Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hali!

Ez akkor szívás :wacko: <_<

Akkor lehet nálad is az a gond amit "ferere26" írt.

Ha kifelé nem jön az olajba sincs akkor valószínű az égéstérbe jut.

Milyen autóba használod az y17dtl-t? (corsa,combo)mennyi km benne?

Nekem is ez van a gyári előírás 10év vagy 150ekm!

Ezt ki is bírja mert nálam még nem lett cserélve és túl vagyunk a 150 ezren.(tervek szerint hétvégén csere)

DE ehhez az kell h a km biztos legyen ha nem tuti akkor érdemes cserélni.

Ha jól tudom gyárilag GATES XS szíj van benne ami erősített ezért a relatíve sok km. :(

Helló Csabi dti

Valójában a G astra ISUZU motorjára gondoltam csak lehet hogy nem jól írtam le a motorkódot.

Ezt a vezérműszíjas dolgot csak azért kérdeztem mert már nyár eleje óta kínlódok ezzel a hűtővíz problémával és már az is megfordult a fejemben,hogy lecserélem 1 ISUZU motoros G astrára. Amit most kinéztem abban 158 000 km van óra szerint,attól függetlenül mindenképpen kicseréltetném a szíjat.

Ui: köszönöm a segítségedet! Üdv: Bocs

Link to comment
Megosztás:

Szia Nekem akkor csinált ilyet amikor a hengerfejbe van 4db hüvely préselve és az egyiknek a tömitő gyürüje ment el és becsöpögött a 2 hengerbe a víz először mi se jöttünk rá hova megy a víz mert amíg kevés folyt a hengerbe eldolgozta de a végére már párafelhő jött ki a kipufogón(Kb 1 hónap alatt adta meg magát)Pesten egy hengerfejeshez elvittem lehetett hozzá venni felújitó készletet kipréselte mind a négy hüvelyt 35 ezer volt.

De egyik havernak a vízpumpánál nyomta ki szép lassan..

Szia Ferere26!

Ezt a hengerfejben lévő hüvely dolgot már a H astra topikban is olvastam,ott is szívta meg valaki emiatt,ugyanúgy járt mint ahogy te,a hüvelyekből 2 ki volt mozdulva neki és ott "mászott" be a víz. Nekem már május vége óta csinálja ezt de még nem vettem észre, hogy fehéren füstölne.Sőt azért nem értem, mert eddig 100 km-en elfogyott a tartályból, most meg 1-1.5 hónapja már 200 km után is van még benne víz <_< ,de sajna fogy, még mindig.A szerelők nem "merik" csak úgy megbontani a hengerfejet,mert azt mondják,hogy túl költséges lenne ( akkor már ugye sikolni kéne meg stb)főleg akkor ha nem is ott van a problem.

Ui: köszönöm a te segítségedet is! Üdv: BOCS

Link to comment
Megosztás:

Szia Nekem akkor csinált ilyet amikor a hengerfejbe van 4db hüvely préselve és az egyiknek a tömitő gyürüje ment el és becsöpögött a 2 hengerbe a víz először mi se jöttünk rá hova megy a víz mert amíg kevés folyt a hengerbe eldolgozta de a végére már párafelhő jött ki a kipufogón(Kb 1 hónap alatt adta meg magát)Pesten egy hengerfejeshez elvittem lehetett hozzá venni felújitó készletet kipréselte mind a négy hüvelyt 35 ezer volt.

De egyik havernak a vízpumpánál nyomta ki szép lassan..

Szia Ferere26!

Ezeket a hüvelyeket meg lehet úgy nézni,hogy nincs leszedve a hengerfej?

Link to comment
Megosztás:

Szia Ferere26!

Ezeket a hüvelyeket meg lehet úgy nézni,hogy nincs leszedve a hengerfej?

sajnos nem nekem is úgy derült ki hogy le lett szedve a hengerfej nyomásprobázta a szaki és ott derült ki hogy nem repedés csak a hüvely tömítése ment el.

de leírtam hogy nálam hogy derült ki a szerelő haverom úgy jött á hogy belefolyik a víz a hengerbe hogy a kipufogót teljesen eltömítette egy ronggyal hogy ne tudjon

sehol kifújni és egy idő után levette és a füst vízgőzös volt egy kicsit.Második próba a haver elhozott egy szerkezetet a cégétől ahol melózik nem tudom mi a neve de ezzel szokták nézni hogy hengerfejes e az autó rácsavarta a kiegyenlítő tartályomra nem tudom mekkora nyomást csinált vele a rendszerbe de ezután úgy füstölt a gép mint a gőzmozdony és ekkor derült ki 100% ra hogy hengerfejes.hengerfej javítás 35 ezer tömítés 20e csavarok 8e volt munkadíj haveri alapon 15e.

