Jump to content

L.Fazakas

Forummember
  • Content Count

    807
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

L.Fazakas last won the day on March 15

L.Fazakas had the most liked content!

Community Reputation

58 Segítőkész

About L.Fazakas

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 07/10/1951

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Én meg - a valóban aktív koromban - vegyész voltam - de egy kissé talán - még ma is az vagyok.
  2. Érdekes, de nekem csupán az egyik felén (ha jól tudom az alsón) van sapka, s ráadásul az egyikről még az is hiányzik. Hol lehetne ilyet venni? Mellesleg - ha az ember szépen kiüti a csapot, akkor egyből le lehet ápolni (csiszolópapír, grafitos zsír, avagy a már említett litiumos). A litiumos azért jó, mert vízbázisú zsír. Az ajtóban levő műanyagokat viszont sosem bántják a zsírok, olajok. Nem véletlenül vannak abból - amiből. (általában poli-etilén, vagy propilén). Nekem ugyan vannak itthon mindenféle nagynyomású zsírzóim, ámde azok általában csakis a golyós zsírzószemekhez jók.
  3. Én itt néhány helyen azt olvastam - a sima festékhigító (talán lakkbenzin) is elég simán felhasználható. Ott valójában fém a fémen van, tehát csakis a tömény sósav (35%-os) árthat neki - (ha az netán valami aluminium-öntvény-féleségből van). A gumi pedig /ha egyáltalán van olyasmi ott/ - az elvileg kibírja. ...
  4. Hááát - ha nem csak ránézésre, de még a működésére is pontosan ilyen, s ha el tudnál nekem egyet küldeni (mert sajna ez nem kapható sehol) - nagyon megköszönném. Ez - akárhogyan nézzük - minden bizonnyal sokkal jobb lenne, mint általam a teljesen másik fogaskerékből reszelővel "összekókányolt" kényszer-pótlás.
  5. Szerintem egyszerű. Mivel a fogaskerekeknek általában a lapszélességen és az átmérőin (külső, belső) van még néhány paramétere - pl. fogszám, módusz, stb, - egy olyasmit kellett keresnem, ami körülbelül de nagyjából mégis hasonló volt. Nagyon sokat "hajtottam" a szétszedett vízórák, háztartási robotgépek, vagy régi videomagnók mechanikájában, míg a legvégére találtam egy hasonlót. Aztán már csak "méretre kellett szabni" (a helyhez pontosítható lapvastagságúra csiszolni), majd kialakítani benne a kissé "ovális" furatot. Ezzel azért persze elvoltam egy jó darabig, de végülis sikerült. Igaz, nem minden esetben nyílik tökéletesen, de legalább nem csapódik ki. Hááát - elég sok keresgélés - plusz nagyon sok türelem kell hozzá, mivel nagyon hamar és könnyedén túl lehet szaladni a tűreszelővel, smirglivel ... stb.
  6. Érdekes, de nekem mégis egy olyanom van, ráadásul (és állítólag) Lengyelországban készült. Lehet, hogy a hamutartója még eredeti német? Pedig nekem csak a sima (tehát egyáltalán nem Classic) az Opel Astrám. Amúgy pedig - bocsika, de éppen tegnap nézegettem az árakat - melyek bizony elég sokat estek. A Cromaxban most kb. 7-12 ezer körül van egy komplettre szerelt hamutartó. (Úgy bő 4-5 éve, mikor nálam eltörött a fogaskerék, bezzeg még sokkal drágább volt a cucc. Én azonban - mivel nem dohányzom - nem túlzottan hergeltem bele magam ilyen jellegű költségekbe ... Csináltam hozzá fogaskereket - "oszt jónapot"!)
