Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

On 2016. 07. 16. at 12:35, Ekeb írta:

Üdv mindenkinek!

 

Segítséget, tanácsot kérek, mindennek örülök! :-)

Vettem egy isuzu 1.7 DTI astra kombit, 2001-es. 150 ezer km-el, elvileg valós km-el Ausztriában, tulajdonostól.

Az autó szép, sok új alkatrésszel. Elvileg motorhibával, amiről tudtam. Azt gondoltam a szokásos adagolóvezérlő, de úgy tűnik nem.

Vittem magammal Opcomot, és 2 db csere adagoló vezérlőt. ( 1 sajátom, 1 opelből kölcsön, tuti jók!) De sajnos hiába cseréltem, nem javult meg... :angry:

P0380 és P0251 hibakód. a 251-es elvileg a mágnesszelep hibára utal. Az adagoló bontatlannak tűnt, rajta volt a sértetlen gyári habszivacs borítás.

Némi adagoló kocogtatás után nagynehezen elindult a motor, padlógázon tartva ment kb 10-15 másodpercig 1500 körüli fordulaton, majd szép lassan lecsökkent, és megállt.

Sajnos szerszám nélkül nem sokra mentem, úgyhogy a gázolajszűrő házat nem tudtam megnézni, hogy van-e gázolaj benne....  A tank elvileg 3/4-ig tele.

Úgyhogy ott hagytam a kicsikét, és most kell kitalálnom, hogy megyek szerelni, vagy autómentőt küldök érte.

Tudom hogy a távgyógyítás gyurcsók bácsi asztala, de örülnék hasznos tippeknek. Ha haza kell hozatnom trélerrel, az minimum 100 papír.... Ha meg kint orvosolható "apró" probléma, akkor 20 ezerből megvan az út.

A válaszokat előre is nagyon köszönöm! :icon13:

 

Szia. A P0380 kód vonalban nem nyomoztál? Szerintem két hiba lehet. Az egyik, hogy a gyári vezérlő hibás (P0251), a másik izzítás vezérlés gond. Ha beteszel egy jó vezérkőt, akkor lehet, hogy az izzítás miatt nem indul. Vinni kellene hozzá egy jó vezérlő elektronikát, kimérni az izzító gyertyákat, de ha csak egy kettő hibás, beindulna. Inkább elektronika.

Bár ha egyszer  beindult, mennie kellene.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, commodore írta:

Szia. A P0380 kód vonalban nem nyomoztál? Szerintem két hiba lehet. Az egyik, hogy a gyári vezérlő hibás (P0251), a másik izzítás vezérlés gond. Ha beteszel egy jó vezérkőt, akkor lehet, hogy az izzítás miatt nem indul. Vinni kellene hozzá egy jó vezérlő elektronikát, kimérni az izzító gyertyákat, de ha csak egy kettő hibás, beindulna. Inkább elektronika.

Bár ha egyszer  beindult, mennie kellene.

Szia

 

Tudom, hogy a 380 izzítás, törlés után nem jött vissza. Lehet hogy átmeneti hiba volt.

Tapasztalat alapján az isuzu (1.7 DTI) melegben szinte izzítás nélkül is indul. Max 1 percig kicsit dadog.

az üzemanyag a gyanús. Talán mennyiségszabályozó szelep. Viszek magammal aztán meglátom...  :)

Azért köszi!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! 

Valaki megtudna mondani mi ez a csatlakozó Opel atra G 1.7 DTI nel, egyszerűen csak odavan kötve, a fűtő csövek allatt

https://drive.google.com/file/d/0B4s2dcGNlLrtdUhBUi1vNDlKcjA/view?usp=sharing

előre is köszi aki megtudja mondani mi ez, és mire való lenne, vagy másnál is így lóg odakötve?