Egy ismerősömnek opel szervizbe ugyan ez a meló hengerfej csere úgy hogy ő vitte a bontott hengerfejet 200e volt munkadíj plusz anyag

Üdv:Ferere

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem nekem is úgy derült ki hogy le lett szedve a hengerfej nyomásprobázta a szaki és ott derült ki hogy nem repedés csak a hüvely tömítése ment el.

de leírtam hogy nálam hogy derült ki a szerelő haverom úgy jött á hogy belefolyik a víz a hengerbe hogy a kipufogót teljesen eltömítette egy ronggyal hogy ne tudjon

sehol kifújni és egy idő után levette és a füst vízgőzös volt egy kicsit.Második próba a haver elhozott egy szerkezetet a cégétől ahol melózik nem tudom mi a neve de ezzel szokták nézni hogy hengerfejes e az autó rácsavarta a kiegyenlítő tartályomra nem tudom mekkora nyomást csinált vele a rendszerbe de ezután úgy füstölt a gép mint a gőzmozdony és ekkor derült ki 100% ra hogy hengerfejes.hengerfej javítás 35 ezer tömítés 20e csavarok 8e volt munkadíj haveri alapon 15e.

Egy ismerősömnek opel szervizbe ugyan ez a meló hengerfej csere úgy hogy ő vitte a bontott hengerfejet 200e volt munkadíj plusz anyag

Üdv:Ferere

akkor asszem G astra lesz belőle, és akkor még talán pénzem is marad.Ezt a kipufogós dolgot megpróbálom holnap.

Köszönöm a segítségedet. Üdv: BOCS

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Y17DT, 7végén rutin ellenőrzés, ablakmosó, fékolaj, szervó olaj, hűtővíz. Minden ok, kivéve, hogy a hűtővízből kb 3-4 dl hiányzott!

Legutóbb a vízpumpa csere után lett csurig töltve. Azóta már jó pár km-et futott a kocsi, most vettem észre, hogy ilyen "jelentősebb" mennyiség hiányzik belőle.

Most feltöltöttem, és megnézem mennyi idő alatt, illetve mennyi km után van látható fogyás. Olajban nincs víz, nem is habos szal a hengerfejet kizárom. Valahol elcsöpög? Vagy elnyomja? Tócsa nincs a kocsi alatt.

Hamarosan megyek majd szerelőhöz, mert a kézifék már hónaljba se fog, valamit azzal is kezdeni kell.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Y17DT, 7végén rutin ellenőrzés, ablakmosó, fékolaj, szervó olaj, hűtővíz. Minden ok, kivéve, hogy a hűtővízből kb 3-4 dl hiányzott!

Legutóbb a vízpumpa csere után lett csurig töltve. Azóta már jó pár km-et futott a kocsi, most vettem észre, hogy ilyen "jelentősebb" mennyiség hiányzik belőle.

Most feltöltöttem, és megnézem mennyi idő alatt, illetve mennyi km után van látható fogyás. Olajban nincs víz, nem is habos szal a hengerfejet kizárom. Valahol elcsöpög? Vagy elnyomja? Tócsa nincs a kocsi alatt.

Ugyanez van nekem is, mióta megvettem, nem tom mi lehet. Nekem olyan 2-3 ezer km-enként megy el egy deci... Lehet, h rosszabbodni fog? Folyás, fehér lerakódás sehol, olaj, hab nincs, pumpa cserélve. Nem tom, mi lehet.

Simán lehet, h a motorba szivárog el az a kicsi, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nekem is, mióta megvettem, nem tom mi lehet. Nekem olyan 2-3 ezer km-enként megy el egy deci... Lehet, h rosszabbodni fog? Folyás, fehér lerakódás sehol, olaj, hab nincs, pumpa cserélve. Nem tom, mi lehet.

Simán lehet, h a motorba szivárog el az a kicsi, nem?

Az nem természetes akkor, mert valami "elrepedt". Ha már a motor égésterébe jut víz valami repedés lehet. Tény, hogy nekem a vízpumpa csere után kezdte el, előtte 2 évig semmit se töltöttem utána, mármint hűtővizet. Valami a pumpával lehet akkor, lehet ott engedi el, mert mit tudom én valami nem jól lett visszarakva?

Link to comment
Megosztás:

Az nem természetes akkor, mert valami "elrepedt". Ha már a motor égésterébe jut víz valami repedés lehet. Tény, hogy nekem a vízpumpa csere után kezdte el, előtte 2 évig semmit se töltöttem utána, mármint hűtővizet. Valami a pumpával lehet akkor, lehet ott engedi el, mert mit tudom én valami nem jól lett visszarakva?

