Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Arra már én is gondoltam, hogy leragasztom vékonyan FBS-sel, mert úgysem használom. Csak előbb keresnem kell egy helyet, ahol lefestik nekem az újat.

Ha 4e-nél többért fújnák, akkor a csergőnél lehet kapni spray változatban festéket szintelen lakkal együtt 4eFt körül, kedvezménnyel, színkód alapján.

Ha ezt veszed, akkor talán jobban megéri, mert később is jó lehet, ha esetleg 1-2 foltot javítani kell (kőfelverődés, stb.).

Link to comment
Megosztás:

Ha 4e-nél többért fújnák, akkor a csergőnél lehet kapni spray változatban festéket szintelen lakkal együtt 4eFt körül, kedvezménnyel, színkód alapján.

Ha ezt veszed, akkor talán jobban megéri, mert később is jó lehet, ha esetleg 1-2 foltot javítani kell (kőfelverődés, stb.).

A színkódot honnan tudhatom meg? Csak ennyit tudok az autó színérő myopelservice-ről:

Szín: Star (csillag) ezüst III M2

Egyébként a leggyakoribb szokványos ezüst színű H Astra.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, akkor a jobb oldali "B" oszlopon lévő adattáblán van.

Tényleg! Most hogy írod, rémlik valami: http://www.opel-infos.de/fgst/typsch.html

Megnéztem: Z 157

Csak kíváncsiságból, mi az a "Trübungswert"? Nálam az 1,4.

Szó szerint fordítva valami zavarossági érték. Ez mire vonatkozik? Jól sejtem, hogy a kipufogógázhoz van köze?

Link to comment
Megosztás:

A színkódot honnan tudhatom meg? Csak ennyit tudok az autó színérő myopelservice-ről:

Szín: Star (csillag) ezüst III M2

Egyébként a leggyakoribb szokványos ezüst színű H Astra.

Elvileg a jobb oldali B oszlopon lévő táblán van rajta (ne kérdezd melyik sor :), azt majd egy nálam tanultabb ember megmondja :) )

SZERK: most látom, hogy már meg is van. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha 4e-nél többért fújnák, akkor a csergőnél lehet kapni spray változatban festéket szintelen lakkal együtt 4eFt körül, kedvezménnyel, színkód alapján.

Ha ezt veszed, akkor talán jobban megéri, mert később is jó lehet, ha esetleg 1-2 foltot javítani kell (kőfelverődés, stb.).

Kaptam árajánlatot. Ezt a kis, néhány négyzetcentiméteres elemet 12.000 Ft-ért fújják le. Tehát egy darab kis ajtó pótlása közel 20.000 Ft-ba kerül náluk. :o

Külön kértem festékre is árat, de arról nem írtak.

Közben érdeklődöm más fényezőknél is, mert én ezt kicsit sokallom.

Link to comment
Megosztás:

Kaptam árajánlatot. Ezt a kis, néhány négyzetcentiméteres elemet 12.000 Ft-ért fújják le. Tehát egy darab kis ajtó pótlása közel 20.000 Ft-ba kerül náluk. :o

Külön kértem festékre is árat, de arról nem írtak.

Közben érdeklődöm más fényezőknél is, mert én ezt kicsit sokallom.

Annyiért már komplett kisebb elemet fújnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Annyiért már komplett kisebb elemet fújnak.

Hát igen, nekem is soknak tűnik.

Ez csak egy kb tíz négyzetcentis felület. Tudom, nem egyenes az arányosság, de ez alapján egy egy négyzetméteres rész, mondjuk egy motorháztető 10 millió körül lenne csak a lefújása?!

Link to comment
Megosztás:

A Standoxnál kikeverteted a gyári színt, betöltik neked spraybe, vagy veszel Opeles javítósprayt, meg egy lakkot, és kész. Ha valami kisebb felület megsérül, később azt is ki tudod javítani. Legfeljebb 6.000 Ft a festék és a lakk, kb. egy négyzetméterre elég.

