Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin

Opel Monza

forumadmin, Veterán ,

Monza A1 (1978 – 1982) - Monzát azért tervezték, hogy legyen jogutódja a Commodore Coupe nak. Nagy autónak számított. Konkurense lett a Mercedes 126 Coupe nak, BMW 6 Coupe nak. Motorválaszték a Monza A1 Ben 2.0E, 2.5S (és később az üzemanyag-befecskendezéses E), az 2.8S és az új fejlesztésű 3.0E (a 3.0 volt, 180 lóerős és 248 Nm-es üzemanyag-befecskendezés), A 3-fokozatú Borg Warner automata sebességváltó a Commodore ból módosítani kellett, hogy megbirkózzanak az új és Nagyobb teljesítménnyel.
Az Opel saját 4 sebességes manuális sebességváltóval nem sikeres ezért egy modernebb 5 sebességes manuális váltót raktak bele., Getragot. Getrag 240 (a 2,5 és 2,8 motorok) és a Getrag 265. (a 3,0 E), mind az 5 - fokozatú manuális sebességváltóval, váltotta fel a régi 4 sebességes váltó
Bővebben ITT olvashatsz erről

A1 es Monza fém lökhárítóval, nagy kockalámpákkal adták ki. 14 es RONAL alu felnivel. A 3,0 literes motor, a Monza volt abban az időben a leggyorsabb autó Opel, amit valaha építettek. Képes a sebesség eléri a 215 km / h, és a 0-100 km / h, mindössze 9.5 másodperc alatt.
Osztott hátsó ülési miatt jól lehetett hosszabb csomagokat is bepakolni. Ülések dönthetőek . Fotelos / kanapés ülések nem tartották úgy a sofőrt mint a kagyló ülések. Itt csak a kényelmi szempontok miatt szerették a nagy ülésfelületű fotelokat. Fiatalabbak inkább a kagyló üléseket szerették. Sok színben tündököltek a kárpitok. Plüss belső kis luxust adott a belsőtérnek. Fabetét utánzatok kiemelték a műszerfalat és az ajtók vonalait. Igaz, hogy a Rekord A1 műszerfala volt beletéve, kis ráncfelvarrással.
Eljött az a idő, hogy frissíteni kellett az autó karosszériáját.
 
 
Monza A2 (1982 – 1986)

Karosszéria műanyag lökhárítókat kapott. Elől kapott ködlámát. Ívelt , nyújtott első lámpák a Rekord A2 es ből köszön vissza. Volt olyan lámpatest, amiben külön beépítették a ködlámpát. Ez nagyon keresett mai napon is..
Műszerfala kis ívet kapott újabb kapcsolók lettek elhelyezve.
Mivel a kereset lanyhulóban volt, kapott 2,2 es 2,0 es motorokkal is értékesítették,hogy kisebb fogyasztású legyen és talán jobban eladhatóbb, ha kis motorral kínálják.
Az autók már luxus belsőt, elektromosan vezérelt külső tükrök, fűthető ülések, és még egy fedélzeti számítógép, a felvétel az üzemanyag-fogyasztás, a sebességet és hatótávolságot, Órát, Stopper volt benne.
 
Monza GSE
Az utolsó nekifutás a Monza GSE kiadása 1983-ban. alapvetően A2-autó, Recaro sportülések, digitális LCD eszközöket, valamint egy továbbfejlesztett teljesen fekete belső. Ez is szerepelt egy nagy hátsó spoiler a csomagtartón. Szintén GS / E modell fel van szerelve egy 40%-kal önzáró differenciálmű, külön kellett megrendelni a 3,0 E autók vásárlásakor.

 
 
Opel Monza képtár
 
Írta: Horváth Attila
Magyar Veterán Opel Klub
www.veteranopel,hu
 

forumadmin
Az Opel közzétette az első kedvcsináló videót a 2015-ös Corsa OPC-ről. A hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó kivitelt a legendás versenyző, Joachim Winkelhock próbálja ki egy tesztpályán (Dudenhofen), majd csatlakozik hozzá a rüsselsheimi cég elnök-vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann, aki megerősíti, hogy az autó erősebb, mint elődje.

