Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Meg is jött a Nokia CK-200 kihangosítószett amit rendeltem. Iso változatban. Remélem szuperul fog működni. Aki ilyesmiben gondolkodik az nézze meg a T-mobile webshopját mert ott 13.700 Ft-ért megtudja rendelni, míg máshol 30 ezer Ft-tól kezdődik. Szerintetek hova rakassam majd a kijelzőt, hogy ne takarjon ki semmit illetve látni is lehessen?Szerintetek elég ha csak ezzel a kétoldalú öntapadóssal van odatéve vagy fúrják ott át (ezt annyira nem szeretném)?

Én se fúrnék. A beszerelése mennyire bonyolult egy ilyennek?

Majd számolj be hogy szuperál, esetleg tegyél fel róla képet, hova raktad! Már gondoltam rá én is hogy jól jönne egy ilyen... :)

Link to comment
Megosztás:

Én előre rakattam, a "hetedik hangszóró" felé, nem zavart a kilátásban. Öntapadós megoldással összejött a dolog.

Az nincs túl messze? Az az ablaknál levő rácsos rész amiről beszélsz igaz (ahol az elektronikus klíma érzékelője is van)? Nem is tudtam hogy ott van 7. hangszóró. Vagy csak utólag lehet rakni oda? Ha igen milyen kell oda?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ma egy LED-es csipogos lampat akartam beszerelni a hatramenet izzo helyere. Siman betettem a foglalatba, kiprobaltab es szepen vilagit es szabalyosan csipog. De amiutan beinditom a motort utanna mar folyamatosan sipol idegtepo hangon, maskor nema. A motor leall, utanna szepen csipog. Mi lehet az oka, hogy lehetne kijavitani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy a fűtésnek a fokozat szabályzó ellenállását tudja valaki hogy merre található az autóban?egyszerűen kilehet cserélni akár itthon is?

Előre is köszi!

(Z17dth)

Te kérdezted mostanában a másik fórumon is?

Ki lehet cserélni persze, csak le kell húzni a csatlakozóról és rádugni a másikra. Vedd ki a kesztyűtartót és a ventilátor környékén keresgélj! Egy alumínium tömböt keress, amiből hosszű negeres tüskék, mint hűtőbordák, állnak ki, a másik felén meg egy csatlakozó van. A bordákat a ventilátor légárama hűti. Így amíg a helyén van valószínú csak a csatlakozós felét látod. Az az ellenállás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Te kérdezted mostanában a másik fórumon is?

Ki lehet cserélni persze, csak le kell húzni a csatlakozóról és rádugni a másikra. Vedd ki a kesztyűtartót és a ventilátor környékén keresgélj! Egy alumínium tömböt keress, amiből hosszű negeres tüskék, mint hűtőbordák, állnak ki, a másik felén meg egy csatlakozó van. A bordákat a ventilátor légárama hűti. Így amíg a helyén van valószínú csak a csatlakozós felét látod. Az az ellenállás.

Köszönöm a segitséget!

Pár napja ezen a fórumon kérdeztem hogy miért csak a 4. fokozat műkődik,akkor az alkatrészre megkaptam a választ,csak elfelejtettem megkérdezni hogy merre találom,de most választ kaptam erre is! köszi mégegyszer! :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segitséget!

Pár napja ezen a fórumon kérdeztem hogy miért csak a 4. fokozat műkődik,akkor az alkatrészre megkaptam a választ,csak elfelejtettem megkérdezni hogy merre találom,de most választ kaptam erre is! köszi mégegyszer! :)

Ja, akkor tényleg itt volt, csak már nem tudom mit hol olvasok. :D

Link to comment
Megosztás:

Észrevettétek már, hogy 13,7-13,8V-ig a MODE bal oldalt NONE, aztán pedig U? Ez amúgy mit jelöl?

Nekem ott folyamatosan PWM van, függetlenül az értéktől. De hogy ez mit jelen...?

Az op-com -ban találtam a mért értékek között, "generátor F csatlakozó" adatot, ahol %-ban leolvasható a gerjesztés. Azt nem tudhatom, hogy a motorvezérlő méri, vagy kiadja ezt a jelet, de itt nyomon követhető a generátor működése!