Az lesz, köszi.

Találtam 5000 Ft-ért Opel festéket + lakkot. Remélem hogy leszek olyan ügyes, hogy olyan lesz, mint a gyári...

Érdeklődtem más fényezőknél is, de ott is ilyen 8-10e Ft-ot mondtak rá, arra hivatkozva hogy 1 dl-es a legkisebb kiszerelésű festék, amit így is meg kell venni hozzá. Úgyhogy marad ez a megoldás.

A tetődíszlécet hogy tudom levenni? Néztem hogy ez a kis ajtó úgy van csak bepattintva a díszlécbe. De hogy alá tudjam tenni, előbb le kell vennem a díszlécet.

Van valami fül, vagy patent magán a lécen, amire vigyázni kell nehogy letörjön? Hol és hogy érdemes kezdeni a megbontást?

Link to comment
Megosztás:

Az lesz, köszi.

Találtam 5000 Ft-ért Opel festéket + lakkot. Remélem hogy leszek olyan ügyes, hogy olyan lesz, mint a gyári...

Érdeklődtem más fényezőknél is, de ott is ilyen 8-10e Ft-ot mondtak rá, arra hivatkozva hogy 1 dl-es a legkisebb kiszerelésű festék, amit így is meg kell venni hozzá. Úgyhogy marad ez a megoldás.

A tetődíszlécet hogy tudom levenni? Néztem hogy ez a kis ajtó úgy van csak bepattintva a díszlécbe. De hogy alá tudjam tenni, előbb le kell vennem a díszlécet.

Van valami fül, vagy patent magán a lécen, amire vigyázni kell nehogy letörjön? Hol és hogy érdemes kezdeni a megbontást?

A hátsó végénél egy ruhába bugyolált csavarhúzóval alányúlsz (előtte nyisd fel a csomagtartót), határozottan nyúlj alá, utána szépen kipattan a fém rögzítőből (nem áll fenn az eltörés veszélye és haladsz szépen előre asszem 3 vagy 4 ilyen rögzítő van), visszarakásnál csak rá kell nyomni ezekre a rögzítőkre, semmi ördöngősség nincs benne:)! Ha egy kicsit meghajlik a sín hátul, mikor az elsőből pattintod ki könnyen vissza lehet görbíteni, nem fog látszani!:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hátsó végénél egy ruhába bugyolált csavarhúzóval alányúlsz (előtte nyisd fel a csomagtartót), határozottan nyúlj alá, utána szépen kipattan a fém rögzítőből (nem áll fenn az eltörés veszélye és haladsz szépen előre asszem 3 vagy 4 ilyen rögzítő van), visszarakásnál csak rá kell nyomni ezekre a rögzítőkre, semmi ördöngősség nincs benne:)! Ha egy kicsit meghajlik a sín hátul, mikor az elsőből pattintod ki könnyen vissza lehet görbíteni, nem fog látszani!:)

Szia!

A kombi tetősínjét is így kell leszedni? Vagy az belülről van rögzítve?

Link to comment
Megosztás:

A hátsó végénél egy ruhába bugyolált csavarhúzóval alányúlsz (előtte nyisd fel a csomagtartót), határozottan nyúlj alá, utána szépen kipattan a fém rögzítőből (nem áll fenn az eltörés veszélye és haladsz szépen előre asszem 3 vagy 4 ilyen rögzítő van), visszarakásnál csak rá kell nyomni ezekre a rögzítőkre, semmi ördöngősség nincs benne:)! Ha egy kicsit meghajlik a sín hátul, mikor az elsőből pattintod ki könnyen vissza lehet görbíteni, nem fog látszani! :)

Köszönöm szépen! Hétvégén neki is fogok. :)

Link to comment
Megosztás:

Ma került volna fel fel az új lökhárítóm (OPC), de mivel lökhárító nélkül mentem ma a dobbetétek hozzáértek a kerékhez, ezért a jobb és a bal betét eléggé elkopott, szinte elégett! Többször is mentem már így, talán a nagy felni miatt érhetett oda? :D

Nem tudjátok, honnan tudnék keríteni ilyet normális áron?

