Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Ne takard le a hűtő egész felületét, mert nem sok km után képes a rendszer túlmelegedni! Fontos a levegő hűtése a motornak ;)

Nem is fogom, ha melege van akkor ugyis a hűtőbenyomja a meleg vízet, ha pedig hideg, akkor pedig ugysem kering a melegvíz. :(

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatok:

Kartonpapír a hűtő elé és kész. Amúgy meg 1500-as fordulatszámmal szinte lehetetlen felmelegíteni a motort. Pályán 2000-es fordulat felett terhelés nélkül sikerül 10 km-en belül felmelegíteni. Persze a kartonpapír benne van...

most jöttünk haza Bécsböl kifele befele jol müködötta termosztát minden papir nélkül de ha megálltam akkor járo motor mellett visszahült a verda 80 fokig.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Y17DTI motorral rendelkező astra tulajdonosok!

Megosztanám veletek az alábbi tapasztalatom, hátha más is így jár mint én.

Ha ennél a motornál a tágulási tartályba olaj kerül akkor azt minden esetben az olajhűtő repedése okozza.

Saját autómon kívül még egy pár ilyen astrával találkoztam aminek ez volt a baja.

Az olaj hűtő cserélése után már több olaj nem került a hűtőrendszerebe, de ami már benne volt azt csak többszöri átmosással sikerült nagyjából kitakarítani.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Kedves Y17DTI motorral rendelkező astra tulajdonosok!

Megosztanám veletek az alábbi tapasztalatom, hátha más is így jár mint én.

Ha ennél a motornál a tágulási tartályba olaj kerül akkor azt minden esetben az olajhűtő repedése okozza.

Saját autómon kívül még egy pár ilyen astrával találkoztam aminek ez volt a baja.

Az olaj hűtő cserélése után már több olaj nem került a hűtőrendszerebe, de ami már benne volt azt csak többszöri átmosással sikerült nagyjából kitakarítani.

Üdv: András

Szióka!

Képpzeld nekem is van oil a tágulásiban.ilyesztgettek,hogy lehet h.fejrepedésem.

az előző tul azt mondta olajvisszahűtőnél szivárog.

hallom te is jártál így már néhány esetben.mennyibe fály ez a dolog és hol lehet hozzá ezt az alkatrészt beszerezni?

esetleg én-nem autószerelő-megtalálom ezt a hűtőt és el tudom hárítani a hibát?

segítséged köszi:csada

Link to comment
Megosztás:

TC-on ezt olvastam:

A modern, nagy motorokban például karterbe merített vízhűtő csökkenti a motorolaj hőmérsékletét. Nemcsak a Mercedes, de az Audi, a BMW, a Volkswagen, a Volvo is alkalmazza a technikát. Jó esetben az olajban fürdő vízhűtő húsz évet is kibír. Rossz esetben - pedig a meglátogatott szerelők erre nem egy példát tudtak elővenni - csak négyet-ötöt. Lejár tehát a gari, a második tulaj autózik egy-két évet, majd észreveszi, hogy hopp!, elment a fűtés, melegszik a motor. Nosza, be a szervizbe, javítsák ki izibe'.

Maga a kis vízhűtő nem tétel, 15-20 ezer forint. Igen ám, de ilyenkor a rendes vízhűtő (a kocsi elejében lévő nagy), valamint az utastéri radiátor is telemegy olajjal, a motor olajjárataiba meg behatol a víz. Lehet szétszedni az egész beltéri klímaegységet, csavarokra bontani a motort, mosogatni a járatokat, kicserélni az összes hűtőt, mert ezekből viszont egy-két nap alatt nem lehet kimosni az olajat. Jobb esetben 3-400 ezerből, kis pechhel félmillió fölött jön ki egy ilyen móka. Az addigra hárommilliót érő autón. A taxisok csinálják jól, ők eleve lekötik ezt a segédkört. Sokat nem számít, a méregfogat viszont kihúzták.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem minden G-Astrásnak !

