Jump to content
forumadmin

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

Recommended Posts

Sziasztok,

először is: újként kérek ellnézést, ha esetleg nem rögtön a megfelelő helyen és módon kérdezek. Képbe a kombi astra mint következő autó.

a.) 1.6 115 LE , 5 seb easytronic

b.) 1.3 diesel

c.) 1,7 diesel

Benzinest 2 évre vennék 80-100e km futásteljesítményre, dieselt 3-4 évre, ennek megfelelően 150-200e km-re. Terveim szerint meghosszabbított garanciával.

Mik a tapasztalatok a robotizált váltóval? Főleg autópályán megyek, ill pár km-et (30-40 percet) araszolok Bp belvárosában. A kis dieselnél vonz a 200 Nm, de riaszt a szűk tartomány -> sokat kell váltogatni? Mennyire bírja majd a váló? És a motor?

Szabálytisztelő tempónál (130-140) mennyit eszik egy 1.6-os benzines pályán?

Eddig rokon lacettijeim voltak, sajnos annyira ütődöttek, hogy kombit nem adnak automatával (vagy csak nagyon drágán)

Előre is köszi:

attis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sziasztok,

először is: újként kérek ellnézést, ha esetleg nem rögtön a megfelelő helyen és módon kérdezek. Képbe a kombi astra mint következő autó.

a.) 1.6 115 LE , 5 seb easytronic

b.) 1.3 diesel

c.) 1,7 diesel

Benzinest 2 évre vennék 80-100e km futásteljesítményre, dieselt 3-4 évre, ennek megfelelően 150-200e km-re. Terveim szerint meghosszabbított garanciával.

Mik a tapesztalatok a robotizált váltóval? Főleg autópályán megyek, ill pár km-et (30-40 percet) araszolok Bp belvárosában. A kis dieselnél vonz a 200 Nm, de riaszt a szűk tartomány -> sokat kell váltogatni? Mennyire bírja majd a váló? És a motor?

Szabálytisztelő tempónál (130-140) mennyit eszik egy 1.6-os benzines pályán?

Eddig rokon lacettijeim voltak, sajnos annyira ütődöttek, hogy kombit nem adnak automatával (vagy csak nagyon drágán)

Előre is köszi:

attis

Hello!

Én a diesel oldalat tudom megközelitani! Személy szerinte egy 1.7 Cdti 5 ajtós astrám van mostmar masfél évesen 88 ezer km-rel! Nagy ártlag fogyasztás amiben autopálya főut varos is van klimaval 5,6Liter/100 valtogatni nem igazan a pincéből el kezd huzni! Gyakorlatilag sik terepen 5. ből alapjáraton elgurul és onna gond nélkül el lehet indulni! Ugyhogy ez a motort tudom ajánalani Jó kis Japan ISUZU block! Ezzel szembe mivel van kapcsolat opelos szevizesekke az 1.3 Cdti blok az egy Fiat erőforrás nem sok jot hallotam roluk és sajnos az 1.9 Cdtik re is ugyan ez a dolog vonatkozik!

Szívem szerint én az 1.7 Cdti ajánlanám!

Üdv

Sok sikert hozzá ha kérdésed van csak bátran!

u.i.: Amugy az ország melyik részéről vagy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hello!

Én a diesel oldalat tudom megközelitani! Személy szerinte egy 1.7 Cdti 5 ajtós astrám van mostmar masfél évesen 88 ezer km-rel! Nagy ártlag fogyasztás amiben autopálya főut varos is van klimaval 5,6Liter/100 valtogatni nem igazan a pincéből el kezd huzni! Gyakorlatilag sik terepen 5. ből alapjáraton elgurul és onna gond nélkül el lehet indulni! Ugyhogy ez a motort tudom ajánalani Jó kis Japan ISUZU block! Ezzel szembe mivel van kapcsolat opelos szevizesekke az 1.3 Cdti blok az egy Fiat erőforrás nem sok jot hallotam roluk és sajnos az 1.9 Cdtik re is ugyan ez a dolog vonatkozik!

Szívem szerint én az 1.7 Cdti ajánlanám!

Üdv

Sok sikert hozzá ha kérdésed van csak bátran!

u.i.: Amugy az ország melyik részéről vagy?

Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Hat igen igaz a garancián belüli csere! de akkor is duhitő ha sokat kell szevizbe járni! Hat igen ha automata akkor nem tudom mi a helyzet elvileg most jön majd ki az uj 1,7 cdti erőforrás 120 és 150Le valtozata azokhoz lehet hogy lesz automata ezt nem tudom!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Csak azért kérdeztem hogy merre laksz mert ha arra amerre szokatam jarni szivesen megyek ugy hogy elvigyuk egy probakörre az enyémet hogy mit is tud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

120Le-ig rendelhető automata váltó (ha jól emlékszem)

Amúgy vezess.hu AstraH fórumon keresd meg a "Guriga" nevű usert, ha jól emléxem neki van automatája. Nekünk valahogy jobban bejött a manuális váltogatás :rolleyes:

Egyébként Fiat motoroknál az olajszivárgás gáz, a turbó alul van méretezve, és műanyag lapátos. Gyári specifikáció szerint 150kkm-nél vége lesz <_<

Amúgy dieselnek akkor van értelme, ha évente legalább 30k beleugrik. Egyébként maradj a benzinesnél...

Share this post


Link to post
Share on other sites
120Le-ig rendelhető automata váltó (ha jól emlékszem)

Amúgy vezess.hu AstraH fórumon keresd meg a "Guriga" nevű usert, ha jól emléxem neki van automatája. Nekünk valahogy jobban bejött a manuális váltogatás :rolleyes:

Egyébként Fiat motoroknál az olajszivárgás gáz, a turbó alul van méretezve, és műanyag lapátos. Gyári specifikáció szerint 150kkm-nél vége lesz <_<

Amúgy dieselnek akkor van értelme, ha évente legalább 30k beleugrik. Egyébként maradj a benzinesnél...

évi 30-50e beleugrik, de még így sem éri meg, alaposan kiszámoltam. Viszont az automata váltók alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot szeretnek... Nem is értem ezt a 120 LE határt (valaki fentebb), szerintem nyomatékra vannak méretezve a váltók.

Share this post


Link to post
Share on other sites
évi 30-50e beleugrik, de még így sem éri meg, alaposan kiszámoltam. Viszont az automata váltók alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot szeretnek... Nem is értem ezt a 120 LE határt (valaki fentebb), szerintem nyomatékra vannak méretezve a váltók.

Én nem tudom mikor számolgattam! de nekem az jött ki hogy 100.000km után mondható az hogy megtérült a diesel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Én nem tudom mikor számolgattam! de nekem az jött ki hogy 100.000km után mondható az hogy megtérült a diesel!

Ha nem tudod kp kifizetni (én nem tudom) akkor hitelből drágább a diesel, akkor még lassabban térül meg. A mostani 1.6 benzinesem-el 38-43 Ft között jön ki egy km, ez diesellel max 30-35 Ft környékére vihető le (biztosítások, szervízek, gumik, értékvesztés, stb mind beleszámolva)0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utánna számolok ujara! de lehet igazad van habár én azért kicsit keveslem a kölönbséget!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha azt veszed, hogy 50.000km-nél pl. 7 lityis átlaggal számolva 180.000.- HUF a különbség csak az üzemanyag árak miatt... ehhez még add hozzá a benzin árfolyammal számolva a plusz 2l fogyasztás többletet... hol tartunk? <_<

Jó, lehet, hogy a szerviz is többe kerül, meg a fenti számítások is teljesen relatívak. Gázolaj ára egyre jobban közeledik a 95ös benzinéhez, egyre kisebb rá az esély, hogy valahonnét csurranjon-cseppenjen... Igazából akkor térül meg gyorsan, ahol sokat mész, és sok a diesel céges autó (naagy fogyasztással) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha azt veszed, hogy 50.000km-nél pl. 7 lityis átlaggal számolva 180.000.- HUF a különbség csak az üzemanyag árak miatt... ehhez még add hozzá a benzin árfolyammal számolva a plusz 2l fogyasztás többletet... hol tartunk? <_<

Jó, lehet, hogy a szerviz is többe kerül, meg a fenti számítások is teljesen relatívak. Gázolaj ára egyre jobban közeledik a 95ös benzinéhez, egyre kisebb rá az esély, hogy valahonnét csurranjon-cseppenjen... Igazából akkor térül meg gyorsan, ahol sokat mész, és sok a diesel céges autó (naagy fogyasztással) :rolleyes:

havi 20.000 Ft-ot spórolnék az üzemanyagon. Ez évente 240e Ft. 2 év alatt 480.000 pénz. Minimum ennyivel kerül többe egy diesel autó ma a benzinesnél. Tehát legelább 2 év mire nullszaldós leszek. Ha beleszámolom azt, hogy hitelből drágább, simán 3 év alatt jön csak vissza.

2 évente szeretném lecserélni -> nem éri meg. Ha az értéktartását nézem, akkor az javít valamit a helyzeten

Persze a bazi nagy nyomaték mint vezetési élmény más kérdés...