(csak az első rész kell)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túl vagyok a tetőcsomagtartónyílás fedő kis ajtó cseréjén.

Vettem előre alapozott ajtót és lefújtam festékkel. Nagyon jó lett. Tökéletesen ugyan olyan, mint a többi három gyári fényezésű. Örülök, hogy lebeszéltetek arról hogy fényezővel csináltassam. Így nem keveset sikerült spórolni és még maradt egy majdnem teljes flakon javítófestékem + lakkom.

A díszléc le és visszaszerelése tényleg nem volt bonyolult. 4 db ilyen tartó van amiből egyszerűen ki lehet pattintani a lécet. Bár én úgy láttam, hogy ezek a tartók is műanyagból vannak és úgy van rászegecselve a karosszériához. Ha mondjuk egy ilyen letörik, az elég kellemetlen. Remélem ez azért tartósabb műanyagból van. Legalábbis a művelet után is ép maradt mind a négy, szerencsére.

Köszönet a tanácsokért harmlevinek, Gab93-nak és a többieknek!

A bal hátsó kis ajtót is már csak a szentlélek tartotta. Simán kirepülhetett volna a menetszéllel, hiszen mind a három kis rögzítő láb törött volt. Így végül beragasztottam F.BS-sel. Na nem teljesen, csak a sarkoknál. Elég jól fogja, de ha valaha mégis kellene ki lehet kaparni és hozzáférhető a nyílás. Ugyan így tettem a biztonság kedvéért a másik oldali kettővel is.

Amúgy az elmúlt héten direkt figyeltem utcán, parkolókban a márkatársak autóit. Ezeknek a H Astráknak legalább a felénél hiányzik valamelyik kis ajtócska. De olyat is láttam, ahol egyik sem volt meg. Az autók 90%-ánál fekete a tetőléc. Ezeknél viszonylag egyszerűen kell venni egy másikat és ki kell cserélni. Ez a színre fújt léc szebb, de ilyenkor megbosszulja magát, mert még festeni is kell.

Sajnos pár év használat után úgy kikeményedik ez a műanyag, hogy tényleg úgy törik mint a ropi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Astra H jobb oldali elektromos állítású fűthető visszapillantó tükröt keresek. Az új nagyobb változatú tükröt ami már a 2010 év végi autóktól újabb évjáratú Astra H -kon van, ha valaki tud segítsen gyári vagy után gyártott, hol lehet beszerezni?

Nem horror áron szeretném, mert a gyárit 106 ezerért találtam.

Link to comment
Megosztás:

Átrakom ide, mert abban a topikban már off lenne. Az Astra 7 évvel volt fiatalabb, belül kényelmesebb, korszerűbb, sok minden miatt szerethető volt. De az elektromos gázpedállal nagyon nem sikerült megbarátkozni, meg voltak dolgok, amik nem tetszettek benne annyira. Amíg nem lesz pénzem 1.8-as, Z18XER motoros Astrára, ami belül félbőr, és jól felszerelt, addig marad az off kocsi :)

Ok, kösz.

Igaz is, az Astrát nyilván drágábban is tudtad eladni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A küszöbökre szeretnék fóliát tenni, mert ami gyárilag rajta volt (átlátszó), az a hajlásnál megtöredezett.

Tudtok-e ajánlani valakit, vagy céget, ahol foglalkoznak ilyennel baráti áron.

Nem alumíniumot szeretnék, hanem egyszerű fóliát.

Itt vagy egy fóliás cég, de hátha tudtok olcsóbbat. Itt egy garnitúra 7600Ft.

http://www.foliavagas.hu/kuszobvedelem

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Na, akkor hát én is Astra H-s lettem.