Mindenek elött Kellemes Karácsonyi ünnepeket, baleset- és autóhibamentes rokonlátogatást nektek.

Már régóta feliratkoztam ide, de passzív voltam mert céges opelem volt, így a javításba nem volt beleszólásom.

Most viszont a saját dízelemet használom, és szeretem tudni, hogy amit használok abban mi van, hogyan működik, milyen a lelkivilága. Mire számítsak ha valami rendetlenkedik.

Nem vagyok hülye az autóhoz, de a mai technikát nem ismerem naprakészen, mert főleg elektronikával, mikroprocesszorokkal foglalkozom, de nem az autóval kapcsolatos területen, noha kacsintgatok errefelé is.

Végigolvastam a teljes fórumanyagot a fontosabb témákban (2 napig tartott), és kijegyzeteltem a fontosabb tapasztalatokat, hogy ha (ne adj isten) valami baja lesz az autókámnak, akkor ne kapjak rögtön infarktust, és tudjam merre keressem a megoldást. Sajnos ez a mai technika már nem annyira publikus mint a 20 évvel ezelötti, így egyre nehezebb a sajátkezű javítás. Ez még önmagában nem lenne baj, mert nem kell mindenkinek nekiállnia az autója javításához, akinek van egy csavarhúzó meg villáskulcs készlete. Az (üzem és baleset) biztonság ennél fontosabb. Az már viszont elkeserítő, hogy a márkaszervizek egy része sem képes a totózásnál komolyabb módszerekkel dolgozni, és ezt is elég borsós áron adják elő. Az alkatrész árakról már nem is beszélek, mert néha a lélegzetem áll el, mikor meghallom egy-egy alkatrész árát. Elég szemét (és akkor még nagyon visszafogottan fogalmazok) dolognak tartom, hogy némelyik részegység anyagára eléri az autó árának akár a negyedét is.

Sajnos nagyon monopol helyzetben vannak a gyártók és a márkaszervizek is ezen a téren.

Nos én ez ellen próbálok harcolni a magam lehetőségein belül.

Remélem többet fogok tudni segíteni a tapasztalataimmal nektek, mint amennyire majd rászorulok a Ti segítségetekre (vagyis nem fog elromlani az autókám).

Na azt hiszem ennyi elég is mert még kimoderálják a regényemet.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Y17DTI motorral rendelkező astra tulajdonosok!

Megosztanám veletek az alábbi tapasztalatom, hátha más is így jár mint én.

Ha ennél a motornál a tágulási tartályba olaj kerül akkor azt minden esetben az olajhűtő repedése okozza.

Saját autómon kívül még egy pár ilyen astrával találkoztam aminek ez volt a baja.

Az olaj hűtő cserélése után már több olaj nem került a hűtőrendszerebe, de ami már benne volt azt csak többszöri átmosással sikerült nagyjából kitakarítani.

Üdv: András

Szia Csada!

Az olajhűtő egy alumínium tömb az oldala körbe bordázva, az olajszűrőház hátuljára van rácsavarozva, 4 db torx csavar fogja, 2 vízcső megy rá. 2 olajfurattal csatlakozik a házhoz. Ha nem vagy szerelő akkor én azt mondom inkább bízd hozzáértőre, mert elég nehéz hozzáférni. Az ára olyan 30 ezer körül lehet, pontosan nem tudom. Mindenképp újjat vegyél, itt bontottat nem érdemes berakni, javítani nem lehet.

Két gumi O gyűrűt is cserélni kell az olaj csatlakozó nyílásoknál, azt elvileg adják hozzá.

Én az Opel Csergőnél vettem.

Azt javaslom minnél előbb cseréld ki, mert ha nagyon elolajosodik a rendszer akkor a tele megy a hűtő a fűtő radiátor. Van aki úgy vette észre,hogy télen nem fűtött már a kocsi, mert annyira tele ment olajjal a radiátor.

Ha van kérdés válaszolok szívesen.

