Jump to content

Recommended Posts

én az astra G-be járok dízel témával, mert az egy olyan kaszni amibe a legkisebbtől a legnagyobbig (tehert kivéve) mindent beletettek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Z13DT -ről egy érdekesség, 180.000 Km van a motorban és megadta magát a magasnyomású üzemanyag pumpa. No, ez nem egy olcsó játék. Szerencsére nem csak cserélni lehet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az 1.3 CDTI motorokról mit kell tudni, mik a tipushibái mire kell igyelni ilyesmi?

Asszony most kinézett egy 2005-ös Corsat és hát nem is tűnik rossznak a dolog csak ezt a Fiat motort nem ismerem és sok vegyeset hallottam róla.

Tudna valaki esetleg saját tapasztalatokról írni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amitől a Kadett-Astra 1.7 dízeleket "Isuzu"-nak szokták nevezni, vagy az Omega B 2.5TD-jét BMW-nek. Fiat-GM közös fejlesztés, nem feltétlen azt jelenti hogy a Fiatnál készül, de nagyon hasonló formában megtalálható ott is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T uzsi!

Mitől Fiat az a motor?

Több helyen olvastam hogy a FIAT gyártja de hogy ez mennyire igaz v nem, azt én nem tudom, ezért kérdezősködök a motorról.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T uzsi!

"... olvastam ..."

És Te mindent, amit olvasol kész tényként adod tovább?

Share this post


Link to post
Share on other sites

T tgabika76!

"... Amitől a Kadett-Astra 1.7 dízeleket "Isuzu"-nak szokták nevezni ..."

Azt, az Isuzu gyártja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az 1.3 CDTI motorokról mit kell tudni, mik a tipushibái mire kell igyelni ilyesmi?

Asszony most kinézett egy 2005-ös Corsat és hát nem is tűnik rossznak a dolog csak ezt a Fiat motort nem ismerem és sok vegyeset hallottam róla.

Tudna valaki esetleg saját tapasztalatokról írni?

Városban ill. 90-ig jó motor, folyamatos autópályázásra nem javaslom.

Picit pörgős, rövid váltós, így viszonylag jó a gyorsulás és nyomaték.

Egész alacsony fogyasztása van, viszont több hiba is lehet (de ez minden comm.r. dízelre igaz lehet)

-magasnyomású szivattyú kopása

-turbó kopása

-porlasztócsúcs halála

-egr szelep halála

-kormolás

Egyik sem olcsó hiba, ha éppenséggel minden jelen van akkor legalább 600e-ret kell majd költened rá. De ha áron alul veszed és belekalkulálod akkor akár jól is kijöhet a dolog, mert akkor újabb 200e-ig valószínüleg nem lesz gond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Városban ill. 90-ig jó motor, folyamatos autópályázásra nem javaslom.

Picit pörgős, rövid váltós, így viszonylag jó a gyorsulás és nyomaték.

Egész alacsony fogyasztása van, viszont több hiba is lehet (de ez minden comm.r. dízelre igaz lehet)

-magasnyomású szivattyú kopása

-turbó kopása

-porlasztócsúcs halála

-egr szelep halála

-kormolás

Egyik sem olcsó hiba, ha éppenséggel minden jelen van akkor legalább 600e-ret kell majd költened rá. De ha áron alul veszed és belekalkulálod akkor akár jól is kijöhet a dolog, mert akkor újabb 200e-ig valószínüleg nem lesz gond.

Hú..

Hát megvettük neki,elhoztuk.

Egész jól megy a méretéhez képest, mondjuk ahogy írtad is, inkább városi autó.

Kormolni nem kormol, de már láttam füstöt magam mögött úgy 3000es fordulatnál.

A kuplung ot nem tudom hova tenni. Semmi ellenállása nincs, nem tudom hogy ez normális dolog - e ..

Ahol el kezd fogni a kuplung ott minimális vibrációt érzek a pedálban, nem tudom hogy ez jellemző dolog - e a típusra avagy egy hiba előjele...

Váltó tipp topp és finom, 2000-től jön meg a nyomaték, alatta öreguras, de kellemes vele autózni rövid távon, ás asszonynak több mint elegendő.. (Városban nekem is tetszik) Jó kis verda, majd átnézzük, csak a motor még idegen nekem.

Az utólsó dízelem egy 2,4 es mercedes volt 84-ből. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Kiss Ferenc vagyok.

Segítségre lenne szükségem legalább a hiba felderítésében-megállapításában!

Opel Combo 1.7 CDTI (Z17DTH) 2005 180eKm

A motor indul hidegen is de az alapjárat hidegen borzalmasan ingadozik van hogy le is áll(tartani kell a gázt)! Melegen tökéletesen jár könnyen indul műszer szerint minden rendben! Találkoztatok már ilyennel? Hol kezdjek neki? Segítsetek KÖSZÖNÖM!

Üdv.:Feri Debrecenből

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jó reggelt mindenkinek.

2004 corsa van 1,3 cdti. 292ezer km(na jó,picit több.).nyáron cserélt alkatrészek: generátor,lendkerék,turbo,magasnyomásu szivattyu,akksi.

Az autót szeretném eladni,de nem merem meghirdetni,mert jelenleg 1-2 nap állás után csak spray-vel, esetleg 2-2,5 perc folyamatos inditózással indul,jelentős szmoggal..de utána csodaszépen jár,170 es tempónál 6 literrel beéri,4000km-enként kér egy liter olajat.melegen,langyosan kiválló az autó,hidegen ipari hulladék.