  7. Az elég jó játék. Egyszer én is szétszedtem az egész cuccot - majd sokáig küzdöttem, mert nem igazán akart összeállni. Először össze kell rakni, és a rugót a legvégén kell beakasztani. Megadja a helyét. Nekem viszont a kis fogaskerék törött ketté - amely kinyíláskor a fékezést végzi, hogy ne egyből kicsapódjon, hanem csak szépen "kisuhanjon". Elég jó meló volt megcsinálni az ugyanolyan kis fogaskereket, miután azt persze külön és önmagában sehol se lehet kapni. Mindenütt a komplett hamutartót adnák, ámde kell a túrónak 16-18 ezerért, amire fel ráadásul én se dohányzom. (viszont eléggé zavart, ha "csak úgy" hipp-hoppra kivágódódik ...)
  8. Én is megnéztem tegnap a váltót és persze ezt a kapcsolót. Tényleg ott van, ám egy "nagyobb matatáshoz" eléggé útban van felette az akksi. Ott ugyebár 2 szál vezeték van? Az odamenő plusz - és annak a visszamenője. (merthogy - gondolom - mindez a tolatólámpákat kapcsolja.) Nem néztem meg alaposabban, de az egész vezetéket valami csatlakozó saruval együtt simán le lehet húzni a kapcsolóról?
  9. Én talán holnap nézem meg - persze csak ha jó idő lesz, mert nálam mindez annyira nem érdekes. Nekem kb. egy bő éve működik az utólagos beépítés, de nem is igazán tudom, úgy elsőre mire kötöttem rá a pluszt, mert amikor beindítom a motort, akkor egyből világít a "nappali fény". Ha azonban kapcsolom a fényszórókat (akár tompított akár távfény), akkor ez a nappali fény elalszik. Mindezt azonban egy általam beépített relé vezérli. Ha leállítom a motort, mégis valamiért kb.2 percig világít még a két LED-sor. Garázsos megoldásnál mindez persze lehet nagyon jó is (no meg - amúgy is elmegy, hiszen nem fogyaszt sokat), de számomra elég meglepő, hogy nem azonnal alszik el. Én a motortérben a jobb felső sarokban levő fekete "relés-dobozban" intéztem ezen dolgot, így onnan veszem le magát a gyújtás +12 voltos tápját, illetve ott kapcsol át az általam utólagosan beépített relé is (ami tápfeszét a fényszórók vezetékétől kapja.)
  10. Az izzó a szivargyújtóval egyben van. (legalábbis nálam)
  11. Egyáltalán hogyan néz ki ez a kapcsoló (és mennyire hol van?) mert én bizony még sohase láttam a motortérben. Mellesleg - valójában már elég rosszul látok, így lehet az, hogy még sosem vettem észre. Lassacskán csupán úgy tudok vezetni, hogy lazán hadonászok egy nagy fehér bottal ...
  12. Nekem egyszer valami menyét, görény, vagy mi a bánat állatka rágcsálta szét teljesen az ablakmosó csöveimet. Megyek az 5-ös úton, kissé csepereg az eső - oszt szét akartam kissé kenni bő vízzel a trutyit. Hááát - nyomom neki, de víz az egy csepp se ment az üvegre. Érdekes - mondom. Meg is álltam Dabas után - az Aldi parkolójában - és megnéztem. A szivattyú az ablakmosó folyadékot simán benyomta az ablaktörlő motor alatti vízelvezető térbe. Onnan meg szinte a lábamra (mivel oldalt van a kerékdobnál a kifolyója) Nézem ám, hogy ott a helyén mindenfelé spriccel a cső, csak éppen az ablakra nem. Hmmm. Aztán mikor megérkeztem a végcélomhoz (anyósomhoz), ott lekaptam az egész szélvédő alatti rácsrészt. Bizony a csövek szét voltak harapdálva, s egy csomó "egérszar-szerű" maradványt is láttam ott. Aztán mikor 2 nap múlva hazajöttem, elmentem egy gazdaboltba s vettem bele vagy 2 méternyi zöld műanyag permetező csövet. Árában kissé olcsóbb (méterben adják), mint mondjuk az Opel boltból az eredeti fekete Opel ablakmosó gumicső, de nálam a célnak bőven megfelel. (no meg - nekem érte még az ablakmosó folyadék se szólt vissza).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.