Indítás előtt: 12V

Indítás közben: 10,5V (240 a fordulat)

Alapjárat: 11,5V és emelkedik azonnal. A gerjesztés meghaladja a 60% -ot

Kb. 30-40mp után a feszültség 14,4V és a gerjesztés leesik 40% alá.

Tehát ha találsz az op-com -ban a gerjesztésről információt, talán kideríthető miért viselkedik így a töltésed.

Ezt hol láttad pontosan? Nézd meg nekem légy szíves! Keresgéltem ma este ilyet benne, de sehol nem találtam.

Szia !

Nekme is Hella van benne és Osram Cool Blue White 5000K H7 55w és én meg vagyok elégedve vele. Elég sokat járok éjszaka és nem vettem volna észre ,hogy kevés lenne ha meg kevés akkor baszatok neki egy refit amiben szénténe egy 100w fotonágyú van :D

H7CBH.jpg

Ezt az izzót nézegettem én is korábban. De aztán visszatartott a megvételétől az, amit ezen az oldalon olvastam: http://www.vilagitas.eu/OSRAM_62210CBH_H7_CB_HYPER_IZZO_DUO_PACK1

Vagyis: Offroad, közúti forgalomban NEM használható. Neked nem kötöttek bele eddig sehol? Bár olyat még soha nem láttam, hogy kivetetnék az izzót a helyszínen, hogy megnézzék milyen gyártó, márka, ha nem kirívó a színe, fényereje.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ott folyamatosan PWM van, függetlenül az értéktől. De hogy ez mit jelen...?

Bar a feszultseget szoktuk nezegetni rajta, az az oldal alapvetoen a kijelzo eletet taglalja (dimming, azaz sotetites, halvanyitas), es ennek van egy PWM (Pulse Width Modulation, impulzus-szelsseg modulacios) uzemmodja is. Hogy milyen modok lehetnek meg, es miert valtoznak, arrol gozom sincs, de eleve fugghet attol, hogy szines, vagy monokrom a kijelzo, nappali, vagy ejjeli uzemmod, stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bar a feszultseget szoktuk nezegetni rajta, az az oldal alapvetoen a kijelzo eletet taglalja (dimming, azaz sotetites, halvanyitas), es ennek van egy PWM (Pulse Width Modulation, impulzus-szelsseg modulacios) uzemmodja is. Hogy milyen modok lehetnek meg, es miert valtoznak, arrol gozom sincs, de eleve fugghet attol, hogy szines, vagy monokrom a kijelzo, nappali, vagy ejjeli uzemmod, stb.

Aha. Google alapján én is ezt találtam erre a három betűre. De mit is jelent az impulzus-szelsseg modulacios üzemmód? Mert ez nekem ugyan úgy nem mond semmit.

Link to comment
Megosztás:

Aha. Google alapján én is ezt találtam erre a három betűre. De mit is jelent az impulzus-szelsseg modulacios üzemmód? Mert ez nekem ugyan úgy nem mond semmit.

Ugy valtoztatja a fenyerot, hogy ki-be kapcsolgatja a vilagitast (persze annal gyorsabban, mint amit a szem eszlel), es a kivant erteket ugy eri el, hogy a fix perioduson belul a ki/be aranyt valtoztatja, azaz az impulzus szelessegevel jatszik. Itt persze nincs informacio atvitel, de ott is hasznalnak ilyet, onnan jon a modulacio kifejezes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma délután, két napi állás után ismét nem indult a kocsi, csak egy kattanás, nyekkenés, lámpák pislákolnak. Akksiban 11,7V a feszültség. Két napja még pöccre indult, ugyanúgy hidegben, szintén két napi állás után. Másik akksival persze beindult pöccre.

Valami alattomosan szívja az akksimat, de csak néha-néha. Kezd nagyon elegem lenni belőle, így kinyírja az akksit (és az idegeimet is). Egyik ismerősömtől azt a fülest kaptam, hogy lehet generátor probléma lesz. Állítólag van ilyen, hogy normálisan tölt, hiba nélkül teszi a dolgát, de zárlatos tud lenni, ha bizonyos pozícióban áll meg (szénkefék?). Ha persze nem ott áll meg, akkor még mérni sem lehet a hibát, zárlatot.