Üdv: Andris

Link to comment
Megosztás:

Hahó! Ha senki nem ismeri ezt a problémát, akkor az azt is jelenhetti, hogy senki se járt még így??? pedig megrögzött opelos mondta, nem hiszem, hogy tévedne. Azt mondta, hogy jellemző, hogy pár napig nincs beindítva, és akkor be se lehet indítani, csak szervízzel.

Szia!Nekem is van ilyen problémám!Y2.0DTH motor,2000 évjárat!Nem tudom mi lehet a gond,de nekem is nehezen indúl egy éjszaka után hidegben!Akksit cseréltem,teker mint a barom,de nehezen indúl!Olyan mint ha levegős lenne,meg leállítás után g-olaj szagot érzek!Ha tudsz valami megldást,megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Szia Csada!

Az olajhűtő egy alumínium tömb az oldala körbe bordázva, az olajszűrőház hátuljára van rácsavarozva, 4 db torx csavar fogja, 2 vízcső megy rá. 2 olajfurattal csatlakozik a házhoz. Ha nem vagy szerelő akkor én azt mondom inkább bízd hozzáértőre, mert elég nehéz hozzáférni. Az ára olyan 30 ezer körül lehet, pontosan nem tudom. Mindenképp újjat vegyél, itt bontottat nem érdemes berakni, javítani nem lehet.

Két gumi O gyűrűt is cserélni kell az olaj csatlakozó nyílásoknál, azt elvileg adják hozzá.

Én az Opel Csergőnél vettem.

Azt javaslom minnél előbb cseréld ki, mert ha nagyon elolajosodik a rendszer akkor a tele megy a hűtő a fűtő radiátor. Van aki úgy vette észre,hogy télen nem fűtött már a kocsi, mert annyira tele ment olajjal a radiátor.

Ha van kérdés válaszolok szívesen.

Üdv: Andris

Szia András!

Köszönöm segítséged,megfogadom.

Ezeknél a motoroknál jellemző a h.fej repedés?Vagy ez már erősebb blokkal rendelkezik mint az elődje(F szériára gondolok)

Kilométeróra ingadozásra mi a véleményed?

hiba-ezt tapasztaltam- ugrál a km óra(ABS visszajelzőm világít).hidegen azt is tapasztaltam,hogy az alapjárati ford szám is kicsit ingadozik.Bemelegedés után nem tapasztaltam-nem tudom mire vélni.(a bal első kerék jeladóm úgy néz ki,hogy cserés-elég trélyül van meggányolva)Okozhat ilyen galibát?Belekavarhat a fordulatszámba?

segítséged köszi:Csada

Link to comment
Megosztás:

Szia András!

Köszönöm segítséged,megfogadom.

Ezeknél a motoroknál jellemző a h.fej repedés?Vagy ez már erősebb blokkal rendelkezik mint az elődje(F szériára gondolok)

Kilométeróra ingadozásra mi a véleményed?

hiba-ezt tapasztaltam- ugrál a km óra(ABS visszajelzőm világít).hidegen azt is tapasztaltam,hogy az alapjárati ford szám is kicsit ingadozik.Bemelegedés után nem tapasztaltam-nem tudom mire vélni.(a bal első kerék jeladóm úgy néz ki,hogy cserés-elég trélyül van meggányolva)Okozhat ilyen galibát?Belekavarhat a fordulatszámba?

segítséged köszi:Csada

Szia Csada!

Én még nem találkoztam hengerfej repedéssel ennél a motornál, de lehetséges hogy más járt már így, olyannal viszont igen, hogy a hengerfej tömítés átégett, több rétegű lemez tömítés van alatta.

A kilométerórára nincs tippem sajnos.

Ha az alapjárat ritmusosan ingadozik azt okozhatja a generátor hibája, elég gyenge pontja ennek az autónak. Meg kellene mérni a töltést. Én az enyémre gyári felújjított generátort raktam föl, utána megszünt a ritmusos ingadozás, de persze javítani is lehet a generátort.

