Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

cac

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    68
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 2002 Caravan 1.7 DTi
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

801 profile views

cac's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Hírnév

  1. Nemnem. Kialszik az. Nekem jelen van az említett sofőr ülés alatti kontakt hiba. Ha párom vezeti az autót, és elállítja az ülést, akkor mindig előjön. Simán matatok kicsit a csatlakozón, és a köv indításkor már megszűnik a hibajel.
  2. Köszi, de nekem sajna nincs lila relém (noha ilyenre szoktak főreléként hivatkozni). Nekem ez a zöld nem működik. Szintén 12V 30A. A kocsi pöccre indul, így kétlem, hogy az üzemanyag szivattyú lenne.
  3. Jelentem, teszteltem a képen szereplő 3 relét, és a zöld valóban nem húz be. Elvileg már 9 voltnál működnie kellene, de 16-nál még meg sem nyikkan. Bárdiban néztem, de ebben a fajtában csak általános relét árulnak. Majd körbenézek valami rádióelektronikai boltban, hátha...
  4. Köszi a választ! Az ok ez lenne. Gondoltam a főrelénél kezdem a vizsgálódást (P1625 - Fõrelé - Nyitott állásban beragadt). Viszont sajna továbbra sem tudom ezek alapján, hogy melyik a szóban forgó relé. szerk: a hobbielektronika oldalon találtam némi infót. Ebben a kommentben van egy pont olyan lila relé, ami elvileg a főrelé. Ráadásul az ECU-val kapcsolatban említi a hozzászóló, szóval szerintem ezt keresem. Egy videó alapján ott lehet, ahol említetted, tehát a kiegyenlítő tartály fölötti fekete dobozban.
  5. Urak, ezek közül melyik a főrelé? A gugli nem segített. Pontosabban dobott ki magányos, lila színű relét, de hogy ez helyileg hol van a biztosíték táblán az nem derült ki a számomra.
  6. Ez teljesen jogos. Azért nem gondoltam erre, mert teljesen hideg motorral produkálta. Ha sarkosan akarnám kifejezni magam, akkor azt mondanám, hogy még az izzítógyertyák is hidegek voltak.
  7. Én abban a hitben voltam, hogy ha a termosztát zárt állapotban van, akkor nem enged át rajta semmit. Akkor ma is tanultam valamit. Eddig sosem néztem, hogy folyik-e át hideg motornál víz. A mostani alkalommal nem mondanám csordogálásnak, de fröcskölésnek sem. Komótosan folydogál. No akkor megmérem majd a testpontot a blokkon, alvázon is.
  8. Igen ott. Én úgy tudtam, hogy az csak akkor van, ha már elérte a motor és a kis körön a víz az üzemi hőmérsékletet, és ezért kinyit a termosztát, ezáltal a nagy vízkörben -így a kiegyenlítő tartályban- is megindul az áramlás. Vagy rosszul tudtam?
  9. Jelentem megmértem. Álló helyzetben 12.1 V az akksin mérve a feszültség. Pár hónapja már áll, így ez tán még belefér. Egyébként a papírja alapján 47 Ah-t a kapacitása. és 12 voltot ad le névlegesen. Járó motornál felmegy 14.21-re. Bevallom testpontot nem mértem, mert láttam, hogy a kiegyenlítő tartályba megindult a vízmozgás, amit nem tudtam hova tenni, így gyorsan leállítottam a motort.
  10. Köszi szépen! Ma kimérem jól. A sima autószerelőm annyit tanácsolt még, hogy kössem össze (pl egy bikakábellel) az akksi negatív sarúját a motorblokkal, hátha testkábel hibás. Azt még tesztelem. Megírom majd a fejleményeket.
  11. Köszönöm szépen a választ! Ha hazaértem rámérek. Az előzmény az volt, hogy még télen fordított polaritással próbálta a szomszéd bebikázni a kocsit. Az autóvillamossági szaki szerint meghalt az ECU-m. Akkor 3 hibakód volt, köztük az egyik az alacsony feszültség (már nem emlékszem melyik komponensnél). Szereztem egy komplett ECU szettet. Amit pár hete be is szereltem. A korábbival ellentétben pöccre indult fél év állás után is a kocsi, viszont a motordiagnosztika lámpa továbbra is világított (első indításkor igen, aztán nem, aztán azóta már folyamatosan). Kértem kölcsön hibakód olvasót, ami több problémát is talált. Ezek szinte mindegyike alacsony feszültséget írt. Hiába töröltem őket, idővel szép lassan megjelentek megint. Ide feltöltöttem a hibalistát.
  12. Sziasztok! Találkozott már valaki a "P0560 - Rendszerfeszültség alacsony" és "P1625 - Fõrelé - Nyitott állásban beragadt" hibákkal? Van pár egyéb hibaüzenet is, de mindegyiknél ott szerepel az alacsony feszültség hiba, így gyanítom, hogy a fentiek közül valamelyik a kiváltó ok. Az akksit egyébként feltöltöttem, kimértem, sőt most egy relatív új van benne. Igaz csak 45 Ah-s, de a kisebb kapacitás elvileg nem okoz feszültséggel összefüggő problémákat.
  13. Urak, kormányburkolat eltávolításához tudtok valami jó kis videót, segédletet? A ferrit gyűrűt kéne cserélnem a gyújtáskapcsolónál. Első körben egyetlen csavart találtam a kormány alján, de nemigen láttam jól, hogy milyen feje van. Tartok tőle, hogy valami spéci.
  14. Mi az az EDU? Sajnos fordítva került fel a bikakábel. Persze csak egy pillanatig tartott, de ez feltehetően elég volt a bajhoz. Azóta a motordiagnosztika lámpa világit. Az autó alig indul, és gyengébb. 99%-ban a turbó nem megy. A szerelő 3 hibakódot olvasott ki, amiket törölni sem tudott. Izzítógyertya, akkufeszültség és tán turbónyomás. A turbót a szerelő megcsinálta elvileg. A gyertyák cserélve lettek, az akksit pedig utántöltöttem. Mivel egyik probléma sem oldódott meg, s a hibakódok sem törölhetően, ezért átirányított egy közeli autóvillamossági szerelőhöz. Ő első körben azt mondta a telefonban, hogy lehet, hogy csak a generátor a hibás, de amikor elvittem hozzá, akkor a motorvezérlőt hozta ki végül ludasnak.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.