Jump to content

wasquez

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    256
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

9 Semleges

wasquez névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budakeszi

Legutóbbi látogatók

1.428 profile views
  1. Általános műszaki problémák!

    Ha belegondolsz, nem mindegy, hogy kínából egyből ide jön, vagy norvégiából kell visszaszállítani hozzánk! Szerintem 3-4 ft a gyártási költsége/ db
  2. Általános műszaki problémák!

    Azzal nem leszek sokkal előrébb, mert az injektorokhoz nem férek hozz. Nem vagyok biztos benne, de lehet, hogy az egész szívósort le kell venni hozzá?
  3. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! A vezérlés oldalról a főtengely szimeringet ki lehet venni kívülről? És hogyan?
  4. Általános műszaki problémák!

    És a műanyag fedelét már egyszer lebontottam, de attól a csatorna még nem jött le, ha jól emlékszem, az injektoroknál pedig fém biztosító rugók vannak, amiket be kéne nyomni, de nem látom, hogy honnan férek hozzá. A csatorna levétele nélkül az injektorokat sem tudom kivenni.
  5. Általános műszaki problémák!

    Én úgy emlékszem, hogy csavarok vannak, de ha van feszítőszegecs benne, az oldható és vissza lehet rakni. A közepén lévő csapot át kell rajta nyomni, és kiesik a másik oldalán figyelni kell, hogy ne vesszenek el, utána vissza lehet rakni. De úgy rémlik, hogy hat nyolc csavar tartja.
  6. Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! X14XE motorjáról az injektorok felett lévő kábelcsatornát, hogyan lehet eltávolítani?
  7. Általános műszaki problémák!

    De most akkor szerinted kell? Szerintem nem kell, de nem tudtam értelmezni, amit írtál, úgy értelmeztem, hogy te is az 5w40-et preferálod, de aztán valami más lett a vége!
  8. Általános műszaki problémák!

    Ilyen volt benne ha jól emlékszem: Repsol ELITE MULTIVALVULAS 10w-40 Most meg ez: Repsol ELITE COMPETICION 5w-40 4 L (Rep. ELITE COMPETICION 5w-40 4L)(Rep. ELITE COMPETICION 5w-40 4L) Nem tudom, mik a vélemények erről a gyártóról?
  9. Általános műszaki problémák!

    Mennyire normális az, hogy 2016 márciusában cserélt most leeresztett olajban fehér virágminta van fél óra után? Sokat van indítgatva, és rövid utakon van használva az autó, lehet, hogy ez a fő probléma, és ezért jön a kipufogóból is több víz, a kelleténél? Rengeteg víz eltűnt a hűtőből, de most megtaláltam, a termosztáton egy elrepedt csőcsonkot, ami miatt ez előfordulhatott, letömítettem, most várom, hogy tűnik e el megint a tartályból víz!?
  10. Általános műszaki problémák!

    A lamda szondámban van négy vezeték, melyiken, és milyen értéket kellene mérnem feszültségben? Csak két vezeték közt tudok 0,9v-ot kimérni, a többin 0,2 körül van maximum az érték. Ugrál az alapjárat, elég erőteljesen füstöl, a gyertyáim kormosak szoktak lenni, a lamdaszonda viszont szép barna. Visszaraktam a blindelést, a füstölés megszűnt, az alapjárat visszaállt 1000 környékére, viszont még dübög időnként a kipufogó, kihagy egy-egy ütemet. Rövid távokon 9-10 litert eszok, hosszú távon viszont 6-7 között van a fogyasztás. Így is a lamdaszonda a gyanús? Szerencsére már a hengerfejtömítés is átengedi a vizet, az olajba. Azt nem értem, hogy a vízben nem kellene megjelennie az olajnak?
  11. Általános műszaki problémák!

    Nem teljesen értem, hogy te most mit szerettél volna az érveléseddel!? Miért lenne jobb bele a 10w40, mint az 5w40? Azért, mert lassabban ér el a kenési pontokra a 10w40, és addig rossz kenési viszonyok vannak? Ha pont úgy viselkedne, akkor miért fogyna 5w-ből több? ezt sem értem, hogy mit akartál írni?
  12. Általános műszaki problémák!

