Jump to content
  • bejegyzés
    86
  • hozzászólás
    9
  • megtekintés
    228.626

Opeles összefogás 2016!

forumadmin

581 views

cover.png

Az egyik egy Commodore a másik egy Komondor :)

Az idei évben sem hagyjuk ki a már már hagyománnyá avanzsálódott összefogásunkat.

Idén a Komondor Fajtamentés - Magyar Komondor Egyesület -el rendezünk egy közös kutyás-autós-fotózós napot, melyhez a helyszínt az Opel Fábián biztosítja.

Bővebben



0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés


  • Legújabb Blog bejegyzések

  • Képek

  • Hozzászólások

    • Ha tapasztalatból beszélsz, az más. Sokan csak a  sztereotípiákat szajkózzák. Ha most hirtelen kicserélném, biztos éreznék némi pozitív változást, de jelentős teljesítményvesztés nincs, ezt biztosra állítom. De lehet, hogy az enyém még nem annyira kopott. Csak pár órás állás után, az első hidegindításkor kattog párat halkan. Járó motornál már minden OK függetlenül attól, hogy üzemmeleg-e vagy nem. Az én autóm 0 Km-es korától nálam van. 10.000 Km-enként cseréltem olajat (Dexos2) amit megbízható helyről vásároltam, sőt az első olajat 5.000 Km-után cseréltem le. 80%-ban autópályán használom, nem hajtom szét és mégis kb. 100.000 környékén már megjelent a traktorhang. Na ezért nem tartom normális dolognak ezt a kopást és tartom feleslegesnek a cserét, mert gondos használat mellett is idejekorán elkopnak az okoskerekek. Szóval, mivel kárt nem okoz, egy kis kattogás miatt nekem nem éri meg kiadni ekkora összeget ha egyébként meg jól megy  a motor. Persze vannak fokozatok. Láttam olyan traktorozást a youtube-on ami már engem is zavarna. Mintha szét akart volna esni a motor minden egyes indításkor és járó motornál is lehetett hallani. De szerintem, ott már bőven volt hibakód is.
    • Szervó bontás ok. értem. Megpróbálom megemelni az autó elejét kibakolva, úgy könyebb lessz tekergetni a kormányt. Ezek szerint mikor véglegesre beépítem, menetrögzítőzni nem árt a csavarokat. Van elég erős akkus csavarozóm, bár a mindet vivő nagy akkut nem hoztam haza feltölteni, de van plusz 2 kisebb.  Klíma dugózás ok. Szíj bekötését fotózom, és a konzol valamint klímakompresszor-szervómotor beépítés elött új szíjat veszek, egyértelműen azzal rakom majd össze. Motortartót csak akkor, mikor már minden elő van készítve véglegesre. Úgy tervezem, hogy a beépítés minden egy nagy lélegzetvételre. Hengerfej - klíma - szervó.  Kábelek: Ezzel jó lenne tisztában lennem, mert nálam 3 típusú autóból tevődik össze. Van ugye a meglévő x16szr. Ez fog kapni egy c16se fejet, hozzá motorvezérlőtől ( szemböl bal oldal ) kábelköteget. Ez ugye intézi a befecskendezést, és a hozzá tartozó néhány dolgot. Nekem viszont x14xe a donor, amiből van motortéri kábelköteg, lámpákra, azok magasságállító motorjára,  indexekre, ködlámpára, ellentétje utastérben, az ablakemelő, elektromos ablak, kp. zárak, stb. és, hasonló finomságokra futó csatikkal. Most ha ez a köteg csatlakozása lábtérnél nem jön össze az x16szr csatijával, akkor saját magamat sz..m le, mert át pinezni biztos nem fogom tudni. Ez már nagy legó nekem. Van valami célszerszám ha a wish-en jó láttam csatik bontására, de ahoz tudás-tapasztalat is elkéne mellékesen. Másik innen és ebből fakadó kérdés, hogy ha az x14xe köteg nem jó, ( a km/h spirál melletti ) akkor ha bontom a köteget, tudom-e vajon a klíma vezetékeit külön választani, és bekötni a beépítendőbe?  Alakul a dolog látom.   
    • Sziasztok! Szerintetek iso-fix rendszert lehet utólag beépíteni G-be? Azt olvastam valahol, lehet itt a fórumon hogy az Opelnek saját szabványa volt a gyerekülés rögzítésére, már amelyik autóban volt. Viszont arról nem találtam infót hogy iso-fixet utólag lehet e bele tenni. Ha nem akkor marad a gyerekülés biztonsági övvel való bekötése. Köszi a válaszokat.
    • Jó a meglátás, hogy a lehető legkevesebb helyen bontani. Szervot a szivattyúnál a bilincset le és a tartálynál a másikat. Elvileg utána a kormányművel együtt kijön, de ha nem akar, akkor a kormányműnél kell oldani még egy csatlakozást. Kompresszor helyett inkább kormányt tekerd oda-vissza és ha kivetted könnyen össze tudod kötni újra, akkor nem folyik amíg be nem szereled a másikba. A kormánymű nem fog jönni könnyen, mert ragasztva van a 4 csavarja és ráadásul elég hosszú csavarok vannak benne, de oda-vissza hajtva engedi majd magát. Klímát ha bontod, azt dugózd le, ne kapjon sok levegőt, míg nincs újra összerakva. Még a 6PK-s szíj befűzését nézd meg, mert szerintem be kell majd fűznöd akkor, amikor rakod be a motortartó bakot a másikba, különben szedheted szét újra. A motortéri köteg teljesen más. Még ha úgy látod is ugyanazok az érzékelők is vannak (de pl. az xe-nél elektromos a tankszellőztetés is), az ecu bekötési pontjai teljesen máshogy vannak. Át lehetne pinezni , de sok a hibalehetőség. Sokkal egyszerűbb az se köteget berakni, azon jók a csatlakozási pontok is, de majd meglátod.
    • Majd nem szippantok mélyeket.  Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is. 
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.