Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Szóval visszafejtettem neked a szigeteléseket hogy lássam ki-kivel van:a stekker a bal lámpa mögött a biztitáblára van fogatva, és a kék/fehéret kell patkolni. Az ellenállást már korábban egy másik ugyanilyen astrán :P már kikisérletezte a szaki, úgyhogy egy szabványos üveglábas 5W-os kis izzót kötött be úgy hogy keresett egy olyan pozitívot ami csak beindításkor van (ugyanis gerjeszteni csak akkor kell utána már nincs rajta fesz). Relét nem rakott hanem egy biztosítékra forrasztott így az is biztosítva van. a mostani végleges megoldás úgy született hogy a TIS2000-be nézett a srác egy olyan kört ahol indításkor van áram, visszaszedtük az egész biztitáblát alulról lengőbiztosítékkal lett levéve az izzóhoz meg hoztam egy komplett oldalindexet foglalatostul, lefújtam mattfeketére, és diszkréten elhelyeztem kézreeső helyre. Azért a settings-menübe hetente mindíg megnézem a töltést. Szóval ennyi. Ne haragudj hogy nem jó szakszavakat használok, de nekem az elektronika fekete lyuk ( csak lelkesen próbálom megérteni), elleneben veled ;) !!

thx hogy megnézted! sajnos / nem sajnos ezen mértem járó motornál 1.35V-ot... holnap megpróbálom átvezetékezni, remélem megoldódik... a fesz mérés adott, van egy kijelzős kondenzátor a csomagtartóban ;)

néztem a unix oldalán, felújított generátor 150e -_- még valami hatalmas kedvezményt kapó kereskedőnél is 100e... mostmár egyre jobban remélem hogy ez lesz a gond...

sajnos az elméleti háttértől messze vagyok, én is a lelkes amatőr kategóriába esek, de képes vagyok iszonyatsok időt beleölni a doksik és fórumok tanulmányozásába ha valami nagyon érdekel, és előbb utóbb működik minden ( többnyire :D ) elméleti síkon csak annyit tudok a tranzisztorok és integrált áramkörök működéséről, hogy mind füsttel működik > ha kijön belőle akkor vége... ;)

Link to comment
Megosztás:

thx hogy megnézted! sajnos / nem sajnos ezen mértem járó motornál 1.35V-ot... holnap megpróbálom átvezetékezni, remélem megoldódik... a fesz mérés adott, van egy kijelzős kondenzátor a csomagtartóban ;)

néztem a unix oldalán, felújított generátor 150e ;) még valami hatalmas kedvezményt kapó kereskedőnél is 100e... mostmár egyre jobban remélem hogy ez lesz a gond...

sajnos az elméleti háttértől messze vagyok, én is a lelkes amatőr kategóriába esek, de képes vagyok iszonyatsok időt beleölni a doksik és fórumok tanulmányozásába ha valami nagyon érdekel, és előbb utóbb működik minden ( többnyire :P ) elméleti síkon csak annyit tudok a tranzisztorok és integrált áramkörök működéséről, hogy mind füsttel működik > ha kijön belőle akkor vége... ;)

Ha mégis generátor kell majd, és nem a sajátodat akarod megcsinálni én kb20-25-ért tudok majd bontottat. Ezeken általában a fesszab és a diódahíd szokott tönkremenni, mind a kettő 10-15 ezres tétel. Korrekt áron garanciával a Fer-vill-nél meg tudod venni (generátorszám kell hozzá, nem elég az autótípus) de ők fel is újítják a generátort ha kell, talán még felújítottjuk is van, ahhoz meg le kell adni a régit. Ha esetleg ilyenben gondolkozol mindenképp keress meg, mert van náluk kedvezményünk!

