Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Nekem sem rángatózik ennyire a feszítő, csak 2-3 mm-t amit a szíj remegése "felvesz". Csipogás alatt mit értesz? Nyikorgó, megcsúszásból eredő hangot? Mert azt eredményezheti kopott hajtó, vagy hajtott szíjtárcsa is. ilyenkor a hosszborsásszíj apró ék alakú bordái nem funkcionálnak, mert a szíj túl mélyen beleül a tárcsába. Nem ékelődik, hanem belefekszik a profilok aljába, így megcsúszik nagyobb terhelésre. Nem lehet, hogy ez a baja?

Nálam a szíj remegés a probléma (mint mikor egy megfeszített spanifert pengetek olyan a hangja alapjáraton), cseréltem már szíjat, és a generátor is javítva lett már, aztán újból tönkrement. Vettem bontóba komplett generátort, szíjtárcsával együtt, de szíj remegésében semmi változás. Szóval a generátor miatti remegést a sors kizárta, mert egyébként is cserére szorult.

Lényegében csak alapjáraton csinálja, és alapjáraton való elinduláskor. Nem csúszik, nem nyikorog, csak remeg. (Biztos láttál már ilyet, mondjuk vezérműszíj egy hosszabb alátámasztás nélküli szakaszán.......hogy bizonyos fordulatszám tartományban beremeg) Nekem a hosszborsásszíj csinálja.

Mennyit ment az a kar?

Mennyiért adnád csak a kart, görgő nem érdekel az tök jó.

Nekem van generátor szíjtárcsám. az előző generátoromról. Teljesen jó

Esetleg egy kölcsönös próbát is megérne kötelezettség nélkül. Én szívesen elküldöm, ha érdekel.

Én is elküldöm szívesen a kart, és ha jó lesz, mondasz rá egy árat, egyszóval majd megegyezünk. Generátor szíjtárcsát meg újat akarok, nincs kedvem kísérletezni már, de lehet,hogy egy próbát megér... Szíjat cseréltem már ugyanaz a tünet, apró csippanások terhelés (gázadás) alatt.
Link to comment
Megosztás:

Én is elküldöm szívesen a kart, és ha jó lesz, mondasz rá egy árat, egyszóval majd megegyezünk. Generátor szíjtárcsát meg újat akarok, nincs kedvem kísérletezni már, de lehet,hogy egy próbát megér... Szíjat cseréltem már ugyanaz a tünet, apró csippanások terhelés (gázadás) alatt.

mi van ha nem a szíjak csinálják hanem a kerékcsapágy

nálam ha terhelés van folyamatos a csipogás1500-2000ig kb amikor nincs rendesen nyomaték és erőlködik a motor

nem gyengén hallani kívülről csúszó ékszíj hoz hasonlít de nem az

egyik ismerősöm mondta hogy neki a kerékcsapágyakat védő műanyag takarók adtak neki ilyen hangot állítólag

na mindegy várom a fejleményeket és tapasztalatokat az alkatrész cserével kapcsolatban hogy javulnak a paripák vagy sem

Link to comment
Megosztás:

ja a vákuum probléma

ráteszteltünk a vákuumcsövekre, hát mondjuk úgy hogy halványak mint az állat

cserélnem kell mindet+ ha utána se ok akkor azt a vackot kel cserélnem ami létrehozza a vákuumot

a hibakódok meg lettek nézve volt egy pár

tárolt p0400 p0105-1 meg még valami de nemtudommi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egyre többször eljátszadozom a gondolattal, hogy sport légszűrőre cseréljem az eredetit. Kíváncsi lennék, hogy aki csinált már ilyet milyet szerelt be illetve milyenre érdemes cserélni, ami nagyobb változtatások nélkül beszerelhető és melyek az észrevételei. Egyáltalán van értelme? Y17DTI ECO

Link to comment
Megosztás:

Nyekergés, sírás rívás nekem is van. De nekem álló helyzetben is, legfőképpen reggel. Valaki azt mondta nekem annó, hogy az elektromos szervórasegítő nyekereg, és ez ilyen. Én is tippeltem a szíjjra, de csere után is nyekereg. Leginkább ilyen " eröltetésnél" lassú haladásnál, tolatásnál hallani. Olyan 1800 fordulat felett már nincs hang.

