Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    788
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

L.Fazakas last won the day on November 22 2018

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

55 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1951-07-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Ha ki birod szedni, soha többé ne tedd vissza! Jó oda a sima európai szabvány hatlapfejes M6-os csavar. Én például néhány éve a légkondi pollenszűrőjénél kűzdöttem ki nagynehezen az 5,5-es kulcsméretű csavarokat - a szűrőház fedeléből, azóta nálam simán keresztfejes fémcsavarok vannak helyette. Azokat onnan bármikor ki lehet szedni, no meg aztán - 5,5-ös csőkulcsom (és crowa fejem vagy csillagkulcsom) pedig soha sem volt és nincsen! Meg sok hely se a szerelgetéshez! Valójában a bordásszíj feszítő szerkezet csapágyazott kiskerekét rögzítő csavar helyére is sima imbuszfejes csavart tettem. Egyrészt - sohasem látszik, másrészt - legalább bármikor szét lehet szedni. Azokat a hülye "Opel szabványú és hülye-fejű" csavarokat pedig jó ideje hanyagolom.
  2. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Üzemanyag elvileg nem kerülhet a motorba se (így a katalizátorra meg pláne), mert egy okos elektronika csak akkor ad áramot az AC pumpára, ha azt érzékeli, hogy jár a motor. Majdnem ebbe dőltem bele tavaly, mert akkor azt hittem - rossz az AC szivattyúm, de aztán szépen kiderült, hogy áá dehogy. Csak egyszerűen nem kap áramot. Külön odavezetve neki a 12 volt tápot - simán ment ...
  3. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Hát igen. Vezérlőelektronika, gyújtótrafó, gyertyák ... lehetne szépen részletezni, de maga az alap - nincs gyújtás!
  4. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Gyújtáshibának látszik ...
  5. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    A régi S100-as Skodámon bezzeg. Ott még sárgarézből volt a kis leeresztő vízcsapocska (ráadásul kettő volt a kocsiban, mert egy magán a hűtőn, egy pedig a fűtőradiátoron!). Akkoriban nem a hibákat építették bele szándékosan az autókba, mint pl. az a rém törékeny műanyag csap. Jobban jársz, ha simán becsavarsz a helyére egy rézcsavart.
  6. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Valójában lehet azt szívni szájjal is, csak nem kötelező lenyelni! Én pl. a multkoriban az ólommentest szívtam a tankból, phúú de sz@r íze volt ....
  7. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Szerintem elég addig a szintig leengedni vagy csak leszívatni. Teljesen felesleges a teljes hűtőfolyadék leürítése, mert akkor egy itt-ott "megbúvó" kis légzsákocska bizony még okozhat meglepetést ...
  8. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Mondtam én (de gondoltam is), hogy nem réz az a csavar, csupán "rezetett". Amúgy a réz- vagy grafitpaszta, esetleg valami molibdénes paszta - eléggé jól bírja a meleget. De még talán a teflon is - bár az többnyire kb. 1300 fokon elkezd szépen "átalakulni". Lehetne esetleg valami azbesztes kenecs, de az azbeszt állítólag egy jó ideje mindenfelé nagyon be van tiltva. A csavaroknál eléggé érdekes az állítólagos "német precizitás". Egyik volt kollegám mesélte, hogy dolgozott egy német cégnél. Simán kicseréltették vele az általa gépbe beleszerelt és túl hosszú csavarokat, hogy az anyából minnél kevesebb menetes szár lógjon ki. Teljesen logikus, hogy minek ott a menetet csak simán elrohasztani, ha valójában nem muszáj? Azt valamikor szét is kellene szedni. Azért van a csavar! Ha a továbbiakban nem kellene oldható kötés legyen, egyszerűen összeszegecselnék, vagy csak kapásból ráhegesztenék, nemde?
