Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok! Azt vettem észre, hogy bal oldali irányjelzéskor a kar nagyon hamar visszakapcsol, a legkisebb mozdulatra is leáll az irányjelző. Állandóan azt kell figyelnem, hogy villog-e, és állandóan kapcsolgatnom kell. Lehet ezen állítani? A másik kérdés, hogy a fedélzeti computert csak Opel szervizben lehet programoztatni? Nekem semmi nincs rajta csak egy stopper, ami azért a lehetőségekhez képest elég sovány.

De bekapcsolni bekapcsol? Mert létezik olyan hiba, pont balra indexeléskor, hogy villan és kattan egyet és annyi, ami CIM modul hibára utal. Újbóli kapcsoláskor már megy rendesen. Szóval ha balra kiteszed, akkor elkezd villogni, és ha picit mozdítasz a kormányon, akkor kikapcsol. Akkor azt figyeld meg, hogy ha kiteszed balra és nem mozdítod a kormányt működik-e rendesen.Olvass vissza, volt már itt többünknek hasonló hibája. Nekem is csinálja néha, hogy csak egyet villan. Voltam CIM frissítésen, de elvileg csak a CIM átforrasztgatása a megoldás ólommentes forrasztóónnal.

Fedélzetit nem csak Opel szervizben lehet programoztatni, hanem olyan szakival is, aki ért hozzá és van Tech2-jé. Hogy Op-Com-mal lehet-e, azt majd valaki megmondja. Én is egy autószervizbe vittem, ahol volt műszere és megcsinálta 2 perc alatt 2000-ért. :-)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Csináltasd meg a töltést először, aztán töröld a hibákat, és utána ami visszajön avval kel foglalkozni. Az alacsony feszültség miatt több elektromos egység is adhat hibát, de ezek el is tűnnek amint van rendes töltés.

Üdv!

No leírom a fejleményeket.

Előzmény:

Tegnap tettünk a kocsiba egy új akksit, mert a régivel egy 5 perces megállás után már nem indult el.

Volt egy csomó hibakódom is.

Reggel még 11-12V között volt a "töltés".

A cégünknél sok mindennel foglalkozunk. Kollégám mondta, hogy leveszi a generátort és bevizsgáltatjuk. Meg is próbáltuk, de azt mondta, hogy ott a vákuum szivattyú a generátor végén, és nem vállalja.

Töltőre tettük az akksit. Töltöttük egy pár órán keresztül.

Majd indultam és rendben volt a töltés. Azaz alapjáraton 13,5V körül, de már 1200prm fordulatszám felett 14,1V volt az átlag. Délutánra meg már alapjáraton is, meleg motorral elérte a 14,0V-ot is.

Most várom a reggeli fagyos indítást, de arra tudok gondolni, hogy az új akksi nem volt teljesen feltöltve és a generátor próbálta tölteni, de mindemellett leesett a feszültsége. De ez csak elmélet. :-)

Mit gondoltok?

Készítettem egy videót.

A test mode szerint a hűtőfolyadék 37°C.

http://youtu.be/g5eJlwfmmXI

Indításkor leesik 12,4V-ra, de gondolom ez normális, majd elindul szépen felfelé a fesz.

Észrevettétek már, hogy 13,7-13,8V-ig a MODE bal oldalt NONE, aztán pedig U? Ez amúgy mit jelöl?

A videón 0:50-től a kormányt tekertem el, akkor is visszaesett a fesz. és NONE lett az U.

Az orosz oldal nem írja.

A hibakódok még megvannak. Holnap töröltetem.

Link to comment
Megosztás:

Ezt már olvastam korábban is. Ki is próbáltam. Ha 3000 fölé is pörgetem semmilyen hatással nincs rá. 2000 fölött valamennyit tölt (12,3-12,5V környéke), de ahogy elveszem a gázt, alapjáraton megint semmi... :(

Ha meleg motornál indítom az autót, akkor rögtön tölt 13,9-14,0V-tal alapjáraton is úgy hogy nem nyomok gázt. Ha 45 fok alá csökken a motorhőmérséklet, akkor nem.

(Ezért ha vissza is viszem szervizbe reklamálni, beindítják, rámérnek és el akarnak majd hajtani, hogy tökéletesen tölt. Ott kell hagynom az autót egy fél napra, hogy lehűljön és úgy indíthassák.)

Az op-com -ban találtam a mért értékek között, "generátor F csatlakozó" adatot, ahol %-ban leolvasható a gerjesztés. Azt nem tudhatom, hogy a motorvezérlő méri, vagy kiadja ezt a jelet, de itt nyomon követhető a generátor működése!