Gelko
Csaknem egymillió forint értékű tárgyadományt gyűjtött a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) a Tűzoltó utcai Gyermekklinika beteg gyerekei javára, amelyeket december 23-án adtak át Budapesten.
Két tömött teherautóval érkeztek a MOTE adományozói december 23-án a Tűzoltó utcai Gyermekklinikához. Az egy hónapos gyűjtőakció több száz embert – klubtagot, támogatót és partnercéget – mozgatott meg. A tizenkét országos gyűjtőponthoz kizárólag tárgyadományt várt a szervezet. „Sok baráti társaság és partnercég is segített, a MOTE pedig a decemberi tagsági díjakat teljes egészében a kórháznak ajánlotta fel” – mondta Biró Gellért, a MOTE elnöke. 2013 után tavaly is erre a kórházra esett a választásuk, ugyanis itt kezelik az ország minden második leukémiás, illetve daganatos beteg gyermekét, azaz annyit, amennyit az ország összes többi onkológiai központjában együttvéve. – Adományainkkal szebbé tehetjük az ott kezelt gyermekek karácsonyát és könnyebbé tehetjük számukra és a velük ott tartózkodó szüleik számára az intézményben eltöltött napokat.
A két megpakolt teherautó két mikrosütőt, egy hűtőszekrényt, egy televíziót, vendégágyakat, sok játékot és könyvet, a Medicor orvostechnikai eszközöket gyártó cég jóvoltából pedig, egy közel félmillió forintos betegőrző monitort is el tudott szállítani.
A MOTE felhívásához a Corsa Club Hungary is csatlakozott.
Az adománygyűjtő akciót a 89.5 Music FM is támogatta: az általuk összegyűjtött felajánlásokat Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája vitte el autójával a gyerekeknek
 

 

 

 

 

forumadmin
Kicsi, de tágas, jól néz ki, mégis ésszerű – egy ilyen autót várhatnak a vásárlók belépőszinten az Opeltől 2015 nyarán. A cégalapító fia előtt tisztelgő neve egyszerű, mégis energikus: KARL. A 3,68 méteres ötajtós kisautóban öten utazhatnak kényelmesen, mégis kevesebbe kerül tízezer eurónál. Ráadásul olyan biztonsági-, komfort- és infotainment-felszerelésekkel lehet megrendelni, amelyek vetélytárs nélkül állnak e kategóriában. A KARL hajtását legújabb generációs, modern, egyliteres, háromhengeres benzinmotorra bízták. A KARL, az ADAM és a Corsa hármasa 2015-től a legerősebbé teszi az Opel mini- és kisautó portfólióját – egyben a piac legfiatalabbjává is.
”Rövid, poénos, karakteres – a KARL név olyan, mint maga az autó! Az Opel új belépő-modellje egy felnőtt kocsi, amely egyszerre szól a szívhez és az értelemhez,” magyarázza az Opel Csoport elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. “A KARL jellegzetesen opeles erényei a csendes, egyliteres, háromhengeres motorral kezdődnek, és korántsem érnek véget a díjnyertes IntelliLink infotainment rendszerrel. Remek autó az ártudatos vásárlónak, aki komforttal és modern technikával ötvözné a mindennapi célszerűséget.”
 
Belépőszintű Opel tízezer euró alatt Új generációs háromhengeres, egyliteres, hatékony motor Magasabb kategóriák technikája és felszereltsége Öt ajtó, öt személynek elegendő hely, kompakt méretek Díjnyertes Opel designnyelv a kiskategóriában  
Karakteres vonalak
A KARL arcán a márkaemblémát tartó dinamikus krómléc mosolyog szélesen. Oldalról három precízen megrajzolt, éles vonal teszi karakteressé. Az ajtókon megjelenő pengemotívum az Opel designfilozófiáját tükrözi, az ajtókon végigfutó két fényvonal kiemeli a dinamikus és minőségi jelleget. Nagy fényszórók és hátsó lámpák járulnak hozzá a ragyogó küllemhez, és mutatnak részletekbe menő gondosságot.
 

