Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Úgy tudom, az ülés alatti Delphi csatlakozóba 5 vezeték futhat be a gégecsőből:

- oldallégzsák vezetéke

- övfeszítő vezetéke

- súlyérzékelő

- övcsat bekapcsolásérzékelője

- ülésfűtés

Az ülésfűtés opcionális, a többi be van húzva.

Köszönöm az infót

Ülésfűtésem nincs,öv nem csipog (lehet nincs aktiválva) légzsák van de a többiről nem tudok :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. Az autóm 2006-s astra caraván. A bicskakulcsom panelje teljesen elromlott. Hol lehetne viszonylag elfogadható áron szerezni egy másik panelt, vagy kulcsot? minden választ előre is köszönök, üdv.

Szia!

Tudomásom szerint a nyers kulcsot fel kell programozni az autóhoz, azonban utána már más autóhoz nem lehet programozni. Én sima kulcsot rendeltem az enyémhez márkakereskedésből, az 13 ezer Ft volt 1 éve.

Körbe kell nézni vaterán, vagy ebay-en hátha van valakinek elfekvőben olyan, ami még nincs programozva.

Panelen a nyomtatott áramkört érted?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A retesz funkció miért nem működik, ha a jobb első ajtó van utoljára becsukva? A zárás távirányítóval megy, de hiába nyomok egy 2.-at, nem reteszel.

Ha újra kinyitom az autót, és a bal első ajtót(pilóta ülés) kinyitom, majd becsukom, utána bezárom, akkor mükszik a retesz is.

Miért is van ez? Logika nincs benne.....:(

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, az ülés alatti Delphi csatlakozóba 5 vezeték futhat be a gégecsőből:

- oldallégzsák vezetéke

- övfeszítő vezetéke

- súlyérzékelő

- övcsat bekapcsolásérzékelője

- ülésfűtés

Az ülésfűtés opcionális, a többi be van húzva.

Tudna valaki segiteni melyik vezeték az ülésfűtés vezetéke a csatlakozóba? Ki kellene kötnöm a támlába lévő fűtőszálat mert ( valószinű zárlatos) túlfűti magát. De félek nehogy valmi biztonsági berendezést is kikössek. Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek tapasztalata utólagos tolatóradar beépítésben?

Mire kell odafigyelni?

Az érzékelők elhelyezésre kell figyelni. A használati utasításban le van irva hogy mitől mennyi távolságra legyen. Ez nagyon fontos! Ja és a jeladók szimmetrikusan legyenek elhelyezve.

A kütyü dobozát ne a rec modul mellé tedd, bezavarhat.

Link to comment
Megosztás:

Az érzékelők elhelyezésre kell figyelni. A használati utasításban le van irva hogy mitől mennyi távolságra legyen. Ez nagyon fontos! Ja és a jeladók szimmetrikusan legyenek elhelyezve.

A kütyü dobozát ne a rec modul mellé tedd, bezavarhat.

REC modulom nincs, a dobozt oda kellene, hogy tegyem a relétábla mellé, mert ott van a tolatólámpa reléje is, arról úgyis kell jelet levenni. Van azon a táblán olyan 12V-os pont, amiről meg lehet táplálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Honnan lehet megállapítani, hogy a külső tükör elektromosan behajlik e? Azért kérdezem, mert az eredeti bal első ajtókábel elveszett egy javítás során (még az előző tulajnál) és jelenleg egy Zafira kábelkötege került átalakításra. Így viszi a hátsó ablakokat is, de maradt ott néhány csatlakozó magányosan, mivel nem passzolnak egymáshoz.. Jelenleg a reteszzár funkció sem működik.

Link to comment
Megosztás:

REC modulom nincs, a dobozt oda kellene, hogy tegyem a relétábla mellé, mert ott van a tolatólámpa reléje is, arról úgyis kell jelet levenni. Van azon a táblán olyan 12V-os pont, amiről meg lehet táplálni?

Kis guglizás után a következőt találtam:

http://www.motor-talk.de/forum/parkpilot-nachgeruestet-fotostory-t1411446.html

Nagyon jól le van benne írva lépésről lépésre a beépítés menete fényképekkel.

Link to comment
Megosztás:

Kis guglizás után a következőt találtam:

http://www.motor-tal...y-t1411446.html

Nagyon jól le van benne írva lépésről lépésre a beépítés menete fényképekkel.

Ez egy nagyon jó cikk. Köszönjük.

Szerettem volna én is 4 fejes tolatóradart tetetni a kombiba, de azt mondták, hogy mivel a

lökhárító alsó része kicsit felfelé áll, nem függőleges, ezért nem lenne jó.

Akinek utólagos befúrt 4 fejes tolatóradarja van, mondjon már pár szót róla.

Megbízható, jól érzékel?