Link to comment
Megosztás:

Ha mégis generátor kell majd, és nem a sajátodat akarod megcsinálni én kb20-25-ért tudok majd bontottat. Ezeken általában a fesszab és a diódahíd szokott tönkremenni, mind a kettő 10-15 ezres tétel. Korrekt áron garanciával a Fer-vill-nél meg tudod venni (generátorszám kell hozzá, nem elég az autótípus) de ők fel is újítják a generátort ha kell, talán még felújítottjuk is van, ahhoz meg le kell adni a régit. Ha esetleg ilyenben gondolkozol mindenképp keress meg, mert van náluk kedvezményünk!

vágtam, mértem, gerjesztés van... és még valamit erőlködik is a generátor, mert 0.2V-ot esik/nő az akkufesz ha szétválasztom/összekötöm ezt a vezetéket...

az a baj, hogy a generátor nagyon alulra van elhelyezve, felülről esélytelen hozzáférni, nekem meg nincsen szerelőaknám... ;)

Link to comment
Megosztás:

vágtam, mértem, gerjesztés van... és még valamit erőlködik is a generátor, mert 0.2V-ot esik/nő az akkufesz ha szétválasztom/összekötöm ezt a vezetéket...

az a baj, hogy a generátor nagyon alulra van elhelyezve, felülről esélytelen hozzáférni, nekem meg nincsen szerelőaknám... ;)

Sajnos ezt alátámaszthatom, nekem van aknám, de még így is igen kaki volt kicserélni.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ezt alátámaszthatom, nekem van aknám, de még így is igen kaki volt kicserélni.... ;)

így egyre esélyesebb, hogy a félvezetős részen lesz vmi xar, mert ha picit erőlködik a generátor, akkor a szénkeféknek meg kell lennie...

a diódahíd és fesszab a generátorra van ráépítve, vagy valahol máshol vannak?

Link to comment
Megosztás:

így egyre esélyesebb, hogy a félvezetős részen lesz vmi xar, mert ha picit erőlködik a generátor, akkor a szénkeféknek meg kell lennie...

a diódahíd és fesszab a generátorra van ráépítve, vagy valahol máshol vannak?

Rajta van és elég sűrűn meghalnak, ugyanilyen volt még a dízel G astrákon is, sajnos a szervópumpa is rá van építve a hátuljára így az olajkörről is le kell venni. Mondjuk nem olyan nagy dolog mint ahogy hangzik. Tulajdonképpen a H astra a can-bus-t leszámítva egy G astra.

Link to comment
Megosztás:

Rajta van és elég sűrűn meghalnak, ugyanilyen volt még a dízel G astrákon is, sajnos a szervópumpa is rá van építve a hátuljára így az olajkörről is le kell venni. Mondjuk nem olyan nagy dolog mint ahogy hangzik. Tulajdonképpen a H astra a can-bus-t leszámítva egy G astra.

igen, meg szerencsére a belseje is nagyságrendekkel igényesebb... ;)

a TIS2000 közben "beszerződött" ;) nagyon hasznos cucc... láttam is benne, hogy a generátorból már a szabályzott egyenfesznek kell kijönnie mert egyenesen csatlakozik az akkura. viszont akár a gyári gerjesztést kapja, akár az izzósat, a motorfordulaton hallatszik hogy a generátor elkezd dolgozni, az akkun viszont csak +0.15-0.2V többlet jelentkezik, szóval tuti valami félvezetős nyavaja lesz... hétfőn megyek autóvillanyászhoz, de így már irányba tudom legalább terelni hogy hol kezdje a tapogatózást...

Link to comment
Megosztás:

igen, meg szerencsére a belseje is nagyságrendekkel igényesebb... ;)

a TIS2000 közben "beszerződött" ;) nagyon hasznos cucc... láttam is benne, hogy a generátorból már a szabályzott egyenfesznek kell kijönnie mert egyenesen csatlakozik az akkura. viszont akár a gyári gerjesztést kapja, akár az izzósat, a motorfordulaton hallatszik hogy a generátor elkezd dolgozni, az akkun viszont csak +0.15-0.2V többlet jelentkezik, szóval tuti valami félvezetős nyavaja lesz... hétfőn megyek autóvillanyászhoz, de így már irányba tudom legalább terelni hogy hol kezdje a tapogatózást...

