Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Marczeeee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    58
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Székesfehérvár

Marczeeee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sajnos az a tapasztalat (az enyém is), hogy a márkaszervizben elvégzett szervizek legfeljebb a szervizkönyvbe rakott pecsét miatt hasznosak (tisztelet a normális szervizeknek), de nagyon sok helyen megy a lehúzás, átverés. Olajcserénél kicserélni elfelejtett olajszűrő, esetleg olaj, kb tesco-s minőségű olaj betöltése, használt alkatrészek beépítése stb. Sajnos én is megjártam már hivatalos Opel szervizzel, azóta is fizetem a hülyeségük árát. Ami a kulcsot illeti, tipikus CIM modul hiba. Szervizben szoftverfrissítés remélhetőleg megoldja, ha nem, akkor sajnos csere (kb 40k mostanában egy új modul). Ez a hiba (is) tipikus astra betegség, elsősorban a 2007-es gyártási évig volt jellemző.
  2. Ide nem írom le újra, lásd az Egyéb csevegésben...
  3. A BC-t már hallottam, hogy magyarította valaki, de nem olyan egyszerű munka. Kijelzőt szét kell bontani, talán meg egy kis forrasztgatás is kell hozzá, szóval nem feltétlenül 2 perces programozás csak. Navi magyarításról nem tudok, ha gyárilag az Opel nem adott ki ilyet, akkor szerintem nincs.
  4. Erről a hol gyártották a kábel dologhoz csak annyit, hogy nehezen találsz 6 milláért olyan autót, amihez például a kábelkötegeket, csöveket meg egyebeket nem nálunk, valamelyik környékbeli országban, esetleg Kínában vagy a fene tudja hol gyártották le. Magyarországon a opel-től renault-on bmw-ig mindenhez gyártanak alkatrészt, sokszor ugyan abban az üzemben. Amúgy meg, az astrákban az elektronikát kitől vették: Bosch, Pierburg (dettó német cég), Denso stb. A minőség-mennyiség meg olyan, hogy nem sok gyártó van, aki nem a mennyiségre törekszik. És a mennyiség mellé keresnek egy optimális minőséget, ami mellett még kereshetnek is. Ami pedig a konkrét hibákat illeti, azért ne gondoljuk már, hogy amatőrök dolgoznak az opelnél, akik nem tudják, hogy a motor meleg és az rossz az elektronikának...
  5. Egyrészt, pontosan milyen 1.7-es? Mert lehet 3 féle is akár. Bár az én tippem, hogy 110 lovas (esetleg 125). A tünetek alapján nagyon esélyes az EGR szelep, a gyorsítás közbeni rángatás 1800-2000 körül jellemzően erre utaló tünet lehet. Az, hogy az EGR-ről nincs hibakód nem sokat jelent, jellemzően csak akkor jön hiba, ha már kb. végleg meghalt. Az EGR-t nyugodtan lehúzhatod, túl sokat nem hiszem, hogy árthatsz az autónak, főleg nem egy próba ideje alatt. Max lesz egy hibakód arról, hogy nincs EGR, amit ha visszacsatlakoztatod, majd úgyis elfelejt az autó. Az alapjárat ingadozás számos okból lehet, akár az EGR-től, de 110/125 lovas motoroknál szeret a common rail nyomásszabályzó is elhalálozni, aminek szintén jellemző tünete a mocorgó alapjárat. Neten kicsit keresgélve sok írást/videót lehet a témáról találni.
  6. Immobiliser letilt ilyenkor, tipikus vacakoló CIM modul hiba. Jó esetben szoftver frissítés elég neki, rosszabb esetben modul csere.
  7. A hátsó ajtóknál előfordul, hogy megtörnek az elektromos vezetékek, szerintem itt is ez lehet a háttérben. Akár otthon is javítható, de ha nem vagy barkácsolós, inkább vidd el egy szervizbe. Az üzemanyagszintre nem nagyon tudok mit mondani, lehet az óracsoport is, lehet a tankban lévő érzékelő, megint csak szerviz. A sivítás mikor jön? Nem csak olyankor, ha járatod a klímát, és főleg városban, lassabb tempónál?
  8. Tartok tőle hogy ezt így nehéz lesz felderíteni, mert rengeteg oka lehet. Ha az EGR-re panaszkodik, akkor valószínűleg azon a környéken lesz a gond, de ehhez kell egy jó szerviz, akik végigpróbálják a lehetséges problémákat (ha már a hibakód alapján nem sikerült egyértelműen meghatározni a hiba forrását). Erre nem biztos, hogy egy márkaszerviz a legjobb választás...
  9. BC-t szinte minden esetben tudják aktiválni, max 5 perces meló.
  10. Hát ez érdekes és kellemetlen hiba. Ha cseréltetek már EGR-t és utána (természetesen hibakódok törlése után) is folyamatosan volt miatta hibakód, akkor én vagy vmi vezérlőegységre gyanakodnék, vagy kábel/csatlakozó problémára. Pontosan milyen hibát (hibakódot) tárol el az autó, azt lehet tudni?
  11. Annyit azért tegyünk hozzá, hogy lehet, de nem minden autóban. Az újabb gyártásúakban már több opciót letiltottak, és nem módosíthatóak (mert hogy azok biztonsági beállítások). Ilyen esetben a szerviz sem tud semmit tenni.
  12. Azért a BC-vel csak vigyázni, mert keményen félre tud mérni. Nem árt utána számolni a tankolásnál, hogy mennyi ment bele, és azt összevetni a BC adataival. Nekem egy ideig egész pontos volt a BC (-1dl a valós átlaghoz képest), aztán szépen lassan elmászott, és simán elcsalt akár 1l-t is. És sajnos ez nem egyedi eset, sokaknál tapasztalható volt, hogy meglehetősen optimista a BC, ha a fogyasztásról van szó.
  13. Mielőtt félreértés lenne a dologból, nem állítom, hogy ez így jól van. Nagyon nem jó, ha valami 1-2 éves autókban is ilyen szinten rozsdásodik. Viszont azt gondolom, hogy az Opel nem véletlenül nem rendelt el visszahívást a dologra (mert hogy ilyen szintű típushibáról tudnak, az szinte biztos). Volt már az autómnak visszahívása olyan dolog miatt, ami aztán végképp nem veszélyeztette az üzembiztonságot, és mégis javították garancián túl. Lehet naiv gondolat, de szerintem ha tényleges veszélyt jelentene ott a korrózió, akkor léptek volna miatta.
  14. Ez egy nem ritka probléma, így sokakat is érint. Az Opel is foglalkozott ugye vele, mivel változtattak a kupakon egy jobban tömítő darabra. Ebből az is sejthető, hogy inkább felülről ázik, a kupak a ludas. Hogy ez mennyi problémát okozhat, az érdekes kérdés. Alapvetően nem a kasztni rozsdásodik, ami mindenképpen pozitív. Szerintem különösebben nem fog ezzel foglalkozni többet az Opel, mivel a napi használatot nem befolyásolja, veszélyt sem hordoz magában közvetlenül, ha meg hozzá kell nyúlni sok év után, akkor majd kicsit szív vele a szerviz és annyi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.