Nem tudom pontosan milyen a mi kocsinkban a generátor, milyen a felépítése, lehetséges-e ilyen hiba. Viszont ha jól olvastam szokott probléma lenni velük (vagy csak az 1,9-es dízeleknél?), de nem tudom hogy jelentkezik ez és javítható-e, vagy cserés szokott lenni?

Mi erről a véleményetek, volt már valakinek ilyesmi? Mik a lehetséges problémák és megoldások?

Megköszönném, ha valaki tudna segíteni, vagy legalább egy jó szervizest ajánlani, aki ért ilyesmihez.

Link to comment
Megosztás:

Valami alattomosan szívja az akksimat, de csak néha-néha. Kezd nagyon elegem lenni belőle, így kinyírja az akksit (és az idegeimet is). Egyik ismerősömtől azt a fülest kaptam, hogy lehet generátor probléma lesz. Állítólag van ilyen, hogy normálisan tölt, hiba nélkül teszi a dolgát, de zárlatos tud lenni, ha bizonyos pozícióban áll meg (szénkefék?). Ha persze nem ott áll meg, akkor még mérni sem lehet a hibát, zárlatot.

Ha mindenkeppen a generator a gyanusitott, akkor meg lehet nezni: vagy egy felemelt kerekkel megforgatni a motort, vagy a szijat leveve csak a generatort, es nezni, van-e olyan pozicio, ahol szivja az akkut.

Link to comment
Megosztás:

Ma délután, két napi állás után ismét nem indult a kocsi, csak egy kattanás, nyekkenés, lámpák pislákolnak. Akksiban 11,7V a feszültség. Két napja még pöccre indult, ugyanúgy hidegben, szintén két napi állás után. Másik akksival persze beindult pöccre.

Valami alattomosan szívja az akksimat, de csak néha-néha. Kezd nagyon elegem lenni belőle, így kinyírja az akksit (és az idegeimet is). Egyik ismerősömtől azt a fülest kaptam, hogy lehet generátor probléma lesz. Állítólag van ilyen, hogy normálisan tölt, hiba nélkül teszi a dolgát, de zárlatos tud lenni, ha bizonyos pozícióban áll meg (szénkefék?). Ha persze nem ott áll meg, akkor még mérni sem lehet a hibát, zárlatot.

Nem tudom pontosan milyen a mi kocsinkban a generátor, milyen a felépítése, lehetséges-e ilyen hiba. Viszont ha jól olvastam szokott probléma lenni velük (vagy csak az 1,9-es dízeleknél?), de nem tudom hogy jelentkezik ez és javítható-e, vagy cserés szokott lenni?

Mi erről a véleményetek, volt már valakinek ilyesmi? Mik a lehetséges problémák és megoldások?

Megköszönném, ha valaki tudna segíteni, vagy legalább egy jó szervizest ajánlani, aki ért ilyesmihez.

Ezt a "fülest" inkább engedd el a füled mellett......elég nagy butaságot mondott.

A generátor forgó részénél a csúszó gyűrűkhöz valóban (álló) szénkefék érintkeznek, de ott nincs olyan pozíció, ami gondot okozhatna. A barátod az önindítókon lévő kommutátorral keverheti. De azokon is csak akkor van feszültség esés, ha a behúzó tekercsen keresztül megkapja a +12V-ot.

Persze én nem értek hozzá, vannak itt tőlem nagyobb szakik, hallgass rájuk. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma délután, két napi állás után ismét nem indult a kocsi, csak egy kattanás, nyekkenés, lámpák pislákolnak. Akksiban 11,7V a feszültség. Két napja még pöccre indult, ugyanúgy hidegben, szintén két napi állás után. Másik akksival persze beindult pöccre.

Valami alattomosan szívja az akksimat, de csak néha-néha. Kezd nagyon elegem lenni belőle, így kinyírja az akksit (és az idegeimet is). Egyik ismerősömtől azt a fülest kaptam, hogy lehet generátor probléma lesz. Állítólag van ilyen, hogy normálisan tölt, hiba nélkül teszi a dolgát, de zárlatos tud lenni, ha bizonyos pozícióban áll meg (szénkefék?). Ha persze nem ott áll meg, akkor még mérni sem lehet a hibát, zárlatot.

Nem tudom pontosan milyen a mi kocsinkban a generátor, milyen a felépítése, lehetséges-e ilyen hiba. Viszont ha jól olvastam szokott probléma lenni velük (vagy csak az 1,9-es dízeleknél?), de nem tudom hogy jelentkezik ez és javítható-e, vagy cserés szokott lenni?

