Jump to content
forumadmin

Motor - dízel

Recommended Posts

OPEL ASTRA J dízel motorok

A17DTC - Feltöltés alatt
A17DTE - Feltöltés alatt
A17DTS - Feltöltés alatt
A17DTF - Feltöltés alatt
A20DTH - Feltöltés alatt
A20DTR - Feltöltés alatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni egy Opel Astra J 1.7CDTI A17DTR 125 LE motor ügyében. Az autó 2500-as fordulat fölött elkezd rángatni kevésbé húz 2. sebességi fokozattól felfelé. Semmiféli hibát nem jelez ki sem az autó sem a diagnosztika. Előre is köszönöm a segítséget!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni egy Opel Astra J 1.7CDTI A17DTR 125 LE motor ügyében. Az autó 2500-as fordulat fölött elkezd rángatni kevésbé húz 2. sebességi fokozattól felfelé. Semmiféli hibát nem jelez ki sem az autó sem a diagnosztika. Előre is köszönöm a segítséget!

Opel szerviz nézte?

Pedig valamit kellene dobnia, ha valami nincs rendben. Esetleg valami dugulás (EGR, kipuff), befecskendező, CR rendszer.... vagy bármi lehet szinte így.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igen már 2 szerviz is nézte. Egerben semmit sem tudtak mondani. Miskolcon pedig kitisztították az EGR-t és a részecskeszűrőt. Ugyanúgy csinálja most is. Semmi hibát nem dob továbbra sem :/ Én valami üzemanyag ellátási gondra gyanakszom. Mert például ha 2 esben nyomom neki és forog kb 3200-at. Akkor már 3. ban kezdi is a rángatást kb 2200-es fordulaton. De ha 2 esben mondjuk váltok 1500 ös fordulaton akkor meg például 3 asban nem rángat olyan 3200ig. A többi fokozatban ez a rángatás már mindenhol jelentkezik 2000 után.

Opel szerviz nézte?

Pedig valamit kellene dobnia, ha valami nincs rendben. Esetleg valami dugulás (EGR, kipuff), befecskendező, CR rendszer.... vagy bármi lehet szinte így.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Eljött az olaj csere ideje szeretett autónkban, ami egy Astra J B16DTH (2014.05), de sehol sem találom milyen és mennyi olaj megy bele, na meg olajszűrő. Tudnátok ebben segíteni?

Köszi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Eljött az olaj csere ideje szeretett autónkban, ami egy Astra J B16DTH (2014.05), de sehol sem találom milyen és mennyi olaj megy bele, na meg olajszűrő. Tudnátok ebben segíteni?

Köszi :)

Szia,

ez még garanciális, szerintem szervizben cseréltesd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Nemreg buszke tulajdonosa lettem egy Astra J 1.7 CDTI nek, ez a motorzaj jon elo ideonket es nem tudom mi lehet a problema vagy nem is problema?

Esetleg tapasztalt valaki hasonlot, tudjatok mi lehet a gond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Nemreg buszke tulajdonosa lettem egy Astra J 1.7 CDTI nek, ez a motorzaj jon elo ideonket es nem tudom mi lehet a problema vagy nem is problema?

Esetleg tapasztalt valaki hasonlot, tudjatok mi lehet a gond ?

Üdv,

Nálam is ugyan ez volt a jelenség, nyomásszabályzó szelep hibája okozza.

Fórumba közép tájon találod a leírásokat hol és hogyan lehet cserélni.

http://www.opelforum.hu/topic/1592-egyeb-cseveges/page-81

alkatrész:

http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-j-2010-alkatreszek/opel-astra-j-17-dizel/opel-nyomasszabalyzo-szelep-adagolonal-17-cdti-dizel-0819173-2940090260-denso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok,

Nemreg buszke tulajdonosa lettem egy Astra J 1.7 CDTI nek, ez a motorzaj jon elo ideonket es nem tudom mi lehet a problema vagy nem is problema?

Esetleg tapasztalt valaki hasonlot, tudjatok mi lehet a gond ?

Hej, a híres 1,7 CDTI! Örülj, ha még csak ez a fura motorhang van jelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, a híres 1,7 CDTI! Örülj, ha még csak ez a fura motorhang van jelen...

Miért? Mi a gond az 1.7-el? Ha nincs széthajtva, akkor jó kis motor az. ;) Miért, jobb a turbós benzines? Vagy a 2.0-ás diesel? Nem igazán...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miért? Mi a gond az 1.7-el? Ha nincs széthajtva, akkor jó kis motor az. ;) Miért, jobb a turbós benzines? Vagy a 2.0-ás diesel? Nem igazán...

Nekem csak ezek a gondok vannak vele:

- ingadozó alapjárat

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit".

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor

Még jó, hogy kiforrott ez a motorkonstrukció...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem csak ezek a gondok vannak vele:

- ingadozó alapjárat

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit".

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor

Még jó, hogy kiforrott ez a motorkonstrukció...

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO )

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben?

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő.

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO )

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben?

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő.

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva?

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO ) OK!

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást Nem OK!

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben? Szoftvert akartak frissíteni, de abban nem hiszek.

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő. Igen, a hosszbordás. Azért, ha lehet ne nyikorogjon!

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva? Nem, de eddig csak egyszer csinálta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO ) OK!

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást Nem OK! Az igaz, de nekem még jó.

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben? Szoftvert akartak frissíteni, de abban nem hiszek. Pedig megérné, mikor volt frissítve rajta a SW? 2013.10 havában volt egy olyan frissítés, ami nélkül probléma lehet! Az ingyenes, mert volt rá visszahívás

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő. Igen, a hosszbordás. Azért, ha lehet ne nyikorogjon! Mindig nyikorog, vagy csak időnként?

