Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dankola

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

dankola's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Lenne egy kérdésem, hátha más is találkozott már hasonló problémával, és tudja, mi lehet a gond. Szóval 2004-es 1.2-es C Corsa eddig 66000 km-et futott. Újabban indtás után néhány másodpercig furcsa a motor hangja, mintha nem lenne kenés, vagy csörögne a vezérmű lánc. Aztán 2-3 mp után megszűnik, és minden OK. Csak akkor csinálja, ha min. 30-40 percig állt indítás előtt. Egyébként nagyon jó a kis gép, a kötelező cserélni valókon kívül csak a stabilizátor fejek adták meg magukat, az is köszönhetően a jó utaknak. Üdv mindenkinek
  2. dankola

    Fogyasztás

    Üdv mindenkinek. Olvasom itt a fogyasztási adatokat, de az én 1.4-es karavánom messze elmarad ezektől a "csodafogyasztás"-októl. Városban 9-10 liter ( lámpa gyulladásakor még 500 km sincs, 100% város) , országúton 7 körül, autópályán 7,5. Nem vagyok egy száguldozós típus, úgyhogy nálam is játszik a sok motorfék, 5. fokozat amikor csak lehet, és 2500-nál már váltás. Olvasom, hogy van akinek a pörgetés vált be. Próbáltam azt is, akkor 0,5 literrel több lett a fogyasztás. Viszont ami feltűnt, hogy külföldi utak során az osztrák vagy olasz benzinből kevesebbet evett.
  3. Abszolut nem a spórolás miatt váltottam. Többen is ajánlották, gondoltam egy próbát megér. Aztán ha rossz, majd a következő cserénél váltok. De tényleg nem éreztem különbséget. De az is igaz, hogy évente akkor is lecseréltem, ha csak 6 ezret ment a gép.
  4. Üdv mindenkinek ! Látom kicsit egymásnak estek a kollégák, úgyhogy lazításként szeretném elmondani, hogy egy olyan probléma megoldása sikerült itt a fórumon keresztül, melybe már kezdtem belenyugodni. A bizonyos "klattyogó" , dízeles motorhangról van szó, ami egy 1.4-es motortól nem túl egészséges. A szerelők széttárták a karjukat, és közölték velem, hogy minden rendben, ez ilyen természetesen. Aztán elolvastam a 123. oldalon a kartergáz visszavezető tisztításáról szóló véleményeket, és hétvégén én is megtettem. Hát volt benne anyag ! És láss csodát, amivel 2 évig szenvedtem, az egycsapásra megszűnt. Szép, egészséges motorhang. Köszönöm mindenkinek a segítséget ! Láttam, korábban sok vitát váltott ki az Opel 10W40-es olaj is. Nekem a kezdetben Mobil1 volt benne, de aztán áttértem a GM-re. Nem vettem észre különbséget, és 100 ezer km eddig hiba nélkül bele ment a kocsiba. Igaz, 13-15 ezrenként le is cserélem a szűrővel együtt. Szóval nekem 3 alatt bevált.
  5. Nekem már csak egy ventim van, a hűtő mögött. Mindenesetre levettem, kiszedtem azt az ellenállást, ami nem áll másból, mint két darab spirál rugóból.Persze gondolom valami spéci darab, de semi extra. Az egyik a tövénél elégett, ezért nem volt kontakt, forrasztani meg ugye nem lehet, mert elolvadna az ón. Mivel sehol nem kaptam - még bontókban sem - ezért egy fél centivel megrövidítve ugyan a spirál végét rögzítettem a helyén. Persze előtte az égett részt eltávolítottam. És láss csodát, most minden működik. Hogy meddig, azt nem tudom. Az ellenállás - mivel kicsit rövidebb lett - kisebb lett, de a villamosságis ismerős szerint nem változott jelentősen. Remélem rendben lesz. De nem értem, hogy miért tesznek ilyen könnyen koszolódó, vizet, sós lét kapó helyre ilyen elektronikai kütyüt. Köszi a tanácsokat .