Mi erről a véleményetek, volt már valakinek ilyesmi? Mik a lehetséges problémák és megoldások?

Megköszönném, ha valaki tudna segíteni, vagy legalább egy jó szervizest ajánlani, aki ért ilyesmihez.

Nemrég jártam hasonlóan, én is arra gyanakodtam, hogy leszívja valami, de kiderült, hogy az akumulátor volt cella zárlatos, pedig mindössze 2,5 éves volt. Akksi csere után a probléma elmúlt. Azt kéne megnézni, hogy töltés után a feszültség felmegy-e 12V fölé és megtartja-e. Ha nem tartja meg, vagy levett sarukkal is lecsökken 12V alá, akkor cellazárlatos.

Ha nem akksi, akkor a javaslat egy áramerőőség mérő sorbakötése az akksival, és a biztik egyenkénti kiszedése. előbb-utóbb meglesz, melyik fogyasztó szívja az akksit.

Link to comment
Megosztás:

Hasonló aksis probléma volt velem is. Kis pikantériával: az akku fezsültség mindig jó volt. Töltötte rendesen stb. Nekem viszont azt indítóáramnál jött ki a probléma. Eset előtte ugyanaz mindig( kattog indulásnál alig indul) de mivel indítóáram nem volt meg, így utána menetközbe tökéletes volt. Vagyis elég ha a dieseleknél nem kap indítóáramot és bukta az egész aksi.

Nemrég jártam hasonlóan, én is arra gyanakodtam, hogy leszívja valami, de kiderült, hogy az akumulátor volt cella zárlatos, pedig mindössze 2,5 éves volt. Akksi csere után a probléma elmúlt. Azt kéne megnézni, hogy töltés után a feszültség felmegy-e 12V fölé és megtartja-e. Ha nem tartja meg, vagy levett sarukkal is lecsökken 12V alá, akkor cellazárlatos.

Ha nem akksi, akkor a javaslat egy áramerőőség mérő sorbakötése az akksival, és a biztik egyenkénti kiszedése. előbb-utóbb meglesz, melyik fogyasztó szívja az akksit.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ott folyamatosan PWM van, függetlenül az értéktől. De hogy ez mit jelen...?

Ezt hol láttad pontosan? Nézd meg nekem légy szíves! Keresgéltem ma este ilyet benne, de sehol nem találtam.

Ezt az izzót nézegettem én is korábban. De aztán visszatartott a megvételétől az, amit ezen az oldalon olvastam: http://www.vilagitas.eu/OSRAM_62210CBH_H7_CB_HYPER_IZZO_DUO_PACK1

Vagyis: Offroad, közúti forgalomban NEM használható. Neked nem kötöttek bele eddig sehol? Bár olyat még soha nem láttam, hogy kivetetnék az izzót a helyszínen, hogy megnézzék milyen gyártó, márka, ha nem kirívó a színe, fényereje.

Szia !

Nem de szerencsére a rend őrei nem annyira túlképzettek,hogy tudják ez az izzó csak offroad használat. Amúgy nem vakit szemben nagyon jól látok vele este plusz tényleg olyan mintha xenon lenne benne de ha meg is állítanak akkor megtudom neki mutatni ,hogy h7 55w szabványos izzó szóval nem ígényel lámpa mosót. Tuti nem fog tovább kekeckedni ha meg igen akkor kicserélem mert ott van a gyári és másnap visszarakom....

Link to comment
Megosztás:

Nemrég jártam hasonlóan, én is arra gyanakodtam, hogy leszívja valami, de kiderült, hogy az akumulátor volt cella zárlatos, pedig mindössze 2,5 éves volt. Akksi csere után a probléma elmúlt. Azt kéne megnézni, hogy töltés után a feszültség felmegy-e 12V fölé és megtartja-e. Ha nem tartja meg, vagy levett sarukkal is lecsökken 12V alá, akkor cellazárlatos.

Ha nem akksi, akkor a javaslat egy áramerőőség mérő sorbakötése az akksival, és a biztik egyenkénti kiszedése. előbb-utóbb meglesz, melyik fogyasztó szívja az akksit.

