Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Végülis nem tudom, hogy van-e benne rács, de egy kis méretű gumicsövet valahogy sikerült negyed óra alatt leerőszakolni, és kiszívni azt a nyamvadt benzint. Utána kannából feltöltöttük, de sajnos valamennyi így is maradhatott, mert 1-2 percig elég döcögősen járt. Remélem nem lett semmi komolyabb baja. Mindenesetre a feleségem egy darabig biztos nem fog tankolni ezután! :)

Mégegyszer köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Na, hogy szuperál a gép Sanyo oo1? Cseréltél üzemanyagszűrőt is? Bár a benzin elvileg nem okozhat benne károsodást..

Szerencsére nincs vele semmi gond. Időközben más miatt be kellett mennem a helyi Opel szervízbe, és őket is megkérdeztem, de azt mondták, hogy amíg van benne dízel, amivel tud keveredni, addig nincs nagy gond. Akkor van baj, ha tisztán kerül be a benzin.

Link to comment
Megosztás:

HELP!!!!!!!

Megállt az astrám !!!!

1.7 DTI, mentem, aztán egyszer csak kihagyott, aztán megint és végul meg is állt. Pont olyan a jelenség mikor kifogy a gázolaj, de 200 km - el elötte tankoltam tele. Semmi baj nem volt vele, csak 1500-as fordulat kornyékén jött belöle valami kis hang, mintha ékszij zorogne.

Mi lehet a baj ???

Kérlek ha van valami 5letetek, irjátok meg!!

Link to comment
Megosztás:

@b-max: Sajna még nem igazán ástam bele magam az Y17DT motorba, (bár két hónapja már nekem is az van) - de emlékeim szerint mintha az üzemanyagszűrő a motortérben, középen hátul lenne a féktartály mellett, balra. Érdemes megnézni, mert ez tényleg nem egy bonyolult dolog - mielőtt eltemetnénk a motort először inkább az egyszerű okokat próbáljuk kizárni...

Link to comment
Megosztás:

@b-max: Sajna még nem igazán ástam bele magam az Y17DT motorba, (bár két hónapja már nekem is az van) - de emlékeim szerint mintha az üzemanyagszűrő a motortérben, középen hátul lenne a féktartály mellett, balra. Érdemes megnézni, mert ez tényleg nem egy bonyolult dolog - mielőtt eltemetnénk a motort először inkább az egyszerű okokat próbáljuk kizárni...

Ránézésre jó a szűrő. Mondjuk mikor az alsó légtelenitő csavar letekertem, némi sziszegést lehetett hallani, mintha szivná be a levegőt. Viszont a bejővő cső nincs eldugulva, mert mikor belefújtam, lehetett hallani ahogy megy a levegő.

Most a szervizben van a kocsi, megnézzuk mit mutat a computer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mesélek, hogy más talán ne szivasson így meg az autója.

Január -Február nagy hidegek. X17DTL nehezen indul. a vége felé már inditásnál felgyullad a motorteszter lámpa, majd kialszik..

Hurrá, megvan a hiba + ilyen már volt 1x.

Izzitógyertya csere. 3db ment haza, 4csere...

Kezdtem örülni, mint az a bizonyos maki a farkának. De

Pár nap mulva megint nem indul, de most nagyon trükkösen..

Forgatja-forgatja az önindító, és a motor a legkisebb hajlandóságot sem mutatja az indulásra. Aztán egyszer csak, kb az 5. indítózásra elindul, semmi korom, semmi füst, mint ha misem történt volna.

Majd pár nap mulva érezhetö gázolajszagra kinyitottam a motorháztetöt, és tapasztaltam, hogy a bal oldali (4-es henger) porlasztócsúcs résolaj visszavezetö csöve mellett szivárog a gázolaj. Csöböl kis darab levág- szükségmegoldásként. Csöpögés megszünt, de azért Autopel szervizbe elnéztem.

