Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hali!

Igen isuzu motor.

De az h jó hírű az azt még a régi kamrásra volt igaz sajnos <_<

Azt követte a még adagolós 16 szelepes y17dt itt már típushiba az adagoló vezérlő elhalása illetve néha az ecu és az adagolón lévő szelep is követi.Maga a motor szerintem itt is jól sikerült.

Ezt váltotta az általad írt cdti 80 illetve 100le változata.

Ennek mint szinte minden cr motornak az üzemanyag ellátó rendszer a gyenge pontja.

De ki kell fogni.

80le az tuti nem sok de jó chippel 100le fölé lehet húzni az már elég.

De attól függ miből ülnél át ha 60-75le benzinesből akkor a 80le dízel a nagy nyomaték miatt szerintem tetszeni fog.

Az én autómban most közeledik a 250e km 1.7 CDTI (Z17DTL) bontatlan motorral. Had kötözködjek egy kicsit. :wacko:

- a mai napig is ezt a típust fejleszti tovább és építi be az Opel, tehát elmondható erről is, hogy jó hírű

- ebben nincs adagoló, ergo nincs adagolóvezérlője és adagolója, ami az Y-ban általában, az X-es motorokban ritkábban meghibásodik

- Astra G-be nem került a gyárilag 100 lőerős változat, a H szériával került bevezetésre

- a magasnyomású szivattyú nem úgy gyenge pontja, mint az adagolós volt, mindössze csak a jó minőségű gázolajt igényli

- ha ez a 80 LE nem elég, akkor benzinest vagy más márkát kell venni. A dízel motor amúgy is nyomatékból él.

Link to comment
Megosztás:

Az én autómban most közeledik a 250e km 1.7 CDTI (Z17DTL) bontatlan motorral. Had kötözködjek egy kicsit. :(

- a mai napig is ezt a típust fejleszti tovább és építi be az Opel, tehát elmondható erről is, hogy jó hírű

- ebben nincs adagoló, ergo nincs adagolóvezérlője és adagolója, ami az Y-ban általában, az X-es motorokban ritkábban meghibásodik

- Astra G-be nem került a gyárilag 100 lőerős változat, a H szériával került bevezetésre

- a magasnyomású szivattyú nem úgy gyenge pontja, mint az adagolós volt, mindössze csak a jó minőségű gázolajt igényli

- ha ez a 80 LE nem elég, akkor benzinest vagy más márkát kell venni. A dízel motor amúgy is nyomatékból él.

Csak nyugodtan <_<

Legalább pörög a topik.

Ez a jó hírű akkor volt igaz amikor párhuzamba tették f astrába a 82le isuzut illetve a 68le opelt.

Azok a motorok jóval többet elmentek mivel az elektronikája kimerül a mágnesszeleppel meg az izzítás vezérléssel :wacko:

Az adagoló illetve vezérlőhibát én is a sima dti y17dt-re írtam.

Meg azt is írtam h ki kell fogni.

Pl az enyémbe 150e-van Y17dtl kopp kopp soha semmi elektronikai baja nem volt most esedékes az első javítás a vezérlés csere.

De sokaknak volt gond ecu-val edu-val stb

Amit írtál a gázolajra azzal egyetértek az is nagyon befolyásolja a befecskendező élettartamát.

De az biztos h ezek a motorok közelbe nem fognak annyit elmenni hiba nélkül mint a régiek.

És ez nemcsak az isuzura igaz hanem az összes gyártóra sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Csak nyugodtan :wacko:

Legalább pörög a topik.

Ez a jó hírű akkor volt igaz amikor párhuzamba tették f astrába a 82le isuzut illetve a 68le opelt.

Azok a motorok jóval többet elmentek mivel az elektronikája kimerül a mágnesszeleppel meg az izzítás vezérléssel :(

Az adagoló illetve vezérlőhibát én is a sima dti y17dt-re írtam.

Meg azt is írtam h ki kell fogni.