Nekem végül is Meta SR2 Targa rendszám tábla keretre szerelhető, 2 fejes radar került a kocsira, de

a kombi hátsó lökhárítója "nagyon" kiáll a rendszámhoz képest és néha hamisan jelez.

http://www.setech.hu...taserzekelo_1@1

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérek! A UEC motortér elektronikában van 1 hiba: B3970-00, nem törölhető. Az opcom nem ismeri, aksi lemerülés után került a gépbe. Hibalámpa nincs, az autó hibátlanul működik. Mit jelenthet ez a kód?

A motor z17DTJ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Takarítottam és szerelgettem kicsit autót, amikor észrevettem a következő csatlakozót felfogatva egy másik csőhöz:

108495849020121201590_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

55153008720121201591_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A kézifék alatti helyről van szó, ha a képekből nem lehetne kivenni.

Valaki tudja mi lehet ez a csatlakozó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Astra h gtc ben szeretném kicseréltetni az üléseket bőrre. Terv hogy az újj ülés megkapja a régi légzsákokat.

Milyen problémákról tudtotok?

Hogyan kellene?

Az első üléseknél nincsenek problémák. Az ülések kiszedése és az oldallégzsák kiszerelése sem vészes.

A légzsákok és az övfeszítők csatlakozójának levétele előtt kb. félórával érdemes levenni az akkusarut.

Hátsó ülésnél lehet gond, ha nem GTC-be valót veszel.

Az üléseket a padlólemezhez rögzítő fémtalp formája minden karosszériaváltozatnál egy kicsit eltérő.

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Takarítottam és szerelgettem kicsit autót, amikor észrevettem a következő csatlakozót felfogatva egy másik csőhöz:

A kézifék alatti helyről van szó, ha a képekből nem lehetne kivenni.

Valaki tudja mi lehet ez a csatlakozó?

Csak tippelni tudok: az ESP perdületérzékelőjének a csatlakozója lehet.

(ha nem ESP-s az autód).

Link to comment
Megosztás:

Ha már felmerült az ESP és nekem nincs akkor hogy lehet (lehet-e) ESP-t a kocsiba eszközölni?

Nehéz ügy.

Másfajta ABS vezérlő kell az autóba, kell az a bizonyos perdületérzékelő (YRS), cserélni kell a CIM modult, kell néhány plusz fékfolyadék-cső, plusz be kell kábelezni a YRS jelét a vezérlőbe, és a végén egy kis Tech 2-es játék.

Szerintem nem érdemes vele vesződni.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz ügy.

Másfajta ABS vezérlő kell az autóba, kell az a bizonyos perdületérzékelő (YRS), cserélni kell a CIM modult, kell néhány plusz fékfolyadék-cső, plusz be kell kábelezni a YRS jelét a vezérlőbe, és a végén egy kis Tech 2-es játék.

Szerintem nem érdemes vele vesződni.

Szinte gondoltam hogy nem elég 1 biztosíték bele :)

De azért köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Anno beszereltettem egy e-bay-en vásárolt parkolóradart a kocsinkba.

Mielőtt vásároltam, egy boltban azt mondták - miután megmondtam, hogy astra H-ba kell - hogy "hajajaaajjj, csak ne a csomagtartó bal oldalába szereljem, mert ott be fogja zavarni a REC".

Ahol beszerelték, ott legyintettek erre a felvetésemre.

Ezzel kapcsolatosan érdekelne a véleményetek, tapasztalataitok...

Létezhet ilyen "probléma", ami ennyire tipikus lenne, hogy astra, de nem G, nem J csak H?

Az a bajom vele (mármint a radarral), hogy néha működik, néha nem.

Ködlámpára kötöttem, tehát ha szükségem van rá, akkor hátsó ködlámpa bekapcs, és van radar.

Először működik (2-3 másodpercig), majd a kijelző vibrálva elhalványodik és annyi. Ilyenkor egy motorleállítás, újraindítás megoldja a bajt (mint a windowsnál), de azért ennek nem így kéne működnie - úgy vélem.

De vannak esetek, amikor hibátlanul működik... ha kell, percekig is.

Annyira kiváló a minősége a cuccnak, hogy kb. 4 cm maradt a vezetékből, amik előre futnak az első érzékelőkhöz... ebből fakadóan nem tudom oda tenni, ahová szeretném, de ha azt mondjátok, hogy ott rossz helyen van (REC előtt kb. 10-15 centire) akkor valahogy megoldom.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Először működik (2-3 másodpercig), majd a kijelző vibrálva elhalványodik és annyi. Ilyenkor egy motorleállítás, újraindítás megoldja a bajt (mint a windowsnál), de azért ennek nem így kéne működnie - úgy vélem.

De vannak esetek, amikor hibátlanul működik... ha kell, percekig is.

Annyira kiváló a minősége a cuccnak, hogy kb. 4 cm maradt a vezetékből, amik előre futnak az első érzékelőkhöz... ebből fakadóan nem tudom oda tenni, ahová szeretném, de ha azt mondjátok, hogy ott rossz helyen van (REC előtt kb. 10-15 centire) akkor valahogy megoldom.