Azt az ABS kerék jeladót meg kellene rendesen csinálni, mert gondolom ilyenkor nem is működik egyáltalán az ABS.

Az én motorom most olyat csinál, hogy néha egy picit megemeli az alapjáratot, majd vissza engedi, véletlenszerűen, de van amikor egyáltalán nem csinálja. Még nem jöttem rá miért, ha valakinek esetleg van ötlete akkor örülnék ha megosztaná velem.

Egy kicsit nekem is gázolajosodik az ECU csatlakozóm a motor tetején. Ha valaki tudja, hogy honnan szokott a gázolaj odamászni, akkor írja meg legyen szíves. Az adagolóm környékén por száraz minden. Itt a fórumon olvastam, hogy az adagolónál megreped valami és onnan kerül a csatlakozóhoz gázolaj.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Szia!Nekem is van ilyen problémám!Y2.0DTH motor,2000 évjárat!Nem tudom mi lehet a gond,de nekem is nehezen indúl egy éjszaka után hidegben!Akksit cseréltem,teker mint a barom,de nehezen indúl!Olyan mint ha levegős lenne,meg leállítás után g-olaj szagot érzek!Ha tudsz valami megldást,megköszönném!

1. Izzító gyertya ellenörzés.

2. Porlasztóban traverz szelepek (csavarok, már nem is tudom) cseréje. Lelevegösödött az üzemanyag rendszer, az adagolóval együtt. Nekem Budapesten a Nyíri Bosch szervízben megcsinálták 2 nap alatt 50.000 HUF ért. Itthon 3 szervíz (abból 2 Bosch) adagolót akart cserélni, vagy felujítani 300.000-ért!!! Vicc!!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

a nyíri az egy nagyonjó diesel szerviz.

érdemes oda vinni.

amugy én találtam a 17 kerületben egy olyan ######it, aki csak 2.0 DTI meg 2.2 DTI vel foglalkozik, becsukott szemmel szedi szét és rakja össze. nekem nagyonsok ismerősi autót javitott már meg negyedáron...

ha kell holnap meg tudom adni a számát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hallottam, hogy a 2 literes dízel ha lelevegősödik, borzasztó nehéz beindítani, ha pár napig áll, vagy 20 gumigyűrű van, ahol falsot szívhat, és hogy szervíz is csak úgy tudja beindítani, hogy van szivattyújuk, amivel felnyomják a rendszert gázolajjal. :D

Tényleg van ilyen? Csak mert pont ezzel a motorral készülök Astrát venni. :D

Köszi a válaszokat előre is. :huh:

Hát, ha már boldog tulaj vagy, akkor a kezelési utasítás 172. oldalán választ találtál kérdésedre. Ha még csak vacillálsz: a 2.0-ások nem képesek önmagukat légteleníteni az 1.7- esek igen. De ez a lelevegősödés nem eredhet a többnapos ácsingózásból. Ez a tankolás elmulasztására vezethető vissza. Olyat meg ne vegyél, amiről az eladó az ácsorgós történetet állítja! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha már boldog tulaj vagy, akkor a kezelési utasítás 172. oldalán választ találtál kérdésedre. Ha még csak vacillálsz: a 2.0-ások nem képesek önmagukat légteleníteni az 1.7- esek igen. De ez a lelevegősödés nem eredhet a többnapos ácsingózásból. Ez a tankolás elmulasztására vezethető vissza. Olyat meg ne vegyél, amiről az eladó az ácsorgós történetet állítja! :huh:

Én nekem nem ez a tapasztalatom.Mineden X20DTH val szerelt opelnek betegsége a porlasztócsucs felett lévő tömítögyürü.

Ebböl 4 db kell és 1 m résolajcsö mivel a gázolaj felhigitja az olajat viszont nehezen indul ez miatt.Csere után könnyen indul.