Pl az enyémbe 150e-van Y17dtl kopp kopp soha semmi elektronikai baja nem volt most esedékes az első javítás a vezérlés csere.

De sokaknak volt gond ecu-val edu-val stb

Amit írtál a gázolajra azzal egyetértek az is nagyon befolyásolja a befecskendező élettartamát.

De az biztos h ezek a motorok közelbe nem fognak annyit elmenni hiba nélkül mint a régiek.

És ez nemcsak az isuzura igaz hanem az összes gyártóra sajnos.

A lényeg az, hogy Báthory cartárs konkrétan az 1.7 CDTI-ről érdeklődött, helyette kapott egy csomó infót más motorokkal kapcsolatban.

Tehát ez nem az a bizonyos jó hírű motor, de ez is megérdemelné (hidd el, én aztán tényleg nem babusgatom <_< ). Elég átnézni pl. a dízel fórumot és látható, hogy elenyésző mennyiségű a Z17DTL motorkóddal összefüggő panaszos bejegyzések száma. Azok is általában az ismeretlen előéletre, bizonytalan futásteljesítményre vezethetők vissza.

Megbízható szerviztapasztalatokért pedig célszerű Wesszhez vagy Uhuhuhoz fordulni.

milyen a felújított porlasztó csúcs?

szabad-e foglalkozni vele?

vagy inkább új?

Mint minden más dolognál: gyári, utángyártott, felújított. Szvsz erősen zsebfüggő. Ha neve van a felújítónak a szakmában, jó technológiát használ, reális áron csinálja és vállal rá teljes körű garanciát miért ne. Gyakorlati tapasztalatokért a már fent említett két úriemberhez kéne fordulni.

Link to comment
Megosztás:

A lényeg az, hogy Báthory cartárs konkrétan az 1.7 CDTI-ről érdeklődött, helyette kapott egy csomó infót más motorokkal kapcsolatban.

Tehát ez nem az a bizonyos jó hírű motor, de ez is megérdemelné (hidd el, én aztán tényleg nem babusgatom <_< ). Elég átnézni pl. a dízel fórumot és látható, hogy elenyésző mennyiségű a Z17DTL motorkóddal összefüggő panaszos bejegyzések száma. Azok is általában az ismeretlen előéletre, bizonytalan futásteljesítményre vezethetők vissza.

Megbízható szerviztapasztalatokért pedig célszerű Wesszhez vagy Uhuhuhoz fordulni.

Mint minden más dolognál: gyári, utángyártott, felújított. Szvsz erősen zsebfüggő. Ha neve van a felújítónak a szakmában, jó technológiát használ, reális áron csinálja és vállal rá teljes körű garanciát miért ne. Gyakorlati tapasztalatokért a már fent említett két úriemberhez kéne fordulni.

Csak levezettem neki hogy amiről régen ódákat zengtek motor már sajnos nem azonos az utolsó 2 generációval.(dti,cdti)

:(

Én is szeretem ezeket a motorokat még talán elfogult is vagyok.

Azt viszont nyugodtan le merem írni h a legújabb cr isuzu semmivel sem rosszabb a többi márka cr motorjainál :wacko:

Abban meg igazad van hogy rengeteg a külföldön levetett vas ami előéletéről és futott km-ről nem tudni az igazat.

Link to comment
Megosztás:

Csak levezettem neki hogy amiről régen ódákat zengtek motor már sajnos nem azonos az utolsó 2 generációval.(dti,cdti)

:wacko:

Én is szeretem ezeket a motorokat még talán elfogult is vagyok.

Azt viszont nyugodtan le merem írni h a legújabb cr isuzu semmivel sem rosszabb a többi márka cr motorjainál <_<

Abban meg igazad van hogy rengeteg a külföldön levetett vas ami előéletéről és futott km-ről nem tudni az igazat.

Főleg, hogy az új modellévtől már az Insigniákban is csendesebbek lettek. :(

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Milyen gyakran és mennyit kell után töltened?