Nem vagyok autóvillamossági szaki, de ha vibrálva elhalványül akkor tápellátási problémára gyanakodnék. Kipróbálnám például a tolatólámpa áramára kötni, persze csak próbaképpen. Esetleg ellenőrizd a minusz (test) vezeték éritkezését is. Ha azzal sem működik akkor a kütyün belüli probláma lesz, az pedig vélhetőleg garanciális.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok autóvillamossági szaki, de ha vibrálva elhalványül akkor tápellátási problémára gyanakodnék. Kipróbálnám például a tolatólámpa áramára kötni, persze csak próbaképpen. Esetleg ellenőrizd a minusz (test) vezeték éritkezését is. Ha azzal sem működik akkor a kütyün belüli probláma lesz, az pedig vélhetőleg garanciális.

Szia Zsolti!

Köszi a választ.

Tolatólámpán volt, de azért tettem át a ködlámpára, mert valami ultragagyi szart vettem, amiben nincs késleltetett kikapcsolás... ezért ha a tolatólámpa kialszik, akkor a radar is lekapcsol... így viszont értelmét veszti az első érzékelő.

Garancia smafu... két éve, s ráadásul Németországból vettem.

Látod, erre - kontakthiba - nem is gondoltam. Olvasgattam a fórumot és - elnézést mindenkitől, akit sért - de ekkora fos kocsit még életemben nem láttam.

Ennyire elkúrt elektronikai rendszert azt hittem, csak a francia autókban látni - szájhagyomány, ill. az egy lámpával közlekedő Renaultok garmadája alapján - bár a sógornőm Peugeot-ja tele van elekrtonikai cuccokkal és minden működik rajta.

- 4 ajtós kocsink van, csomagtartója csakis és kizárólag kulccsal gombbal nyitható, az is a középkonzolról. - vagy a távirányítóról.

Ford Fiestából jöttem, ott a bal oldalon volt a gomb + kulccsal is nyitható volt,

Természetesen van itt is mechanikai opció, ha bemászol az ülések felől a csomagtérbe (1x már el kellett játszani)

- a riasztóval is állandóan szopok, volt, hogy 5 percig nem tudtam inaktiválni,

- fűtési rendszerünk (digitális klíma) múlt télen nem volt hajlandó lábról átváltani szélvédőre... szervíz szerint "most csak elég volt egy újraprogramozás, de ha még egyszer csinálja, csere".

Bocs a hisztiért.

A kontakthibát ellenőrzöm, köszi még egyszer. :)

Módosítva : Scaevola
Link to comment
Megosztás:

Szia Zsolti!

Köszi a választ.

Tolatólámpán volt, de azért tettem át a ködlámpára, mert valami ultragagyi szart vettem, amiben nincs késleltetett kikapcsolás... ezért ha a tolatólámpa kialszik, akkor a radar is lekapcsol... így viszont értelmét veszti az első érzékelő.

Garancia smafu... két éve, s ráadásul Németországból vettem.

Látod, erre - kontakthiba - nem is gondoltam. Olvasgattam a fórumot és - elnézést mindenkitől, akit sért - de ekkora fos kocsit még életemben nem láttam.

Ennyire elkúrt elektronikai rendszert azt hittem, csak a francia autókban látni - szájhagyomány, ill. az egy lámpával közlekedő Renaultok garmadája alapján - bár a sógornőm Peugeot-ja tele van elekrtonikai cuccokkal és minden működik rajta.

- 4 ajtós kocsink van, csomagtartója csakis és kizárólag kulccsal nyitható, az is a középkonzolról.

Ford Fiestából jöttem, ott a bal oldalon volt a gomb + kulccsal is nyitható volt,

Természetesen van itt is mechanikai opció, ha bemászol az ülések felől a csomagtérbe (1x már el kellett játszani)

- a riasztóval is állandóan szopok, volt, hogy 5 percig nem tudtam inaktiválni,

- fűtési rendszerünk (digitális klíma) múlt télen nem volt hajlandó lábról átváltani szélvédőre... szervíz szerint "most csak elég volt egy újraprogramozás, de ha még egyszer csinálja, csere".

Bocs a hisztiért.

A kontakthibát ellenőrzöm, köszi még egyszer. :)

Hali!

Nem védeni akarom az Opelt, de szerintem bármilyen autótípushoz készített fórumba beleolvasol, nem látsz különbséget az Opeléhez képest. Nincs olyan autótípus, ahol minden rendben lenne. Annó, mikor az Astrát vettem, beleolvastam a vw fórumba, és láss csodát, ott is hasonló hibákról , problémákról írtak, mint itt. Gyakorlatilag olyan érzésem volt, mintha itt olvasgattam volna....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.