Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Sziasztok!

Fényszóró polírozás ügyben érdeklődöm, hogy kinek, milyen tapasztalatai vannak a témában?

Kicsit sárgák a fényszórók a lakktól és terveztem egy polírozást a közeljövőben. Érdemes szerintetek foglalkozni vele? 2,500 Ft-ért találtam is egy közeli helyet, ez nem gyanúsan olcsó érte? Máshol 4-8 ezer között is mozognak az árak.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Volt már olyan problémátok, hogy az ablakmosó tartály kupakját tartó műanyag "zsanér" elrepedt? Nekem most adta meg magát. Mondjuk így is bírt 10 évet. Rideggé vált a műanyag és a hajlítgatástól eltört.

Veszek másikat, persze, nem gond. De az nem semmi hogy egy alig 1-2 grammos fröccsöntött műanyag kupakért 1400Ft-ot elkérnek! :o Az előállítási költség szerintem nem lehet sokkal több 2Ft-nál. Így meg már majdnem szó szerint arany áron adják.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Volt már olyan problémátok, hogy az ablakmosó tartály kupakját tartó műanyag "zsanér" elrepedt? Nekem most adta meg magát. Mondjuk így is bírt 10 évet. Rideggé vált a műanyag és a hajlítgatástól eltört.

Veszek másikat, persze, nem gond. De az nem semmi hogy egy alig 1-2 grammos fröccsöntött műanyag kupakért 1400Ft-ot elkérnek! :o Az előállítási költség szerintem nem lehet sokkal több 2Ft-nál. Így meg már majdnem szó szerint arany áron adják.

Volt, a Saxon a maga kupak repedt el; egy ideig ettol meg rajta volt, de aztan el is veszett... Nagy ugy, azota is ugy van :)

Szoval ha csak a "zsaner" repedt, nem foglalkoznek vele, persze en ilyen kulonc vagyok :)

Link to comment
Megosztás:

Volt, a Saxon a maga kupak repedt el; egy ideig ettol meg rajta volt, de aztan el is veszett...

Na, én meg pont ezt akarom elkerülni, hogy emiatt elvesszen. Valahova lerakom, elkeverem, beleesik a motortérbe, stb, stb... 10 évente egy kupak szerintem belefér. ;)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Na, én meg pont ezt akarom elkerülni, hogy emiatt elvesszen. Valahova lerakom, elkeverem, beleesik a motortérbe, stb, stb... 10 évente egy kupak szerintem belefér. ;)

A "zsaner" azert van, hogy toltes kozben ne vesszen el, de zart allapotban nincs szerepe. Nalam a kupak volt repedt, azert esett le valahol menet kozben...

Ami a ket forintos eloallitasi koltseget illeti, millios tetelben nyilvan igaz, de ha mar nem hasznalnak pont ilyet az eppen gyartott kocsikhoz, akkor mondjuk ezer darabot biztos nem fognak 2000 forintert legyartani. Es ebben az esetben az eloallitas a legkisebb koltseg, az osszes tobbi, ami rarakodik, fuggetlen az alapartol.

Persze nem sajnalni akarom oket, de egy ilyen, ritkan kello, es nem okvetlenul szukseges alkatresznel ez van: vagy megvagy nelkule, vagy fizetsz :)

Link to comment
Megosztás:

Ami a ket forintos eloallitasi koltseget illeti, millios tetelben nyilvan igaz, de ha mar nem hasznalnak pont ilyet az eppen gyartott kocsikhoz, akkor mondjuk ezer darabot biztos nem fognak 2000 forintert legyartani. Es ebben az esetben az eloallitas a legkisebb koltseg, az osszes tobbi, ami rarakodik, fuggetlen az alapartol.

Nem az a lényeg! Nem számoltam egzaktul utána hogy egy ekkora darab műanyag fröccsöntése a kőolajként kezdődőd nyersanyagtól kezdődően menniybe kerül.

Legyen 10Ft vagy akár 20, bár ezzel szerintem alaposan felülbecsültem. A léneg hogy a boltban 1400-ért szerintem drága egy darab műanyagért.

A munakahelyemen az egyik műszerhez (folyadékkromatográg) épp most rendeltünk tömítés készletet, ami fogyóeszköz. Egy kis zacskó gumigyűrű gyakorlatilag. A markomban elfér a teljes szett. Az anyaga sima gumi, semmi extra. Nyilván azért drága, mert nagyon specifikus a felhasználása, nem adnak el belőle milliószmra. A lényegen akkor sem változtat hogy drága. A zacskó gumigyűrű 300.000Ft+áfa. A szerviz amiért beszereli + 420.000Ft+áfa. Ez egy szervizmérnök 3-4 órányi munkája általános tisztítással karbantartással. Szerintem drága.

Ugyan ehhez a géphez egy műanyag folyadék károló "üveg" 100.000Ft+áfa. Ez is csak egy vastagabb falú 2 literes műanyag (polietilén) palack, semmi különös. A fentebb részletezett okokból kifolyólag kerül nyilván ennyibe. De szerintem akkor is drága. Ugyan ez érvényes a kupakra is. Arról is azt gondolom, hogy aránytalanul drága.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Régóta nem tudom milyen autót kellene vennem,ami nem túl drága,nem nehéz a súlya,nincs benne felesleges kütyük tömkelege,nincs benne turbó de mégis jól megy,nem fogyaszt sokat de erős,nincs benne kettőstömegű és részecskeszűrő,jól néz ki,jól vezethető,modern,

legyen benne 6-os váltó,megbízható,fenntartása nem drága,tartós,mutatós….sorolhatnám.