Módosítva : biro laci
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Van egy Astra G 2.0 DTI 16V Y20DTH autóm. Egy pár napja reggelente eléggé nehezen indult úgy kezdődött a hiba, aztán ha a motor már kicsit melegedett, akkor elkezd rángatni az autó. Olyan mintha levenném a a gyújtást 1 másodpercre és visszaraknám. Be-be rángat egy pilanatra. Olajszűrőt kicseréltem, mert azt hittem nem kap rendesen gázolajat. Hibakódok ki lettek olvasva. "Kritikus rendszermeghibásodás." de ha kitöröljük van hogy nem ír semmi hibát. Sokan mondták, hogy adagoló hiba, amit a legegyszerűbb mondani meg elég tág fogalom.

 

Valakinek valami ötlet??? Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

51 perce, karlos írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Van egy Astra G 2.0 DTI 16V Y20DTH autóm. Egy pár napja reggelente eléggé nehezen indult úgy kezdődött a hiba, aztán ha a motor már kicsit melegedett, akkor elkezd rángatni az autó. Olyan mintha levenném a a gyújtást 1 másodpercre és visszaraknám. Be-be rángat egy pilanatra. Olajszűrőt kicseréltem, mert azt hittem nem kap rendesen gázolajat. Hibakódok ki lettek olvasva. "Kritikus rendszermeghibásodás." de ha kitöröljük van hogy nem ír semmi hibát. Sokan mondták, hogy adagoló hiba, amit a legegyszerűbb mondani meg elég tág fogalom.

 

Valakinek valami ötlet??? Köszönöm előre is!

Ez a kritikus rendszerhiba is rendkívül tág!

Nekem x17dtl-em van és a hibakódom P0400 kritikus rendszerhiba (2)

Ez is lehet egr, stb

nekem nem rángat, indul is rendesen nekem csak erőtlen lesz az autó

Ezt az oldalt nézd meg!

fontos a hibakód, mert sok a kritikus rendszerhibájú kód!

http://www.opel-autodiagnosztika.com/letoltes/Opel-HDRC-Hibakodok.pdf

Módosítva : padarmisi
Link to comment
Megosztás:

Kedves padarmisi!

Köszönöm válaszod. Jövőhéten jön majd a srác a laptoppal meg a programmal és akkor megnézzük konkrétabban. Most több mint félig van a tank és pöcre indul is egyből. Sajnos a berángatás az megmaradt, Menni nekem szépen meg ettől függetlenül és erő is ugyan annyi van benne, ugyan úgy húz. Alapjáraton is gyönyörűen megy. Jó lenne ha nem adagoló lenne. Köszi mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a gond.

Van egy Isuzu motoros Y17DT G astrám.
Előzmény semmi. Megyek vele egyszer csak gyújtás,motor leáll. Vártunk vele 1-2 percet és beindult ismét elsőre.
Mentünk vele néhány percet,majd eleve leállítottam. Utána egy óra múlva ismét mennem kellett és már alig mentem vele néhány százt métert, megállt.

Utána egyre kevesebbet indult el, olyan volt mint valami érintkezés, ahogy váltás után picit berezonált a kocsi megállt.
Ha állt egy ideig könnyebben elindult, mivel leállás után közvetlenül sosem akart beindulni.

Elvittem szervízbe, ahol mondták hogy adagoló elektronika lesz.
Na az elektronikán cserélve lett a tranzisztor, de nem oldotta meg a dolgot.
El lett küldve valakihez, aki megcsinálta elvileg, de miután visszakerült 5 percig bírta a szervízes srác szerint, majd elfüstölt.
Most egy másik helyre lett küldve, kíváncsi leszek hogy megjavul-e.
A szerelő srác szerint a szelepmágnes vagy mi rendben van.

Valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a gond?

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 09. at 11:43, tomzol írta:

Sziasztok!

A következő a gond.

Van egy Isuzu motoros Y17DT G astrám.
Előzmény semmi. Megyek vele egyszer csak gyújtás,motor leáll. Vártunk vele 1-2 percet és beindult ismét elsőre.
Mentünk vele néhány percet,majd eleve leállítottam. Utána egy óra múlva ismét mennem kellett és már alig mentem vele néhány százt métert, megállt.

Utána egyre kevesebbet indult el, olyan volt mint valami érintkezés, ahogy váltás után picit berezonált a kocsi megállt.
Ha állt egy ideig könnyebben elindult, mivel leállás után közvetlenül sosem akart beindulni.