Indítás előtt: 12V

Indítás közben: 10,5V (240 a fordulat)

Alapjárat: 11,5V és emelkedik azonnal. A gerjesztés meghaladja a 60% -ot

Kb. 30-40mp után a feszültség 14,4V és a gerjesztés leesik 40% alá.

Tehát ha találsz az op-com -ban a gerjesztésről információt, talán kideríthető miért viselkedik így a töltésed.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szasztok !

Látom megy még az aksis téma viszont a problémám azóta sem változott sajnos vagyis igen mert azóta nem volt gond a reggeli indítással.De a BC által irt adatok akkor sem pontosak szerintem holott megmérettem egy aksis szakival.

Szóval a BC azt írja hidegen melegen rövid és hosszútávon 13,5 V felé nem megy.

Álló helyzetben 12,8 V

Alapjáraton 14,1 V kijelzőn ilyenkor 13.4 V 13,5 V mutat.

Kérdésem elég egyszerű.... miért nem a valós számot mutatja ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kérdésem lenne felétek, távolsági fényszóróval kapcsolatban, nekem Depo márkájú lámpám van a kocsiban de igen rosszul világít, van esetleg másnak is ilyen lámpája, ha van akkor mik a tapasztalatok, illetve érdemes e lecserélnem Hella lámpákra abban bízók, hogy az jobb lenne.

Helló!

Nekem Hella van benne,meg Osram Night Breaker izzók, de nem vagyok igazán elégedett az eredménnyel. Szerintem kifejezetten rosszul világít,elég rövid távolságra. A lámpák jól be vannak állítva,esetleg egy picit még feljebb állíttatom, hátha úgy még nem vakít,de nyerek pár métert.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nekem Hella van benne,meg Osram Night Breaker izzók, de nem vagyok igazán elégedett az eredménnyel. Szerintem kifejezetten rosszul világít,elég rövid távolságra. A lámpák jól be vannak állítva,esetleg egy picit még feljebb állíttatom, hátha úgy még nem vakít,de nyerek pár métert.

Szia !

Nekme is Hella van benne és Osram Cool Blue White 5000K H7 55w és én meg vagyok elégedve vele. Elég sokat járok éjszaka és nem vettem volna észre ,hogy kevés lenne ha meg kevés akkor baszatok neki egy refit amiben szénténe egy 100w fotonágyú van :D

H7CBH.jpg

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nekem Hella van benne,meg Osram Night Breaker izzók, de nem vagyok igazán elégedett az eredménnyel. Szerintem kifejezetten rosszul világít,elég rövid távolságra. A lámpák jól be vannak állítva,esetleg egy picit még feljebb állíttatom, hátha úgy még nem vakít,de nyerek pár métert.

Nekem is ez a bajon a Depo lámpával, de akkor nem költök rá ha a Hella se jobb.

Link to comment
Megosztás:

Szia !

Nekme is Hella van benne és Osram Cool Blue White 5000K H7 55w és én meg vagyok elégedve vele. Elég sokat járok éjszaka és nem vettem volna észre ,hogy kevés lenne ha meg kevés akkor baszatok neki egy refit amiben szénténe egy 100w fotonágyú van :D

d

Tompítottal nekem sincs bajom csak a refi igen gyenge.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kérdésem lenne felétek, távolsági fényszóróval kapcsolatban, nekem Depo márkájú lámpám van a kocsiban de igen rosszul világít, van esetleg másnak is ilyen lámpája, ha van akkor mik a tapasztalatok, illetve érdemes e lecserélnem Hella lámpákra abban bízók, hogy az jobb lenne.

Szia!

Én úgy tudom, hogy a Depo utángyártott lámpa. Annál a gyári csak jobb lehet. (Akár a bontott is.)

Hogy érted, hogy rosszul világít?

Törve volt az autó, hogy ilyen lámpák vannak benne?

Üdv, Zoli

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én úgy tudom, hogy a Depo utángyártott lámpa. Annál a gyári csak jobb lehet. (Akár a bontott is.)

Hogy érted, hogy rosszul világít?

Törve volt az autó, hogy ilyen lámpák vannak benne?

Üdv, Zoli

Igen törve volt aztán ezt tették bele, én már így vettem.

Igazából sokat nem ér, nagyon szétszórja a fényt ahelyett hogy egyenesen előre megvilágítaná az utat.

Link to comment
Megosztás:

Tompítottal nekem sincs bajom csak a refi igen gyenge.

