Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Még egy gyors kérdés......

Sportbetét DTI-be egészséges vagy sem? Hallottam olyat, hogymivel durvább, több levegőt enged be, több port is, így az károsítja a turbót.

Az elöző kocsimban alkalmaztam direkt szürőt, ott nagyon jó szolgáltatot tett.

Szal DTI-be lehet, vagy inkább nem ajánlott????

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nem onnan jön a hang, hanem a motor ellenkező oldaláról. Mostanában nem hallottam, de minden esetre aggasztó dolog azért.

Nemsokára olajcsere, majd akkor kicsit átnézem, felemeltetem......

nem lehet hogy a kinyomocsapágy hangja ??????????? Egyébként most indulunk a MAMÁVAL 20-án horvátországba a müszerrel majd beszámolok a viselkedéséröl a drágámnak mármint az ASTRA-nak . :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Létezik-e 6 sebességes váltó G Astra diesel-be?

Állítólag a G és a H széria 1.7 CDTI motorja közt az a különbség, hogy amit a G-nél chiptuningolsz, azt a H-nál gyárilag megkapod. Tehát, ha az 1.7 CDTI H-ban elérhető 6 gangosan akkor van G-hez illeszthető váltó. Ha van is, biztos nem adják óccsóé. Ezt ne vedd kp-nek, nem vagyok szakértő, én így hallottam!

Egyébként nyaralás alatt rogyásig rakott kombiban, folyamatos légkondihasználat, állandó tompított, 150-160- as autópályázás, hegyvidéki és városi totyorgás mellett 5.18 l/100km volt az igénye az én 1.7 CDTI motorosomnak. Kicst bosszant, hogy az útitárs Corolla D4-D ugyanezt 4.88 l/100km fogyasztással abszolválta (5 gang!).

Link to comment
Megosztás:

Ez a valami nem azonosan forog a motor fordulatszámával.... hanem lassabban, hallhatóan lassabban. Meg lehet számolni az "akadásokat" remélem nem turbó...

Turbó "kicsit" gyorsabban forog, mint a motor. Legalábbis gázadásnál.....

Inkább az erőátvitelben lesz valami, én a váltóra, difire vagy kupplungra gyanakodnék, lehet, hogy amíg hideg az olaj a váltóban, addig van ez. Olyan, hogy forog, aztán akad, szerintem nincs arrafelé, inkább olyan, hogy valami forgó alkatrész kicsit üt, aztán forgás közben hozzáér valamihez (surlódik) aztán nem.

Link to comment
Megosztás:

Állítólag a G és a H széria 1.7 CDTI motorja közt az a különbség, hogy amit a G-nél chiptuningolsz, azt a H-nál gyárilag megkapod. Tehát, ha az 1.7 CDTI H-ban elérhető 6 gangosan akkor van G-hez illeszthető váltó. Ha van is, biztos nem adják óccsóé. Ezt ne vedd kp-nek, nem vagyok szakértő, én így hallottam!

Egyébként nyaralás alatt rogyásig rakott kombiban, folyamatos légkondihasználat, állandó tompított, 150-160- as autópályázás, hegyvidéki és városi totyorgás mellett 5.18 l/100km volt az igénye az én 1.7 CDTI motorosomnak. Kicst bosszant, hogy az útitárs Corolla D4-D ugyanezt 4.88 l/100km fogyasztással abszolválta (5 gang!).

az egy rizszabálo más az áttétel csomag mennyiség meg a személyek száma meg beállitás meg sok-sok minden más lehet akkor is OPEL...............

Link to comment
Megosztás:

az egy rizszabálo más az áttétel csomag mennyiség meg a személyek száma meg beállitás meg sok-sok minden más lehet akkor is OPEL...............

Ez is "rizszabáló", csak az anyját hívják Isuzunak, ez pedig annak a továbbfejlesztése és az apja nevét viseli. Így lett Opel. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ez is "rizszabáló", csak az anyját hívják Isuzunak, ez pedig annak a továbbfejlesztése és az apja nevét viseli. Így lett Opel. :lol:

tegnap este jöttünk haza Horvátországbol semmi gond csak a tankolással volt gondom mert az Annahegyi őmv kutnál vizes gasoilt kaptam ezért kicsit nyüglödöt a drágám de a másik tankolás megszüntette a tüneteket amik elég rángatossá tették az utat de a fogyimmal max meg vagyok elégedve 5.2/100-on minden gond nélkül.

