Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Köszönöm az eddig válaszokat a kérdésemre.

Nos, megvan az autó már csak meg kellene venni. Pár infó.

Arra keresem a választ megérheti-e?

OPEL ASTRA G Caravan 1.7 CDTI Classic II

2007-es

Km: 121.000

Ára: 1.200.000

Műszaki érv.: 2015

Magán embertől Ő a 2. tulaj 2 éve van nála Opel szervizben dolgozik, de nem tudja igazán kihasználni kb 15000 km-t tett bele.

Pro: Szép, ápolt belső. Nincs lelakva, tényleg patika állapot. Szervizkönyves végig vezetett ahogy néztem.

Motorikusan úgy érzem jó. Néha füstöl a kipufogó, de talán ez normális. + vonóhorog, ABS (blokkolásgátló), hótálcák mindenhol.

Féktárcsákat kicseréli mert amit Ő tett rá az egy Bosch és elvileg szarok (gyárilag hibás széria), azt mondta 70 km/h fölötti fékezésnél rázza a gépet, de vett egy másik tárcsát ami elvileg jónak kell lennie szóval úgy adja átt hogy azokat felteszi és akkor elvileg azok újak lesznek (a fékpofákat nem kell rajta cserélni mert az a hibás tárcsával együtt cserélve lett) pöcre indul.

Kontra: Vezető felőli ajtónál 3 helyen kisebb, nagyobb de mind 3 jól látható helyen benyomódás/húzás. 2 a kilincs alatt 1 pedig a másik oldalán a visszapillantó alatt közép tájt, Visszapillantó nem vészesen de a festett rész megvan húzva, Az anyós felőli oldalon is van egy kis szépség hiba le van nyúzva jól látható módon kb 7-10 cm hosszan. Ezen kívül a gumi elöl nyári van, ezek jó állapotban vannak hátul téli 60%os állapot.

Nehéz a döntés.

Vagy vegyek egy 1,4 benzinest? :) 2005-ös 57.000 km-rel 100.000-el drágábban ami sajna nem kombi, mert nekem fontos lenne, de annyira nem hogy évente többször látogassam a szervizt. Tuti Ford szalonba árulják szervízkönyves képeken néztem esztétikailag hibátlan valszeg a motorja is ha egy Ford szalon árulja és nem egy használt autós.

Valaki tud segíteni? :)

Az a benzines drága annyiért. Benzinesből talán 1.6 (bár az 1.4 jó motor). Én a 2002-es pöpec állapotú Y17DT (1.7DTI) Caravan-t 700-ért vettem fél éve 182.000 km-rel, téli-nyári garnitúrával.

Link to comment
Megosztás:

Az a benzines drága annyiért. Benzinesből talán 1.6 (bár az 1.4 jó motor). Én a 2002-es pöpec állapotú Y17DT (1.7DTI) Caravan-t 700-ért vettem fél éve 182.000 km-rel, téli-nyári garnitúrával.

Alapjában véve mindig kritikus szoktam lenni. Mindig van bennem egy szkeptikusság. Számomra az, hogy opel tulajdonos, és Opel szervízben dolgozik lehet jó jel, de lehet gyanús is. Az ára mindenképpen jól hangzik, bár a futás teljesítménye, még ha vezetett a szervízkönyv is lehet több. Ma már erre se nagyon lehet adni sajnos. Trükközni lehet mindenennel.

Néha füstöl a kipufogó, milyen színű a füstje? Sokmindent elárulhat az is. Az enyém is szokott indítás után néha, alapjáraton semmit, és ha odalépek neki üresben még akkor sem látni semmit. Viszont ha sebességbe van és menet közben lépek oda akkor bodorodik a füst ahogy kell. :)

Nekem ez a féktárcsás story is gyanús. Főleg ha szerelő, akkor mikor megvette feltette, nem tapasztalta hogy valami nem oké? Vagy nem ment 70 km/h felett sosem? Nem értem ezt sem. A fékbetéteket, ha a tárcsából újat rak fel CSERÉLTESD. Ugyanis a betétek ahhoz a tárcsához vannak hozzákopva, és ha új tárcsát rak fel ahhoz a régi betétet már nem nagyon kellene visszatenni. Legalábbis nem szokták, igaz nekem csak egyszerű falusi autószerelőm van, Opelszervízben még nem voltam, de gyanítom, hogy ott is cserélni szokták. Én így tanultam az évek alatt meg hozzáértőktől.

