Jump to content

Mumtaz

Forummember
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Zafira A Elegance Z18XE
  • City
    Budapest
  1. Üdv. Friss Zafirásként (ős Vectrásként) egy problémával fordulnék a közösséghez. Hétfőn vásároltam Egy 2001-es Zafira A-t Z18XE motorral, automata váltóval. Mióta meg van, volt néha apróbb probléma, illetve már kedden napközben éreztem, hogy mintha minél jobban nyomom a gázpedált, annál inkább torpan. Pénteken viszont kicsúcsosodott a dolog, ugyanis csak akkor "húz", ha épphogy rálépek a gázpedálra. Onnantól kb 90%-os gázpedál állásig inkább mintha nem is nyomnám a gázt, majd 90% felett hirtelen van nyomaték és húz, bár akkor sem annyira, mint ami egy padlógáztól elvárható lenne. Ez biztos, mert - automata váltós lévén - padlógázon visszavált 2 fokozatot, viszont annyi nyomaték nincs, hogy elérje azt a fordulatot/sebességet, ahol feljebb váltana a váltó. A gázpedál biztosan jó, mert ahogy egyre jobban nyomom a gázt, a váltó visszavált, tehát érzékeli a vezérlő a gázpedál állást. Enyhe benzinszagot érzek, mióta nálam van, illetve a tanksapka letekerésekor jó hosszasan sziszeg. Gondoltam, nem szellőzik a tank és próbaképpen az eredeti tanksapka helyett egy "mankó tanksapkát" dugtam bele (amit benyakutakon kapni), mert azon egy teljesen nyitott szellőzőfurat van. A probléma maradt. Nem tudom, hogy a két hiba között lehet-e összefüggés. Ugye adalék, hogy ezt a problémát, bár korántsem olyan mértékben, mint tegnap, de csinálta. Attól még lehetett menni az autóval, de tegnap gyakorlatilag folyamatos padlógázokkal kellett hazajönnöm, hogy egyáltalán menjen. Némi adalék még, hogy mikor reggelente elindultam vele a hűvösebb levegőn viszont szinte semmi baja sincs általában. Próbáltam összekötni a benzinszagot és a nem menést, hogy esetleg valahol folyik a benzinem és kisebb a nyomás és ez okozza a hibát. De ezt a hidegebb levegőn zömmel rendes üzem nem támasztja alá, hisz a teóriám szerint az oxigénben dúsabb reggeli levegő pont akkor támogatná a motort, ha sok benzint kap. Tegnap reggel néztem hibakódot, illetve kitöröltem a régebbi meglévő hibakódokat. Csak egy P0141 maradt, ami a második lambdaszonda fűtés áramkörére vonatkozik. Egyéb hibakód (a MIL lámpa hibáján kívül) nincs. Élő adatként néztem a gázpedált is, de a százalékértékeket normálisnak mutatta minden gázállásban. Álló helyzetben csináltam egy videót is, amin az látható, hogy a gázpedált nyomom lépcsőzetesen egyre jobban és, hogy ennek ellenére hogyan változik a fordulatszám. Lényeges, hogy a videón 0:29 és 0:40 között nem én tartottam a fordulatot, hanem ott is fokozatosan nyomtam egyre jobban a gázpedált, de a fordulat mégsem változott, míg már majdnem padlógáznál hirtelen felpörgött.
  2. Mumtaz

    Elektromos

    Sziasztok! Bedöglött a MID kijelzőm a kocsimban (GM90464728, 5WK7446, 26 pólusú sárga csatis). Nem pixelhiba. E-BAY-en találtam MID-et (GM90569346, 5WK7466) de 32 pólusú csati van rajta. Ha csak a csatit lecserélem, be tudnám tenni a régi helyére, vagy mindenképp kell neki az a plusz 6 láb. Egyáltalán mi megy arra? Köszönöm!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.