Nézd meg a termosztátnál a sok apró csövet ha nagyon fogy akkor látszik a szivárgás fehér lerakodást keress.

Helló!

1 héten kb 100 km-ert megyek vele, ezen a 100 km-en teljesen leürült ( vagyis 1 hét alatt) a tartály. Kb 1-1,5 hónapja már 2 hét elteltével is marad kicsi a tartályban (ez kb. 200 km-ert jelent).A furcsa az hogy ha rövid távon használom (fele város fele országút össz. 20 km naponta)hamarabb ürül mint amikor huzamosabb ideig megyek csak országúton. Már 3 szerelőnél voltam vele és mindegyik átnézte töviről hegyire, de egyik sem talált semmilyen csöpögés nyomot ill. a hengerfejességet ők is kizárták mert a csövek nem kemények és a vizet sem forralja. Garázsban áll az autó és a betonon sem látszik semmilyen vízfolt.Azt mindegyik szerelő észrevette, hogy szinte majdnem az összes bilincs ki van cserélve a vízcső csatlakozásoknál,tehát valaki már szintén tüzetesen átnézte az autót de nem találta meg a vízfolyás okát. Ebből gondolom azt, hogy mégis csak a motorba folyhat bele valahol.Lehet,hogy meg van repedve a blokk? A víztartály és a sapka vadonat új.

Más téma:az y17dtl motoroknál hány km-nél kell vezérműszíjat cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

1 héten kb 100 km-ert megyek vele, ezen a 100 km-en teljesen leürült ( vagyis 1 hét alatt) a tartály. Kb 1-1,5 hónapja már 2 hét elteltével is marad kicsi a tartályban (ez kb. 200 km-ert jelent).A furcsa az hogy ha rövid távon használom (fele város fele országút össz. 20 km naponta)hamarabb ürül mint amikor huzamosabb ideig megyek csak országúton. Már 3 szerelőnél voltam vele és mindegyik átnézte töviről hegyire, de egyik sem talált semmilyen csöpögés nyomot ill. a hengerfejességet ők is kizárták mert a csövek nem kemények és a vizet sem forralja. Garázsban áll az autó és a betonon sem látszik semmilyen vízfolt.Azt mindegyik szerelő észrevette, hogy szinte majdnem az összes bilincs ki van cserélve a vízcső csatlakozásoknál,tehát valaki már szintén tüzetesen átnézte az autót de nem találta meg a vízfolyás okát. Ebből gondolom azt, hogy mégis csak a motorba folyhat bele valahol.Lehet,hogy meg van repedve a blokk? A víztartály és a sapka vadonat új.

Más téma:az y17dtl motoroknál hány km-nél kell vezérműszíjat cserélni?

Szia Nekem akkor csinált ilyet amikor a hengerfejbe van 4db hüvely préselve és az egyiknek a tömitő gyürüje ment el és becsöpögött a 2 hengerbe a víz először mi se jöttünk rá hova megy a víz mert amíg kevés folyt a hengerbe eldolgozta de a végére már párafelhő jött ki a kipufogón(Kb 1 hónap alatt adta meg magát)Pesten egy hengerfejeshez elvittem lehetett hozzá venni felújitó készletet kipréselte mind a négy hüvelyt 35 ezer volt.

De egyik havernak a vízpumpánál nyomta ki szép lassan..

Link to comment
Megosztás:

Helló!