Nekem is van ilyen problémám ha 2 napig nem megyek vele akkor nem indúl. Nekem is be lett mérve minden a tölt a generátór hozza az értékeket de 2 nap után lemerül. Annyit mondott még a szerelő haver ,hogy ha valami test el van oxidálodva vagy nem testel rendesen attól is lemerülhet. De ez nagyobb utánajárást igényel.

Szerintetek van valóság alapja ???

Link to comment
Megosztás:

Ha mindenkeppen a generator a gyanusitott, akkor meg lehet nezni: vagy egy felemelt kerekkel megforgatni a motort, vagy a szijat leveve csak a generatort, es nezni, van-e olyan pozicio, ahol szivja az akkut.

Nem mindenképpen, ezt csak épp az egyik barátom elhintette. Neki is volt hasonló problémája és a generátor volt a ludas. Korábban, más típusú autónál.

Köszi, ha lesz alkalmam rá megpróbálom letesztelni.

Nemrég jártam hasonlóan, én is arra gyanakodtam, hogy leszívja valami, de kiderült, hogy az akumulátor volt cella zárlatos, pedig mindössze 2,5 éves volt. Akksi csere után a probléma elmúlt. Azt kéne megnézni, hogy töltés után a feszültség felmegy-e 12V fölé és megtartja-e. Ha nem tartja meg, vagy levett sarukkal is lecsökken 12V alá, akkor cellazárlatos.

Ha nem akksi, akkor a javaslat egy áramerőőség mérő sorbakötése az akksival, és a biztik egyenkénti kiszedése. előbb-utóbb meglesz, melyik fogyasztó szívja az akksit.

Az akksi viszonylag rendben van, bár már jópárszor le lett teljesen merítve. Egyszer 7V-ig is leszívta a kocsi, majdnem kikukáztam emiatt, de aztán felvette a töltést és magához tért. A kapacitásának felét még most is tudja, fel lehet rendesen tölteni, működik. A baj az, hogy ez a hiba csak ritkán jön elő, ezért a biztosítékoknál ha méricskélek, általában nem sokat tudok meg. Azt kéne elcsípni, hogy amikor leszívta az akksit, akkor közvetlenül megmérni mindent, generátort, biztoket, hátha ott akkor kiderül. Csak az a baj, hogy amikor észlelem a lemerülést, akkor épp indulnék, sietek valahová, és nincs idő méregetni, stb. :(

Nekem is van ilyen problémám ha 2 napig nem megyek vele akkor nem indúl. Nekem is be lett mérve minden ######a tölt a generátór hozza az értékeket de 2 nap után lemerül. Annyit mondott még a szerelő haver ,hogy ha valami test el van oxidálodva vagy nem testel rendesen attól is lemerülhet. De ez nagyobb utánajárást igényel.

Szerintetek van valóság alapja ???

Neked ezt rendszeresen csinálja? Mert ha igen, akkor könnyebb a dolgod, rendesen ki lehet mérni hol és mi zabál.

Link to comment
Megosztás:

Ma délután, két napi állás után ismét nem indult a kocsi, csak egy kattanás, nyekkenés, lámpák pislákolnak. Akksiban 11,7V a feszültség. Két napja még pöccre indult, ugyanúgy hidegben, szintén két napi állás után. Másik akksival persze beindult pöccre.

11.7 Volttal még be kellene indulnia simán... Én pénteken este tettem le az autót, majd egyszer indítottam, pár métert arrébb álltam, majd ugyanez szombaton. Ma reggel pöcc-röff indult.

Link to comment
Megosztás:

Hasonló aksis probléma volt velem is. Kis pikantériával: az akku fezsültség mindig jó volt. Töltötte rendesen stb. Nekem viszont azt indítóáramnál jött ki a probléma. Eset előtte ugyanaz mindig( kattog indulásnál alig indul) de mivel indítóáram nem volt meg, így utána menetközbe tökéletes volt. Vagyis elég ha a dieseleknél nem kap indítóáramot és bukta az egész aksi.

,,...Vagyis elég ha a dieseleknél nem kap indítóáramot és bukta az egész aksi." Ha ezt a kolléga elolvassa, szentelt vizet hint a monitorára és egy kereszttel a kezében fogja alt+F4-el bezárni örökre ezt az ablakot.