Miért csak a vásárlási szándékod közlésekor jelezte, hogy cseréni fogja, akkor biztosan nem tegnap óta használja a szar tárcsákkal. Kérdés, hogy mióta van beszerelve a szar és mióta rázza az egész futóművet.

Mennyit mész évente? Mert az meghatározó lehet a dízel kontra benzines párharcban.

Az ár mindenképpen kellemes, bár nekem kicsit olcsónak tűnik.

A klasszikus dolgokat megnézted? Motortér, utastér, néhány apró kopó dolog amiket tuti nem cserélnek a nepperek sem. Hűtőfolyasék állapota, olajbeöntő nyíláson bekukucskálás stb., illetve festékmérővel körbemérted? Ez az elöl iylen gumi, hátul az se is eléggé minősíti a koma autókhoz való hozzáállását szerintem.

Nem lebeszélni akarlak, de sok rosszat hallani sajnos és ma már a magánszemélyes vásárlás is olyan mint a kereskedős sajnos.

Azért sok sikert és mindenképp számolj be mi lett a végeredmény!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motor optimalizálás?Csökkenti a motor vagy egyéb élettartamát?Működik egy ilyen motor pl Ausztriában 2000 méter magasan?

Legjobb tudomásom szerint az autók motorja sosem a 100% teljesítményre van beállítva.

Euro norma, környezet szennyezés, széles tartományban történő alkalmazás ( északi sarktól a déli sarkig) és minden egyéb dolog. Sajnos ez még nem olyan, mint a boltban, hogy megyek és veszem ami nekem jó, vagy megkérdezik mit akarok és azt beállítják. A gyárban rátesznek egy vezérlő programot, ami olyan 70-75% teljesítményt ad ki a motorból. Teszi ezt a midnenféle előírások miatt.

Az optimalizálással hogy is mondjam felhasználóbarátabb lesz a kocsi. Kicsit finomítanak ezen azon, kicsit tesznek hozzá itt ott, elvesznek innen onnan. Lehet extrém módon, lehet szolídan. Nyílván aki 1.7 dízelből akar 300 le azt is lehet 5 percig, vagy 1.7 80 le ami ha csak 2 héttel korábban hal meg mint a gyári 75 le már megérte.

Kicsit olyan mint a pc tuning. 1 ghz megy a proci 100 évet folyamatosan 1,5 ghz húzva csak 50 évet.

De ne offoljuk a topikot, ez már tuning téma! :)

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek. Hát ma le szereltem a lég be ömlőt persze teljesen amatőr vagyok és nem mertem tovább bontani. Hát amit láttam teljesen el borzasztott .Astra G 2.0 DTi 2003-as.Kb 3 mm vastag olajos korom mindenhol .Az autó kapkod rángat azért néztem bele,diagnosztika semmi hibát nem írt. Azt mondták semmi baja,ennek ellenére gyakran rángat,aztán 1 darabig jól megy.Leginkább az zavar hogy miért olajos a korom meg az intercooler cső is olajos volt belül.Nem tapasztaltam lényeges olaj fogyást, esetleg normális ha valamilyen szinten olajos? Üdv Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Többször olvastam hogy az isuzu astráknál típushiba a fejszelep.Ez hogyan jelentkezik?Tényleg tönkre vágja az adagoló elektronikát?Most volt cserélve,nem akarom hogy megint tönkre menjen.

Minden jót!

Köszi a válaszokat!

Kétféle ember van Y17dt motorkóddal, akiken cserélve van és aki cserélve lesz. Az adagoló elektronika is elmehet a fejszelep folyásától, de ami elmegy az a motorvezérlő elektronika inkább, a motor tetején. A bandázson felkúszik a gázolaj és eláztatja a csatit.

Vagy azt csinálod, hogy havonta ellenörzöd, hogy a hozzád közelebb eső csatiban van e gázolaj vagy nincs, vagy vársz amíg megáll magától. Sajnos ha gyári az adagolód akkor rajta van még az a szivacsos akármi is, az még jobban gátolja, hogy lásd mi folyik ott lent vagy sem. Nálam a szivacs is rettentően megszívta magát gázolajjal, nem 2 napja csepegett az biztos.

Az adagoló vezérlő elektronikát cserélted vagy javítottad, vagy javítottra cserélted?