Link to comment
Megosztás:

tegnap este jöttünk haza Horvátországbol semmi gond csak a tankolással volt gondom mert az Annahegyi őmv kutnál vizes gasoilt kaptam ezért kicsit nyüglödöt a drágám de a másik tankolás megszüntette a tüneteket amik elég rángatossá tették az utat de a fogyimmal max meg vagyok elégedve 5.2/100-on minden gond nélkül.

lehet hogy elhamarkodtam az örömodát mert még mindig csinálja azt hogy 1 pill. kihagy ami azt jelenti hogy még mindig lehet benne viz . tud valaki olyan anyagot ami megszünteti a vizet a tankba .. aszürö szer. tiszta.

Link to comment
Megosztás:

Én az olvastam az F astra dízel könyvében,hogy az üa szűrő aljában összegyűlik a víz.Az én szűrőmön van is víztelenítő csap,bár bevallom soha nem nyitottam ki,mert 2 olajcsere után mindig cserélem,általában tél előtt,hogy nehogy megdermedjen az aljában felhalmozódott parafin.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Kis idő elteltével megint írok.

Nem tudok hova lenni az örömtől....a kocsi fenomenális, és piramidális. A fogyasztás valami nagyon atom jó. Hosszútávon meg plána, szal eddig 5-ös a kicsike.

Olvasgatok erre arra, és ezek a gondolatok ötlöttek a fejembe.

Sportlégszürő vagy sportbetét, jó nem jó tapasztalat stb. ( anno nekem az 1.4-es benzines kocsimon volt, igazából csak mikor kivettem éreztem, hogy nem indul meg úgy..)

Lefújó szelep: van érelme, nincs értelme ilyen kis 1.7-es motornál.

Intercooler: a minap láttam egy Vectrát, nem mai darab, az elején egy akkora intercooler volt, mint fater F astrájának a hűtőjének a fele keresztbe.... Gyárilag nem tesznek nagyobbat , me nem kell, vagy csak azé van ebbe ekkore me nagyobb nem fér el? Vagy mert ez is éppen elég ehhez a motorhoz ( 1.7 DTI)

Lassan olajcser,meg finomságok lesznek, már gyűjtöm a lóvét... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

A következő problémám van,fateromnak van egy 1.7es isuzu motoros astra-ja és a motor tetején van egy elektronika amibe két csatlakozó van,na most az a gond hogy az ami elöl van csatlakozó abban áll a gázolaj de rendesen!és átáztatja a csatlakozó tömitését is,és igy folyik lefelé a gázoil!az mitöl lehet szerintetek??

elöre is köszi a segitséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

A következő problémám van,fateromnak van egy 1.7es isuzu motoros astra-ja és a motor tetején van egy elektronika amibe két csatlakozó van,na most az a gond hogy az ami elöl van csatlakozó abban áll a gázolaj de rendesen!és átáztatja a csatlakozó tömitését is,és igy folyik lefelé a gázoil!az mitöl lehet szerintetek??

elöre is köszi a segitséget

Itt olvass utána!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

A következő problémám van,fateromnak van egy 1.7es isuzu motoros astra-ja és a motor tetején van egy elektronika amibe két csatlakozó van,na most az a gond hogy az ami elöl van csatlakozó abban áll a gázolaj de rendesen!és átáztatja a csatlakozó tömitését is,és igy folyik lefelé a gázoil!az mitöl lehet szerintetek??

elöre is köszi a segitséget

nekem is volt ilyen problémém de nekem le is állt és gallyra vágta a immoelektronikát 90000-be fájt nekem ha nem állogat le akkor probáljátok kiszivatni 1 inj. fecskendövel és ha nincs messze nektek az üllöi uton az iparvasutnál van 1 OPEL gyors szerviz ö elháritja a problémát sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy elhamarkodtam az örömodát mert még mindig csinálja azt hogy 1 pill. kihagy ami azt jelenti hogy még mindig lehet benne viz . tud valaki olyan anyagot ami megszünteti a vizet a tankba .. aszürö szer. tiszta.

a tartos autopálya 130-150 jot tett a drágámnak mert mielött kimentünk volna 740km-nél gyulladt ki a soherjelzö miota hazajöttünk már 2x. tankoltam és 880-900km-nél gyullad ki a soherjelzö az OPEL csak OPEL marad mégha rizses motor van is benne ..............

Link to comment
Megosztás:

ha nincs messze nektek az üllöi uton az iparvasutnál van 1 OPEL gyors szerviz ö elháritja a problémát sok sikert.

Ott mit csinálnak vele?

Ez a 2 csati, azon a nagy hűtőbordán van? Hogyan kerül oda gázolaj? Ez is egy felkúszós dolgo akkor?