Viszont 5 fok alatt izzitanak. Persze van rá szoftver modositás persze nem sokat ér.Viszont raktam be már utolagos izzitást és jo lett.

Link to comment
Megosztás:

Na végre egy szaki dieselfronton..... :P :D :D :D

Egyre több a használt diesel opel, és a meghibásodás. :huh:

Nekem is szokott néha rángatni, amikor kihúzatom van hogy 1 pillanatra megtorpan... :lol:

legutóbb futót cibáltam és akkor...

Milyen motorral szerelt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy új tapasztalat az Y17DT motorral kapcsolatban. A jelenség az hogy a motor tetején lévő egyik ECU csatlakozóban bokáig áll a gázolaj.

Az én autómnál a hiba oka az elektromos előbefecskendezés állító szelep / TCV /. A szelep az adagoló alján található a nyomócső fejszelepek alatt, két szál vezeték megy rá egy narancssárga csatlakozóval.

A szelep műanyag része átengedi a gázolajat ami a két száll vezetéken keresztül bejut a vastag kábelkötegbe és onnan elmászik a az ECU hoz.

A szelephez elég nehéz hozzáférni, le kell venni az adagoló vezérlő elektronikát / EDU / az elektronikát tartó alumínium bakot is lekell csavarozni és félre fordítani, utána már lehet látni a problémát.

A szelep kb 45-50 ezer forint körül van.

Ha valakit érdekelnek még részletek ezzel kapcsolatban akkor írjon.

A néha jelentkező rángatást még nem sikerült megtalálni, de próbálkozunk ezt is megoldani.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy új tapasztalat az Y17DT motorral kapcsolatban. A jelenség az hogy a motor tetején lévő egyik ECU csatlakozóban bokáig áll a gázolaj.

Az én autómnál a hiba oka az elektromos előbefecskendezés állító szelep / TCV /. A szelep az adagoló alján található a nyomócső fejszelepek alatt, két szál vezeték megy rá egy narancssárga csatlakozóval.

A szelep műanyag része átengedi a gázolajat ami a két száll vezetéken keresztül bejut a vastag kábelkötegbe és onnan elmászik a az ECU hoz.

A szelephez elég nehéz hozzáférni, le kell venni az adagoló vezérlő elektronikát / EDU / az elektronikát tartó alumínium bakot is lekell csavarozni és félre fordítani, utána már lehet látni a problémát.

A szelep kb 45-50 ezer forint körül van.

Ha valakit érdekelnek még részletek ezzel kapcsolatban akkor írjon.

A néha jelentkező rángatást még nem sikerült megtalálni, de próbálkozunk ezt is megoldani.

Üdv: András

Mai nap adtam el 2 db vezérlöegységet Y17dt-hez van valami ebben?

Lehet sorba mennek tönkre......

Link to comment
Megosztás:

Milyen motorral szerelt?

Y17DT 2000-évj.

Mi próbáltunk már vezérlőegységet cserélni de egy pillanatra beindult és le is állt a motor, azután nem indult többet.

Az imo át lett írva. állítólag más sorozatszámú volt a vez. egység azért nem működött.

azután kapott 1 modosított vez. programot, és úgy tünt megoldódott a rángatás, de néha csak előjön....

mondjuk így a 75 paci helyett lett 92... :lol: de ez a rángatás csak idegesít. :huh:

Link to comment
Megosztás:

X20DTh ha valaki találkozik vele P0400 hibakód

Gondoljon rám.

Egy szivás.

EGR szelep lenne de kritikus rendszer meghibásodás.Mert Az Egr szelep vákum vezérli azt meg mágneszelep.Tehát nekünk Vákumszivattyut kellett cserélni mert nem állított elő elég vákumot.+ ellenörizni kell a vákumcsöveket végig mert valahol kidörzsölheti a kaszni vagy a motor.+ szivótorok tisztitás ami nem egy jó buli. Nekem mind kellett. Ha valaki találkozott ilyennel bátran irjon segitek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.