Mert ha bontóból vagy máshonnan vettél ami nem volt javítva akkor az is megadja magát hamarosan. Ha olyanra cserélted amit javítottak ( erősítettek) akkor azzal már nem lehet gondod. Vannak emberkék akik javítottra, erősítettre cserélik neked és vállalnak rá garanciát is.

A fejszelep folyása széria hiba, nálam 160 000 km bírt ki a gyári. Én komplett adagolót cseréltem, mert olcsóbb volt mint a fejszelep maga. Így remélem még 160 000 km elmegy ez is.

Link to comment
Megosztás:

Kétféle ember van Y17dt motorkóddal, akiken cserélve van és aki cserélve lesz. Az adagoló elektronika is elmehet a fejszelep folyásától, de ami elmegy az a motorvezérlő elektronika inkább, a motor tetején. A bandázson felkúszik a gázolaj és eláztatja a csatit.

Vagy azt csinálod, hogy havonta ellenörzöd, hogy a hozzád közelebb eső csatiban van e gázolaj vagy nincs, vagy vársz amíg megáll magától. Sajnos ha gyári az adagolód akkor rajta van még az a szivacsos akármi is, az még jobban gátolja, hogy lásd mi folyik ott lent vagy sem. Nálam a szivacs is rettentően megszívta magát gázolajjal, nem 2 napja csepegett az biztos.

Az adagoló vezérlő elektronikát cserélted vagy javítottad, vagy javítottra cserélted?

Mert ha bontóból vagy máshonnan vettél ami nem volt javítva akkor az is megadja magát hamarosan. Ha olyanra cserélted amit javítottak ( erősítettek) akkor azzal már nem lehet gondod. Vannak emberkék akik javítottra, erősítettre cserélik neked és vállalnak rá garanciát is.

A fejszelep folyása széria hiba, nálam 160 000 km bírt ki a gyári. Én komplett adagolót cseréltem, mert olcsóbb volt mint a fejszelep maga. Így remélem még 160 000 km elmegy ez is.

Szia!

Nem kevered véletlenül a fejszelepet meg az előtöltés szabályzó szelepet?

Azt mondják az előbbi miatt szokott tönkremenni az adagoló elektronika edu ami az adagolón van szerintem meg csak tele van forrasztási hibákkal amik egy idő után előjönnek a hőingadozások hatására, az enyémet én javitottam onnan gondolom és azóta is jó fejszelep csere nélkül.

Az előtöltés szabályzó szelep membránja ha átszakad akkor szivárog fel a gázolaj az ecu-ba ami a motorvezérlő elektronika és a szelepfedélnél van. egyébként 600000 km után kellett javitani az edu-t,

y17dt-m van

Link to comment
Megosztás:

Debrecenből vettem az elektronikát,3 év garancia.Azóta jó a kocsi.Figyelgetem kéthetente a csatlakozót,remélem bírja még sokáig.Azt nem tudom hogy ez még a gyári adagoló e rajta.Az előtöltés szelep hol van rajta?Hamarabb is látom hogy szivárog,vagy csak ha már felszivárgott?

Az 5700-as hozzászólásban van egy kép.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Többször olvastam hogy az isuzu astráknál típushiba a fejszelep.Ez hogyan jelentkezik?Tényleg tönkre vágja az adagoló elektronikát?Most volt cserélve,nem akarom hogy megint tönkre menjen.

Minden jót!

Köszi a válaszokat!

IGEN TÖNKREVÁGJA miota kicseréltem jó.450000ft 1 fejszelep + a csere de megéri.

Link to comment
Megosztás:

Kétféle ember van Y17dt motorkóddal, akiken cserélve van és aki cserélve lesz. Az adagoló elektronika is elmehet a fejszelep folyásától, de ami elmegy az a motorvezérlő elektronika inkább, a motor tetején. A bandázson felkúszik a gázolaj és eláztatja a csatit.

Vagy azt csinálod, hogy havonta ellenörzöd, hogy a hozzád közelebb eső csatiban van e gázolaj vagy nincs, vagy vársz amíg megáll magától. Sajnos ha gyári az adagolód akkor rajta van még az a szivacsos akármi is, az még jobban gátolja, hogy lásd mi folyik ott lent vagy sem. Nálam a szivacs is rettentően megszívta magát gázolajjal, nem 2 napja csepegett az biztos.

Az adagoló vezérlő elektronikát cserélted vagy javítottad, vagy javítottra cserélted?

