Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

chevykid

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    36
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

chevykid névjegye

  • Születésnap 1974-05-08

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szigethalom

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Omega 2,2 i 2001
  • Város
    Szigethalom

Legutóbbi látogatók

1.518 profile views

chevykid's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. chevykid

    X - csevegés

    Sziasztok! KIcsit OFF talán (bár Mantás kérdés), de talán hozzá tudtok szólni! Szóval ki tudná megmondani, hogy egy Manta 2.0 (karburátoros) motorról csak kívülről vagy megszemlélve, meg lehet e mondani, ( megbizonyosodni) hogy az N-s (90 le-s ) vagy az S-s (100 Le-s) motorról van e szó...??? Varajet II. karbi van benne és a motor oldalán ott van a 2.0. Egyenlőre más kódot vagy számot nem tudok közölni, mert nem az enyém az autó csak közvetítek és hát elég új a project! Volt rajta egy automata szivatós Varajet II. most egy manuális szivatós Varajet II.velmuzsikál. Előre is köszi a korrekt válaszokat.
  2. chevykid

    Ascona

    Kösz....majd csak kezd vele valamit, mert lomha mint a maláriás indiai tehén! :D
  3. chevykid

    Egyebek

    Hogy hogy 34 mm-rel? Ezt légyszi magyarázd el! ;) Ez csak 7 colos és nem gigányi 8,5-9 collos vagy hasonló? ÉS csak 25,4 mm-rel nagyobb a gyári 6 collos felninél? Ma félig felpróbáltam rá egy 11 mm-s pogácsát..persze láttam, hogy csak 17-18 mm agyterületen fekszik csak fel a felni pogácsa nélkül.(...mondom: ennyi a csupasz agyfelület, amin még nincs se felni se pogácsa! ) Mennyin fekszik fel a gyári esetében normál ET szám esetén? Egyébként meg azért szeretném szélesíteni (és még elfér a kasztni széléig valami..), amiért mások is, akik dögösebb külsőt szeretnének kölcsönözni a Calijuknak, ha már GT a kicsike... : ) és a peremig elférhet szerintem,..... ha azzal jobban néz ki tőle.Nem mellesleg sokkal olcsóbb toldani egy picit a felnit, határokon belül, mint óriási felniket venni drágán, amire ugyancsak még drágább gumikat vagy kénytelen feltuszkolni, hogy hasonló külsővel ajándékozd meg a calibrád és az őt csodáló közönséget ! :D Nekem mindig az a sportos autócsoda tetszik, ahol közel vagy teljsesen a kasztniig kimegy a gumi pereme...nekem persze mindegy , hogy a felnitől+gumitól vagy nyomtávszélesítő segítségével!Ez az én bűnöm, de szeretném, így ezzel a bűnömmel leélni az életem!! :D Az ültetésről még nem is beszéltünk, de azt Budapesten én komolyan nem erőltetném...van már tapasztalatom ezzel kapcsolatban ! ( A-corsa-Koni gátló)... Kérdés, hogy mennyi az az agyfelület amire még biztonsággal felülhet a felni + a csavarok tartása, ami tartja a kereket rendesen? Nos ennyi...remélem nem okoztam szakmai mocsarat? :) ... - Calibra az egy más Caliber! -...
  4. chevykid

    Egyebek

    Ha még jobban meg akarsz nyugodni, nézd meg az olajbetöltő sapkát meleg motornál és ha nem kávés színű - habos az olaj rajta még hosszabb menet után sem, akkor ne aggódj, de azért egy hétig nézegesd a hűtéscsöveket, ha lehet alulról is, ha van rá lehetőséged! Egyébként meg a C20NE motorokat nem olyan könnyű csak úgy hengerfejessé tenni, bár egy-két női tulajnál hallottam ilyenről! :D És egy másik jó tanács (mondjuk mindenkinek :) ) , bár nincs köze a hengerfejhez vagy a hűtővízhez: tankolj mindig OMW Motion 95 benzint és soha ne sima 95-t! Nekem nagyon bevált és megelőzheted a gyakori alapjárat szabályozó motor eltömődését vagy meghibásodását és jobban is eszik a Cali (kb.1 l-rel kevesebb) utána..sőt egy kicsit jobban is húz, nem kamu reklám !!! 2 éves tapasztalatom!
  5. chevykid

    Egyebek

    Szóval utánanéztem a felni adatainak, hogy pontosabb választ tudjatok adni a maximális nyomtávszélesítés kérdésemre! Előre is köszönet! Íme: Aluline, 7x15 J ET-28, agyméret: 60 mm , de tehermentesítő van rajta, így rendesen rámegy a gyári calibra agyra.A tehermentesítő bele is megy a felnibe, szóval egy síkban is van a felni belső falával. Jelenleg egy 195/55 R15 -s gumi van rajta, amit kicsit húz is a felni, egyenlőre ez is marad. Esetleg alu vagy fém nyomtávszélesítő amiben gondolkodjak? Bár tudom az alu horror áron is futhat és többnyire mindenki vas pogácsákat árul vagy készít. Meddig (mekkora méretig) nem teheli meg a futóművet a pogácsa? Vagy van egyáltalán valakinek valami tapasztalata ebben a kérdésben? Köszi a türelmes válaszokat! ( 8 év pedál támaszkodás egy Caliban...az már függőség ? :D )
  6. chevykid