Elvittem szervízbe, ahol mondták hogy adagoló elektronika lesz.
Na az elektronikán cserélve lett a tranzisztor, de nem oldotta meg a dolgot.
El lett küldve valakihez, aki megcsinálta elvileg, de miután visszakerült 5 percig bírta a szervízes srác szerint, majd elfüstölt.
Most egy másik helyre lett küldve, kíváncsi leszek hogy megjavul-e.
A szerelő srác szerint a szelepmágnes vagy mi rendben van.

Valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a gond?

 

 

Vagy gányul javították, vagy az ECU is elment a vezérlő elektronikával együtt. Általunk emlegetett emberhez vidd, garantált a jó munka, és vállal rá garanciát is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 08/10/2016 at 16:14, Handbrake írta:

Vagy gányul javították, vagy az ECU is elment a vezérlő elektronikával együtt. Általunk emlegetett emberhez vidd, garantált a jó munka, és vállal rá garanciát is.

Érdekelne engem is az elérhetősége akit emlegettek. Nekem meg az a bajom egy 2.0 DTI-vel hogya bemelegszik be-be rángat,aztán annyira sűrűsödik hogy le is áll.Ha kihül megint megy pár kilométer míg be nem melegszik. Adagoló elektronikára gyanakszom. Tudtok olyat aki kicseréli nekem!??? Elvileg azt írja program is mikor kiolvassuk a hibát.Sajnos adagoló felújítás nem nagyon fér most bele a keretbe. Jó lenne ha valaki kicserélné nekem rajta azt a trqnzisztort. Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,7 isuzu astra,hiba a következő:indítàs utàn szepen ketyeg majd elkezd csörögni.Adok több gàzfröccsöt abbahagyjya.Nèha csinàlja nagyobb fordulaton is.Persze felvillan a sàrga làmpàcska is.Ki villogtattam,kèt kódot îrt 0105,0335.Megnèztem mit jelent de nem tudom mi legyen.Szerelőm azt mondta turbót kell cserèlni mert szórja az olajat.

Köszi,sziaszto!!

Link to comment
Megosztás:

Nem is tudom, de az a szerelő aki 0335 hibakódra turbót kar cserélni, az nem az én szerelőm lenne. Erősen főtengelyhelyzet jeladó csere elé nézel. A másik hiba szívócsőben, MAP szenzor takarítás, aztán EGR pucolás, és ha már ott vagy szívósort is takarítsd ki.

De cserélj turbót, elárulom az is szórni fogja az olajat, az enyém 243 ezer km-el is szórja. Mind szórja kicsit. Ez ilyen........

Keress új szerelőt, ha nem akarsz pénzt az ablakon kidobálni......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok hozzátok hogy van egy y17dt motoros g astrám. A mai napon volt egy olyan jelenség hogy a motorbol jött egy olyan zaj mintha csapágy zúgna fordulatemelkedésre-csökkentésre lassul és gyorsul periódikusan és kijött az olaj nyomás lámpa. Leállítottam a motort hazahuztam és nem tudom mitévő legyek. Van valakinek valami ötlete hogy merre felé kéne elindulni a hiba keresésében? (esetleg valakinek van robbantott ábrája erről a motorról?)

köszi üdv Tamás

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, tomcsika1 írta:

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok ..... y17dt motoros g astrám..... és kijött az olaj nyomás lámpa. ..

köszi üdv Tamás.....

 

Szia

valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is:       Astra y17dt leggyakoribb típushibák...

szerintem nálad mindjárt az első pont lesz a gond, de meg kell nézni:

1.    Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

2.    Y17DT adagolóvezérlő gyakran se szó se beszéd megáll.

(Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... az egyik pld-ul 4 hozzászólással ez előtt!) 

Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

3.    Y17DT motorvezérlőkből kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat.

Üdv.

Módosítva : melyon
Link to comment
Megosztás:

23 órája, melyon írta:

Szia

valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is:       Astra y17dt leggyakoribb típushibák...

szerintem nálad mindjárt az első pont lesz a gond, de meg kell nézni:

1.    Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

2.    Y17DT adagolóvezérlő gyakran se szó se beszéd megáll.

(Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... az egyik pld-ul 4 hozzászólással ez előtt!) 

Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

3.    Y17DT motorvezérlőkből kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat.

Üdv.

köszi a választ! a 2.-3. opciók 2 hónapja lettek megcsinálva szóval 99%ék hogy az 1-es a befutó

szíjjat elég cserélni? nem kell a bordáskereket is? görgőket esetleg?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tomcsika1 írta:

köszi a választ! a 2.-3. opciók 2 hónapja lettek megcsinálva szóval 99%ék hogy az 1-es a befutó

szíjjat elég cserélni? nem kell a bordáskereket is? görgőket esetleg?

 

Szia

Ha jó a szerelőd, ezekre a kérdésekre ő ad majd választ amikor lebontja a vezérmű szíj borítását.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 2000-es évjáratú Astra G 2.0 DTI 16V autóm. Az adagoló sajnos meghalt rajta és a neten találtam hozzá egy felújítottat de annak a végén a szám nem ugyan az. A kérdésem, hogy az jó lenne-e rá? Mi a különbség? Ami most van nekem az : VP44 PSG5 0_470_504_011. Mivel nem találtam egy bontóban sem ilyet, de viszont helyette ezt találtam: VP44 PSG5 0:470:504_015. Jó lehet ez rá? Köszönöm előre is válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Uraim egy kérdésen nyűglődök:Nem tudjátok véletlenül az 1,7 Dti-nek a vezérlés felőli főtengelyszimering méretét? 35x48x7, vagy netán 38x50x8? Ahány alkatrészest nézegetek, mindenhol mást írnak.. Illetve, hogy jobbos vagy balos a forgásiránya? Nemsokára vezérlést cserélnék, s ki szeretném akkor már ezt is cserélni.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Olyan problèmàm lenne,hogy kb egy hete haza fele mentem ès àlltam a làmpànàl gondoltam nyomok egy köver gàzt mennyire füstől az autó hàt jött rendesen a fekete füst de csak padló gàznàl aztàn zöld minden ok az autóval ment mint az àlom aztàn jött a màsnap reggel indìtom pöcc röff aztàn pàr màsodperc utàn leàllt utàna csak nehezen de elindult de totàl erőtlen a motor aztàn rà egy kèt napra mentem vele gondolt egyett ès elkezdett húzni mint a barom aztàn megint szar lett szerelő hibakôd egr kitisztìtva gyönyörűen de ugyanúgy erőtlen mi lehet ez?? Egyèbkènt az autò x20dtl köszi a vàlaszokat.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 26. at 14:15, karlos írta:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy van egy 2000-es évjáratú Astra G 2.0 DTI 16V autóm. Az adagoló sajnos meghalt rajta és a neten találtam hozzá egy felújítottat de annak a végén a szám nem ugyan az. A kérdésem, hogy az jó lenne-e rá? Mi a különbség? Ami most van nekem az : VP44 PSG5 0_470_504_011. Mivel nem találtam egy bontóban sem ilyet, de viszont helyette ezt találtam: VP44 PSG5 0:470:504_015. Jó lehet ez rá? Köszönöm előre is válaszokat!

Helló a a 11-es vègű adagolònak a 004-es a csere darabja tudom mert most estem túl rajta màsikkal nem lessz jó csak 11-es vagy 004-es

Link to comment
Megosztás:

On 2004. 04. 10. at 23:32, Guest írta:

Sziasztok! Vagy egy nagy problémám:

Eddig élvezhettem a 2.0 DTi áldásos hatását, de egyszer csak megállt. Hozzáértő (?) emberek megállapították, hogy adagológond, remélhetőleg elektronikajavítással/cserével megoldható. Aztán továbbmentek, mostmár nem segít csak a komplett adagolócsere...

Kérésem lenne, hogy ha tudtok jó, megbízható helyet, ahonnan beszerezhető 99-es évjáratú G Astrához adagoló, akkor lécci írjátok meg ide:

pmatthew@freemai.hu

 

Előre is köszi!

 

P. MátÈ

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.