Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Glare68

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    137
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

Glare68 last won the day on Június 30 2018

Glare68 had the most liked content!

Glare68 névjegye

  • Születésnap Április 20

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Hajmáskér

MOTE klubkártya

  • Város
    Hajmáskér

Legutóbbi látogatók

3.897 profile views

Glare68's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

33

Hírnév

  1. Nagyúr! Csak nem ez az ominózus eset??? http://www.jaf.hu/index.php/jogesetek/51-szoftver/196-sajat-tarhelyen-osztott-meg-digitalis-koenyveket
  2. Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos ez sem mindig használ. Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó (elmegy a hengernyomás, és ezért áll le a motor), és bár néha tényleg segít, ha odalépsz a gáznak, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa. Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat. Az EGR szelep lezárása jó dolog, de alapfeltétele, hogy a kipufogógáz visszavezető szelep működjön, és a kipufogó szelepek tiszták legyenek. Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem márkaszervizbe vinni, de mindenképpen olyanhoz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet. De egy kis hasznos info az EGR-ről: Kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel az automatikus váltóművel ellátott motorok rendelkeznek a magas égési hőmérséklet okozta NOx-(nitrogénoxid)-kibocsátás csökkentése végett. Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az EGR-szelep kis mennyiségű kipufogógázt juttat a szívócsatornába, ezáltal csökkentve az égési hőmérsékletet. A visszavezetett kipufogógáz mennyiségét a vákuum és a kipufogógáz-ellennyomás változása szabályozza. Túlzott mennyiségű kipufogógáz megakadályozza az égést. Ezért, különösen alapjáraton, a szelep nagyon kevés kipufogógázt enged át. Az EGR-szelep általában a következő körülmények között nyit: Felmelegedett motor esetén. Alapjárati fordulatszám fölött. A hibás működés következményei A túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést, egyenetlen motorjárást vagy leállást okozva. Alapjáraton, egyenletes sebességnél vagy hidegindítás után a túlzott EGR-áramlat a következő tüneteket okozhatja: A motor hidegindítás után leáll. A motor lassításkor alapjáraton leáll. A motor egyenletes sebességnél megugrik. Egyenetlen alapjárat. Nem záródó, lekoszolódott és beégett kipufogószelepek. Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre. A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű károsanyag kibocsátás
  3. Hát a videó és a személyes meghallgatás után. már tuti hogy a vízpumpa csapágy hangoskodik, mert "kotyog egy pöttyet". Megnéztem az asszony Classic2-jénél nem kottyan a vízpumpa tengelye semmit sem.
  4. Az alumínium függönykarnis csöve megfelelő. Végigvágod flex-el. majd 2 komponensű ragasztóval ragasztod meg.
  5. Én mindig ezzel tisztítom. Nálam bevált, de 2 havonta meg kell csinálni.
  6. Nálam volt már rá eset, hogy a katalizátor belseje "zuhant össze". Ez úgy lefojtotta motort, hogy alig ment a gép. No meg a kipuff rendszer is bekormolódott tőle rendesen, mint a falusi kémény......................
  7. Igen, de az átlagfogyasztás a mérvadó. A pillanatnyi sok mindentől függ (emelkedő, lejtő, ellenszél, hátszél, útburkolat, keréknyomás.....)
