Jump to content
OPEL FÓRUM
  • entries
    89
  • comments
    9
  • views
    240,830


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Blog Entries

  • Images

  • Posts

    • Na, ja, erről az örökéletről megvan a véleményem. Mármint nyilván igaz, hogy a váltó élete végig tart - csak ugye az a bökkenő, hogy valószínűleg azért nem bír még +100 ezret a váltó, mert nem lett soha lecserélve a folyadék benne. El tudom képzelni így másfél évtizedesen mennyi köze lehet annak a folyadéknak ami most benne van annak a folyadéknak a kenési sajátosságaihoz, amit anno a gyárban beletöltöttek. Ezt a szintellenőrzést még átgondolom. Bár az a bajom vele, hogy ha szinte semmi nem hiányzik az olajból, akkor a kevés rátöltéssel semmit nem segítek, ha meg sok hiányzik és sokat töltök rá, akkor az meg lehet, hogy a teknő aljáról is újra feloldja a másfél évtizedes iszapot és elkezdi újra keringetni, és akkor meg attól fog idő előtt tönkremenni. A szintezés akkor - ha jól értem - egyszerű túlfolyással történik meg a váltó oldalán lévő csavarral lezárt nyílásnál? Mindenesetre kösz a segítséget.
    • Heló, sajnos fngom nincs róla mi lehetett, ez melyik motor a szíjas vagy a láncos? Illetve ha nagynehezen újraindul, milyen az alapjárat, és mi világít a műszerfalon? És ugyanolyan-e a motor járása, mint régen? Az a baj, hogy kismillió hiba lehet, csak totózni lehet.
    • Helló, kb pont így, ahogy leírtad. De elvileg örökélet olaj van ezekben a váltókban. Van egy mágnescsavar(szintellenzőrző a váltó oldalán, a rövidebb féltengelynél) Az utóbbi kb 15 darab opel ami átment rajtam, összevissza 1-nél volt váltóproblémám. Szinte mind dízel volt, vagyis nem kevés km volt bennük. Ami problémás váltó volt, annál az volt a baj, hogy hidegen nem lehetett 2-be, 3-ba berakni 0-ból. Később már melegen se. Ezeknél legalább fent van a kulissza, így olyan szinte nincs, hogy nem marad benne semmi váltóolaj. (lásd csodálatos fosvágen és társai, amiknél 1 milligramm olaj se képes megmaradni a váltóban, az alsó kulissza miatt...na csereberélik is őket szorgalmasan) Gondolom nálam annál az egy hibás váltónál az lehetett a zizi, hogy rosszul rakták vissza a tömítést. Vagyis inkább jobb, ha hozzá se nyúltak volna. Én csak megnézem a szintjelzőt, és öntök utána gyári GM váltóolajat, (már ha az volt benne.....) Csavarok kb 8-9nm.
    • Ha Isten is úgy akarja, munka után upgrade lesz. Egyelőre itthagyom ezt a képet kedvcsinálónak. Most majd olyan lesz, amilyen még nem volt! 
    • Sziasztok! Egy 2006-os Astra G-n szeretnék a manuális váltóban olajat cserélni. Mit kell tudnom erről? Kilazítom a csavarokat a teknőn, leeresztem az olajat, leszedem a teknőt, leszedem a tömítést róla, letisztítom a váltóház alját, felrakom az új papírtömítést, visszacsavarom a teknőt, felül a szellőzőszelep helyén át betöltöm az olajat? Ennyi? Vagy valamit másként kell csinálni?  Teknőcsavarok, szellőzőcsavar húzónyomatékát tudja valaki? Kb. mennyi olaj jön ki reálisan a váltóból? Szintezni hogyan kell? (Lehet, hogy már szivárgott belőle korábban ki, így a leeresztett mennyiségből önmagában nem feltétlenül indulhatok ki.) A csere zárultával a friss olaj átjáratásának van valami trükkje vagy amire figyelni, vagy egyszerűen csak szépen el kell indulni az autóval és kész? Az olajat ugye nem kell nyomás alatt pumpálni, hanem belemegy egy sima tölcsérrel is (csak jó lassan), igaz? Érdemes rövid időn belül egy második cserét is megejteni a jobb átöblítés végett? A váltóval nincs probléma, nem annak megoldására szánom a cserét, csak megelőzési célból, de az autóban már 280e+ km van. Ez probléma vagy kockázat bármilyen szempontból? Köszönöm a segítséget.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.