  6. Sziasztok ! Az van, amit Uhuhu mondott. A hűtő ventillátor alsó részén van egy ellenállás, amiből az egyik elégett. Úgy néz ki, mint egy izzószál. A probléma csupán az, hogy új ilyen alkatrész állítólag nincs, csak egyben az egész ventillátor, motorral együtt. Így meg minimum 40 e Ft. Úgyhogy rohangáltam bontókba, de mivel két fajta is van (Behr és Delphi ) nem egyszerű beszerezni. Az egyik bontóban ígértek, hogy szereznek egyet, úgyhogy most donorra várok. :rolleyes:
  7. Nálam ugyanaz a gond jelentkezett, mint bszemethy-nél. Ha a klímát bekapcsolom, a ventillátor elindul, majd megáll. És aztán folyamatosan ezt ismétli. Érdekes, hogy az évjárat, és a típus is egyezik az övével. Ezek szerint akkor rossz napjuk volt a gyárban... Ezt az Uhuhu által említett ellenállást villamosági, vagy klíma szerelővel nézessem meg ?
  8. Egy érdekes problémára keresek megoldást. 1,4 Astra G ötödikben bármilyen sebességnél gázadásra halk sipolást produkál az utastérben. Ha elveszem a gázt, vagy visszaváltok semmi, ötödikben viszont folymatosan, változó frekvenciával sípol. Mivel használtan vettem a gépet, nem tudom, új korában is csinálta-e. Amióta nálam van, ezt teszi. 50 km után nagyon idegesítő. Ilyenkor jön a hangosabb rádió hallgatás, de nem az igazi. Van valami ötletetek? Én nyelestengelycsapágyra tippelnék, v. vmelyik váltótámcsapágyra.Szvsz amíg nincs izomból durva hangja, nem kell vele foglalkozni. Sziasztok ! Sajnos izomból durva lett a hangja, így irány a szerelő. nyelestengely csapágy is, meg váltótámcsapágy is. + megsérült a tengely, amire a fokozatok vannak felfűzve+ az ötödik fogaskereke. Alkatrészárak: 170e Ft + munkadíj. Rendesen mellbe vágott a hír. Mindez azért, mert kedves lengyel összeszerelő barátunk egy kicsivel kevesebb váltóolajat öntött a váltóba. Mivel az ötödik fokozat volt a legmagasabban, így oda kenőanyag már alig jutott. Először kávédaráló szerű hang jelentkezett a bal első keréknél, mely benyomott kuplungnál megszűnt. Aztán jött a sipolás+erősödő hang. Végül olcsóbb volt, ha vettem egy bontott komplett váltót, ami 60e-be került. Még most rakják be, remélem jó lesz. Tanulság: az első hasonló jelnél váltóolaj szntellenőrzés! Bár a gyár szerint erre csak 100 000 km-nél van szükség.
  9. Sziasztok ! Egy érdekes problémára keresek megoldást. 1,4 Astra G ötödikben bármilyen sebességnél gázadásra halk sipolást produkál az utastérben. Ha elveszem a gázt, vagy visszaváltok semmi, ötödikben viszont folymatosan, változó frekvenciával sípol. Mivel használtan vettem a gépet, nem tudom, új korában is csinálta-e. Amióta nálam van, ezt teszi. 50 km után nagyon idegesítő. Ilyenkor jön a hangosabb rádió hallgatás, de nem az igazi. Van valami ötletetek?
