Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mumtaz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Zafira A Elegance Z18XE
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mumtaz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hát azt gondoltam, hogy nem dísznek van. De erre mindenki azt mondta, azért van ott, hogy leellenőrizze a katalizátor hatásfokát és, ha egyébként minden rendben működik, de mégis rossz a katalizátor után a kipufogógáz, akkor dob egy diagnosztikai hibát, hogy valami baj van a katalizátorral. Tehát, hogy nem az a szerepe, hogy az ECU ezzel is számoljon a keverékképzésnél, hanem pusztán csak kipufogógáz/katalizátor diagnosztikai szerepe van.
  2. Ez rendben van. Csakhogy a hibát a második lambdára dobja, ami a katalizátor után van és amire eddig mindenki azt mondta, hogy csak a katalizátor hatásfokát ellenőrzi és nem szól bele a keverékképzésbe. Az az első lambda feladata és a diagramon is annak a görbéje látszik. Akkor végül kiderül, hogy a második lambda mégis csak beleszól?
  3. Üdv. Segítséget szeretnék kérni egy Z18XE motorkódú A Zafirával kapcsolatban. Két hónapja van meg az autó, de azóta sem jó sajnos. Az alap probléma a mellékelt videón látható. Bár ki tudja, hogy ez mennyiben van összefüggésben a többi hibajelenséggel, minden esetre a következő (hiba)jelenségeket tapasztaltam: - Elindulva kis gáznál jól húz, amennyire meg tudom ítélni, hogy kis gázadásnál mennyire is kell nyomatékosnak lennie (Gázállás kb 0 és 10% között) - Nagyobb gáznál, de még nem padlógáznál szinte mintha motorfékeznék. Gyakorlatilag az autó inkább lassul (Gázállás kb 11 és 85% között) - Padlógáznál húz, bár ott sem úgy, ahogy az elvárható lenne (Gázállás kb. 86 és 100% között) - A két utóbbi gázállás között nincs finom átmenet. Mondjuk 85%-ig egyáltalán nem húz, inkább lassul, majd óvatosan tovább nyomva a gázt hirtelen ránt és húz. Visszafelé ugyanez, hogy a két szakasz határát átlépve azonnal mintha leugrottam volna a gázról. - A hibát egyébként remegő, kihagyogató alapjárat jellemzi és az, hogy teljesen erőtlen az autó. Amikor gyorsul, szinte csak azért teszi, mert visszavált a váltó, de sokszor akkor sem gyorsul, csak, ha padlóig nyomom a gázt. Amiket általánosan tapasztaltam a hibajelenséggel kapcsolatban: 1. - Reggeli indítás: Beindul pöccre, de alig jár. remeg, "kihagy", sokszor le is áll és néha csak harmadik, vagy negyedik indítás után marad járva a motor. 2. - Az előbbihez (1) kapcsolódik, hogy ha már jár, akkor is remegve, pöfögve, kihagyogatva jár (Ha itt rálépek a gázra, akkor szinte lefullad). Majd egy kis idő múlva hirtelen felugrik alapjáratra, vagy felpörög kb 1500-ig és onnan áll vissza alapjáratra és szép egyenletesen jár alapjáraton. 3a - Ha már beállt szépen az alapjárat és akkor elindulok vele, akkor megy rendesen, kisebb gázt kell adnom és húz, míg meg nem kell állnom, vagy egy ideig nem lépek a gázra. Tehát amíg nyomom valamennyire a gázt, addig megy rendesen. Ha meg kell állnom mondjuk egy lámpánál, vagy pár másodpercig csak gurulok, akkor vége. Álló helyzetben még egy darabig jár rendesen alapjáraton, majd kezdődik a remegő járás. Nem fokozatosan jön elő, hanem hirtelen. 3b - Ha a rendesen beállt alapjárat után nem indulok el vele, hanem hagyom alapjáraton járni, akkor kb 1-2 perc után egyszer csak elkezdi a remegő, kihagyó járást. Ezek vonatkoztak a reggeli indításra. 4. - Ha délután már a melegben indítom (meló után), akkor pöccre beindul és nem áll le, viszont ott mindegy, mit csinálok, akkor sem megy. Azonnal csak a remegő, kihagyó alapjárat van és szét kell taposni a gázt, hogy menjen. 