Csak feltételezés, mert a víz nálam sem habos/olajos... Lehet, hogy még csak a hengerfejesedés elején járok...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Y17DT, 7végén rutin ellenőrzés, ablakmosó, fékolaj, szervó olaj, hűtővíz. Minden ok, kivéve, hogy a hűtővízből kb 3-4 dl hiányzott!

Legutóbb a vízpumpa csere után lett csurig töltve. Azóta már jó pár km-et futott a kocsi, most vettem észre, hogy ilyen "jelentősebb" mennyiség hiányzik belőle.

Most feltöltöttem, és megnézem mennyi idő alatt, illetve mennyi km után van látható fogyás. Olajban nincs víz, nem is habos szal a hengerfejet kizárom. Valahol elcsöpög? Vagy elnyomja? Tócsa nincs a kocsi alatt.

Hamarosan megyek majd szerelőhöz, mert a kézifék már hónaljba se fog, valamit azzal is kezdeni kell.

Helló!

Ugyanezzel a problémával küzdök én is csak neken H astrám van.Egyszerüen valahova "elmászik" a hűtő vizem,kivül illetve az autó alatt sehol nem látszik viztócsa ill. vízfolyás.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ugyanezzel a problémával küzdök én is csak neken H astrám van.Egyszerüen valahova "elmászik" a hűtő vizem,kivül illetve az autó alatt sehol nem látszik viztócsa ill. vízfolyás.

Na, akkor most már vagyunk egy páran. Érdekes, ez dízelfüggő lenne? Látszólag benzineseknél is ugyanúgy lehetne ilyen probléma, de nem láttam ilyen hozzászólásokat...

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor most már vagyunk egy páran. Érdekes, ez dízelfüggő lenne? Látszólag benzineseknél is ugyanúgy lehetne ilyen probléma, de nem láttam ilyen hozzászólásokat...

Nekem benzines és olyat csinál hogy felöntöm szintig, megyek vele 100 km-t, aztán valahova leengedi. 3X töltöttem utána, de eddig mindig leengedte, ugyanaddig a szintig. Szerintem valami túlfolyó van benne, és úgy van vele, hogy neki ennyi elég. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kérdésem lenne elsösorban hozzáértökhöz !

astra 2001év y20dth motor .

Inditási problémák vannak a géppel

amit elkövettünk vele

-üza.szürö csere

-résolajcsö csere

da a reggeli inditás még most sem az igazi . mi lehet vele ? esetleg valaki járt már igy ?

állitolag a tankban is van egy szivattyu és az csinálhatja ezt ???(mindent tudó barátom mondta )

köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor most már vagyunk egy páran. Érdekes, ez dízelfüggő lenne? Látszólag benzineseknél is ugyanúgy lehetne ilyen probléma, de nem láttam ilyen hozzászólásokat...

y17dt detto , de rájöttem

vegyétek ki az alvázszám takaró műanyag fedelet és dugjatok valamit a kárpit alá, na nekem itt az elveszett víz felülről meg nem vizes

a másik húzzátok meg a bilincseket a motortérben

nekem ez egy motorcserébe fájt

a hűtő tetején le fáradt a cső, kipárologtatta a vizet

és a hőfokom 92 foknál nem ment feljebb.

valami szintjelző kéne bele, ezt hogy lehetne megoldani, a tartályba bele műanyagozni és ha kevés a víz kivilágít valami nem használt lámpa a műszerfalon

sok volt a 170ezres motorcsere.

kop kop ez se eszi az olajat pedig 5w s van benne

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kérdésem lenne elsösorban hozzáértökhöz !

astra 2001év y20dth motor .

Inditási problémák vannak a géppel

amit elkövettünk vele

-üza.szürö csere

-résolajcsö csere

da a reggeli inditás még most sem az igazi . mi lehet vele ? esetleg valaki járt már igy ?

állitolag a tankban is van egy szivattyu és az csinálhatja ezt ???(mindent tudó barátom mondta )

köszi :)

Minden cserélt résolajcső jól illeszkedik?

Mert,ha csak pici levegőt is kap valahol piszok nehezen indul az a moci.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kérdésem lenne elsösorban hozzáértökhöz !

astra 2001év y20dth motor .

Inditási problémák vannak a géppel

amit elkövettünk vele

-üza.szürö csere

-résolajcsö csere

da a reggeli inditás még most sem az igazi . mi lehet vele ? esetleg valaki járt már igy ?

állitolag a tankban is van egy szivattyu és az csinálhatja ezt ???(mindent tudó barátom mondta )

köszi :)

Biztos hogy a tankban nincs szivattyú, azzal ne is vesztegessetek el időt.