Share this post


Link to post
Share on other sites
havi 20.000 Ft-ot spórolnék az üzemanyagon. Ez évente 240e Ft. 2 év alatt 480.000 pénz. Minimum ennyivel kerül többe egy diesel autó ma a benzinesnél. Tehát legelább 2 év mire nullszaldós leszek. Ha beleszámolom azt, hogy hitelből drágább, simán 3 év alatt jön csak vissza.

2 évente szeretném lecserélni -> nem éri meg. Ha az értéktartását nézem, akkor az javít valamit a helyzeten

Persze a bazi nagy nyomaték mint vezetési élmény más kérdés...

Hát a 2 évente kocsi csere azér egy kicsit nekem sűrű az évente 240.000ft-tal kb egyet értek! Igazabol nem tudom nem tudom a mi volvonk ma honap 6 éves 235.000km-rel még mai napig pipálja az én Astramat előzésnél nem tudok mögötte maradni elhúz egy kicst se eszi az olajat ne füstöl semmi mellék hagja nincs 0 km ota a mi tulajdonunkba van! Szerintem mar 1 pár soron vissza hozta a pénzét igazabol szerintem ha autopalyan hasznalod egyenletes tempoval és hidegen vigyázol rá nyugodtan számolhatsz 200.000km egy diesel autora nekünk a normal szervizen kivül 100.000ft kellet a kocsira költeni + az olajcsere fébetét és 200.000km-nél a féktárcsa!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hát a 2 évente kocsi csere azér egy kicsit nekem sűrű az évente 240.000ft-tal kb egyet értek! Igazabol nem tudom nem tudom a mi volvonk ma honap 6 éves 235.000km-rel még mai napig pipálja az én Astramat előzésnél nem tudok mögötte maradni elhúz egy kicst se eszi az olajat ne füstöl semmi mellék hagja nincs 0 km ota a mi tulajdonunkba van! Szerintem mar 1 pár soron vissza hozta a pénzét igazabol szerintem ha autopalyan hasznalod egyenletes tempoval és hidegen vigyázol rá nyugodtan számolhatsz 200.000km egy diesel autora nekünk a normal szervizen kivül 100.000ft kellet a kocsira költeni + az olajcsere fébetét és 200.000km-nél a féktárcsa!

Viszont azóta kipróbáltam egyet. Megy. És mint tudjuk az autóvásárlás nem racionális döntés :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viszont azóta kipróbáltam egyet. Megy. És mint tudjuk az autóvásárlás nem racionális döntés :)

Szóval ma vettünk egy ilyen géperejű autót...

Szabadság , nyaralás miatt késlekedtünk idáig B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szóval ma vettünk egy ilyen géperejű autót...

Szabadság , nyaralás miatt késlekedtünk idáig :)

Grats, remélem,jól megy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grats, remélem,jól megy:)

Még nem jött meg, nyáron leáll ugye a németo-i gyár. Számításom szerint mostanában megy vissza Mustafa és Ibrahim, hogy újult erővel lásson hozzá az autóm összekalapálásához. Hans meg majd figyeli ésigazgatja őket :)

Bár az is lehet, hogy manapság már Voitek, Lolka&Bolka, esetleg Miroslav kalapál a gyárban?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Még nem jött meg, nyáron leáll ugye a németo-i gyár. Számításom szerint mostanában megy vissza Mustafa és Ibrahim, hogy újult erővel lásson hozzá az autóm összekalapálásához. Hans meg majd figyeli ésigazgatja őket :lol:

Bár az is lehet, hogy manapság már Voitek, Lolka&Bolka, esetleg Miroslav kalapál a gyárban?

Na megvan már az autó sok idő telt el azóta.

bár nekem is 6 hetet ígértek elöször egy caravanra de most szóltak hogy dec 10

na és a tapasztalatok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na megvan már az autó sok idő telt el azóta.

bár nekem is 6 hetet ígértek elöször egy caravanra de most szóltak hogy dec 10

na és a tapasztalatok?

megvan :lol:

áááá , neeeeemjóóóóóó :lol: :P ;)

Komolyan:

Okos ügyes kis olajkályha, 3000 km után kezd lejebb mennia fogyim. 6,5 -ről most 6-nál tartok. BC szerint, ami ugye nem szentírás.

Jól elnéztem, nincs benne ködlámpa. 3 egymást követő daewoo-chevrolet autó után elszoktam attól, hogy a szerintem legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős...

A tempomat behozza az árát, jobban vezet mint én (fogyi + gyorsaság)

A napi használatban hiányoznak a pakoló rekeszek a műszerfalról (pohártartó :lol: ) és a csomagtérből is. Végül vettem egy kívül tépőzáras táskát, ami felragad a csomagtér bolyhaira, abban van a tűzoltópalack, eü cucc, stb...