  10. Sziasztok ! Nem tudja valaki, hol lehet olcsón első szélvédőt szerezni? ( kavicsfelverődés, másnapra sajnos repedéssel párosulva). Neten szétnéztem, és 20-tól 40 ezerig kínálják+szerelés. Opelbontó lapján használt nincs. Még valami. Nekem 1,2-es motorral szerelt a gép, 30 000 km-el. 3500-as fordulatig viszont rettentően gyenge, utána megy, ahogy kell. Mindegyik ilyen, vagy csak az enyém nyomatékszegény? Egyesben és kettesben olyan, mintha le akarna fulladni alacsony fordulaton. Üdv
  11. Eszembe se jutott, hogy én nyúljak a váltóhoz ! Közben böngészgettem korábbi Vectrám szerelési könyvét, és ott az áll, ha a kuplungszerkezet szegecsei meglazulnak, az is adhat ilyen hangot alapjáraton, kinyomott kuplung nélkül a vezetőoldali kerék mellett. Uhuhu! Nincs valami tipped mi lehet?
  12. Nekem is dettó ugyanez volt: alapjáraton, felengedett kulungnál, vezetőoldali kerékhez hajolva lehetett jól hallani, de nekem pont fordítva: nyáron, nagy melegben csinálta csak. Már egész újkorában is észleltem időnként, csak akkor még nem jöttem rá mikor, milyen körülmények között és honnan jön a hang, mert ugye nem mindig csinálta. Azóta persze már kifigyeltem mikor csinálja... ahogy azt a fentiekben le is írtam. Annak idején próbáltam keresgélni neten a jelenség után, ezeket találtam a TC autódoktornál: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010613/ Mondjuk azért azt nem hiszem, hogy az új G Astrámnak is ezen okból lett volna hangja. Ez ugyan fabia, de még ezt találtam: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/031106d/ Szal igazából sztem nem nagyon lettünk okosabbak a tekintetben, hogy mi adja ezt a hangot... Én ezek után belenyugodtam, hogy ez ilyen. Szétszedetni nem akartam a váltót e miatt. Ha nagyon hangos lett volna akkor talán Tetszett a két írás, sajnos az én gépemben már van 80 e km, és vagy 10e km óta adja ezt a hangot. Tegnap mentem vele autópályán 500 km-et, és utána halkabb lett egy kicsit, de sajna reggel megint "kávédarálásra" ébredtem. Remélem nem ez a nyelestengely bizbasz csapágy vagy mi csinálja, amit a fenti írásban említettek. Elég rosszul hangzik. Én sem merem a váltót megbontatni, csak aztán nehogy széthulljon nekem valahol.
  13. Egyre érdekesebb ez a kuplung dolog. Nekem meg főként hidegen csinálja, amikor bemelegszik a motor már csendesebb. És csak alapjáraton hallható, főleg kintről, a vezetőoldali első kerék mellől. De szerintem én sem szedetem szét, csak nehogy széthulljon valami benne. Az alapjárati problémáról ebben a hidegben többen írtak már. Elsőre én sem értettem, hogy a hőmérő már 80 fok felett van, az alapjárat meg még mindig 1000. Aztán amikor a termosztát kapcsolt, és a hűtő is bekapcsolódott a körbe, szépen visszaállt 800-ra. Javaslom, hogy menj vele kicsit többet, szépen beáll majd szokott helyére. Lassú a kicsike -10 fokban :-))
  14. Szisztok ! Nekem a régi Vectram volt ABS-es, és főleg ilyen havas, jeges úton nagyon szerettem. Igaz, egy-két alkalommal olyan az ember érzése, mintha nem is fogna a fék. Nálam már egészen lassú tempónál is zúgott, és masszírozta a talpamat - pl jégen- a pedál. Nekem egyszer volt vele gondom, amikor fékbetét volt cserélve. Utána egy ideig égett a visszajelző lámpa, majd egyszercsak megszűnt. Próbálj meg 1-2 erőteljesebb fékezést, bár ezen az úton óvatosan ! Nekem két problém van ! Astra G-hez nem tudja valaki mennyibe kerül egy kuplung kinyomócsapágy? Az egyik internetes online boltban van 3700 meg 54000 forintért is. Van némi különbség ! A családban lévő C Corsa hátsó futóműve meg erőteljesen nyöszörög ha rossz úton megyek, vagy lenyomom a hátulját. A hideg miatt lehet, vagy valami gondja van? Üdv
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.