Mert ha bontóból vagy máshonnan vettél ami nem volt javítva akkor az is megadja magát hamarosan. Ha olyanra cserélted amit javítottak ( erősítettek) akkor azzal már nem lehet gondod. Vannak emberkék akik javítottra, erősítettre cserélik neked és vállalnak rá garanciát is.

A fejszelep folyása széria hiba, nálam 160 000 km bírt ki a gyári. Én komplett adagolót cseréltem, mert olcsóbb volt mint a fejszelep maga. Így remélem még 160 000 km elmegy ez is.

amiröl te beszélsz az a magasnyomásu szelep az adagolo also részén a fejszelep az a tetején van és ha besziv valamit akkor van az hogy rángat és egy idö mulva megáll és akkor jön az adagoló elektronika javitgatása . Wessz -i szerviz Törökbálinton .

Link to comment
Megosztás:

Lehet akkor én kevertem össze a fejszelepet a magasnyomású szeleppel. Elnézést kívánok!

De a lényeg a lényeg, gyenge pontja a kocsinak. Mint más autónak is van ennek is. Ez már nem a régi idő, hogy elmegy a kocsi 1 millió km úgy, hogy a blokkhoz nem kell hozzányúlni. Fogyasztói társadalom!

Én gondolkodtam rajta, hogy veszek még egy adagolót pluszba, azt lezsírozva elrakom a padlásra. :) Enni nem kér, ha meg gond van kicserélem. :)

Egyébként átlépte a kocsi a 200 000 km, 7 év alatt belepörgettem 175 000 km. :)

Én még futóműhöz, kuplunghoz, féltengelyhez nem nyúltam hozzá. De már készülök rá.... :)

Erősen gondolkodom egy szívósor és egy egr takarításon, de nem igazán akarnám megbontani a rendszert, kicsit tartok tőle, hogy több kárt csinálok mint hasznot. Vagy ne tartsak ilyentől?

Az olajteknő teljes kitisztításán is gondolkodom, mennyire tartjátok jó ötletnek? Megmondom őszintén félek attól, hogy lebontjuk és az új tömítéssel meg csepegni fog. Van erre valami tuti paszta? Vagy elég a tömítés? Abból van valami jobb minőségű? Vagy mindegy milyen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Többször olvastam hogy az isuzu astráknál típushiba a fejszelep.Ez hogyan jelentkezik?Tényleg tönkre vágja az adagoló elektronikát?Most volt cserélve,nem akarom hogy megint tönkre menjen.

Minden jót!

Köszi a válaszokat!

Üdv!Több mint 350.000 km van az én isuzumban,de a fejszelep és az előtöltés vezérlő szelep is eredeti...

Ha az előtöltés vezérlő folyik az cserés,mert felkúszik a gázolaj a vezetékkötegen keresztül az ECU-ba...

Én háromszor javítottam az EDU-m,utoljára pedig bontottat tettem bele.De a privát véleményem az,hogy nem minden esetben szükséges a fejszelep csere...Persze jobb az óvatosság,mert tényleg ki tudja nyírni az adagoló vezérlőt.....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem kevered véletlenül a fejszelepet meg az előtöltés szabályzó szelepet?

Azt mondják az előbbi miatt szokott tönkremenni az adagoló elektronika edu ami az adagolón van szerintem meg csak tele van forrasztási hibákkal amik egy idő után előjönnek a hőingadozások hatására, az enyémet én javitottam onnan gondolom és azóta is jó fejszelep csere nélkül.

Az előtöltés szabályzó szelep membránja ha átszakad akkor szivárog fel a gázolaj az ecu-ba ami a motorvezérlő elektronika és a szelepfedélnél van. egyébként 600000 km után kellett javitani az edu-t,

y17dt-m van

Üdv!600.000 km van az autódban?Az biztató...Valszeg nem mostanában tudom lecserélni én sem,remélem az enyém is elmuzsikál addig...Már az összes típushibán túl vagyok,de a motorhoz még nem kellett nyúlni...

De pl. a turbóm még eredeti....És nagyon odafigyelek az olajcserékre...

Link to comment
Megosztás:

Lehet akkor én kevertem össze a fejszelepet a magasnyomású szeleppel. Elnézést kívánok!

