Jump to content

L.Fazakas

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    748
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

L.Fazakas last won the day on November 22

L.Fazakas had the most liked content!

Hírnév

55 Segítőkész

L.Fazakas névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1951-07-10

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    BUDAPEST
  • Érdeklődés
    mInden!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Skoda, Suzuki, Opel
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Minek is? A nagy hűtőventilátornak, vagy a zsalumozgató kismotornak (a zsaluval?)? Nálam a nagyhűtő vagy 10 év után "adta be a kulcsot", a zsalu pedig kb. 4-5 éve (legalábbis én akkor vettem észre ... majd cseréltem ki - a megfelelő és kikisérletezett módosítással)
  2. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Hááát - nem is igazán tudom! A nagy hűtőventilátornál az ellenállások lába egy idő után szétrázódik - majd eltörik, míg egy jól beforrasztott tirisztor ... (vagy mondjuk - ott a légzsalunál a főmegoldás) - egy mezei negyed wattos ellenállás betétele - egyből megoldotta volna a problémát. Én eme kismotorral simán sorba kötöttem egy ellenállást, amely aztán simán (általam több elektronikai méréssel ellenőrzötten) felemészti a kismotorra menő, (de mozgásában már eléggé korlátozott - mondhatni - ÁLLÓ) motor áramát.
  3. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Nekem/nálam is elkezdett fogyni egyszer - úgy kb. 2 éve! Simán vízpumpa szimmering! Tehááát - a jól működő gyujtótrafó helyett inkább azt kellett volna rögtön kicseréltetned!
  4. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Ameddig az rendesen és jól működik, minek egyből kicserélni? Ennyire gazdag vagy?
  5. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Való igaz, de néha mégis! Mert például a szellőztető légzsalu ide-oda irányváltásánál a mindenkori végállás-kapcsolót - azt bizony eléggé kispórolták! Ott például egy idő után - vagy eltörik a tengely (vagy annak befogadó alakos perselye a zsalu-lapban), - vagy "csak simán" leég a kis szervomotor! De talán mindezekhez megemlíthetném még a NAGY hűtőventilátor fordulatszám-szabályozásának egy eléggé "trabantosra" sikeredett, ámde valójában kissé primitív megoldását! Ott ugyanis mindenféle huzal-ellenállásokkal emésztik fel az egy szem villanymotorra menő tápfeszültség-értékeket, miközben meg - mi már a XXI. századot írjuk! Nem lett volna némiképpen egyszerűbb (már csak a fejlődő elektronikával való "együttfutás" okán is de) oda valami kissé modernebb tirisztoros megoldást betenni?
  6. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Vagy egy simán autós porszívó, pl. 12 voltos akkuról. Mint amilyen épp nekem van - és persze Tesco-s. Nem nagyon szív, de azt azért eléggé ...
  7. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Azt vettem észre. És néha bizony elég keményen ki kellene izzítani, hogy utána ismét aktív (nedvszívó) legyen. (regenerálás) Valamikor a Japánból érkező, ám eléggé embargós anyagnál (DL Triptophán) minden egyes 50 kilós papírhordóban (fiber-dob) benne volt vagy 2-3 db. a 20 dekás vászontasakkal. És most valójában annyira nagyon bánom, hogy akkoriban nem hoztam belőle haza - legalább vagy 20 kilót. (nem igazán foglalkoztunk vele, hogy egyáltalán mire való) Csak úgy lazán-simán - a szemétbe kidobáltuk ...
  8. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Megnéztem az autómban. Nálam is pont úgy működik.
  9. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Érdekes, de azért majd jobban megfigyelem az enyémben. Ezeddig úgy vettem észre, gyárilag az a lámpa inkább azt kellene visszajelezze, hogy a szellőző zsalu belső-, avagy külső-levegő szívás üzem-állapotában van. Ha jól tudom, a gombban levő lámpa többnyire a "Belső keringetés" nyomógomb-állás esetében világít. (kivéve - amikor nem).
  10. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Nem is kell, de az a bepárásodást valójában /és meglepő módon/ elég gyorsan elviszi.
  11. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Ügyes lehetsz. És érdekes az autód. Valójában az én kocsim is utcán áll, és én se kenem be mindenféle varázsszerrel meg cselekkel az üvegeket, de a légkondizást már kipróbáltam. Merő érdekesség és számomra elég meglepő volt, hogy pl. a kinti -10 C0-ban az ember tolja befelé a - 10 C0-t (miközben inkább fűteni kéne) de tényleg hatásos. Mi rendszeresen CSAK hárman ülünk benne + a csomagok. Pedig nyáron általában alaposan kiszárítom, és ha mondjuk olyan helyen tudom - ahol süt ezerrel a nap, no meg a majdnem 35 C0 - az a minimum hőmérséklet. Mégsem elég jó a módszer, mivel télidőben az ember általában beviszi a vizet - mintegy hó-ként a cipőjén, és víz-ként a ruháján, na meg persze - az a folyamatos lehelgetés ... Bár van az ajtós oldalzsebben kis zacskócska szilikagél ( nedvességszívó) ámde úgy vettem észre - az KEVÉS!
  12. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Télen minden autó bepárásodik, ha kinn nagyon hideg van, benne meg pl. 5 utas telilihegi az utasteret. Lehetne persze valami vegyianyagos páraelszívót /elnyelőt/ alkalmazni, vagy néha-néha rátolni a légkondit ... és persze törölni, törölni, törölni. Kissé idegesítő, de sajna ez van ....
  13. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Ebben az országban sajnos - Trianon óta nincsenek távolságok! Még a legtávolabbi borsodi falu is - csupán kb. 350 km-re lehet Budapesttől!
  14. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    A szivargyújtó háza egy köralakú fémlemez, melynek 2 oldalán (180 fokonként) vannak vágatok s abból kialakított lemezfülek - a beledugott dugó biztos tartására. Lehet, hogy azokat a rugószerű (bár maga az anyag nem rugalmas) kellene egy kissé kipiszkálni, hogy ismét jól ellássa funkcióját. Azzal nem ártassz semmit a dugaljnak, de lehet hogy utána szerencséd lesz.
  15. L.Fazakas

    Általános műszaki problémák!

    Így igaz! Az ötletelést és szakmai/javítási jótanácsokat tényleg meg lehet fogadni, ráadásul meg is lehet csinálni, de mindez egyáltalán NEM KÖTELEZŐ. Majd mindenki (de többnyire a kérdező) szabadon dönti azt el, képességeihez mérten csinálja, vagy nem csinálja. Erről szólna eme fórum tanács-kérési és tanács-adási funkciója.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.