Jump to content

cac

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    54
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

5 Semleges

cac névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 2002 Caravan 1.7 DTi
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

342 profile views
  1. cac

    Általános műszaki problémák!

    Mi az az EDU? Sajnos fordítva került fel a bikakábel. Persze csak egy pillanatig tartott, de ez feltehetően elég volt a bajhoz. Azóta a motordiagnosztika lámpa világit. Az autó alig indul, és gyengébb. 99%-ban a turbó nem megy. A szerelő 3 hibakódot olvasott ki, amiket törölni sem tudott. Izzítógyertya, akkufeszültség és tán turbónyomás. A turbót a szerelő megcsinálta elvileg. A gyertyák cserélve lettek, az akksit pedig utántöltöttem. Mivel egyik probléma sem oldódott meg, s a hibakódok sem törölhetően, ezért átirányított egy közeli autóvillamossági szerelőhöz. Ő első körben azt mondta a telefonban, hogy lehet, hogy csak a generátor a hibás, de amikor elvittem hozzá, akkor a motorvezérlőt hozta ki végül ludasnak.
  2. cac

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok Urak! Hála égnek régen jártam erre, mert remekül működik a kocsi. Ha már magától nem romlik el, akkor én kicsit rásegítettem erre sajnos. Úgy néz ki, hogy cserélni kell a motorvezérlő elektronikát. Ilyenkor gondolom kell az immobilizer chip is az újonnan beépített egységhez? Vagy megoldható, hogy a meglévő chiphez programozzák az új ECU-t? Illetve 1.7 DTi-hez mekkora legyen az akksi indítóárama? Feltehetően az is problémás, de nem tudom, hogy azért merül könnyen és írja ki hibakódnak az alacsony feszültséget a kompjuter, mert kehes vagy mert tényleg cserés.
  3. Urak, Meg tudjátok mondani fejből, hogy hányas villás kell az olajszűrőház leszedéséhez 2002-es 1.7 Dti-nél?
  4. Mert megvették. Postán simán küldhető csak a szélvédő, de az egész hátsó ajtó már nem. Úgyis korrodált, úgyhogy nem kár érte, Legalább a barátnőm sem cseszeget többet, hogy nem lehet kimenni az erkélyre a "szarjaim" miatt.
  5. Nos, ezt házi körülmények között, szakszerszám nélkül úgy látom, hogy kb lehetetlen megcsinálni. Még szerencse, hogy nem dobtam ki a lecserélt gitárhúrjaim, amik nagyjából megfeleltek erre a célra. Ilyen tapadókorongos, tekerős izém ugyan nincs, de van két szép erős karom meg kesztyűm. No ennek a jó 16 éve keményedő, kőszerűvé töppedő ragasztónak kb annyi kárt tudtam okozni, mint a reggeli fuvallat a Himalája tövének. Hála égnek a kasztni kuka, így körbeflexelem az üveget jobb híján. .
  6. Igen, ragasztva van, de kintről még egy takaró gumi is van a szélvédőn. Az simán kipattintható, vagy le kell vágni? Ezt a videót megtaláltam én is. Tudtam én, hogy megéri megtartani a lecserélt fém gitárhúrjaim.
  7. Urak, Szeretném kivenni a hátsó szélvédőt a Caravan csomagtér ajtajából. Kell valamire figyelnem az üveg kivételekor, vagy simán végigvágom a gumit sniccerrel? Ugyanitt két finom sörért elvihető az ajtókasztni, már ha kell valakinek..
  8. Kicsit megkésve, de azért reagálok. Nekem végül egész egyszerűen sikerült leszedni. Az első 2 alkalommal 10-10 percet én is kínlódtam az ajánlott WD40-es alulról lefeszegetős módszerrel. Csapágylehúzóm ugyan nem volt, de bevetettem sok mindent. Aztán megfordítottam a dolgot, és fél perc alatt lent volt. Én azt csináltam, hogy kalapáccsal finoman elkezdtem ütögetni a motor tengelyét tengelyirányban. Mintha egy szöget vernél bele a hátsó ablakba. Így a műanyag perselye az ablaktörlő karnak az üvegen feltámaszkodott, és miután kicsit meglazítottam az óvatos kopácsolással, egy határozott ütés szépen átvitte rajta a csapot. Lehet, hogy a pár nappal korábbi WD40 meg feszegetés meggyengítette, de nevetségesen egyszerű volt végül. Mindenhol a már taglalt módszert olvasni. Gondoltam leírom az én megoldásom, hátha hasznos lesz egyszer valakinek. Remélem tudtam segíteni!
  9. Alapban azt mondanám, hogy simán rakd pár fognyit feljebb a kart, de akárkivel beszéltem eddig, mind azt mondta, hogy elég nehéz leszedni, és nekem is ez a tapasztalatom eddig.
  10. Reggel gyorsan lőttem pár fotót mobillal. Látható, hogy a menetes rész után egy fém henger van. Nem tudom, hogy ez egy alátét csak vagy egy fém tengely. A lényeg, hogy a műanyag ablaktörlő kar teljesen jól mozgatható ezen, de lehúzni nem tudtam.
  11. Köszi a választ! Igazából úgy néz ki, mintha a műanyag ablaktörlő kar jönne, csak van valami alátétszerűség a 13-as hatlapfejű csavar alatt, ami a tengelyre fogta az ablaktörlő kart, és az nem engedi. Sajnos scak este tudtam volna róla fitót lőni, amiből kb semmi sem látszik, de majd holnap lefotózom jól a jobb érthetőség végett.
  12. Urak, valaki tud valami jó módszert a Caravan hátsó ablaktörlő motöorjának a kiszerelésére? Maga a motor könnyen lecsavarozható a csomagtartó ajtóról, de az ablaktörlő lapátot sehogy sem tudom leszedni. A kettő között ott az üveg, amit nem szívesen török ki. Húzzam vagy csavarjam?
  13. cac