1 héten kb 100 km-ert megyek vele, ezen a 100 km-en teljesen leürült ( vagyis 1 hét alatt) a tartály. Kb 1-1,5 hónapja már 2 hét elteltével is marad kicsi a tartályban (ez kb. 200 km-ert jelent).A furcsa az hogy ha rövid távon használom (fele város fele országút össz. 20 km naponta)hamarabb ürül mint amikor huzamosabb ideig megyek csak országúton. Már 3 szerelőnél voltam vele és mindegyik átnézte töviről hegyire, de egyik sem talált semmilyen csöpögés nyomot ill. a hengerfejességet ők is kizárták mert a csövek nem kemények és a vizet sem forralja. Garázsban áll az autó és a betonon sem látszik semmilyen vízfolt.Azt mindegyik szerelő észrevette, hogy szinte majdnem az összes bilincs ki van cserélve a vízcső csatlakozásoknál,tehát valaki már szintén tüzetesen átnézte az autót de nem találta meg a vízfolyás okát. Ebből gondolom azt, hogy mégis csak a motorba folyhat bele valahol.Lehet,hogy meg van repedve a blokk? A víztartály és a sapka vadonat új.

Más téma:az y17dtl motoroknál hány km-nél kell vezérműszíjat cserélni?

Hali!

Ez akkor szívás :wacko: <_<

Akkor lehet nálad is az a gond amit "ferere26" írt.

Ha kifelé nem jön az olajba sincs akkor valószínű az égéstérbe jut.

Milyen autóba használod az y17dtl-t? (corsa,combo)mennyi km benne?

Nekem is ez van a gyári előírás 10év vagy 150ekm!

Ezt ki is bírja mert nálam még nem lett cserélve és túl vagyunk a 150 ezren.(tervek szerint hétvégén csere)

DE ehhez az kell h a km biztos legyen ha nem tuti akkor érdemes cserélni.

Ha jól tudom gyárilag GATES XS szíj van benne ami erősített ezért a relatíve sok km. :(

Link to comment
Megosztás:

Helló!

1 héten kb 100 km-ert megyek vele, ezen a 100 km-en teljesen leürült ( vagyis 1 hét alatt) a tartály. Kb 1-1,5 hónapja már 2 hét elteltével is marad kicsi a tartályban (ez kb. 200 km-ert jelent).A furcsa az hogy ha rövid távon használom (fele város fele országút össz. 20 km naponta)hamarabb ürül mint amikor huzamosabb ideig megyek csak országúton. Már 3 szerelőnél voltam vele és mindegyik átnézte töviről hegyire, de egyik sem talált semmilyen csöpögés nyomot ill. a hengerfejességet ők is kizárták mert a csövek nem kemények és a vizet sem forralja. Garázsban áll az autó és a betonon sem látszik semmilyen vízfolt.Azt mindegyik szerelő észrevette, hogy szinte majdnem az összes bilincs ki van cserélve a vízcső csatlakozásoknál,tehát valaki már szintén tüzetesen átnézte az autót de nem találta meg a vízfolyás okát. Ebből gondolom azt, hogy mégis csak a motorba folyhat bele valahol.Lehet,hogy meg van repedve a blokk? A víztartály és a sapka vadonat új.

Más téma:az y17dtl motoroknál hány km-nél kell vezérműszíjat cserélni?

Szia

Nekem úgy nézegette a szerelő fogott egy vastag rossz pulóvert befogta vele a kipufogó végét addig ameddig bírta és egy idő után fehér gőzös fűst jött ki ebből jött rá hogy belefolyik az égéstérbe a víz.

üdv:ferere

Link to comment
Megosztás:

Szia Nekem akkor csinált ilyet amikor a hengerfejbe van 4db hüvely préselve és az egyiknek a tömitő gyürüje ment el és becsöpögött a 2 hengerbe a víz először mi se jöttünk rá hova megy a víz mert amíg kevés folyt a hengerbe eldolgozta de a végére már párafelhő jött ki a kipufogón(Kb 1 hónap alatt adta meg magát)Pesten egy hengerfejeshez elvittem lehetett hozzá venni felújitó készletet kipréselte mind a négy hüvelyt 35 ezer volt.

De egyik havernak a vízpumpánál nyomta ki szép lassan..

Bocs most nézem a tiéd DTL az enyém DTI Isuzu lehet nem is ugyanolyan a hengerfejed .

Üdv:Ferere

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.