Xenonos autóhoz még nem volt szerencsém, vagyis igen, csak nem éjszaka, de legszívesebben lecserélném, csak nincs kedvem megduplázni a kocsi árát, meg kínlódni vele. Kínai, meg egyéb szarok meg nem érdekelnek. :icon1:

Éjszaka volt úgy, hogy automatikusan húztam egyet a karon, hogy jobban lássak, aztán akkor esett le, hogy már megy a távolsági. :D

Cserenkov ismeri legjobban a különbséget, neki xenon van a sajátban, sima meg a cégesben, szerint ég és föld a különbség.

Még esetleg beruházok valami jobb izzóra a távolságiba is, hátha javít rajta, bár nekem alapvetően a tompítottal van bajom.

Link to comment
Megosztás:

 

De bekapcsolni bekapcsol? Mert létezik olyan hiba, pont balra indexeléskor, hogy villan és kattan egyet és annyi, ami CIM modul hibára utal. Újbóli kapcsoláskor már megy rendesen. Szóval ha balra kiteszed, akkor elkezd villogni, és ha picit mozdítasz a kormányon, akkor kikapcsol. Akkor azt figyeld meg, hogy ha kiteszed balra és nem mozdítod a kormányt működik-e rendesen.Olvass vissza, volt már itt többünknek hasonló hibája. Nekem is csinálja néha, hogy csak egyet villan. Voltam CIM frissítésen, de elvileg csak a CIM átforrasztgatása a megoldás ólommentes forrasztóónnal.

Fedélzetit nem csak Opel szervizben lehet programoztatni, hanem olyan szakival is, aki ért hozzá és van Tech2-jé. Hogy Op-Com-mal lehet-e, azt majd valaki megmondja. Én is egy autószervizbe vittem, ahol volt műszere és megcsinálta 2 perc alatt 2000-ért. :-)

 

Köszi!

Igen, azt láttam, hogy a CIM modulra sok minden visszavezethető, többek között az irányjelző hiba is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Cserenkov ismeri legjobban...

Bizony, szerencsére a világítással nincs bajom. :D

Egyébként mikor mozgatómotor hiba miatt cserélni kellett az egyik komplett fényszórómat én is Hellát vettem bele. Csergőéknél az alkatrész értékesítésnél azt mondták, hogy gyárilag is ilyet tesznek bele. Én is így tudtam, de javítsatok, ki ha tévednék! Aztán meg a saját szerviz részlegükben jól leba..tak, hogy mért nem gyárit vettem... :S

Egyébként nagy különbséget nem látok a kettő között. Egyedül azt vettem észre, hogy van egy pár tized másodperces fáziskésés a két fénycsóva elmozdulása között. De ezt csak akkor látom, ha közvetlenül előttem lévő falra világítok, kis tempóval megyek és nagyon figyelem...

Ez a xenon még azért is jó, mert tartós 90km/h sebesség fölött automatikusan messzebbre világít a tompított. Így gyakorlatilag pályán a tompítottal majdnem úgy látok, mint a halogénessel reflektor üzemmódban.

Ha meg ráhúzom a reflektor az dob rá még egy jó nagy lapáttal. :D

Tehát ha találsz az op-com -ban a gerjesztésről információt, talán kideríthető miért viselkedik így a töltésed.

Köszi megnézem a hétvégén.

Link to comment
Megosztás:

Nekem igazából nincs bajom a világítással, gyári lámpatestek vannak bent. Az tény, hogy be kell állítani jól a lámpákat, sok szervizben nagyon rosszul elállítják "beállítás" címén... A belső magasságállítóval néha én is piszkálgatom, csomag mennyiségtől és útviszonyoktól függően.

Sok más halogén lámpás autót vezettem, egyiknek sem volt jobb a fénye, sőt. Új VW Polo, Focus, Clio nagyon hasonló, szerintem az Astra H semmivel sem rosszabb, talán még jobb is. Van néhány kifejezetten rossz tapasztalatom is, pl. régebbi Audi A6 (minősíthetetlen, borzasztó), és egy 2010-es VW Touran, amiknek a kirívóan rossz a halogén lámpájuk.

