Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Zsolt84

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    40
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1.6 16V
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

963 profile views

Zsolt84's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Visszatérve a problémámra! Szeleptisztító kipróbálva, a gyertyák teljesen kiégve. Csak üzemi hőmérsékleten rángat!
  2. Köszi, sikerült kipróbálni. Nem a trafo a hibás. Hétfőn viszem egy másik helyre, talán okosabbak leszünk. Valami a négyes hengerrel lesz, mert a régi gyertyákat típustól függetlenül csak a 4-es hengernél köpte be. Gyújtásvezérlővel nem lehet probléma? Csak az az érdekes, hogy a hangja szép, jól jár, nem ingadozik az alapjárat. És veletlenszerűen jön elő.
  3. Kicseréltetem most, de sajna nem tudom másik trafóval kipróbálni, mert nincs olyan ismerősöm, akinek ilyen autója lenne. Gyárin mit értesz? Most már tudom, hogy nem valami jó a Meyle, de ezt is úgy adták, hogy gyári! Akkor milyet kérjek? HÜCO? HELLA? Néztem egy másik fórumot és ott 3-an is hasonlóproblémákkal küzködnek. Bemásolok pár hozzászólást, linket nem akarok: Ha valaki tudna valami ötletet írni, szívesen fogadom. köszi harmadik: "Szia! A történetem nekem is hasonló, mint a tiéd. 3 éve vettem az autót, Opel astra G 1.4 16v 100.000 km-rel, azóta így járok vele. Kezdetben rángatott, hol kevésbé, hogy jobban, azután a 4. henger meg-megállt. Folyamatosan hordtam az autót szervizekbe, hibakód egr szelep, + traffó, ezeket ki is cseréltem, + 2* gyertyát, persze teljesen feleslegesen, mert a hiba nem szünt meg. Sőt ahogy Te is írtad 2 hete többször lefulladtam üresben, elment az alapjárat+ egyre jobban rángat. A dilemmám az, hogy a következő lépésben a szelepek, és a hengerfej felújítását terveztem, annak reményébe, hogy megoldódik a problémám. De mint írtad nálad ez sem használt! Talán akkor vettem észre egy enyhe javulást, amikor az alapjárati motort kitisztították. Jelenleg is gyújtáskimaradás hibája van, holnap megyek érte a szervizbe. Nagyon várom a fejleményeket a villamossági szakember véleményéről, vagy ha esetleg jutsz valamire kérlek mindenképp írd meg. Én is írok, ha kiderült valami!" második: " Szia. Nekem ugyanez a hiba van. 2002-es G Astrám van. Decemberben jött elő. A 4. hengernél írt gyújtáshibát. Először gyertyákat cseréltünk, azzal jó volt pár napig, aztán trafóhidat cseréltünk, azzel ment egy hétig. Végül levettük a hengerfejet. El volt kokszolódva. Meg lett esztergálva, a szelepek is meg lettek csiszolva. Mindezek egy 100-asba fájtak. Karácsonyi ajándék letudva :) Minden jó volt egészen 1 hétel ezelőttig. Akkor megint elkezdte csinálni. Sőt most már alapjáraton van hogy leáll az autó. Eddig csak 2-3 ezres fordulat között kezdett el szarakodni. Most ott tartok hogy a héten viszem egy villamosságis szakihoz hátha valami okosat tud mondani. Amint kiderült valami, megírom ide is hátha segít." első: "Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni,abban bízván hogy ti hátha már megéltétek a problémát és találtatok megoldást! 2066-os opel astra 1.4 em van. Idöközönként amikor kedve van,a műszerfal kijelzőre kiteszi a motorjiba jelet,villog,és nem megy egy henger. Majd leállítom kb 1 percre,és nem rángat,megy a henger,a jel az ott van,vagy eltünik vagy nem. Egyszerűen nem tudom mi okozza ezt. A multkór Hódmezővásárhelyre mentem meg se nyikkant,tele csomi,5 ember. De pl este a Deákig nem bírja,mármint a pályán elöjön a jel,henger és paff,leállítom a lámpánál és minden ok. De persz volt olyan hogy a leállítás ellenére sem müködött a henger. De ez kb1szer volt. Tavaly cseréltettem gyertyát,gyári opel,zsír új,majd ugyanekkor kicseréltettem a központi eolsztot,azt a feketé. Kérem ha valaki tapasztalt ilyet és sikerült megoldani írja meg nekem,kérem. Utálom hogy van egy ilyen autóm és így kell beülnöm hogy na mikor,hol kezdi........ Nagyon szépen köszönöm"
  4. Most a gyertyák a következőképpen alakultak: Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák) Valakinek ötlete?
  5. Arra gondoltam én is, az lesz a következő lépés. Mivel 1 év garanciát adtak a trafora a unixnal (persze ehhez a szakszervizben kellett berakatnom, hogy a garancia éljen), így vissza viszem nekik, ha most sem lesz jó.
  6. Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt, hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs :( Na majd reggel, addigra kihül a motor....
  7. Sziasztok! A következő problámával fordulnék hozzátok: 1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt! Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt! Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel: Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott! Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4! Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak: Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött! A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve! A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!! Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet.... Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja! Nem tudom mi lehet a probléma, most önteni fogok bele catacleant, hátha az segít! Ha lenne valami ötletetek, tanácsotok, megköszönöm. Köszönettel Zsolt Opel Astra G (N-joy felszereltségű) Z16XE (74KW) 2002.12. 162000 km (valós!) Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt! A fogyasztása 6,5 - 7,5 között változik használattól függően. Minden évben lecserélem az olajat: Mobil Super 2000 Előző nagyszerviznél Gates vezérműszíj készlet és HEPU vízpumpa! Próbáltam minden infót leírni....
  8. Az előző hozzászólásomból lemaradt, hogy a Hepu márkájúból van a 2 vízpumpa, csak nem tudom, hogy melyik lenne jó, a fogszám ugyan az, csak a felfogatása más.
  9. Sziasztok! Nem tudom melyik típusú vízpumpa kéne nekem! Z16XE 2002. év végi kiadás! http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=4378 Köszi a segítséget előre is. Üdv Mindenkinek!
  10. Régebben is. Mióta nálam van, ugyan annyit eszik. (2 éve van nálam) De látom, hogy ez mindenkinél megvan. Nem gondolnám, hogy a 100ezer km sok lenne ebben a motorban! Mármint szerintem ezeknek sokkal többet kéne bírniuk, ha nincs széthajtva és persze megfelelően van szervízelve.
  11. Ugyan ezt írtam le! Nekem Z16XE van!
  12. Üdv! Köszi az infót. :D És a 116 lovas olajfogyasztásáról akkor nincs adatod? Mert a következő autómnál nem szeretném töltögetni az olajat, legalábbis nem ilyen sűrűn, de viszont szeretnék ennél a márkánál maradni. :) Az isuzuról esetleg valami infó valakinek? ( az erősebbikről)
  13. 110 ezer km van benne! Nekem azért annál jóval kevesebbet eszik: kb 2-3 ezer km-enként fél liter. Az 5W-s motorolajok sokkal jobbak, mint a 10W-s, miért raknék bele azt? Ez teljesen szintetikus és többen is ezt ajánlották. Mindig ezzel futott nálam az autó.
  14. Én is mindig azzal töltöm: 5W40 Esso :D
  15. Üdv! 1.6 16V motorba a legjobb olaj: 5W40 teljesen szintetikus, de ezt is lecserélem 15000km-enként, vagy évente! Amit a gyár ad meg, egyszerűen nevetséges: 10W40 30 ezer km-enként :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.