    Fogyasztás

    Sajna nekem nincs az ismerettségi körömben ilyen kütyü. OBD 2-es eszköz van több is, de -mint kiderült- azokkal nem kompatibilis. Pedig tudtommal van benne ECU. Gondolkozom, hogy miképp tudnám megoldani a videót. Ugyabár a műszerfalnak és a forgalmi helyzetnek is benne kéne lennie. Létezik olyan, hogy mellkamera? :D Egyébként nagyon nagypapás a vezetési stílusom. Mivel napi 105-110 km-et teszek meg a munkába járás végett, ezért a fogyasztás csökkentésére optimalizáltam magam. Sok motorféket használok. Lassan gyorsítok...ahogy jól esik az autónak. 2100 környékén felfele váltok, 1500-1600-nál lefelé. 105-110 környékén megyek autóúton. Városban kicsivel 60 fölött. 60-65 között, még a közigazgatási bírság határa alatt (68 km/h). Amikor megvettem az autót 120-130 környékén mentem, hogy hamarabb beérjek. Valamivel több, mint 5 percet hozott csak a konyhára, ellenben 4,68 volt a fogyasztás. Aztán rájöttem, hogy kifejezetten jó, ha nyugodt tempóban haladok. Reggel szépen fel tudok ébredni, át tudom gondolni, hogy mit kell aznap csinálnom. Hazafelé jövet meg, hogy mi van még hátra, mit felejtettem esetleg el, stb.
  14. cac

    Fogyasztás

    Ugyan! Semmi gond. Ha gondolod összefuthatunk egyszer. Veszprém-Fehérvár vonalon járok napi szinten. Ha van valami BT-s, okostelefonos hibakódolvasó kütyüd, ami logolja az egyéb paramétereket is, akkor rádughatom egy hétre, hogy lásd, hogy mi történik a kis lelkivilágával menet közben. Most már én is kíváncsi vagyok. Gyanítom, hogy leginkább az optimális üzemi körülmények miatt ennyi a fogyasztásom. 95%-ban autóút ugye. Ha elkészül Várpalotánál az elkerülő, akkor elvileg csökkeni fog még egy kicsit, mert akkor nem kell átmennem egy kisvároson. Most 4,16 lett egyébként. Volt pár városi kiruccanásom az elmúlt két hétben. Biztos ezért nőtt meg kicsit. Vagy mert 15-20 fokkal hidegebb van, mint nyáron volt.
  15. cac

    Fogyasztás

    Akkor lehet, hogy azt csinálom, hogy leállítom 39 hónapra, és akkor rögtön jöhet a 0-ás fogyasztás. A következő tankolás szerda magasságában lesz aktuális. Most van benne pár városi kör is, no meg bekerült a hátsó csomagrészbe a kalaptartó, szóval most tuti nem leszek 4 alatt.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.