5. - Ami már a probléma beállta után igazán érthetetlen: Ha már rossz és meleg a motor és leállítom és hagyom állni pár percig, akkor beindítás után az esetek kb 80%-ban megy rendesen egy pár kilométerig, majd újra kezdi. Hibakódnak csak a második lambdaszonda fűtését dobja fel. Egyéb hibakód nincs. De ez elvileg nem is okozhatná a hibát. Többek tanácsára kicseréltem a fojtószelepet, de semmit nem használt. Trafósort is cseréltem, de ugyanúgy semmi. Üzemanyag nyomást ellenőriztük, hátha a nyomástartó, vagy az AC rendetlenkedik, de végig 3,5-3,9 bar nyomást tartotta akkor is, mikor ment rendesen, meg akkor is, mikor nem. Nem ingadozott. Op-Com china clone-al csináltam egy mentést (élőadat felvétel). Ezt a mentés feltöltöttem: LINK Ugyanebből a logból csináltam egy kivonatolt diagramot: LINK Itt az alsó két görbe közül a lila a gázpedál helyzetet, a narancs a fojtószelep helyzetet mutatja. A felső lila a lambdaszondát. Ez a diagram azért érdekes, mert azt mutatja, ahol még jól megy az autó, majd amikor hirtelen elkezdődik a probléma. Tehát az első két gyorsításkor még megy rendesen és a lambda is szépen fűrészfogazik, a harmadik gyorsítás után már gyakorlatilag végig benzinben szegény keveréket jelez, nincs fűrészfog. Ez pedig a videó. Akkor csináltam, amikor a legrosszabb volt a helyzet. Akkor alig tudtam vele hazamenni. A videó leírásában érdemes elolvasni, mi is történik a videón: https://youtu.be/cYtTROWFCoE
  4. Üdv. Friss Zafirásként (ős Vectrásként) egy problémával fordulnék a közösséghez. Hétfőn vásároltam Egy 2001-es Zafira A-t Z18XE motorral, automata váltóval. Mióta meg van, volt néha apróbb probléma, illetve már kedden napközben éreztem, hogy mintha minél jobban nyomom a gázpedált, annál inkább torpan. Pénteken viszont kicsúcsosodott a dolog, ugyanis csak akkor "húz", ha épphogy rálépek a gázpedálra. Onnantól kb 90%-os gázpedál állásig inkább mintha nem is nyomnám a gázt, majd 90% felett hirtelen van nyomaték és húz, bár akkor sem annyira, mint ami egy padlógáztól elvárható lenne. Ez biztos, mert - automata váltós lévén - padlógázon visszavált 2 fokozatot, viszont annyi nyomaték nincs, hogy elérje azt a fordulatot/sebességet, ahol feljebb váltana a váltó. A gázpedál biztosan jó, mert ahogy egyre jobban nyomom a gázt, a váltó visszavált, tehát érzékeli a vezérlő a gázpedál állást. Enyhe benzinszagot érzek, mióta nálam van, illetve a tanksapka letekerésekor jó hosszasan sziszeg. Gondoltam, nem szellőzik a tank és próbaképpen az eredeti tanksapka helyett egy "mankó tanksapkát" dugtam bele (amit benyakutakon kapni), mert azon egy teljesen nyitott szellőzőfurat van. A probléma maradt. Nem tudom, hogy a két hiba között lehet-e összefüggés. Ugye adalék, hogy ezt a problémát, bár korántsem olyan mértékben, mint tegnap, de csinálta. Attól még lehetett menni az autóval, de tegnap gyakorlatilag folyamatos padlógázokkal kellett hazajönnöm, hogy egyáltalán menjen. Némi adalék még, hogy mikor reggelente elindultam vele a hűvösebb levegőn viszont szinte semmi baja sincs általában. Próbáltam összekötni a benzinszagot és a nem menést, hogy esetleg valahol folyik a benzinem és kisebb a nyomás és ez okozza a hibát. De ezt a hidegebb levegőn zömmel rendes üzem nem támasztja alá, hisz a teóriám szerint az oxigénben dúsabb reggeli levegő pont akkor támogatná a motort, ha sok benzint kap. Tegnap reggel néztem hibakódot, illetve kitöröltem a régebbi meglévő hibakódokat. Csak egy P0141 maradt, ami a második lambdaszonda fűtés áramkörére vonatkozik. Egyéb hibakód (a MIL lámpa hibáján kívül) nincs. Élő adatként néztem a gázpedált is, de a százalékértékeket normálisnak mutatta minden gázállásban. Álló helyzetben csináltam egy videót is, amin az látható, hogy a gázpedált nyomom lépcsőzetesen egyre jobban és, hogy ennek ellenére hogyan változik a fordulatszám. Lényeges, hogy a videón 0:29 és 0:40 között nem én tartottam a fordulatot, hanem ott is fokozatosan nyomtam egyre jobban a gázpedált, de a fordulat mégsem változott, míg már majdnem padlógáznál hirtelen felpörgött.
  5. Mumtaz

    Elektromos

    Sziasztok! Bedöglött a MID kijelzőm a kocsimban (GM90464728, 5WK7446, 26 pólusú sárga csatis). Nem pixelhiba. E-BAY-en találtam MID-et (GM90569346, 5WK7466) de 32 pólusú csati van rajta. Ha csak a csatit lecserélem, be tudnám tenni a régi helyére, vagy mindenképp kell neki az a plusz 6 láb. Egyáltalán mi megy arra? Köszönöm!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.