Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    621
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

L.Fazakas last won the day on Május 13

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

48 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1951-07-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Szerintem egy műszaki vizsgán nem igazán foglalkoznak a kerékcsapágyad "búgásával". Mint ahogyan valójában a lengéscsillapítók minőségével és állagával sem. A fékek működjenek jól, no meg ott elől a kormányszerkezet. a többi az mind mellékes dolog. Még a gumik milyensége sem kimondottan vizsgakövetelmény. Én majdnem 10 éves, már kissé kopott 4 évszakos gumikkal mentem vizsgára, de az a fékpadon mégis megfelelt. Más meg nem igazán érdekes.
  2. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Egybe van építve a csapággyal, nem lehet szétszedni. Kompletten vehető meg.
  3. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Éppen ideje volt elolvasnod az elsőt!
  4. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem is említi fel senki. Az 1,2-es az annyit tud - amennyit, az 1,4-es meg - tán egy kicsivel többet. De valójában király az 1,8-as, vagy a 2,0-es. (nem tudom, mert én nem ismerem annyira az Astra G szériát)
  5. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Hááát - talán talán ki lehetne úgy elsőre próbálni a "nagy" hegyi mutatványt - mintegy kisérleti szinten - az M7-es érdi emelkedőjén. De szerintem ott ötödikbe (ebben a felállásban - 2 személy + teljes hátsó rész és teli csomagolt utánfutó) már nemigen kapcsolsz fel, és persze a légkondit meg lazán - DE gyorsan felejtsd el! Egy 1,4-es Opel motor nemigen képes ilyen csodákra. Nekem valójában meg az 1,2-esem van - viszont én már eléggé jól megszoktam vele együtt élni .... Az emelkedőkön alapjában ez a széria már magában sem igazán nyerő, de a lejtőkön - ott valójában egy az egyben - pl. motorfék helyett nagyon jó dolog a légkondi azonnali bekapcsolása (de mindezt persze csakis nyáron!) Az ilyen autókra a vonóhorog inkább csak valami dísz (és persze felesleges vizsgáztatási költség), vagy rendszeresen az üres utánfutóra kell kiszámolni dolgokat. ... Bááár - ha azt vesszük - láttam én - még az átkosban pl. Trabant után kötve autós utánfutót. Vagy az MZ motorok után volt! Persze - akkoriban azok nem épp ólommal furikáztak ... Amikor mi Románia felé (1988-ban) Nagylak tájékán átkeltünk a határon, előttünk a sorban NDK-s rendszámú Moszkvics 408-as huzgált magával egy komplett "szocreál" lakókocsit.
  6. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Lehetséges és tényszerű, hogy igazad van, DE! Ha most ég - vagy nem ég (netán felvillangat) egy-egy zökkenőn áthaladva pár pillanatra a nappali fényem - mondjuk az annyira nagy baj lenne? (Én észre se veszem) Nem tudom, mi az autóban az a Veramon funkció (meg nem is érdekel), de ha ott pl. relét kellett cserélni - és az állítólagos híradástechnikai relé az egy "kissé más", mint az autóipari - arra is akad megoldás, (és ha már a Bosch mérnökök tényleg agyaltak rajta). Mert valójában miben különbözik első ránézésre és összeszerelésére nézve a mindenféle azonos méretű és funkciójú, netán érintkezőtüskéjű (szép szines dobozú) mindenféle autós relé? Ha már eleve autóba szánják, lehetséges hogy a kapcsolólap kis "visszahúzó rugócskája" valamelyest erősebb. Namármost. Egyet lehet tenni. Kiszedni azt az erős rugót a már rossz (általában többnyire megszakadt, és ritkábban beégett) Bosch reléből, majd áttenni a híradástechnikai relébe. Mellesleg - még a dobozát is lehet. (A Bosch cég /vagy a GM/ hajlamos a reléi funkcióját mindenféle szinnel jelölgetni. Láttam én már a kocsimban kék, lila, sárga, fekete, fehér, stb. házas reléket.) Ám az csupán egy dolog. Inkább az érinkezőtüskék száma benne a lényeg, hogy belsejében a morzé CSAK kapcsol, avagy kapcsol és bont. /mert két funkciós/).
  7. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én gépész voltam - meg vegyész. Azaz együttvéve - vegyipari gépész. Tehát konyítok a gépészethez és a technikához valamennyit. Egy műanyagokat rögzítő csavarnál persze tök mindegy, hogy mi van? De például a fékbetétek - az már más. Vagy mondjuk a kerékcsapágy. Oda én se tennék be soha valami olcsó gagyit. De amikor egy funkciójában teljes mértékében csak másodrendű csavaron megy a rugózás, hogy az is talán eredetinek látszódjon ... Hűűű!