Link to comment
Megosztás:

11.7 Volttal még be kellene indulnia simán... Én pénteken este tettem le az autót, majd egyszer indítottam, pár métert arrébb álltam, majd ugyanez szombaton. Ma reggel pöcc-röff indult.

Az alábbi pár sort a neten találtam, és ez alapján ha 11.7V-ot mér, akkor már lemerült az akksi.

"A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét 12,72 Volt.

Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%

12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes."

Link to comment
Megosztás:

Nem mindenképpen, ezt csak épp az egyik barátom elhintette. Neki is volt hasonló problémája és a generátor volt a ludas. Korábban, más típusú autónál.

Köszi, ha lesz alkalmam rá megpróbálom letesztelni.

Az akksi viszonylag rendben van, bár már jópárszor le lett teljesen merítve. Egyszer 7V-ig is leszívta a kocsi, majdnem kikukáztam emiatt, de aztán felvette a töltést és magához tért. A kapacitásának felét még most is tudja, fel lehet rendesen tölteni, működik. A baj az, hogy ez a hiba csak ritkán jön elő, ezért a biztosítékoknál ha méricskélek, általában nem sokat tudok meg. Azt kéne elcsípni, hogy amikor leszívta az akksit, akkor közvetlenül megmérni mindent, generátort, biztoket, hátha ott akkor kiderül. Csak az a baj, hogy amikor észlelem a lemerülést, akkor épp indulnék, sietek valahová, és nincs idő méregetni, stb. :(

Neked ezt rendszeresen csinálja? Mert ha igen, akkor könnyebb a dolgod, rendesen ki lehet mérni hol és mi zabál.

Az akkumulátor hibáját teljesen kizárod? Hány éves? Hozzáférhető az elektrolit?

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "fülest" inkább engedd el a füled mellett......elég nagy butaságot mondott.

A generátor forgó részénél a csúszó gyűrűkhöz valóban (álló) szénkefék érintkeznek, de ott nincs olyan pozíció, ami gondot okozhatna. A barátod az önindítókon lévő kommutátorral keverheti. De azokon is csak akkor van feszültség esés, ha a behúzó tekercsen keresztül megkapja a +12V-ot.

Persze én nem értek hozzá, vannak itt tőlem nagyobb szakik, hallgass rájuk. ;)

Az, hogy talan ertesz valamihez (bar aki ezt mondogatja, vagy celozgat ra, az nekem mindig gyanus), szoval ez meg nem jelent tevedhetetlenseget...

De mivel en tevedhetek, elvileg nem kizart, hogy esetleg megis tevedhetetlen vagy :)

A generator allandoan ra van kotve az akkura, es emiatt, ha nem is pont a leirt modon, de okozhat bajt; pl. ugy, hogy bizonyos pozicio(k)ban zarlatos, es van meg melle egy beteg dioda.

Ezert en nem tennem a nyakamat arra, hogy a generator nem lehet a hunyo.

11.7 Volttal még be kellene indulnia simán... Én pénteken este tettem le az autót, majd egyszer indítottam, pár métert arrébb álltam, majd ugyanez szombaton. Ma reggel pöcc-röff indult.

Ha terheletlen akkun merned a 11.7 voltot, akkor ott mar ketseges lenne, de a kijelzon nezve, raadott gyujtas mellett vannak mar fogyasztok, igy meg valoban eleg lehet. A kerdes viszont az, hogy terheles alatt mi tortenik, es ott lehet baj meg jo kezdeti feszultseg mellett is.

,,...Vagyis elég ha a dieseleknél nem kap indítóáramot és bukta az egész aksi." Ha ezt a kolléga elolvassa, szentelt vizet hint a monitorára és egy kereszttel a kezében fogja alt+F4-el bezárni örökre ezt az ablakot.

Mert a benzines aram nelkul indul? Egy jo akkunak nem szamit, hogy 100 vagy 150 ampert kell leadjon par masodpercig... Egy haldoklo akku eleteben persze lehet olyan szakasz, amikor 100 ampert meg elbir, 150-et mar nem, de ebbol semmi olyan nem kovetkezik, ami miatt itt rugozol.

Egyebkent olyan operacios rendszert hasznalok, amelyikben az alt+F4 egesz mast jelent, mint amire gondolsz, de ez is nyilvan olyasmi, ami nem fer a fejedbe, mert nem pofon egyszeru es fekete - feher.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.