Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

KalmiG

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

KalmiG névjegye

  • Születésnap 1972-10-12

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Sándorfalva
  • Érdeklődés
    Autó, motor, számítástechnika.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Caravan 2.0 DI 16V
  • Város
    Sándorfalva

Legutóbbi látogatók

811 profile views

KalmiG's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Lehet a fűtéscsap vagy a belsőkeringetésre váltó villanymotor végtelenítette magát. Nálam a csap motorja forgott állandóan így az előző tulaj elcsípte a kábelt. Ezért a csap állandóan nyitva van és a terelőkkel tudom a fűtést nyáron levenni. Így is jó.
  2. Nálam pont az a baj, hogy ha nyomom neki akkor nem dobja a hibát. Viszont ahogy beállok egy tempóra már világít is.
  3. Hali! Aha értem. Megoldás van rá vagy hadjam a fenébe?
  4. Hali Srácok! Már régóta meg van egy hiba jelenség de mivel nem okozott semmi érezhető tünetet így nem foglalkoztam vele. Most viszont bügyköltem egy kicsit(izzító gyertyákat cseréltem, kettő rossz volt) gondoltam kipóbálom, hogy az EGR-t kiiktatom. Lehúztam a vákumcsövet és ledugóztam. Próbaúton úgy éreztem mintha kicsit jobba húzna a kocsi. Nem tudom ez lehetséges-e? Viszont nagyon hamar kigyulladt a hibalámpa. Na most jön a csavar a sztoriban, szóval az elején említett hiba az, hogy időközönként felgyulladt a hibalámpa viszont ha ráléptem a fékre egy pillanatra akkor elaludt. Itt még hozzátenném, hogy ilyenkor nem volt semmi teljesítmény vesztés. Most meg(ledugózva) hiába próbáltam a fékezgetést nem alszik ki a lámpa, ellenben ha teljes gázt adok akkor elalszik. Ráadásul most ha kigyullad a lámpa teljesen elgyengül a kocsi, mihelyt kialszik újra megjön az erő. Remélem érthető ahogy írtam:) Szóval lenne pár kérdésem: - azzal, hogy ledugóztam a csövet honnan tudja a rendszer, hogy most a membránt szívta meg vagy csak a nagy ledugózott semmit - mivel így nem jó akkor hogyan kell kiiktatni az EGR-t Az egész csak azért izgatja a fantáziám mert a nyáron leszereltem a szívócsonkot és elég rendesen tele volt ganéval. Szépen elmosogattam és ha kiiktatnám hátha tiszta maradna. Előre is köszi.
  5. Azt had kérdezzem már meg, hogy szelepszár szimeringnek mi köze az olajos fagyálló folyadékhoz? Mert szerintem semmi.
  6. ÓÓÓÓÓ de zsír, köszi szépen. Ma annyit csináltam, hogy pirosra állítottam a tekerőt és összeérintettem az elcsípett kábelt. Halkan elkezdett kerregni majd pár másodperc után felerősödött a hang. Eredmény: van fűtés. Szóval még működik valamennyire a csap csak végállásban nem kapcsol ki és ezért vágták el a kábelt.
  7. A hét végén kicsit jobban körbejárom a témát hátha sikerül kinyitni. Aztán ha már nem kell fűtés, szétszedem. Köszi szépen.
  8. Oksa, de akkor az enyémben mi lehet, csap vagy levegő oldali vezérlés. Végül is majdnem mindegy úgy is szét kell szednem csak jó lenne tudni mennyire kell szétborítani.
  9. Hali srácok! Tudnátok segíteni merre induljak a hiba kereséssel? Több gondom is van. Az első: Nem indul a klíma, amit eddig néztem ha bekapcsolom akkor az első fokozatot bekapcsolja a befúvó venti de a kopm. és a kinti nagy venti nem indul. A golyós szelepet megpöccintettem nyomás van benne mondjuk nem tudom mennyi lehet. A másik gond, hogy a jobb első ülés alól benézve ahol a fűtőbox van(Behr) a box mellett megy egy 4 eres köteg amiből az egyik kábelt valaki elcsípte(barna-fehér). Na most ha összeérintem a végeket akkor a fűtőboxból kerregő hang hallatszik(gyújtáson). Úgy tudom itt nincs a hagyományos értelembe vett fűtéscsap hanem egy zsalu vagy csappantyú vagy valami szabályozza, hogy honnan nyomja be a levegőt, a fűtőtesten keresztül vagy azt megkerülve(piros állás vagy kék állás). A kerregésből gondolom nálam ez ment tönkre és ráadásul amióta "megkerregtettem" nincs fűtésem:( Valószínű valamennyire elmozdult ez a kis ajtócska és csak a kinti levegőt nyomja be. Szóval ennek a javítása mennyi megbontást igényelhet, ki kell szednem az egész középkonzolt vagy esetleg hozzá lehet férni egyszerűbben? Előre is köszi.
  10. Hali Srácok Ma volt egy kis "ismerd meg az autód" bogarászás és kíváncsiságból levettem az EGR szelepet. Azt hittem majd valami szőrnyű korom lerakódást fogok látni mindenhol a torokban de semmi komoly. Éppen csak fekete belűről. Viszont láttam valami érdekeset. Apró kis pillangó szelepek vannak egy tengelyre felfűzve és egy vákumos munkahenger működteti őket. Kérdezném tőletek, hogy mi lehet ez, mikor működik és mit csinál? Előre is köszi.
  11. Igen tudtam, hogy élettartam olaj van bennük de én szeretném lecserélni. Képtelenségnek tartom, hogy több 100e km-es olajak még megfelelnének a követelményeknek. Ugyan úgy ahogy azt sem tudom elhinni, hogy elég 30e km-enként olajat cserélni. Az a rengeteg gané ott kering az olajjal együtt a rendszerben. Egy autóbuszokat üzemeltető cégnél dolgozom és ott is kezdődőt a szarrágás, költség csökkentgetések. 15e-25e-35e-kmre emelgették az olaj csere periódusokat aztán egyszer csak feltűnt, egyre több az idő előtti alkatrész elhasználódás, rendkívül kormos fekete motor belső, a levegőrendszer elemei is elromlanak a túlzott olaj terhelés miatt(kompresszor) stb.stb. Szóval én minden járgányomban km-től függetlenül évente cserélem az olajakat. Feltéve ha valaki elárulja mit öntsek bele :D
  12. Üdv. mindenkinek. A hét végén Opel tulajdonos leszek ezért a közeljövőben valószínű sűrűn kérdezgetek majd tőletek amiért előre is elnézést kérek :huh: Szóval kezdeném is: óra szerint 150e van a kocsiban aztán, hogy a valóságban mennyi lehet majd kiderül ha gépre tesszük. A lényeg, hogy le akarom cserélni a leveket és a motor olaj már meg van viszont a váltóba milyen olajat kell tenni? Előre is köszi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.