Link to comment
Megosztás:

y17dt detto , de rájöttem

vegyétek ki az alvázszám takaró műanyag fedelet és dugjatok valamit a kárpit alá, na nekem itt az elveszett víz felülről meg nem vizes

a másik húzzátok meg a bilincseket a motortérben

nekem ez egy motorcserébe fájt

a hűtő tetején le fáradt a cső, kipárologtatta a vizet

és a hőfokom 92 foknál nem ment feljebb.

valami szintjelző kéne bele, ezt hogy lehetne megoldani, a tartályba bele műanyagozni és ha kevés a víz kivilágít valami nem használt lámpa a műszerfalon

sok volt a 170ezres motorcsere.

kop kop ez se eszi az olajat pedig 5w s van benne

Hali

"vegyétek ki az alvázszám takaró műanyag fedelet és dugjatok valamit a kárpit alá, na nekem itt az elveszett víz felülről meg nem vizes "Ezt nem teljesen értem ?

Pont tegnap szívtam és is a termosztátházra menő egyik kis cső lyukadt ki szerencsére rövid távot mentem de 2-3 liter így is elment.

Természetesen a hőfok nem változott :)

Van egy 10éves expert-ünk annak a kiegyenlítő tartályába van ilyen kis érzéskelő nem egy bonyolult szerkezet valami hasonlót simán lehetne ezekbe is csinálni.

Eszembe jutott még egy hely ahol szivároghat:

A blokk szemből bal oldalán az alsó öntvény oldalába bele csatlakozik egy másik fémcső ami elmegy a leömlő alatt a termosztátházig.

Ez a csatlakozás egy gumi gyűrűvel van megoldva amit a fagyálló főleg ha olcsóbb fajta meg tud "enni" + a motor rezgései sem hiszem h használnak.

Érdemes arra is ránézni már ha látszik. :D

Link to comment
Megosztás:

y17dt detto , de rájöttem

vegyétek ki az alvázszám takaró műanyag fedelet és dugjatok valamit a kárpit alá, na nekem itt az elveszett víz felülről meg nem vizes

a másik húzzátok meg a bilincseket a motortérben

nekem ez egy motorcserébe fájt

a hűtő tetején le fáradt a cső, kipárologtatta a vizet

és a hőfokom 92 foknál nem ment feljebb.

valami szintjelző kéne bele, ezt hogy lehetne megoldani, a tartályba bele műanyagozni és ha kevés a víz kivilágít valami nem használt lámpa a műszerfalon

sok volt a 170ezres motorcsere.

kop kop ez se eszi az olajat pedig 5w s van benne

A BC ezt tudja ha van jeladó. Régebben sokat emlegettem az autó kezelési utasítását. Nos ebben még képek is vannak az Astra G fed.komp-járól, kezeléséről (a hűtőfolyadékszint pl. a 44. oldalon), tehát létezik gyári jeladó mindenhez, amihez csak kell.

Utólag installálható BC-vel Opel 16v cartárs foglalkozik, bár úgy tudom, hogy a régi típusút már nem, az újat még forgalmazza. Érdeklődjetek nála!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. 2002-es évj. (Y20DTH) astrám van 220eKm-el.

Egy ideje finoman rángat gyorsításkor és egyenletes sebességnél is. A rángás

rendszertelenül jön, függetlenül az üzemanyagszinttől és tarthat pár másodperctől fél percig is.

Könnyen indul, alapjáraton nem rángat.

Hibakód kiolvasás eredménye: U2103 No communication with CAN-bus (High Speed)

Eddigi próbálkozásaim, hogy kicseréltem az üzemanyagszűrőt, és a tartályban lévő

fém szűrőt kitisztíttattam. Utóbbi nem volt koszos.

Valamint használtam Wynn's injector tisztítót negyed tankhoz öntve. Amíg ezzel autóztam

(kb 150km) nem rángatott, bár lehet e nélkül sem tette volna.

Van valakinek ötlete?

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. 2002-es évj. (Y20DTH) astrám van 220eKm-el.

Egy ideje finoman rángat gyorsításkor és egyenletes sebességnél is. A rángás

rendszertelenül jön, függetlenül az üzemanyagszinttől és tarthat pár másodperctől fél percig is.

Könnyen indul, alapjáraton nem rángat.

Hibakód kiolvasás eredménye: U2103 No communication with CAN-bus (High Speed)

Eddigi próbálkozásaim, hogy kicseréltem az üzemanyagszűrőt, és a tartályban lévő

fém szűrőt kitisztíttattam. Utóbbi nem volt koszos.

Valamint használtam Wynn's injector tisztítót negyed tankhoz öntve. Amíg ezzel autóztam

(kb 150km) nem rángatott, bár lehet e nélkül sem tette volna.

Van valakinek ötlete?

Köszi a válaszokat.

Ez tetszik! :)

Hogy jött ez össze? Csak Astra H-tól van Can-bus!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.