De a lényeg a lényeg, gyenge pontja a kocsinak. Mint más autónak is van ennek is. Ez már nem a régi idő, hogy elmegy a kocsi 1 millió km úgy, hogy a blokkhoz nem kell hozzányúlni. Fogyasztói társadalom!

Én gondolkodtam rajta, hogy veszek még egy adagolót pluszba, azt lezsírozva elrakom a padlásra. :) Enni nem kér, ha meg gond van kicserélem. :)

Egyébként átlépte a kocsi a 200 000 km, 7 év alatt belepörgettem 175 000 km. :)

Én még futóműhöz, kuplunghoz, féltengelyhez nem nyúltam hozzá. De már készülök rá.... :)

Erősen gondolkodom egy szívósor és egy egr takarításon, de nem igazán akarnám megbontani a rendszert, kicsit tartok tőle, hogy több kárt csinálok mint hasznot. Vagy ne tartsak ilyentől?

Az olajteknő teljes kitisztításán is gondolkodom , mennyire tartjátok jó ötletnek? Megmondom őszintén félek attól, hogy lebontjuk és az új tömítéssel meg csepegni fog. Van erre valami tuti paszta? Vagy elég a tömítés? Abból van valami jobb minőségű? Vagy mindegy milyen?

Ez a dolog engem is érdekelne,mert nekem már könnyezik a tömítés mellett.Mivel hamarosan olajcserém lesz megejteném a tömítés cserét is.

Link to comment
Megosztás:

Ez a dolog engem is érdekelne,mert nekem már könnyezik a tömítés mellett.Mivel hamarosan olajcserém lesz megejteném a tömítés cserét is.

Én az előző autómnál (off saxo 1.5d) a tömítésen felül végigkentem Loctite 5926 tömítőanyaggal. Elég jó cucc. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tudna valaki segíteni? Vettem egy adagoló hibás Zafira dti-t. 015-ös végű adagoló van rajta, elektronikát szétszedtem fet kuka benne, szereztem egy jó elektronikát 011-es vegű adagolóról. Ráraktam de nem indul nem is füstöl semmi. Ha lazítom a porlasztóknál nyomja az anyagot bár a 3. nál mintha nem mindig. Lehet valami más az adagolón kívűl, vagy elképzelhető hogy egyszerre lett elektonika és mechanika bajos, vagy kosz ment bele? Potyára nem vennék másik adagolót..

Link to comment
Megosztás:

Én az előző autómnál (off saxo 1.5d) a tömítésen felül végigkentem Loctite 5926 tömítőanyaggal. Elég jó cucc. :)

Szia!

Valami tubusos piros színű tömítő pasztám nekem is van,még a termosztát cseréhez vettem,de nem volt rá szükség.

Köszönöm az infót!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tudna valaki segíteni? Vettem egy adagoló hibás Zafira dti-t. 015-ös végű adagoló van rajta, elektronikát szétszedtem fet kuka benne, szereztem egy jó elektronikát 011-es vegű adagolóról. Ráraktam de nem indul nem is füstöl semmi. Ha lazítom a porlasztóknál nyomja az anyagot bár a 3. nál mintha nem mindig. Lehet valami más az adagolón kívűl, vagy elképzelhető hogy egyszerre lett elektonika és mechanika bajos, vagy kosz ment bele? Potyára nem vennék másik adagolót..

Mas a szoft a 011 vegzodesu adagolo elektronikan. Csak 015 elektronikat tehetsz ,vagy az ECU-t at szoftolni TECH 2 -vel ,vagy a 3 lehetoseg az adagolot le szerelni es a Bosch-nal a standon at irjak a szoftot. Milyen hibad volt az eredeti szamitogepel P1630 vagy P1631 ?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mas a szoft a 011 vegzodesu adagolo elektronikan. Csak 015 elektronikat tehetsz ,vagy az ECU-t at szoftolni TECH 2 -vel ,vagy a 3 lehetoseg az adagolot le szerelni es a Bosch-nal a standon at irjak a szoftot. Milyen hibad volt az eredeti szamitogepel P1630 vagy P1631 ?

Köszönöm ez sokat segített, ha veszek egy olcsó TECH 2-t amit adnak hozzá valami free softot azzal meg tudnám csinálni? Nem tudom a hibakódot, az előző gazdának valami megbízható szervizes mondta hogy adagoló, belenéztem az elektronikájába és el volt benne égve a jobb oldali fet teteje. Köszönöm még egyszer.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.