ötlet: szeretném az izzítás időtartamát megnövelni.ezt a számitógépen kellene elvégezni,vagy van rá manuális mód?izzítógyertyák rendben,porlasztót meg nem szeretnék bele már vásárolni...

Köszönöm az ötleteket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üdv.

Tanácsot vagy megoldást kérnék a következőre:

Van egy Opel Corsa Combo C 1.7 DI autóm nemrég jutottam hozz "szerény" 270e km van bent, a kis motoros ha jól tudom 65 Le környékén van.

Előéletét nem tudom vagyis csak amit mondtak dehát az vagy elhiszem vagy nem...

A panasz az hogy eléggé füstöl és nem tudom mihez kellene nyúlni.

-Hideg indításnál minimális füst ami azt mondom még rendben is van.

-Alapjáraton semmi hidegen- melegen semmi tanán csak az hogy egy kicsit csípő szag a kipufogótól...

-Vezetéskor 1800-2000 környékén látható valami fél fehéres füst aztán ha bármelyik fokozatban odalépek (kigyorsítás ilyesmi) akkor gondolkodik egyet 2000 könyékén kicsit mintha vissza is fogná magát aztán megindul viszont iszonyatos korommal, majd ezzel együtt egy érdekes sípoló hang a motortérből.

Szerelőtől érdeklődtem mindenki csak találgat.

A turbóra azt mondják az darálna is és véleményük szerint megy...

EGR szelep takarítva volt de nem tudják meghatározni hogy rendesen működik e...

Még mondták hogy a kipufogó katalizátor lehet tele...

Nem tudom mi az igazság...

De bármelyik megoldást is nézem nem 1-2 ezer forint...

Várnám a hozzászólásokat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Egy 2002 es corsa c -m van 1.7dti motorral y17dt a motorkód. Kérdésem az lenne, hogy nem-e tudjátok hogy az obd csatlakozó hogy van bekötve? Mert vettem egy blututh os obd2 es csatlakozót amit ki is próbáltam már több kocsin, és simán működött, viszont a saját kocsimhoz csatlakoztatva egyszerűen nem hajlandó kommunikálni az ecu val! Nem tudom mivel lehet a gond több számítógépes programot is kipróbáltam de egy sem működött valamint mobilon a torqe alkalmazással próbálkoztam. Remélem valaki tud segíteni.

Elöre is köszönöm:Gabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Egy 2002 es corsa c -m van 1.7dti motorral y17dt a motorkód. Kérdésem az lenne, hogy nem-e tudjátok hogy az obd csatlakozó hogy van bekötve? Mert vettem egy blututh os obd2 es csatlakozót amit ki is próbáltam már több kocsin, és simán működött, viszont a saját kocsimhoz csatlakoztatva egyszerűen nem hajlandó kommunikálni az ecu val! Nem tudom mivel lehet a gond több számítógépes programot is kipróbáltam de egy sem működött valamint mobilon a torqe alkalmazással próbálkoztam. Remélem valaki tud segíteni.

Elöre is köszönöm:Gabi

Opelek esetében a 1.5-os elm327 eddigi tapasztalatok alapján csak 2003-tól felfelé működik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opelek esetében a 1.5-os elm327 eddigi tapasztalatok alapján csak 2003-tól felfelé működik.

Köszönöm akkor valószínűleg ez lehet a gond az én 1.7 esem-el is. Szerinted opel márkakereskedés tud biztos választ adni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszönöm akkor valószínűleg ez lehet a gond az én 1.7 esem-el is. Szerinted opel márkakereskedés tud biztos választ adni?

Ők kiröhögnek kb ha megkérdezed, hogy melyik ELM327-el megy. Megmondják vidd be aztán ők majd kiolvassák ha gond van.

Nem az autóddal van a gond, csak a régi odb2-es protokol fut rajta, ennyi...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ők kiröhögnek kb ha megkérdezed, hogy melyik ELM327-el megy. Megmondják vidd be aztán ők majd kiolvassák ha gond van.

Nem az autóddal van a gond, csak a régi odb2-es protokol fut rajta, ennyi...

Köszi! Nem tudom, szerinted az én corsa -m is átalakítható tempómatosra? Illetve nem tudsz valakit aki tud benne segíteni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszi! Nem tudom, szerinted az én corsa -m is átalakítható tempómatosra? Illetve nem tudsz valakit aki tud benne segíteni?

Utólagos univerzális tempomatok vannak mindenhez, ami megfogja a gázbowdent amikor aktiválod, de 100 ezer körül kezdődnek, egyáltalán nem éri meg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok. Vasaroltam egy 2006-os opel corsat 1.3cdti. 120ekmrel. Az a kerdesem hogy a vezerles mikor aktualis es hogy pontosan milyen motorolajat hasznaljak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

T windowsmaker!

"... vezerles ..."

Ha nemcsak hidegen, de melegen is csörög a lánc.

"... milyen motorolajat ..."

A gyártó (GM) aktuális olajkövetelménye (GM dexos2).

dexos2-t teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu

Elf Evolution Full-Tech Msx 5W-30 bardiauto.hu

Elf Evolution Full-Tech Lsx 5W-40 bardiauto.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu

Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu

Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu

Share this post


Link to post
Share on other sites

T windowsmaker!

"... 10w40 ..."

Az említett viszkozitási osztályba tartozó motorolajoknak nincs semmilyen gyártóművi jóváhagyása.

Ezért GM (Opel) motorba nem valók.

"... 5w30 ... 5w40 ..."

Mindegy.

Minőségi ugrás a 0W-40-nél van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.