  8. Ezt én sem értem. De érdekes. Nálam az 1.4-es Enjoy (Ecotec motor) szinte észre sem veszi a klímát, max. csak utánfutó húzkodó üzemmódban egy kicsit. Nem is kapcsolgatom ki és be, a Veramon vezéreli hőfoktól függően. Az 1.4-es Classic2-nél (Twinport motor) viszont a klíma bekapcsolásakor "elfárad a ménes" és legyengül, mint koldus a tífuszjárványkor. Elvileg mindegyik 1.4-es, de ezek szerint ez is motorfüggő ???????? Ja és az Enjoy-nál sokkal jobb a hűtés, pedig mindegyik klíma tisztítva és ellenőrizve van rendszeresen. :blink:
  9. Szedd szét a gyújtáskapcsoló kulcsházát és kend be szilikon zsírral, én azt szoktam csinálni. Így csináld: Vedd le a műanyag burkolatot, alul és fölül. Vedd ki az ablaktörlő kapcsolót is mert útban lesz. Lehúzhatod az immo olvasó tekercset is, ez egy fekete kerek műanyag cucc, szemből van rádugva a gyújtáskapcsolóra. Ha nincs útban, ne feszegesd, ha eltörik az drága lesz. Dugd be a kulcsot, fordítsd el rádió állásba, gyújtás után egy kattanást vissza. Keress egy kb. másfél mm átmérőjű lyukat a kapcsolóházon. Oldalt vagy fölül van. Dugj bele egy kb 1 mm átmérőjű valamit. Varrótűt ne nagyon mert könnyen eltörik, valami kemény drót kell inkább. Nyomd be jó erősen és tépd kifele a kulcsot mint az állat. Ki fog jönni az egész henger. Kend be szilikonzsírral a kis és a nagy hengert Dugd vissza helyére és kész.
  10. Nekem még a 10 éves eredeti kürtgombok vannak, és minden rendben velük. A titok nyitja, 2 hetenként a kormányt és a gombokat na meg a műszerfalat is lekezelem 7-es faktorú naptejjel. Tökéletesen véd az UV ellen és ápol is.
  11. Amikor a hidrotőke elereszti a nyomást, akkor hasonló a jelenség, mint amikor a motoron nagy a szelephézag. Ez két alapvető következménnyel jár: a szelepnyitás nem éri el a maximális értékét, valamint a szelep gyorsulása és az ébredő erők nagyobbak lesznek, mert a vezérműbütyök profilját nem olyan módon követi a szelep sem nyitásnál, sem zárásnál, ahogy ezt a specifikált hézagnál vagy hidrotőke esetén akár hézag nélkül tenné. Az előzőnek teljesítményvesztés lehet a következménye, az utóbbinak pedig megnövekedett kopás. Ez a kopás azonban nem olyan mértékű, hogy 10 perc alatt elkopjon akár a vezérműtengely vezérlő profilja, akár a szeleptőke érintkező felülete, de a nagyobb erő nyilvánvalóan nagyobb kopást okoz. Az indítás után kopogás normál esetben 3-5 másodpercig tart, ezzel szinte számolni sem kell az élettartam-csökkenés szempontjából. Ha a tőke tovább kopog, akkor ott már valami probléma van, ami javításra szorul, ellenkező esetben a vezérmű-mechanizmus több eleme is nagyobb terhelést kap. Ha most cseréltél hidrotőkét akkor a vezérmű himbasor lefogatásánál lesz valami hézagolási hiba. Ha nem megfelelő nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok, akkor a himbasor teherelosztása és hézagolása is rossz lesz. Ettől akár elszabadulhat a himbasor is, ami aztán csúnya munkát tud végezni. De a másik véglet, a túlhúzás amikor kiszakadnak a csavarok a hőtágulás miatt. A Krova nem elég, nyomatékkulcs kell a szereléshez. És egyenletes meghúzni minden csavart. Az XEP egyébként is hajlamos a vezérmű fellazulásra!!!
  12. Alap esetben semmivel nem fog többet tudni, mint a Veramon+TID, sőt inkább kevesebb lesz a szolgáltatása. Ahhoz, hogy ki tudd használni a MID-et egy sor kiegészítőre lesz szükséged: Cserélni kell az olajteknőt érzékelősre Cserélni kell az ablakmosó tartályt szintjeladósra És még sok más kütyüt is, mert alap esetben nincsenek meg az érzékelők helyei. Egy rahedli vezeték és gyári csatlakozó is kell. Biztosan jó dolog, de amire a végére érsz, legalább 3 Veramon árába fog fájni (még ha bontóból szerzed is meg a dolgokat), no meg kb 2 hét tömör szívás lesz, mert szinte mindent szét kell bombázni a szereléshez. (motortér, műszerfal stb)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.