Az indexet egy 7be tellett megszokni.

Hülyeség, hogy a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál is. Folyton húzogatom, rakosgatom a GPS-t.

A 16"os felnik miatt húzós a téligumiszett ára. De egy 5-6 millás autónál ne ezen sopánkodjunk, ugye..

Összességében nagyon elégedett vagyok vele.

Röviden ennyi

Share this post


Link to post
Share on other sites
megvan :P

áááá , neeeeemjóóóóóó :cry: :D ;)

Komolyan:

Okos ügyes kis olajkályha, 3000 km után kezd lejebb mennia fogyim. 6,5 -ről most 6-nál tartok. BC szerint, ami ugye nem szentírás.

Jól elnéztem, nincs benne ködlámpa. 3 egymást követő daewoo-chevrolet autó után elszoktam attól, hogy a szerintem legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős...

A tempomat behozza az árát, jobban vezet mint én (fogyi + gyorsaság)

A napi használatban hiányoznak a pakoló rekeszek a műszerfalról (pohártartó :( ) és a csomagtérből is. Végül vettem egy kívül tépőzáras táskát, ami felragad a csomagtér bolyhaira, abban van a tűzoltópalack, eü cucc, stb...

Az indexet egy 7be tellett megszokni.

Hülyeség, hogy a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál is. Folyton húzogatom, rakosgatom a GPS-t.

A 16"os felnik miatt húzós a téligumiszett ára. De egy 5-6 millás autónál ne ezen sopánkodjunk, ugye..

Összességében nagyon elégedett vagyok vele.

Röviden ennyi

Grat!

Akkor a válaszok:

"legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős..."

Vigyázz, mert külön felszereltségekkel/csomagokkal árulják németországban. Mi Kelet-Euróbai Régióba tartozunk - szerintük, így itt más szabályok érvényesek.

Hozzá kell tenni, hogy náluk egy 1.9CDTi kocsiba abból a zséből amit itthon regisztrációs adóra költenek, kinnt kapsz egy DPF-et, ESPt, meg ki tudja még mit - ami az Únijós jogszabályok miatt náluk kötelező...

Ez ugye nálunk mind opció...

"a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál"

Amennyiben van a kocsiban (nem emlékszem, hogy ez széria-e) akkumulátor lemerülés elleni védelem, kb. 15-20 perc után automatikusan lekapcsol minden kényelmi elektronika, értsd belső világítás, rádió, szivargyújtó csati, stb...

"indexet egy 7be tellett megszokni"

Igen, ez egy érdekes dolog... Amúgy a jót könnyű megszokni, reméljük a kocsit is gyorsan megszokod...

Ha kérdésed van, úgy is segítünk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grat!

Akkor a válaszok:

"legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős..."

Vigyázz, mert külön felszereltségekkel/csomagokkal árulják németországban. Mi Kelet-Euróbai Régióba tartozunk - szerintük, így itt más szabályok érvényesek.

Hozzá kell tenni, hogy náluk egy 1.9CDTi kocsiba abból a zséből amit itthon regisztrációs adóra költenek, kinnt kapsz egy DPF-et, ESPt, meg ki tudja még mit - ami az Únijós jogszabályok miatt náluk kötelező...

Ez ugye nálunk mind opció...

"a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál"

Amennyiben van a kocsiban (nem emlékszem, hogy ez széria-e) akkumulátor lemerülés elleni védelem, kb. 15-20 perc után automatikusan lekapcsol minden kényelmi elektronika, értsd belső világítás, rádió, szivargyújtó csati, stb...

"indexet egy 7be tellett megszokni"

Igen, ez egy érdekes dolog... Amúgy a jót könnyű megszokni, reméljük a kocsit is gyorsan megszokod...

Ha kérdésed van, úgy is segítünk...

a koreai autóra ugyanannyi regadót kell fizetni, ráadásul arra még a vámtétel is rakódik, mert nem eu-s gyártású. és mégis benne vannak az alapdolgok :(

sajna a sziv gyújtót nem kapcs ki az akuőr. minden egyebet igen, de et nem.

index:

most már okés. érdekes módon a kormánygombokkal állok hadilábon, az előzőben bal kéznél volt a rádió vezérlője, még mindig azt babrálom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi All!

Látom rég nem megy a fórum, azért írok.

Astra H-t szeretnék venni, diesel meghajtással vagy 1.7est vagy 1.9est.

Ha esetleg valakinek van pár jó tanácsa, esetleg tapasztalata, mire érdemes ezeknél a típusoknál odafigyelni, azt nagyon megköszönném.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.