    De miért kellene az bele? A 100°C on mért vízkozitása mindkét motorolajnak ugyanaz, tehát nem sűrűbb egyik sem az üzemi hőmérsékleten. Az 5W40 -35 fokon is eljut a kenési helyekre, a 10W40 meg -25 fokig tudja ezt. Az indításoknál lényeges az, hogy mennyi ideig áll fenn a rossz kenési viszony, egy jobban szivattyúzható olaj a motor élettartamára kedvezőbben hat, hidegen hamarabb eljut a kenési pontokhoz az olaj. Valószínűleg az olajfogyás a bemelegedési időben más, esetleg az olaj nagyobb párolgásával függhet össze, ezért fogyhat jobban, de még ez sem biztos. Viszont a motort az indítás gyilkolja az elégtelen kenés miatt, és ez nagyobb probléma, mint az olajfogyás.
  13. Általános műszaki problémák!

    Nyilván nem kell elhinni fenntartások nélkül mindent, több helyről kell informálódni, és a végén megtapasztalod, hogy mi az igazság!? Hányan építenek erősítőt, vagy hangfalat, pedig nem az a szakmájuk, de ha van türelem, és kitartás, akkor van rá esély, hogy a boltinál jobb lesz a végeredmény. Lehet szakmát tanulni, és lehet erre hivatkozni, de valakinek vagy van érzéke és igénye valamire, vagy nincs! Engem például szétcsapott az ideg, amikor a légzsák hibát elvitte a párom kiüttetni egy tanult szerelőhöz, aki az igényesség látszatát elkerülve a lapos csavarhúzót úgy baszta bele a középkonzolba, hogy akkora lyuk maradt utána, hogy azt elmondani nem tudom! Szóval időnként a lelkes amatőrök jobban teljesítenek, mert nem robotból csinálják, hanem érdeklődésből, és van igény tudás megszerzésére. Ezt kéne elfogadni. Én például gépipari sulikat a szakmunkástól a főiskoláig végigjártam, gyakorlattal, és húsz év szakmai tapasztalattal. Mindent szerelek, javítok, ami elromlik, motortól a tablet kijelzőig. És már egyre nehezebben megy, hogy kulturáltan válaszoljak azokra a felvetésekre, hogy vigyed szerelőhöz, ha nem tudod, azt, hogy az alsó nagy gömbcsuklónak mi a pontos neve, akkor nehogy megpróbálj hozzányúlni, mert csak meghalsz, olyan veszélyes. Szerintem majd én azt tudni fogom, hogy három csavart le tudok e szedni, meg visszatenni, és három szegecset lefúrni sem jelent problémát, a gömbbizbasz kicseréléséhez, még ha alapból nem is tudom, hogy az a talpas. Vagy egy hátsó lengéscsillapító kicserélése sem olyan nagy ügy, hogy a szerelők hülyének néznek, hogy azt, hogyan képzelem, hogy majd otthon kicserélem. Van aki meri, és van aki meg sem próbálja, kinek mi? De szerintem az a konstruktív hozzáállás, ha akarsz és tudsz segíteni, akkor segítesz, ha meg nem akarsz, vagy nem tudsz, akkor nem kell osztani a tudományt, hogy vidd szervizbe, erre szerintem senki nem kíváncsi. De ezt nehogy magadra vegyed, nem neked szántam, csak általánosságban ezt tapasztalom nagyon sokszor, ha valami olyan dologgal kapcsolatban kér az ember információt, amitől mások tartanak.
  14. Általános műszaki problémák!

    Nem vagyunk egyformák, nekem nincs kedvem azon rugózni, hogy kinek mihez van mersze, meg műszaki felkészültsége. Én mielőtt belekezdek valamibe, alaposan körbejárom a témát, olvasgatok, meg kérdezgetek a tapasztaltabbaktól. Aztán nekilátok, és rájövök, hogy túl van misztifikálva egy csomó dolog. És mivel ár nagyon régóta mindent javítok, a számok nem a szkeptikusokat igazolják, de mégis minden javítással kapcsolatos témánál le kell folytatni ezt a beszélgetést.
  15. Általános műszaki problémák!

    A légszűrőt most cseréltem! A lamda szonda értékét érdemes lenne mérni? 1,8V a referencia? EGR akkor nem okozhat ilyet, mert az biztosan nem jó teljesen. A mérő helyen a gyújtás átnézését említették. De ha jól értettem az átadott infóból, akkor nagyon nem jó, alapjáraton, nagy fordulaton nincs probléma.
×