 
Ellenállhatatlan technika és felszereltség
Ami azonban a legfontosabb: nemcsak jól néz ki az Opel KARL, hanem belső értékeivel is hódít. Gépteteje alatt az Opel legújabb hajtóműtechnikája rejtőzik: az 55 kW/75 LE teljesítményű, modern, egyliteres, háromhengeres, finom járású és kis fogyasztású 1.0 ECOTEC benzinmotor, amelyet külön a KARL részére fejlesztettek ki. Simán kapcsolható ötfokozatú sebességváltó tartozik hozzá. Kategóriájának csúcsát képviseli a kivételesen biztonságos és komfortos futómű és kormányzás is.
Mindezzel összhangban olyan a KARL biztonsági- és komfort-felszerelése, amilyet senki sem várna ebben az árkategóriában – megfizethető árért ad modern technikát az Opel! A kipörgésgátlós ESP, az elektronikus fékerő-elosztással ellátott ABS és az elinduláskor a visszagurulást megakadályozó asszisztens mellett a KARL ellátható például sávelhagyás-figyelmeztetővel, amely frontkamerával figyeli az utat, és hangjelzéssel illetve a műszerfalon villogó ikonnal figyelmezteti az autóst, ha figyelmetlenül váltana forgalmi sávot.
A KARL technikai arzenáljába tartozik még a kormányzás erőszükségletét gombnyomásra csökkentő City mód is, amelyet már megszerettek az ADAM és a Corsa használói. A Parkolási asszisztens hangjelzést ad, ha tolatás közben akadályhoz közeledik az autó, így nem kell félni, hogy nekimegyünk valaminek. A sebességhatárolós sebességszabályozó segít betartani a limitet, ami különösen előnyös 30 km/órás lakóövezetekben, vagy bonyolult városi forgalomban. A ködfényszóró rossz időjárási viszonyok között ér sokat, míg a kanyarodási fény funkció sötét utcakereszteződésekben teszi biztonságossá a vezetést.
 
Hosszasan lehetne még folytatni a KARL lehetséges komfort-, biztonsági és asszisztencia-felszereléseit. Csupán kiragadott példa az első ülések opcionális fűtése, a szintén fűthető bőrbevonatú kormánykerékkel együtt, amelyek telente barátságosan meleg fészekké varázsolják az autót. A nyarat viszont a szintén opcióként kapható napfénytető teszi élvezetesebbé.

 
Praktikus és barátságos
A kis Opel KARL nemcsak egy teljesen felnőtt autó, ami a komfortot és a biztonságot illeti; tágas utastere és a pilótára fókuszáló vezetőhelye a tér, a minőség és a részletekbe menő figyelem olyan érzését adja, amely csak jóval drágább kocsikban fordult elő. A KARL utasait a díjnyertes Opel IntelliLink infotainment rendszer kapcsolja össze a külvilággal – tökéletesen integrálja az Apple iOS és Android okostelefonokat az autóba. A modern kapcsolódáson túlmenően célszerű is a KARL, tágassága meghazudtolja kompakt méreteit. Az Opel jövő nyáron érkező legkisebb modellje tízféle fényezéssel és 14-16 colos kerekek változatos designjával lesz elérhető.
 
További KÉPEK

forumadmin
A MEDICOR® Egészségközpont (www.medicorklinika.hu) ezennel felajánl 1db MEDSTAR 8000D betegőrző monitor + tartozékait. A műszer értéke: 390.000 Ft. a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete szervezésében az "Opeles Összefogás 2014" elnevezésű karácsonyi adománygyűjtő akciója keretében, a gyűjtőakció kedvezményezettjének a Tűzoltó utcai Gyermekklinikának.
Adományunkkal szeretnénk hozzájárulni a leukémiás, illetve daganatos beteg gyermekek, mielőbbi gyógyulásához!
A MEDICOR® Egészségközpont széleskörű szakorvosi szolgáltatással, és magas színvonalú egészségügyi ellátással várja a pácienseket. Intézményünk, korszerű diagnosztikai eszközökkel, műszerekkel, komplex szakellátást biztosít.
Kellemes környezetben, udvarias, magasan kvalifikált szakorvosokés jól képzett szakdolgozók végzik a személyre szabott vizsgálatokat. Szolgáltatásainkat kínáljuk magánszemélyeknek, cégeknek (szűrés, kártyás szolgáltatások, foglalkozás-egészségügyi, és szakellátások).
Tevékenységünkben jelentős szerepet szánunk a megelőzésnek, különös tekintettel a szív-és érrendszeri, a daganatos és a mozgásszervi betegségekre. Egészségügyi szűréseink során, kiszűrjük a betegségeket és az azt megelőző állapotokat.
Szakorvosaink, szükség esetén, további szakvizsgálatokra vagy kezelésekre tesznek javaslatot. Azokat a vizsgálatokat, melyeket nem áll módunkban elvégezni (CT, MR egyéb speciális beavatkozások), az Egészségközpontunkkal szerződésben álló intézetekben szervezzük meg.
 