Egy kalappal, a Tis2000-et nem tudnád valahogy megosztani? Ja és persze számolj be a végeredményről!

Link to comment
Megosztás:

Hali! Nem rég kértem a segítségeket a kormányon található gombokkal kapcsolatban, amikkel a BC-ben lehet navigálni! Voltam szervizben, hogy frissítsenek nekem szoftvert! Ez sajnos nem jött össze, mert azt mondták hogy a legfrissebb van rajta! Ja és már a duda sem szól csak akkor ha kedve van! CIM modult meg nem szeretnék benne cseréltetni mert az elég zsebbenyúlós lenne! Ha esetleg valakinek van még valami ötlete hogy mi oldhatná meg még ezt a problémát a frissítésen és a cserén kívül azt szivesen meghallgatom:) Vagy hogy jelenik-e meg rá valamikor frissebb szoftver vagy erre már ne is számítsak!? Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki szeretnem cserelni a TID kijelzomet GID-re mert ninc Bord Computerem. Talaltam CD70-es egyseget egyutt GID kijelzovel, ugyanarrol a kocsirol voltak leszerelve.

Kerdeseim: Ha nem voltak kikodolva Tech2-vel, igy parosan hasznalhatoak?

Tudom, hogy ha kulon-kulon tevodnek be egy masik autoba, kiszereles elott kodot kell valtoztatni, de igy parban eleg ha csak az uj autoban programozodnak?

Koszi.

Link to comment
Megosztás:

generátort leszedték (röpke bő 1 óra volt, ocsmány zsúfolt motortér), szétkapták, kiderült hogy a diódahíd szétment, forgórész tekercs jó, az állórész tekercs ugyan még át nem húz de egyik fonat égett, a fesszabon látható égés nem volt de ismeretlen állapotú, nagyobb műszerek kellenek az ellenőrzéshez... ha a fesszab jó (2-3 nap mire bemérik), akkor ~30e lett volna a többi alkatrész + 10e munkadíj plusz újabb 1-2 nap az állórész újratekercselése, ha rossz akkor helyből kuka mert túl drága... szóval a vége egy új generátor lett > 65e pénz felszerelve, és egy napon belül megoldódott a történet... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki szeretnem cserelni a TID kijelzomet GID-re mert ninc Bord Computerem. Talaltam CD70-es egyseget egyutt GID kijelzovel, ugyanarrol a kocsirol voltak leszerelve.

Kerdeseim: Ha nem voltak kikodolva Tech2-vel, igy parosan hasznalhatoak?

Tudom, hogy ha kulon-kulon tevodnek be egy masik autoba, kiszereles elott kodot kell valtoztatni, de igy parban eleg ha csak az uj autoban programozodnak?

Koszi.

erősen valószínűtlennek tartom a dolgot, hogy elinduljanak akár együtt, akkár külön külön... ez direkt lopásvédelem, tudnod kell a forrás autó biztonsági kódját, azt beírva a tech2 leválasztja, az új autóval pedig a hozzá tartozó kóddal összeismerteti... ezért van az, hogy bármikor leveheted az akkusarut, kiveheted a rádiódat, ha ugyanabba a kocsiba teszed vissza akkor beindul, de ha más környezetbe kerül akkor kuka...

Link to comment
Megosztás:

erősen valószínűtlennek tartom a dolgot, hogy elinduljanak akár együtt, akkár külön külön... ez direkt lopásvédelem, tudnod kell a forrás autó biztonsági kódját, azt beírva a tech2 leválasztja, az új autóval pedig a hozzá tartozó kóddal összeismerteti... ezért van az, hogy bármikor leveheted az akkusarut, kiveheted a rádiódat, ha ugyanabba a kocsiba teszed vissza akkor beindul, de ha más környezetbe kerül akkor kuka...

