Jump to content

Dovi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    167
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

1 Semleges

Dovi névjegye

  • Felhasználói rang
    Dovi
  • Születésnap 1970-10-06

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://www.dovi.hu
  • Skype
    dovitomi

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szeged
  • Érdeklődés
    Internet - kommunikáció

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Caravan (Y20DTH)
  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

1.647 profile views
  1. Dovi

    Általános műszaki problémák

    Köszönöm! Mindent továbbítottam a cimborámnak!
  2. Dovi

    Általános műszaki problémák

    Segítségre lenne szükségem. Pontosabban gyerekkori jóbarátomnak. X14NZ-je van és azt a hibát produkálja, hogy random módon az égbe emeli az alapjáratot. Alapjárati motor, folytószelep már volt cserélve, de a hiba maradt. Most ott tartunk, hogy a computer-t kellene kiolvasni, illetve a tanult dolgait elfelejtetni, de ez is inkább csak olyan "hátha" alapon. Szeged környékén van valaki, aki ebben tudna segíteni? Nehezíti a dolgot, hogy neki '96 decemberi az autója, úgyhogy még az se biztos, hogy Tech2 kell neki. Nekem van a népi kínából, az én Y20DTH-hoz kiolvasó, de azt hiába dugom rá, kuka, mint a tök.
  3. Úgy néz ki megvan a bibi. Az anyós ülés felől, alulról oda lehet nyúlni és pont elérhető az a kis kar, amit a tekerő állít. Úgy tűnik, hogy maga a tekerő két lépcsőben állít. Egyszer a meleg oldalnál, de ezt csak akkor amikor a tekerő a piros sávban mozog. Ilyenkor alul a kis csap nem mozdul. Utána pedig a hideg oldalnál - ekkor mozgatja a csapot. Azt meg tudtam csinálni, hogy eltekertem végállásba, kézzel alul megfogtam, majd tekertem a középkonzol kapcsolóján. Engedett. Akkor megint végállásba, ami tovább mozdította a kis kart alul. Egyből megjelent a meleg levegő. Ezt még talán kétszer meg tudtam csinálni, de ekkor elpattant valami. Kézzel elmozgattam végállásba ---> meleg. Szóval szerintem vagy nem rá való a bowden, vagy pedig nem jól van összerakva. De babrálni majd csak a jobb idő beköszöntével tudom, mert nem akarok letörni semmit.
  4. Dovi

    Általános műszaki problémák!