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva? Nem, de eddig csak egyszer csinálta. Érdekes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szoftvert akartak frissíteni, de abban nem hiszek

Pedig higgyél bent, mert sok hibát lehet szoftveresen javítani, és rengeteg "hardveres" hiba jön elő a hibás szoftver miatt, szóval nyugodtan frissíttesd le velük, rosszat biztos nem teszel vele, illetve ingyenes ha jól tudom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO ) OK!Ok

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást Nem OK! Az igaz, de nekem még jó. Üzemanyagszűrőcsere nekem megoldotta!

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben? Szoftvert akartak frissíteni, de abban nem hiszek. Pedig megérné, mikor volt frissítve rajta a SW? 2013.10 havában volt egy olyan frissítés, ami nélkül probléma lehet! Az ingyenes, mert volt rá visszahívás?Pass

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő. Igen, a hosszbordás. Azért, ha lehet ne nyikorogjon! Mindig nyikorog, vagy csak időnként?Csere

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva? Nem, de eddig csak egyszer csinálta. Érdekes.Az enyém is csinálta egyszer! Akkor a pillanatnyi fogyasztás alapjáraton 3,5L volt!

Utánna jártam,olyankor tisztitja a részecskeszürőt! Megvárni mig visszaáll 0,5L-re aztán le lehet állítani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ingadozó alapjárat Nyomásszabályzó szeleped rossz, csere (széria hiba - DENSO ) OK!Ok

- "gurgulázó" hang az üzemanyag ellátó rendszer felől 1700 1/min fordulat körül, főleg váltásoknál Ezt más is írta, de nem talált rá megoldást Nem OK! Az igaz, de nekem még jó. Üzemanyagszűrőcsere nekem megoldotta!

- nagy melegben néha nem megy 1 henger (kijelzőn vész-üzemód stb.) Gondolom a motorvezérlő elektronikában eltéved egy "bit". Nézetted szervizben? Szoftvert akartak frissíteni, de abban nem hiszek. Pedig megérné, mikor volt frissítve rajta a SW? 2013.10 havában volt egy olyan frissítés, ami nélkül probléma lehet! Az ingyenes, mert volt rá visszahívás?Pass

- bordás ékszíj felöl nyikorgó hang ​Hosszbordás? Nálam is meg van, nyikorogjon... de csak időnként jön elő. Igen, a hosszbordás. Azért, ha lehet ne nyikorogjon! Mindig nyikorog, vagy csak időnként?Csere Én most cseréltettem hosszbordás szíjat, most nem nyikorog, majd meglátjuk pár1000km után mit mondok

- legutóbb pedig jéghideg motornál elindult a motortérben a hűtőventilátor Nem lehet, hogy a légkondid volt elindítva? Nem, de eddig csak egyszer csinálta. Érdekes.Az enyém is csinálta egyszer! Akkor a pillanatnyi fogyasztás alapjáraton 3,5L volt!

Utánna jártam,olyankor tisztitja a részecskeszürőt! Megvárni mig visszaáll 0,5L-re aztán le lehet állítani! Tényleg ez lehet, mert mikor pucolja, akkor megy rajta minden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

18

1.7 DTR nek van előírt intervallum izzítógyertya cserére?

Nekem is olyan van, de szerintem nincs. Ha lenne, azt megoszthatnád. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Minden tapasztalat érdekelne, ami a részecskeszűrővel kapcsolatos. Tényleg minden.

- Városi/országúti használatnál milyen gyakran tisztítja magát?

- Miből veszitek észre, ha nekiáll?

- Mennyi ideig csinálja?

- "Be lehet-e csapni" az agyát a gépnek: ha hosszabb útra megyek, és magasabban tartom a fordulatszámot, nekiáll-e tisztítani?

- Találkoztatok-e már a visszajelző lámpával, ami azt jelzi, hogy most mindenképpen meg kell indítani a tisztítást?

- Esetleg valakinek kellett-e szervizben tisztíttatnia, és ez milyen eredménnyel zárult?

- Még inkább esetlegesen: valaki kiiktattatta már az egész hóbelevancot úgy ahogy van? Erről milyen tapasztalatok vannak?

Köszi előre is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Minden tapasztalat érdekelne, ami a részecskeszűrővel kapcsolatos. Tényleg minden.

- Városi/országúti használatnál milyen gyakran tisztítja magát?

- Miből veszitek észre, ha nekiáll?

- Mennyi ideig csinálja?

- "Be lehet-e csapni" az agyát a gépnek: ha hosszabb útra megyek, és magasabban tartom a fordulatszámot, nekiáll-e tisztítani?

- Találkoztatok-e már a visszajelző lámpával, ami azt jelzi, hogy most mindenképpen meg kell indítani a tisztítást?

- Esetleg valakinek kellett-e szervizben tisztíttatnia, és ez milyen eredménnyel zárult?

- Még inkább esetlegesen: valaki kiiktattatta már az egész hóbelevancot úgy ahogy van? Erről milyen tapasztalatok vannak?

Köszi előre is!

Szia!

Nekem 2-500km között csinálja, ez sok mindentől függ (milyen hosszú utakra használom, mennyire melegszik fel a kocsi)...

Én az átlagfogyasztásom veszem észre, vagy ha elfelejtem, akkor pedig, ha kiszállok, akkor megy a motorhűtő, mint a veszedelem...

A kiiktatás engem is érdekelne A17DTR esetében. Habár eddig kipp-kopp jó.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

1.7 cdti astra j motor milyen vezérlésű? láncos agy szíjas?

Szíjas. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.