Mivel a mai autógyártás szerintem rossz irányba megy ezért nem találtam ilyen autót,pedig van ilyen.

Sajnos nem az opel az,legalább is nem az újak.

H astrám van és azért nem vettem J astrát mert meggyőződésem,hogy megbízhatóság terén közelében sincs a H-nak és nem jobb nála max a minőségibb utastérben és extrákban….egyszerűen a H-t jobbnak érzem arra amire használni akarom az évi minimum 40 ezer km-hez a H

dízel a legjobb jelenleg,vagy még a régi 2004-ig bezárva wpassat sima 19tdi….

Egy ismerősöm viszont vett egy új autót(szerintem drágán,én sajnálok ennyi pénzt de egy gondolatot megér mert néha az olcsó lesz a

drága és használtban már megérné egy ilyen jó állapotú példány)

Ebben az autóban Nincs kettőstömegű,nincs turbó,nincs részecskeszűrő…csak 1200kg a súja,120LE ,simán 5-6 literből elmegy,14-fölött

van a kompreszzió a motorban, Övék a világ legnagyobb kompresszióviszonyú benzinmotorja ami garancia az alacsony fogyasztásra,6-os

váltó…

Szóval én ebben az irányban látom a jövőt,és amíg nincs jobb marad az astra h,vagy a régi passat dízel és aztán jöhet majd a mazda

ha megtudom fizetni. :),mert minden amit írnak róla az úgy van ez tényleg ilyen jó!és ez nem a reklám helye...

http://totalcar.hu/tesztek/2013/12/09/mazda_3_sport_g120_challenge_2013/

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/27/mazda_skyactiv_benzinmotorok/

http://totalcar.hu/tesztek/2014/08/04/fogyasztasteszt_fogyasztas_golf_focus_mazda3_peugeot308/

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Régóta nem tudom milyen autót kellene vennem...

Az első mondatodban kicsit sok az ellentmondásos feltétel. Párat ha kihagysz belőle, már meg is felelt a H Astra. :)

Egyébként annak idején én is pont az eggyel régebbi Mazda3 és a H Astrák között válogattam. Aztán utóbbi jobban megtetszett ráadásul olcsóbb is volt. Ha olcsóbb is, nem érzem úgy hogy rosszul választottam volna.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

H astrám van és azért nem vettem J astrát mert meggyőződésem,hogy megbízhatóság terén közelében sincs a H-nak és nem jobb nála max a minőségibb utastérben és extrákban….egyszerűen a H-t jobbnak érzem arra amire használni akarom az évi minimum 40 ezer km-hez a H

Tudjuk jól, hogy a kisköbcentis turbómotorok nem húzzák sokáig. Amiben az Opelnek fejlődnie kellene, az a súlycsökkentés. Ha sikerülne a J Astrából 1-200 kg-ot faragni, a 136 lovas 1.6-os cdti mind fogyasztásban, mind teljesítményben verné a többi hasonló kategóriájú márkákat.

A J Astra első szériája műszakilag valójában a H folytatása, így nem értem mitől volna rosszabb.

Link to comment
Megosztás:

igen,igazad van.A legjobb választás a H astra szerintem is,ha az árat a formát,a megbizhatóságot,egyszerüséget és amit ahhoz nyújt nézzük meg,de mit fogsz majd venni helyette ez a kérdés...mivel 2009-óta már nem gyártják,nekem még van egy 2009-es H astra példányom és azt hiszem megmarad örökre,míg ki nem esik alólam.
Nekünk még szerencsénk van,mert legalább részecskeszűrőnk nincs és csak 1200kg körüli az autónk és dízel :).Látom mit szívnak mások az új aranyáron vásárolt dízelekkel és a pici turbó benzinesekkel és ebből akarok kimaradni.Nem tudom ki vesz ma magyarországon új autót,mert az árakat nézve elég drágán mérik ezeket... autóipari beszállítónál dolgozom,hidd el az agyonbonyolított dolgoktól amiket beépítünk már a szőr feláll a hátamon,a minőség sem a régi,mert agyonbonyolítjuk és ami ugye elromolhat el is romlik...a másik meg ,hogy miért 1630kg egy J astra?Pedig sokat szemeztem vele de nem győzőtt meg.(1999-óta veszem az astrákat)
http://totalcar.hu/tesztek/2014/04/22/ki_mond_nagyobbat/

Megvárjuk az új astrát a K-t és majd meglátjuk:)...(remélem az új mazda után mennek.)


Az első mondatodban kicsit sok az ellentmondásos feltétel. Párat ha kihagysz belőle, már meg is felelt a H Astra. :)
Egyébként annak idején és ia pont az eggyel régebbi Mazda3 és a H Astrák között válogattam. Aztán utóbbi jobban megtetszett ráadásul olcsóbb is volt. Ha olcsóbb is, nem érzem úgy hogy rosszul választottam volna.

Link to comment
Megosztás:

mivel 2009-óta már nem gyártják,nekem még van egy 2009-es H astra példányom és azt hiszem megmarad örökre,míg ki nem esik alólam.

Rosszul tudod, mer 2009 után is gyártották, de azokat hivatalosan Astra Classic III néven árulták már és egészen 2012-ig árulták.

Ez mindig így van, meg van szabva egy hivatalosan határidő, amitől jön az új modell, de mindig van 3-4 év átfedés amikor mindkettőt gyártják egyszerre.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.