Hogyan hárítják el a gyors szervízbe a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Isuzus opel!az adagolón van 3 csatlakozó és mind a háromban áll a gázolaj,innen szivároghat fel az elektronikára??vagy máshonnét??2 napja tisztitottuk ki a az elektronika tetején a csatit és megint áll benne az oil!és egész egyszerűen nem jövök rá hogy honnan jut fel a csatihoz!!

Link to comment
Megosztás:

Közben megtaláltam a szöveget, a megoldási lehetőségekkel:

"Amit fontos tudni!!! Minden leendő G astra tulajnak (isuzu diesel):

A computer-re sokan panaszkodnak, hogy hamar tönkremegy és drága.

Na azzal az a helyzet hogy az adagolón van valamilyen szelep, vagy akármi (részletkérdés)amihez csatlakozik egy vezeték ami felmegy a computerhez. Namármost ez a szelep szokott megrepedni, és a vezetéknek a belsején a rázkódástól szépen felmászik a gázolaj az agyba, ahol az egy elektrolitos folyadékot hoz létre és ez teszi tönkre azt:

Megoldás 1: adagolófelújítás: csak Kecel 300.000Huf + új computer 200.000Huf

Megoldás 2: szelep (vagy mi) csere: 60.000Huf + bontott computer 80.000huf

Megoldás 3!: be kell rakni egy kábelsarut a szelep és a vezeték közé (kb 10forint) ami levezeti az olajat a földre és nem hagyja eljutni a kábelig (pofon egyszerű csak nem lehet érte sok pénzt kérni ezért nem hirdeti senki)."

Hogy mint Petyák és IsuzusDesel-esek ne legyünk érzéketlenek egymás problémái iránt... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egyik ismerősöm most szeretne Opel motoros 1.7TD G Astrát venni a kiszemelt autóban a probaút során 2szer is felvillant a fordulatszámjelző közepén lévő zöld ilyen villám jel vagy nem tudom micsoda. A kérdés az lenne hogy mire szolgál és hogy kell e villognia vagy sem :lol:

THX

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A 80 lovas 1.7 Cdti tulajokat kérdezném... Ugy kb. tavasz óta figyeltem fel egy néha jelentkező hangra ami 4-esben vagy 5-ösben jelentkezik ha visszalassulás után ugy 1200,1300 fordulatról próbálok kigyorsítani (lustaságból nem kapcsolok vissza) Olyan 1500-1750-ig van egy ilyen fura kuruttyoló-csörgő hang (nem túl hangos,csak a motor hangszíne tolódik el ilyen irányban) amit nem tudok mire vélni.A fejemben a turbónyomás feléledésével kapcsolódik össze de lehet hogy csak a hozzánemértés miatt.Nektek is megvan ez a hang?Hozzátartozik a normál működéshez,vagy lehet valaminek az előjele?Gondoltam még valami kipuff tömitésre is... Az ótó nem egész 2 éves és 72.000 km-t futott eddig.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A 80 lovas 1.7 Cdti tulajokat kérdezném... Ugy kb. tavasz óta figyeltem fel egy néha jelentkező hangra ami 4-esben vagy 5-ösben jelentkezik ha visszalassulás után ugy 1200,1300 fordulatról próbálok kigyorsítani (lustaságból nem kapcsolok vissza) Olyan 1500-1750-ig van egy ilyen fura kuruttyoló-csörgő hang (nem túl hangos,csak a motor hangszíne tolódik el ilyen irányban) amit nem tudok mire vélni.A fejemben a turbónyomás feléledésével kapcsolódik össze de lehet hogy csak a hozzánemértés miatt.Nektek is megvan ez a hang?Hozzátartozik a normál működéshez,vagy lehet valaminek az előjele?Gondoltam még valami kipuff tömitésre is... Az ótó nem egész 2 éves és 72.000 km-t futott eddig.

Nem lehet,hogy csak valami rezonál pont ezen a fordulaton?

Link to comment
Megosztás:

Lehet... Csak az volt a feltünő mikor a tavalyi tél után az ömv visszaállt az alpesi naftáról a nyári prémiumra,akkor hirtelen eltűnt ez a hang.De mostanában megint hallom. (még a nyári prémiumot tankolom)

Esetleg shell?

De szerintem még mindig lehet,hogy valmai rezonál.

Amikor ilyen alacsony fordulatról húzatsz ki egy düzelt,van egy bizonyos fordulat,ahol a motor elég szépen ficánkol.

Kb mint amikor én egy bengásba ültem be és nehezen állt rá a kezem,hogy ne 3-ban kanyarodjak! :lol: Állandóan rezonált szegénykém!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.