Koszi a valaszt Peter, akkor megsem veszem meg.

Link to comment
Megosztás:

erősen valószínűtlennek tartom a dolgot, hogy elinduljanak akár együtt, akkár külön külön... ez direkt lopásvédelem, tudnod kell a forrás autó biztonsági kódját, azt beírva a tech2 leválasztja, az új autóval pedig a hozzá tartozó kóddal összeismerteti... ezért van az, hogy bármikor leveheted az akkusarut, kiveheted a rádiódat, ha ugyanabba a kocsiba teszed vissza akkor beindul, de ha más környezetbe kerül akkor kuka...

Illetve jó pénzért már mindent kikódolnak, de az alkatrészenként kb egy tizes.... ;)

Link to comment
Megosztás:

generátort leszedték (röpke bő 1 óra volt, ocsmány zsúfolt motortér), szétkapták, kiderült hogy a diódahíd szétment, forgórész tekercs jó, az állórész tekercs ugyan még át nem húz de egyik fonat égett, a fesszabon látható égés nem volt de ismeretlen állapotú, nagyobb műszerek kellenek az ellenőrzéshez... ha a fesszab jó (2-3 nap mire bemérik), akkor ~30e lett volna a többi alkatrész + 10e munkadíj plusz újabb 1-2 nap az állórész újratekercselése, ha rossz akkor helyből kuka mert túl drága... szóval a vége egy új generátor lett > 65e pénz felszerelve, és egy napon belül megoldódott a történet... ;)

Ezek szerint még tegnap összejött! Király!

Link to comment
Megosztás:

erősen valószínűtlennek tartom a dolgot, hogy elinduljanak akár együtt, akkár külön külön... ez direkt lopásvédelem, tudnod kell a forrás autó biztonsági kódját, azt beírva a tech2 leválasztja, az új autóval pedig a hozzá tartozó kóddal összeismerteti... ezért van az, hogy bármikor leveheted az akkusarut, kiveheted a rádiódat, ha ugyanabba a kocsiba teszed vissza akkor beindul, de ha más környezetbe kerül akkor kuka...

Tudomasom szerint a radio a kijelzőhüz van hazasitva igy ha párban lesz kiszerelve akkor elvileg müködnie kell de nem 100% ra mondom!

Link to comment
Megosztás:

A minap rohangáltam a városban és a sokadik hely után induláskor fordítom el a kulcsot és nem történt semmi. Gyújtás le majd próba újra és pöccre indul a gép. Gyorsan megejtettem egy hibaolvasást és ezt kaptam:

ECN 161450: problem with communication between immobiliser and key-transponder.

Ez most konkrétan mit jelent? Valaki találkozott már vele?

Link to comment
Megosztás:

A minap rohangáltam a városban és a sokadik hely után induláskor fordítom el a kulcsot és nem történt semmi. Gyújtás le majd próba újra és pöccre indul a gép. Gyorsan megejtettem egy hibaolvasást és ezt kaptam:

ECN 161450: problem with communication between immobiliser and key-transponder.

Ez most konkrétan mit jelent? Valaki találkozott már vele?

Aki találkozott a problémával annál kiderült, hogy leejtette a kulcsot............

Link to comment
Megosztás:

erősen valószínűtlennek tartom a dolgot, hogy elinduljanak akár együtt, akkár külön külön... ez direkt lopásvédelem, tudnod kell a forrás autó biztonsági kódját, azt beírva a tech2 leválasztja, az új autóval pedig a hozzá tartozó kóddal összeismerteti... ezért van az, hogy bármikor leveheted az akkusarut, kiveheted a rádiódat, ha ugyanabba a kocsiba teszed vissza akkor beindul, de ha más környezetbe kerül akkor kuka...

nem kuka

<_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.