    Egyebek

    Nézd meg szerintem az összes vízcső bilincset, mert az így télvíz idején gyakrabban meglazul pontosabban alatta megy egy picit össze a gumicső átmérője... Illetve a vízpumpa környékére is nézzél rá , mert onnan is folyhat a víz, bár ilyen mennyiségnél azt már hallanád. Még a termosztát csavarjánál is megnézheted a folyást. A hengerfejrepedésnél már forrna a vízed és nem menne annyira az autód! Sőt én úgy hallottam - opel szerelőmtől-, hogy ezeknél a mociknál (bár különösen a c20xe-nél) az olaj jut a hűtővízbe és nem a víz jut az égéstérbe, amiből tévesen sokan a fehér füstöt nézegetik nagy pánikkal telt szemmel.Az lehet, hogy más autótipusoknál jogosan nézegetik a motortérbe jutott hűtővizet, de szerintem te ne aggódj, ha nem forr a víz és nem romlott a cali teljesítménye. Hengerfejtömítés repedésnél, meg, ha jól tudom az olaj szokott folyni... Mindenesetre, nézd át a hűtéscsöveket és a puffadtakat mindenképpen cseréld ki, mert azok a végét járják már illetve afelé közelednek idővel. Még egy jó tanács: nekem volt már, hogy a vezető oldalon futó hűtőcső azért repedt szét (meg azért mert nem volt új) mert a neki szánt két aluminium tartó csőbe szorosnak érezte magát, miután kiszedtem belőle és (persze megjavítottam) többet nem volt vele baj! Remélem tudod melyik aluminium tartó -bilincsről beszélek ? (A kuplung fölött kb. csak egy kicsit előrébb és bele kell pattintani a csövet, ha netán kiszeded...............) Remélem segítettem valamit!
  7. chevykid

    Egyebek

    Nos ez egy Aluline (német) felni és úgy néz ki, hogy 60 mm az agy mérete (azért is van rajta tehermentesítő, bár hogy ez mekkora, azt nem mértem még le sajnos, de meg lesz...., kb.2-2,5 mm) és asszem 49 ET számú....de megnézem pontosan...csak nem éjnek idején. :D Amúgy az ET szám valójában mit befolyásol szélesítés vagy szélesebb felni feltétele esetén, mert ez az arány duma az ET számról nekem nem világos egészen, mármint hogy mit és mennyire befolyásol ha ennyi vagy ha annyi? :) köszi a türelmet gyerekek!
  8. chevykid

    Egyebek

    Üdv mindenkinek! Lenne egy tuning kérdésem. A cali 7X15 felnije mögé max mekkora nyomtávszélesítő (pogácsa :)) fér el, úgy, hogy még ne lógjon ki, de tehermentesítő van rajta egy kb.2 mm-s...Állítólag így min.20 mm-s pogácsa kell (?) Elvileg 205/55 r15 lenne rajta. (most 195/55 r15 van.) Felnit egyenlőre nem váltok. Elmennék a kasztni teljes széléig is, csak, hogy a rendőröknek ne legyen igaza ! :D Vagy milyet ajánlanátok, hogy ne terhelje meg a futóművemet hátul? Köszönet minden szakértő válaszért! Szép napot és gázfröcsöket mindenkinek!
  9. chevykid

    Ascona

    Nagyon köszönöm a válaszodat! Szóval nem nagyon érdemes belekezdeni így, talán mégiscsak a motorcsere, amihez viszont komplett féltengelycsere is kell neki az 1.3 N tengelye miatt, és talán az sem olcsóbb! HI és szép napot!
  10. chevykid