  8. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Mire jó az egész? Nálad talán van valaki, aki ellenőrzi, hogy kocsidban eredetiek-e az alkatrészek, vagy utángyártottak? A példában - és egy csavar esetében - nem tök mindegy? Én - amikor a levegő-keringető zárólapját kicseréltem, nagyon megküzdöttem az Opel gyár által használt hatlapfejű 5,5-ös méretű lemezcsavarokkal. OLyan csőkulcsom sosem volt, a helyszűke meg elég nagy úr! Aztán vissza se tettem őket, helyette most sima keresztcsavarhúzós fejűek vannak. (Sokkal könnyebb lesz kiszedni, ha egyszer netán újra kellene). Vagy - például mikor a nappali fényemet szereltem, tettem be a szabályos működtetéséhez egy relét. Jó, jó, nem az eredeti autós Bosch-t (2445 Ft/Cromax), hanem csak egy elektronikai alkatrész-boltit (445 Ft/ Árvill Bt). Árában kb. ötödébe került, ámde nálam az autóban feladatát jól ellátja. Vagy pl. ott van a mosógép. Lehet venni bele bármiféle eredeti új csavart, csőbilincset, csapágyat, stb. - /ha kell/ - a gép saját márkaboltjában vagy márkaszervizében - X forintért. Aztán - bemegyek az első csapágyboltba a csapágyméretekkel, egy csavarboltba az akármilyen csavarért vagy csőbilincsért - de akkor negyedébe se kerül! A csere itt a lényeg, nem az, hogy ki gyártotta? Csakis a példánál maradva - Hajdu automata mosógépbe a kétoldali nagy csapágyak (és szimeringek) a Hajdu boltban (vagy az Orczy Alkatrész Áruházban) közel 2x - 3x többe kerültek, mint például a Polski Fiat autósboltban a "nagy polszki" sebességváltó "kihajtó" csapágya és szimeringje! (Ez már egy régebbi adat, mert hol van azóta a "nagy polszki"?) Miközben az összes méretei UGYANAZOK! Nem nézi azt ott soha senki, hogy Made in Germany, vagy csak csupán Made in Taiwan. (4-6 évente így is, úgy is cserélni kell.)
  9. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Való igaz! Ámde ha még beszerelés előtt az ember kissé bezsírozza, akkor SOHA nem fog berohadni. Én ha leszedem a kereket, még a kerékcsavarok menetére is tolok néha kevéske zsírt, hogy sohase érjen engem az a meglepetés, mint például a skodás havert - itt nálunk az utcában. Addig gyilkolgatta a csavarok hatlapfejét szegény - a mindenféle kitágult villás-, meg a más egyéb, "csak" egy kissé kopott szar csillagkulcsokkal, hogy a legvégére már semmivel sem jött le! Még a másfél colos svédfogóval SE! Aztán akkor jött a "tudományos művelet" - úgy leflexelni CSAK a csavart magát, hogy a tőcsavaros menete NE sérüljön meg! A legvégére azért sikerült, mert én (mi) azért valójában igazi Mekk Mester(ek) azaz (gyakorlati utcai "sufni-tuning" autószerelők) vagyunk.
  10. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    KÖSZÖNÖM A BÓKOT! Valójában túl sok funkciója nincs ott a csavarnak, hisz a fékdobot /a kerékkel együtt/ maga a 4 kerékcsavar tartja, így ez inkább afféle jelképes dolog lehet, hogy pl. egy kerékcsere esetén - s a leszedett kerék esetében - ne essen le a tengelyről a fékdob egyből ...
  11. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én tisztítottam egyszer a fékdobokat, ám ha emlékezetem nem csal, magában nem nagy szám az a csavar. Kb. 1 cm hosszú lehet és vagy M5; vagy M6-os mérete. (de inkább M5) Szerintem jó oda helyette a régi fapados nútolt, avagy a keresztcsavarhúzókhoz való süllyesztett fejű, esetleg egy imbuszos. Egyáltalán nem kell oda mindjárt csakis torx.
  12. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Annyira mélyen benn lenne a hengerfejben a gyertya, hogy ilyesmire szükség van? Nekem régen (még a "14-es" gyertyák idejében) egy gumigyűrű a gyertyakulcsban bőven elég volt, de kilazítás után a gyertyavégi csatlakozócsavar megfogásával akár szabad kézzel simán ki lehetett húzni. Ezt Opelnél még sose figyeltem, mert nekem többnyire szervízben cserélik.
  13. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Tegnap megnéztem. Nekem 7 ezerig mér.
  14. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Hááát - megmondom őszintén, nekem egy Astra G-m van, viszont én még sose néztem, a skálájában valójában meddig mér a fordulatszám-mérő műszer.
  15. L.Fazakas

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én elsőre azt fektetném oda, aki azokat valamikor kitalálta! Hadd szokja a sok törődést, meg az autóstársak túláradó szeretetét.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.