Hozzá kell tennem, reggel már egész jól indult...

3 hiba, ami nincs jelen.

1;Légtömegmérö (tudtam már nov. óta szarakszik, de ettöl indulnia kellene)

2;Izzitó köri hiba (ezt is tudtam mivel cseréltem is gyertyákat)

3; fordulatszám jeladóköri hiba (na ez mi?)

Gondokodtam...

Majd kiderült. a jeladó csatija a morot közepén van elöl a porlasztó csúcsok alatt. S persze hogy a gasolain abba folyt bele. és gondolom meghülyítette az adagolót. Biztos van valami kapcsolat az adagoló, és az között, hogy indítózáskor forog-e a motor, és nyomjon-e gázolajat az adagoló, vagy ne. S gondolom , hogy ha nem érzékelt az motorforgást, akkor az adagolo meg baxot olajat nyomni a rendszerbe.

Szóval azóta indul....

Pedig már EGR szelepet is kivettem, megszivogattam, de az jó volt...

már számoltam, hogy mit kell kicserélni rajta.

de megúsztam. most......

Link to comment
Megosztás:

@b-max: Sajna még nem igazán ástam bele magam az Y17DT motorba, (bár két hónapja már nekem is az van) - de emlékeim szerint mintha az üzemanyagszűrő a motortérben, középen hátul lenne a féktartály mellett, balra. Érdemes megnézni, mert ez tényleg nem egy bonyolult dolog - mielőtt eltemetnénk a motort először inkább az egyszerű okokat próbáljuk kizárni...

Jól gondolja kolléga... :D

De ez már nem a jó öreg feltekerős szűrő, henem csak a papír betét cserélhető.

A ház marad... :lol:

Cserénél vigyázni a műanyag csatlakozó csövekre ! Nagyon könnyen eltörhetők.... ;)

LacBp !

Erre a légtömegmérő hibakódra kíváncsi lennék...elméletileg azt semmi nem jelzi... ;)

Ugyan is az én ótóm már alig ment a rossz légtömegmérő miatt, és semmi hibakód sem volt... ;)

Csak kontakt hibát , vagy szakadást képes érzékelni. Az állapotát nem... :)

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Van egy 1,7 TD astrám.

Ha a levegöszürőt kicserélem direktszűrőre azal jót teszek neki, vagy ártok, vagy nincs semmi jelentősége.

Kérdés, hogy van-e értelme.....

Elvileg, ha valaminek jót tesz a direktszűrő, az a turbo. Persze dízelnél nem tom mi van, de szerintem kipufogó tuning nélkül nem fog sokat érni. Valahova menni kell a plusz beszívott levegőnek :)

Nekem volt Punto GT-m is, azt tuningoltam - a gyárilag ajánlott JR szűrő nem volt az igazi, nagyon szar szívóhangja volt, és igazából nem volt sok érezhető hatása. Aztán felkerült egy majdnem komplett Remus rendszer, (csak leömlő nem), na azzal már kicsit jobban lehetett érezni, csak olyan hülye sípolós lett a hangja gázadásra (horpadt a homloka ;) ). Aztán elegem lett és beraktam egy majdnem kétszer akkora szűrőt és az már tényleg jó volt!

De a lényeg, hogy igazából a 4000 feletti (inkább 5000) tartományban volt ütős - dízelt meg ott pörgetni.... hát tényleg nem tudom....

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Van egy 1,7 TD astrám.

Ha a levegöszürőt kicserélem direktszűrőre azal jót teszek neki, vagy ártok, vagy nincs semmi jelentősége.

Nagyon köszönöm a segítséget így azt hiszem teljesn fölösleges bele ez a szűrő.

4000 5000 felett pörgetni gyilkosság a motornak.

Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm a segítséget így azt hiszem teljesn fölösleges bele ez a szűrő.

4000 5000 felett pörgetni gyilkosság a motornak.