Link to comment
Megosztás:

üdv

a BC minden inditás után irja hogy nézzem meg a jobb majd a baloldali indexet,mindig OK gombot nyomok és eltűnik,most meg elkezdte irni hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadék szintet,persze az is rendben van

a kérdés az lenne hogy tudom ezeket kitörölni hogy ne mutatassa minden motorinditás után?

thx

Link to comment
Megosztás:

üdv

a BC minden inditás után irja hogy nézzem meg a jobb majd a baloldali indexet,mindig OK gombot nyomok és eltűnik,most meg elkezdte irni hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadék szintet,persze az is rendben van

a kérdés az lenne hogy tudom ezeket kitörölni hogy ne mutatassa minden motorinditás után?

thx

engem is érdekelne hogy ki lehet e valahogy iktatni a síkos útra való figyelmeztetést tech2,vagy opcom nélkül?

Link to comment
Megosztás:

üdv

a BC minden inditás után irja hogy nézzem meg a jobb majd a baloldali indexet,mindig OK gombot nyomok és eltűnik,most meg elkezdte irni hogy ellenőrizzem a hűtőfolyadék szintet,persze az is rendben van

a kérdés az lenne hogy tudom ezeket kitörölni hogy ne mutatassa minden motorinditás után?

thx

Szia. Persze hogy lehet. Le kell programozni a "check Control"(ellenőrző elektronika) nevű opciót, és mindjárt nem mutat ilyeneket. De a csúszós útra való figyelmeztetést szerintem mindig mutatja. Persze 3 foknál és alatta.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mit gondoltok, megéri a chiptuning? Így sem rossz ez a ZDTH 240nm-e, de ahogy nézegettem ki lehet ebből hozni 300 körüli értéket is, ami már nem olyan kevés. Nyilván előtte nem ártana egy légszűrő és egy kipufogó csere a minél jobb eredmény elérése érdekében, viszont ezen kívül teljes a homály a témában. Valaki tudna tapasztalatot írni, esetleg mire érdemes odafigyelni, elvégezni stb? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Azt tudod csinálni, hogy a kiegyenlítő tartályban figyelteted a vízszintet. Ha eldurran egy cső, erre pont tökéletes. Ha az autódban be van vezetékezve, akkor egy szondát kell beletenni a tartályba. Ha szerencséd van, akkor nem kell tartályt cserélned.

Üdv,

Köszi a javaslatot, a vízszint figyeléssel jó ötletet adtál. Azt hiszem találtam egy egyszerűbb megoldást amivel bármilyen kiegyenlítő tartály esetén lehet a vízszintet figyelni mindenféle átalakítás nélkül.

Egy bármilyen 12V egyenfeszről működő kapacitív érzékelőt kell csak a tartály oldlára rögzíteni (biztosítékkal védve), és amint az érzékelő elől eltűnik a folyadék, akkor egy 12V-os jelet ad, azaz direktben rá lehet kötni egy berregőt például. Két példa a csatolt képeken. A módszer alkalmazható az ablakmosó tartályra is, bár ezt azért nem érzem kritikusnak...

http://kepfeltoltes.hu/131129/10607086181_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131129/7568485892_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valaki meg tudja mondani, hol/hogy lehet behúzni vezetéket az utastérbe? Esetleg lehet olyan vezeték valahol, ami már be van húzva és erre a célra használható?

Ha megcsináltam majd rakok fel képet is.

Link to comment
Megosztás:

Meg is jött a Nokia CK-200 kihangosítószett amit rendeltem. Iso változatban. Remélem szuperul fog működni. Aki ilyesmiben gondolkodik az nézze meg a T-mobile webshopját mert ott 13.700 Ft-ért megtudja rendelni, míg máshol 30 ezer Ft-tól kezdődik. Szerintetek hova rakassam majd a kijelzőt, hogy ne takarjon ki semmit illetve látni is lehessen?Szerintetek elég ha csak ezzel a kétoldalú öntapadóssal van odatéve vagy fúrják ott át (ezt annyira nem szeretném)?

Link to comment
Megosztás:

Meg is jött a Nokia CK-200 kihangosítószett amit rendeltem. Iso változatban. Remélem szuperul fog működni. Aki ilyesmiben gondolkodik az nézze meg a T-mobile webshopját mert ott 13.700 Ft-ért megtudja rendelni, míg máshol 30 ezer Ft-tól kezdődik. Szerintetek hova rakassam majd a kijelzőt, hogy ne takarjon ki semmit illetve látni is lehessen?Szerintetek elég ha csak ezzel a kétoldalú öntapadóssal van odatéve vagy fúrják ott át (ezt annyira nem szeretném)?

A barkácsboltokban kaphatók kültéri kétoldali ragasztók, postaládát is fel lehet vele rakni, gondolom ezt is megtartja...

Én nem a fúrással kezdeném, hanem inkább ezzel...:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.