A különböző vizsgálatok és szűrések eredményeit dokumentáljuk, melyekről írásban - az orvosi dokumentációra vonatkozó szabályokat betartva - orvosi jelentés formájában tájékoztatjuk a szolgáltatásunkat igénybe vevőket. Központunkban a szűréseket és a különböző vizsgálatokat telefonon és e-mailen történő időpont-egyeztetés alapján végezzük, ezzel csökkentve a várakozás okozta kellemetlenségeket. Intézményünk jól megközelíthető, nagy ingyenes parkolóval rendelkezik.
A MEDICOR® Egészségközpont a közel 100 éves múlttal rendelkező, világhírű, Business Superbrands-szel, Magyar Brands-szel, és Budapest Márka díjjal elismert, magyar tulajdonú, orvosi műszereket gyártó MEDICOR Zrt. érdekeltsége. Ez a tény, és a szolgáltatásokat nyújtó orvosok, garancia a megbízhatóságra és a minőségre!
Várjuk szíves jelentkezését, hogy személyesen is meggyőződhessen egészségügyi ellátásunk színvonaláról.
 
Ajándék ötlet Karácsonyra - Vásároljon szeretteinek MEDICOR Egészségkártyát!
 
www.medicorklinika.hu

forumadmin
Berlin, 2014. december 5., péntek (MTI) - Végleg leállították a termelést pénteken az Opel bochumi gyárában. A németországi Ruhr-vidék iparvárosában 52 évig működött az Opel összeszerelő üzeme. A zárást eredetileg december közepére időzítették, de a tervezettnél hamarabb legyártották az utolsó évre előirányzott 90 ezer darabot a cég családi modelljéből, a Zafirából, amely ezentúl a rüsselsheimi gyárban készül.
A 3300 bochumi alkalmazott többsége végkielégítést kap és a munkáltató által alapított, ideiglenes, legfeljebb két évre szóló munkaviszonyt biztosító vállalathoz - úgynevezett átmeneti társasághoz - kerül, amely tanácsadással, képzéssel támogatja az elhelyezkedésben az elbocsátandó dolgozókat. A gyár területének egy részén alkatrészraktárat alakítanak ki, ahol nagyjából 700 embert foglalkoztatnak majd.
 
A bochumi üzemben az első Kadett modellektől kezdve nagyjából 13 millió autót gyártottak. Az üzem sokáig a szénbányászat összeomlása miatt végrehajtott szerkezetváltás sikerének jelképe volt. Az 1962-ben megnyitott üzem akkor Európa legmodernebb autógyára volt, és a beruházás révén több ezren jutottak álláshoz a kőszénkészlet kimerülésével munkanélkülivé vált bányászok közül.
 
A legjobb időkben 20 ezer ember dolgozott a gyárban, a lassú hanyatlás pedig a nyolcvanas években kezdődött. Az amerikai tulajdonos, a General Motors először 2004-ben vetette fel a gyárbezárás tervét, és végül tavaly áprilisban hozta meg a végső döntést. A tulajdonos az európai piac visszaesésével és az autógyártó ágazat globális átalakulásával indokolta a veszteségessé vált gyár bezárását.
 
Bochumban nem csak az Opel-gyár bezárása okoz gondot, a város súlyos gazdasági válsággal küzd, mint a Ruhr-vidék egésze. A városban az 1951-ben megalapított Európai Szén- és Acélközösség, a Montánunió révén kezdődött fellendüléssel teljes foglalkoztatottság alakult ki, a nehézipar leépülése után viszont ezt nem sikerült újra elérni, és az utóbbi években romlott a helyzet. 2008-ban például bezárták a helyi Nokia-gyárat, és a munkanélküliség tavaly év végén már 10 százalék felett volt, a 360 ezer lakosú városban több mint 18 ezer volt a nyilvántartott munkanélküliek száma.
 
A bochumi és az észak-rajna-vesztfáliai tartományi vezetés beruházásösztönző programokkal próbálkozik, az Opel telephelyén sorakozó régi gyárcsarnokok többségét például lebontják, hogy megkönnyítsék az újabb vállalkozások megtelepedését. Az első jelentkező a német postavállalat (Deutsche Post) csomagküldő szolgálata, a DHL, amely azt tervezi, hogy 2016-ra egy hatalmas csomagelosztó központot épít az autógyár helyén.
 
Forrás: MTI

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 8 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.