb a CC-t a bal küszöbburkolat alatt található nagy karosszériacsatinál bekötni, ott szinte minden lámpa vezetéke megvan.

Link to comment
Megosztás:

A CC csak a tompítottat, a hátsó helyzetjelzőt és a féklámpát ellenőrzi. Nem kell féket nyomni az ellenőrzéshez, folyamatosan megy, ha menet közben ég ki valamelyik lámpa, azt is azonnal jelzi. Legegyszerűbb a CC-t a bal küszöbburkolat alatt található nagy karosszériacsatinál bekötni, ott szinte minden lámpa vezetéke megvan.

Úgy folyamatosan, hogy mikor megnyomod a pedált, csak akkor ellenőrzi.

Link to comment
Megosztás:

A sebesseg jelet hiaba csapolod meg :) az ora adja neki...

Ha meg nem volt bent olajnyomas mero eszkozod, akkor ahhoz biztos jelado kell. Es sztem masik karter is, de ebben vagyok biztos.

Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás.

X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne?

Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás.

X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne?

Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D

Az nem a BC jeladója, hanem a W szám és az órában található útjeladó impulzusszámának szorzata.

A digitálisnak nincs W száma és az impulzusjeladója asszem 16-os is lehet. Az analógé 8 és 15. Ha jól tudom, akkor a váltóba kell betekerni a jeladót, ahova a bowdent tekered be. Ilyen van a Kadetteknél a BC-hez. Vagyis ilyesmi rémlik. Calibra és A veki szerintem már beépített jeladós, mint az Astráé.

De majd Tiu kiigazít. :) Csak leírtam, amit tudok. :D

Link to comment
Megosztás:

Hogyé adod?? Nekem átalakítva lett egy gyári relé, amibe bekötöttem a visszajelzőt. Igazából úgy működik, mint a gyári, csak mégsem olyan, mert a tetejéből lóg ki egy kábelköteg, aminek a végén ott ficeg a visszajelző elektronika...

Szia!

Kicsit részleteznéd, h az átalakitás miből is áll(t)?

Van utánfutós relém, csak nincs még lakókocsim... :D, de érdekelne működésbeli különbség...

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom hol szerezzek ilyen sebesség jeladót. Annyir kiderítettem hogy van AA, AG, AK-s. Tulajdon képpen én nem találok sehol ahonnan szerezhetnék vagy csak én vagyok ilyen félnótás.

X16XEL F15.ös váltó az analóg km óracsoportnak W=1102-es a száma a BC impulzusjeladója 16530. Nekem melyik jeladó kéne?

Nem volt bent még olajnyomás mérős eszköz. Mikor a generátor szereltem le akkor a Motorblokk alján a dekni körül volt egy jeladó ami szerintem az olajnyomás meglétét figyeli. nem az kell nekem? :D

Ezen az oldalon középen megtalálod milyen imp számú jeladók vannak. Neked a BC-hez 16-ost kellene választani, így az AG vagy AK jelű lenne jó. ;) Sajnos az élet nem ilyen egyszerű, mert meg kell nézni, hogy a digitnek milyen imp számú jeladó kell. Ehhez be kell kötni és amikor teszteli magát (első pár másodperc), akkor ha 125-öt jelez ki 8-as jeladó kell, ha 127-et akkor 16-os. A legbiztosabb az, hogy be kell kötni és megnézni jól mutat-e az aktuális jeladóval. Ezt azért írom, mert a rajzok és az elmélet szerint a kis piros kapcsoló csak kerékméretet vált, de nálam pl. egyik állásban 125-öt mutat tesztnél és dupla sebességet az igazinak a 16 imp jeladóval, a másik állásban 127-et ír ki és jól mutatja a sebességet. Másik lehetőségként, ha a digit csak a 8 imp jeladóval működne jól, akkor a BC-t is át lehet programoztatni a 9xxx-es kódhoz.

Jeladót addig kell keresni, amíg nem találsz. Nem egyszerű, de előbb-utóbb szokott lenni. Amire gondoltam amikor én is kerestem, hogy meghagyni a spirált és az eredeti műszeregységből kivenni a kmó részt amiben benne van a sebesség jeladó és eltenni valahova a műszerfalba. Úgy néztem akkor, hogy elfér ott, ahol bejön a spirál. Utolsó megoldásnak jó lehet. ;)

Ugyanitt megtalálod az olajgombát is, mert nélküle csak a visszajelző izzó fog jelezni, a legfelső digit nem fog működni. Az olajgomba egyik kivezetése ugyanúgy csak testet kapcsol, a másik viszont az olajnyomással arányos jelet ad. Beszerzése ugyanaz, addig kell járni utána, amíg nem találsz egyet. Ebből újat is lehet venni. Az Opel Calibra Olajgombát nézd, a rajza is ott van, hogyan működik. Igen, annak a helyére kell betenni amit írtál. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.