  9. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Az ilyen "hőhatás által erősen igénybevett" csavarok menetes részének (légyen az akár a tőcsavar is) nem lenne szabad a csavaranyán ennyire nagyon túlnyúlnia. Továbbá - ha be lett volna kenve valami valóban hőálló (például grafitos, vagy molibdénszulfidos zsírral), akkor szétszedése sem okozna soha ekkora gondokat. Az a csavaranya meg csak "réznek látszó" szokott lenni! Esetleg rá lehetne próbálni - fogja-e a mágnes? (lehetséges, hogy simán bevonatos volt újkorában!) Egy igazi rézcsavar az legfeljebb csak bezöldül-szürkül ... vagy feketedik. De sohasem lesz ilyen ragyás! De még a kadmiumozott (vagy horganyzott) csavaranyáról is elég hamar lerohad a bevonat .... Nekem valamikor a Skodáimon voltak (a kipufogódob rögzítése körül) IGAZI rézcsavarok és anyák, azok bezzeg szét is jöttek bármikor! (az meg talán eléggé köztudott dolog volt akkoriban - a farmotoros autók (a Skodák és a Fiatok) szinte 3-4 évente "megettek" egy kipufogót!)
  10. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Volt az Astrámban az E85-től kezdve - a környező Europában megvehető szinte mindenféle ólommentes benzin - de nekem sohasem jelezte ki az a hibakód kijelző valami, hogy melyikük nem izlik neki! Gyakran járok Auchan benzinnel, de volt már benne román Petrom, Rompetrol, ÖMV, na meg magyarországon teljesen ismeretlen román márka, aztán a horvát INA, a szlovén Petrol, és az olaszországi Shell is. Minddel jól ment. A legjobban talán az egyszer Nagykanizsán (Horvátország felé) a MOL kútnál vett 95-össel. Azzal teljesen meg volt táltosodva ....
  11. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    1. Nem sok az egy kicsit fogyasztásnak? Majdnem 1 literrel több a normálisnál! (nekem valamikor a "kőkorszaki" Skoda S100-asom, s az utána jövő S105-ösöm nem evett ennyit százon. És az már legalább 25 éve volt!) 2. A katalizátoron mit tudsz tisztítani? Szét se szedhető igazán. Amúgy az egy porceláncsőre rágőzölögtetett spéci fém (wolfram, platina, palládium, réz, - vagy valami ilyesmi) Azt gyakorlatilag nem igazán lehet "háztájiban" tisztítani - szerintem. (Bár mi a cégnél regeneráltuk, de az - abban az esetben - egy egészen másik dolog volt.)
  12. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Mindenképpen le kell szedje, mert az a kis görgőtartó csavar még egy ipari nagy satuban sem akar ám igazából kijönni.
  13. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Nem balmenetes, hanem simán E szabvány (úgy emlékszem M10-es), ám gyárilag a tulsó feléről kissé bele szokták "zömíteni", így persze elég nehezen (vagy inkább SEHOGYSE) indul meg. Én nemrég szedtem le a kiskereket, a csavarba a hátsó részéről bele kellett fúrnom, hogy elgyengítsem az anyagot - magában a furatában. Teljesen úgy voltam vele - vagy kijön, vagy beleszakad. Nekem azonban - szerencsémre kijött. Visszafelé szerelve - bármiféle M10-es csavar megfelel, egyáltalán nem kötelező az a hülye német szabványú külső imbuszosat odatenni. Jó oda egy sima imbusz, de még maga a hatlapfejű magyarországi is simán elmegy. A hely megvan hozzá ... "A görgő csavarjának mekkora a meghúzási nyomatéka? " Ezt pedig felejtsd már el! Meghúzod, oszt kész! Hátulról pedig ütsz rá egyet - pl. egy pontozóval.... Nem mindegy annak a meghúzásnak, hogy mekkora erővel? Csak tartson! Az egész görgő egy vállon forog, tehát megszorulni sohasem fog.
  14. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Az bizony eléggé furcsa. Annak úgy kellene futnia (új láncnál), mint egy Schaffhausen -nek. Nem lett kissé elbabrálva a vezérlés?
  15. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Nagyon megkűzd az ember azzal a hülye életlen ollójával. Én például egy csipőfogóval sokkal hamarabb megoldottam. És persze kiszedtem az acél patentot majd a lencsefejű kiscsavart, így a szoknya a helyéről egyből kivehetővé lett.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.