Köszi :)

Sokkal jobban meghálálja a motor a tiszta a levegőt, 1-2 kétes paci nem ér ennyit.

Szeritnem. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sokkal jobban meghálálja a motor a tiszta a levegőt, 1-2 kétes paci nem ér ennyit.

Szeritnem. ;)

Így van! Inkább cserélj gyakrabban szűrőt Wykk, vagy ha már mindenképpen "sportosítani" akarsz, akkor használj mostható textilszűrőt (K&N, vagy JR) de ne direktet, hanem a gyári szűrő helyén - és mosd ki min. 5000 km-enként (Pesten inkább 2-3000 ;) ) Az lehet, hogy tényleg jó lesz a motornak, ha nem is a teljesítmény miatt... Az sem árt, ha néha kiszeded a szűrőt és legalább a nagyja koszt kiütögeted, kifújod belőle. Néha meglepő miket talál benne az ember (ld. Brehm: Állatok világa... :) )

A direktszűrő inkább a benzineseknek jó, hogy amikor nagyon pörög a motor akkor is tudja fedezni a megnövekedett levegőszükségletet - mondjuk lehet, hogy az új OPC dízelekben is jó, de az nem a 75LE kategória ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Szevasztok!

Most regisztráltam, mert BOLDOG tulajdonosa lettem egy 2001-es Y20DTH motorral szerelt fehér caravan-nak. Vettem gyorsan levegőszűrőt, üzemanyagszűrőt, olajszűrőt és Castrol magnatec (asszem ez a neve) 10W40-es olajat. Ezeket gyorsan kicseréltetem, de érdemes-e még valamit cserélni? 123000km van benne és németből hozták be 2004 végén. Váltóolajra, hűtővízcserére, fékfolyadékra, szervófolyadékra gondolok elsősorban. Ja Bp-n fogom főként használni.

Ez még Isuzu, vagy már opel cucc? Ecotec felirat ott virít rajta.

Thx!

Z

Link to comment
Megosztás:

Gratula az ótóhoz.... B)

Szerintem még a pollenszűrőt is érdemes volna cserélni.

A 2000 ccm -es dieselek Opel gyártmányúak.... :blink:

Nagyon köszönöm, meg vagyok vele elégedve, hasít, mint a veszedelem. :D

Hmm, tényleg, na veszek egy pollenszűrőt is. Annak hol van a helye? Tudom cserélni saját kezűleg?

Z

Link to comment
Megosztás:

Gratula az ótóhoz.... B)

Szerintem még a pollenszűrőt is érdemes volna cserélni.

A 2000 ccm -es dieselek Opel gyártmányúak.... :blink:

na meg a 2.2 es is, de van 1.7 es is...

vagy inkávbb ufgy az egyszerübb, hogy az Y17DT, és a Z17DTL motor Isuzu, a többi Opel :D

Link to comment
Megosztás:

Szio.

A légtömegmérö hibát úgy állapították meg, hogy rádugták a tesztert, és kiírta.

De mivel már megszoktam ezt ahibát. ez a 3. légtömegméröm 3 év alatt. Igy tudom, hogy tartós 110 nél kb 1 -2 perc után a motorteszter lámpa kigyullad, és lekapcsolódik a turbó, és 4000 fölé nem emelkedik a fordulat.

Aztán gázelvétel, kicsi gurulás, lámpa kialszik, és lehet is tovább menni..

Csak azt nem értem, hogy kb fél évnél miértnem birja tovább egy ilyen xar..

mikor már 5000 km -enként cserélem a levegő szűrőt....

LacBp !

Erre a légtömegmérő hibakódra kíváncsi lennék...elméletileg azt semmi nem jelzi... :D

Ugyan is az én ótóm már alig ment a rossz légtömegmérő miatt, és semmi hibakód sem volt... B)

Csak kontakt hibát , vagy szakadást képes érzékelni. Az állapotát nem... :blink:

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.