2006-os Caravan, Edition felszereltségből állt az alap autó, de egy stuttgarti kereskedésben állt, mint bemutató autó, ezért extrákban bővelkedik.

Motorja 1,9 8V 120 Le-s, 6 sebességes váltóval.

Felszereltsége nagy vonalakban: digit klíma, navi, BT, üvegtető, kanyarkövetős xenon, 17-es és 16-os felnik gumi nyomás ellenörző rendszerrel és persze a sport gomb. Minden elektromos, kulcs nélküli inditás.

Vételkor volt egy DPF hiba, de ezt hál istennek gyorsan orvosoltuk. A fém cső helyére 2 gumi csövet raktak, és ott fals levegőt szívott a drága, de ezt gyorsan megoldották a szervízben. Most rendben van minden.

Felemeléskor derült ki, hogy DPF és a katalizátor is új utángyártott darabok.

Illetve a jobb hátsó kerékből a szög is ki lett szedve.

Hibák persze még akadnak: jobb hátsó el. ablak nem megy, kalaptartó rossz.
Meg pár dolgot hiányolok ( :P ), pl aux kimenetet.

Ezeket majd meg kell nézni és orvosolni kell rajta illetve augusztus végén lesz egy olajcserés szervíz is, remélem utána minden jobb lesz.

Pár kép az autóról:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=9736

(nagy kép)

astra_h_sw_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szép kocsi, grat hozzá!

Enyém is panorámatetős, nagyon bejövős a dolog, viszont csak 1.3-as.

Én direkt panorámatetőset kerestem, akkor abból csak 1.3-as volt sajnos

Sokmindenről van itt szó a fórumban, erről a típushibáról nem olvastam, úgyhogy megosztom veled (is), bár nem csak dízeleseket érdekelhet::

Nemrég kellett klímahűtőt cseréletnem az 5 éves kocsimban, a klímás szerint, főleg Opel típushiba, hogy a venti és a klímahűtő közé került por kidörzsöli a hűtőt, és bár nem korrodálódik egyébként a hűtő, olyan porózus az anyag, hogy a lukadásig dörzsöli a kosz.

Orvoslás: első díszrács leszed, venti kicsavaroz, lebillent, hűtőt slaggal átmos.

Tudom, ennek semmi köze a kocsidhoz, de hátha átmosod + most jutott eszembe és hátha valakinek segítettem vele. :)

Nagyon sok sárgalámpamentes kilométert kívánok a kocsidhoz, tényleg szép egyed!

Sziasztok.

Na, akkor hát én is Astra H-s lettem.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem erre anno volt is visszahívás, egy távtartót szereltek be. Valami hűtős kidörzsölős témára tuti volt, hogy a klímahűtőre vonatkozik-e, azt nem tudom.

En G asrra turbo hutore emlekszem (meg is csinaltam a Gnel anno a tavtartot, mert ott a ket huto - talan klima es intercooler - osszeert) Persze ez nem zarja ki a H astras visszahivast sem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Na, akkor hát én is Astra H-s lettem.

2006-os Caravan, Edition felszereltségből állt az alap autó, de egy stuttgarti kereskedésben állt, mint bemutató autó, ezért extrákban bővelkedik.

Motorja 1,9 8V 120 Le-s, 6 sebességes váltóval.

Felszereltsége nagy vonalakban: digit klíma, navi, BT, üvegtető, kanyarkövetős xenon, 17-es és 16-os felnik gumi nyomás ellenörző rendszerrel és persze a sport gomb. Minden elektromos, kulcs nélküli inditás.

Vételkor volt egy DPF hiba, de ezt hál istennek gyorsan orvosoltuk. A fém cső helyére 2 gumi csövet raktak, és ott fals levegőt szívott a drága, de ezt gyorsan megoldották a szervízben. Most rendben van minden.