    Ascona

    Sziasztok! Calibrás révén azért nézegetni szoktam más opelfórumokat is. Így itt is körülnéztem és mivel van a rokonságban egy 1.3 N motoros C-ascona, ami esetleg 1.3 S re "tuningol-odna", az lenne a kérdésem, hogy ez mennyibe lenne a tulajnak és nagyjából miket kellene neki cserélni vagy venni hozzá? Motorcserére nem gondol...azt ne javasoljátok... kérlek! (bár tudom, hogy a 60 Le-n már csak az segítene 8) ..) Eddig majdnem minden gyári benne, csak a kerekei nem és a gyújtást cserélte ki a modernebb ascona verzióra. Egyébként nagyon jó kis fórum.... Várom szakértő válaszaitokat..de addig is szép napokat !
  11. Nos gondolom, hogy járhatok vele szerelőhöz is meg karosszériáshoz, mert ismerem az OPEL-eket, mivel nekem is az van és egyébként is olvasok róluk idegen nyelven is,... de mindegyiknek megvan a maga kompromisszum értéke, amiért vegvesszük őket és szeretjük is. Amúgy én főleg inkább heti használatban járok pedált taposni és benzint eregetni, de max.5-600 km havonta.
  12. Nos az olvasottakat megstukkolva én azt tanácsolom a tapasztalataim alapján is, hogy aki igazán megbízható Calit szeretne sokáig és hű társának,az ne a motorkódon vacilláljon (bár a 2,5 v6 és a turbós sokkal költésgesebb az előnyei mellet is), hanem az autó állapotát nézze meg.Legyen minél eredetibb az a lényeg...minél kevesebb tuning, max.a keréken,. de ültetve se legyen és egyebek...!!! A c20xe-ről van igazán tapasztalatom, mert nekem az van 7 éve és a viszonylag jó állapotban vett jószágom az előző tulaj kicsiny nagyvonalúsága mellett is csak kisebb hibákkal szolgált eddig is. HA nagyságrendileg minden rendben van tartva benne és cserélgetve ,ha el járt felette az idő (mint más ennyi idős autón is igyanúgy), akkor nem hagy cserben ez a motor sem, sőt a teljesítménye és hangja sok mindenkit a megvételére csábít azóta is!! Én a csövek cseréjével és a vezérlés ill. olajcserével kezdeném, de a hűtőrendszert is jól nézd át, mert ha ezek rendben vannak és szuper olajat (pl.Fuchs Titan Mc 10w40) kap rendszeresen akkor hajthatod, ha bemelegedett..... akár a világ végéig is!!! Karosszéria hibái lehetnek, de az minden opel gyengéje lehet, ezért azt is nézd át mielőtt megveszed. Abenzin minőségére is legyen gondod és ha lehet OMW Otion 95-tankolj bele, így 1 l kevesebbet fog enni, mint a sima 95 tel, és tisztítja a benzinrendszert ill. jobb égést biztosít, ....saját tapasztalat. Hengerfejes gyanu akkor látható, ha a túlfolyó tartály kávés barna színű folyadékkal van tele vagy jókora edag úszik a tetején és melegen is szürkés fehér párát fúj a kipufogó. HA még tudsz rá költeni egy kicsit az se baj, ha gyorsan kicseréled az alapjárat szabályozó motort (bontóban egy jó forgó példány 10000 ft körül mozog) újonnan drágább..nem tudom mennyi, de sok, viszont még eddig mindenkinek eltömődött az évek során, bár igaz, hogy valószínűleg a fos benzin és egyéb szennyeződések miatt!! Szóval ha benzin és hűtőcsövek (és hűtő) jók és nem csörögnek a motor szelepei (ami még nem baj, ha hidegen csinálja, csak ha már meleg motornál se hagyja abba, akkor 16 db csere és kész) akkor a fentiek alapján nyugodtan vehetsz c20xe-t. Remélem nem hagytam ki semmi lényegeset, de ha úgy érzi valaki kérdezzen, lehet hogy elsiettem a hozzászólást!! Caibra, az egy más Caliber !!!
  13. Szia! Nos mennyi volt az a nem olcsó? Mert egy haverom vett múlt augusztusban egy 3000 12 v-t , autom. +alk.autó és így volt a jó állapotú autó (azóta is jól szuperál egyébként) 300 000 ft-ocska. Amúgy egyáltalán nem sürgős, de mindig is fentem a fogam egy ilyen cirkálóra....
  14. "Ez itt a reklám helye: Kényelmes autót akarsz? Kevés a pénzed? Olcsó fenntarthatóság a fő szempont? Erős megbízható motor fontos a számodra? Rekord 8) Senator :wink: Válaszd akármelyiket nem fogsz csalódni :!:" A helyzet, hogy igaz fenti idézet, de égen földön nincs eladó Senator, pláne 3000 24v, kézi váltóval, és jó állapotban, talán azért is mert sanszosan valós az említett kijelentés ott fennt !! :)
  15. Sziasztok ! Az autóm egy 1992-s C20xe Cali és az lenne a kérdésem hozzátok, hogy a foszló kilométerórám helyébe vettem egy nagyon jó minőségű órát komplett, de abban 46000 km-rel több van mint a régiben és szeretném az újonnan vett (használt) órámat visszatekerni a régi óra km-állására !! Ezt hol és hogyan tehetem meg illetve mennyibe fájna ez nekem, mert úgy tudom nem egy dúr-bele munka !!! Aki megbízható embert vagy céget tud ajánlani, azt nagyon megköszönném előre is .A beszerelést meg tudom oldani. U.i.: Amúgy jó áron tudok ajánlani Fuchs Syn MC 10W-40-s olajat akinek kell. 4 és 1 literes kiszerelésekben lehet kapni jó áron. Köszönettel, és szép napot mindenkinek!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.