    Nagyon óvatosan és melegben. Nekem kétszer kellett lepattintanom. Egyszer fontos lett volna, hogy egyben maradjon és oldalról feszítettem. Persze elpattant. Később egy utángyártottnál, ahol nem volt érdekes, ha eltörik, azt felülről feszítettem. Egyben maradt.
  5. Az enyém 2002-es, de Behr rendszerű. Szerencsére a hűtővízzel nincs bajom, nem jelent meg az utastérben, de én is sanszosnak gondolom, hogy ha ott csap van (és nem mondjuk egy terelő lemez) akkor az ment el. A bowden fenn van a helyén, mozgatja is az a műanyag izét. Csak meleg nincs. A fő bajom az, hogy úgy kellene leellenőrizni, hogy ne kelljen szétbombázni az egész középkonzolt.
  6. Termosztát csere megvolt. Nem mondom, hogy közben nem tartottam rögtönzött bemutatót nyelvünk szépségeiből, annak is a káromkodások fejezetéből. Viszont fűtés még mindig nincs. Megjártam Szeged - BP távot és közben majd kifagytam. Visszaút előtt volt egy kis pihenő időm, így kikaptam a kesztyűtartót, hogy megnézzem a hőfokszabályzást. A tekerő forgatja a bowdenen keresztül a kart, de érzetre olyan, mintha a meleg oldalnál tekerve túl könnyű lenne. Még próbáltam rajta szuszakolni egy kicsit és megjelent a langyos, de menet közben ismét eltűnt. Azt gyanítom, hogy a kar nem mozgatja megfelelően azt, amit mozgatnia kellene. De mi van ott mögötte és hogyan tudok ahhoz hozzáférni? Mi törhetett el, vagy akadhatott ki? A vízcsövek (a motortér felől nézve) melegek. Csak a levegő hideg, amit fúj. Nincs valakinek erről egy robbantott rajza?
  7. Még annyi látszik, hogy elvileg a fűtő radiátor szelepe (ami az utastérben van) dolgozik, de még csak nem is langyos. Meg azt vettem észre, hogy a kiegyenlítő tartály tetején lévő vékony csőben folyamatosan nyomja a hűtővizet vissza a rendszer, hideg motornál is.
  8. Meg vagyok áldva. Én ritkán járok az autóval (anya einstand), de most feltűnt, hogy nemhogy nincs fűtés, de nagyon lassan melegszik be. Elautókáztam cirka 10Km-t városban és épp csak az első blokkig mozdult ki a vízhőfok mérő. Mivel anyára vártam, járattam a motort, hogy hagy melegedjen, ülhessen meleg autóba. Erre azt látom, hogy nem hogy melegedne, de visszahűlt. Termosztát kuka?
  9. Üdv! Behr rendszerű az Y20DTH-m. A külső/belső kapcsoló nem reagál, nem világít. Benéztem a kesztyűtartó mögé és a belső levegőt szívja. Lepattintottam a vezérlő motorról az állító tengelyt és megpróbáltam elfordítani. Nem sikerült, fixen áll. Ha a vezérlő motor meghibásodott, akkor ez ezt a jelenséget produkálja és csere, vagy javítható valahogyan? Esetleg van saját biztosítékja?
  10. Megfogadtam a tanácsot - mint kiderült, már bőven ideje volt, mert nagyon kevés gáz volt a rendszerben. Azonban a műszerfalon a hiba visszajelzése (a sárga hűtés ikon) megmaradt. Eltartott egy ideig mire eljutottam, de kiolvastuk a hibát a rendszerből - csak sokkal okosabb nem lettem: A hiba törölhető, de vissza is jön. A szerelő cimbora azt mondja, hogy amikor a klímát bekapcsolom, akkor el kell indulnia az elöl lévő ventillátornak. Nekem az nem indul el, hanem a bekapcsolás után pár másodperccel a hátsó venti kezd forogni. A motor hűtése egyébként rendben van (lassan ugyan, de beáll üzemi hőfokra), klíma dolgozik (nemrég lett feltöltve), a reggeli csikorgás viszont még mindig megvan. Hol lehet a bibi, mit és hol kell kicseréljek? (Szerelő cimbora szerint valami elektromos hiba van, amit "ki kell legelni", de én nem nagyon hiszek ebben. Mondjuk nekem nincs is rezsi óradíjam ehhez.) Emlékeztetőül: A hiba a határtól ~600Km-re jelentkezett, de problémamentesen hazaértünk úgy, hogy 6 órát araszolgattunk a határon.
  11. Dovi

    Motor

    Igen, ezeket mind megcsinálta. A csövek újak, az említett szelep is új. Tanácstalanság van.
  12. Dovi

    Motor

    Elnézést kérek előre is, mert töredelmesen bevallom, hogy nem olvastam vissza az alig több, mint 1500 oldalt, de egy barátom megkért, hogy kérdezzek, mert teljesen tanácstalan: Adott egy X14NZ motor, ami azt produkálja, hogy időnként felemeli az alapjáratot ~1500 körülire és az istennek sem ejti alább. Léptető motort cserélt, vákumcsöveket ellenőrzött, cserélt, lambda cserélt, hőfok gombát cserélt, fojtószelep potméter cserélt - jelenség maradt. Az autó fogyasztása nagyon jó, ettől eltekintve nagyszerűen működik. De nagyon zavarja, bosszantja. Mi lehet a gond, merre induljon? (Már a kompjútert bizgerálná, de erről sikeresen lebeszéltem. Egyelőre.)
  13. Köszönöm! Ezt tavasszal mindenképp megcsináltattam volna, úgyhogy most hallgatok rád és megcsináltatom most.
  14. Ma reggel sikerült a Torque-n keresztül kommunikálnom az autóval, de nem találtam olyan információt, ami a klímához tartozhatna. (Gáz nyomás, vagy ilyesmi.) Van USB kábelem is OBD2-höz, ezért keresgéltem az említett OP_COM szoftver után is a neten, de csak olyat találtam, ami árban (egyszerű tulajdonosnak) nem vállalható. Találtam másik programot is - Scanmaster-ELM - de az meg még inkább horror árban van. Tudna valaki segíteni, hogy merre és mit keressek? Nem szeretnék úgy menni szerelőhöz, hogy nem tudom, hogy mi a baj. (Legalább körülbelül.)
  15. Új furfangot mutat az autó. A Torque nem tud csatlakozni az autó komputeréhez. (Lehet, hogy a kínai kütyünek megártott a meleg.) Nekem a hűtés kontroll lámpa folyamatosan világít, a klíma kapcsolásától függetlenül. Most egy kissé tanácstalan vagyok, hogy hogyan is deríthetném ki, hogy mi is a baja. Szerelőhöz nem szeretném vinni addig, amíg nem tudom mi a baj, mert találgatni én is tudok, de az kevesebbe kerül.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.