Felemeléskor derült ki, hogy DPF és a katalizátor is új utángyártott darabok.

Illetve a jobb hátsó kerékből a szög is ki lett szedve.

Hibák persze még akadnak: jobb hátsó el. ablak nem megy, kalaptartó rossz.

Meg pár dolgot hiányolok ( :P ), pl aux kimenetet.

Ezeket majd meg kell nézni és orvosolni kell rajta illetve augusztus végén lesz egy olajcserés szervíz is, remélem utána minden jobb lesz.

Én is gratulálok a szép autódhoz! :)

A fényszóródra nagyon vigyázz, mert ha bármi nyűgje van, bőven hat számjegyű összeg lehet rá a megoldás. És hiába csak valami apró szépséghiba, ami téged nem zavar, műszakin csak tökéletes állapotban engedik át.

Sajnos tapasztalat.

A másik, ne engedd, hogy benzinkúton a kutas ellenőrizze a keréknyomásodat. Nekem így törték le a szenzor végét a közelmúltban. A szeleprész elég vékony alumínium, kis feszegetésre is könnyen törik és onnantól kuka az egész szenzor.

Igaz ez "csak" 25.000 Ft, de nem volt egy öröm egy hétig pótkeréken járni, amíg megjött Németországból a cseredarab.

De szerencsére az új szenzorhoz magától hozzátanul az autó, nem kell programozni. Nekem a téli és a nyári kerékszett is szenzoros, cserekor mindig felismeri.

A sport gombbal kapcsolatban máris kérnék tőled egy tapasztalatot. Neked a motorvezérlő elektronikát mennyire befolyásolja ha be van kapcsolva? Mennyire reagál másképp a gázadásra? Nekem csak egy nagyon halvány árnyalatnyi a különbség. Ami viszont szembetűnő, hogy felkeményíti a lengéscsillapítókat. A tiéd is ilyen?

Még egy kérdésem/kérésem, hogy nézd meg légy szíves, hogy ha ráadod a gyújtást, milyen ikonok villannak fel. Főleg a sebességmérő órán lévők érdekelnének. Esetleg fotózd le, ha megoldható!

A fényszóró neked álló helyzetben is fordul kormánytekerésre? Nekem régebben úgy volt, de csere után csak menet közben mozog és akkor is csak a sebességgel arányosan. De a leírása alapján így is kell működnie, szóval lehet hogy ez a normál működés és előtte volt valami gebasz vele. Sajnos szervizben se tudták megmondani hogy ilyennek kell-e lennie, mert nem volt még náluk kanyarkövetős Astra. Állítólag elég ritka. De most örülök, hogy van itt valaki, akivel az ilyen tapasztalatokat is megoszthatjuk. :)

Az üvegtető miatt én is irigyellek. :) Én is sok problémamentes kilométert kívánok!

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek.

Jelenleg Németországban lakom, így van pár dolog, amiről még fogalmam sincs itt.

Műszaki vizsgáról nem tudok nyilatkozni, majd 2014 februárjában jár le.

Benzinkúton a kutas biztos nem fogja nézegetni, mert itt kinnt, még kutast nem láttam :)

Sport gomb:

A fantáziámat foglalkoztatja, hogy ki kéne próbálni.

De eddig legfőképp megpakolva volt használva hosszú távon (Fulda-Bp-Szekszárd és vissza illetve Fulda-Karlsruhe 3x) és így nem láttam értelmét használni. Meg nem hiszem, hogy az 1400 kg-hoz olyan túl nagy sport élményt adna.

Fényszóró:

Lámpamodul már korábban volt cserélve benne-

Hát, automata beállításon használom.
Sötétben még nem indultam sehova. Viszont menet közben már lett sötét, sebességgel arányos és a nagyon éles kanyarokban kicsit szaggatott a müködése, de tök szuper.

Egyelőre sok tapasztalat nincs vele, megy rendesen, 95%-ban müködik mindene.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.