Talán szervó olajat kéne cserélni?

Mikor szükséges légtömegmérőt cserélni, illetve ha takarítva van meddig bírja ami benne van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egyre többször eljátszadozom a gondolattal, hogy sport légszűrőre cseréljem az eredetit. Kíváncsi lennék, hogy aki csinált már ilyet milyet szerelt be illetve milyenre érdemes cserélni, ami nagyobb változtatások nélkül beszerelhető és melyek az észrevételei. Egyáltalán van értelme? Y17DTI ECO

Ha veszel egy jó minőségű gyári papírszűrőt, és kifurkálod a légszűrőházadat, esetleg valahogy megnöveled a légszűrőházba bemenő levegő cső átmérőjét, akkor ugyan az a hatás mint a sportbetéttel.

Annyi, hogy a légszűrőházad utána kuka, de talán még mindig olcsóbb bontóból, mint egy K&N szűrőbetét, olajokkal meg mosócuccal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egyre többször eljátszadozom a gondolattal, hogy sport légszűrőre cseréljem az eredetit. Kíváncsi lennék, hogy aki csinált már ilyet milyet szerelt be illetve milyenre érdemes cserélni, ami nagyobb változtatások nélkül beszerelhető és melyek az észrevételei. Egyáltalán van értelme? Y17DTI ECO

Szia!

A magam részéről én maradok inkább a gyári légszűrőnél ,amit évente cserélek!

Persze mindenki azt rak bele amit akar.A sportlégszűrőnek szerintem inkább optikai hatása van,hogy

érdekesebb lesz tőle a motortér,meg a szívóhang erősebb .A teljesítményt...,hát nem tudom mennyivel

növeli,de hogy nem kap olyan tiszta levegőt a motor az biztos.Ha kevés olajat fujkálsz bele az a baj,ha

túl sokat akkor meg az.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A magam részéről én maradok inkább a gyári légszűrőnél ,amit évente cserélek!

Persze mindenki azt rak bele amit akar.A sportlégszűrőnek szerintem inkább optikai hatása van,hogy

érdekesebb lesz tőle a motortér,meg a szívóhang erősebb .A teljesítményt...,hát nem tudom mennyivel

növeli,de hogy nem kap olyan tiszta levegőt a motor az biztos.Ha kevés olajat fujkálsz bele az a baj,ha

túl sokat akkor meg az.

Évente? én évente 2x 3x is cserélek. Pedig nem földes úton járkálok.

Link to comment
Megosztás:

Évente? én évente 2x 3x is cserélek. Pedig nem földes úton járkálok.

Hát ha sokat méssz vele 25-30 ezer km-t ,akkor érthető.Szerintem egy átlagos

10-15 e.km-es futásnál elég egyszer cserélni.Én olajcserével egybekötve szoktam cserélni

a szűrőket.Olajat is egyszer cserélek,mert kb.12 ezret megyünk évente a kocsival.

És ezennel megígérem,hogy belevaló(dexos2)olajat teszek a motorba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egyre többször eljátszadozom a gondolattal, hogy sport légszűrőre cseréljem az eredetit. Kíváncsi lennék, hogy aki csinált már ilyet milyet szerelt be illetve milyenre érdemes cserélni, ami nagyobb változtatások nélkül beszerelhető és melyek az észrevételei. Egyáltalán van értelme? Y17DTI ECO

nekem van benne de csak annyi a különbség hogy egy kicsit hallani a turbo hangját

más nem észrevehető

nálam ki lett szedve a légszűrő ház a szűrőt meg a légtömegmérőre rögzítettem bilincsel

a ház kiszedése nem nehéz és így könnyebben hozzáférsz a bal lámpa izzóihoz

meg így elfér a xenon trafó könnyebb volt a beszerelés.

Link to comment
Megosztás:

A légszűrő buherálás csak árt. Nem ez a szűk kereszmetszet, hanem a légtorok és a hengerfej közt lévő alulemez

amin minden második szívószelepnél olyan szűk a rés, hogy egy ember alig kap rajta levegőt, nem pedig egy 1,7-es motor.

Na ezek a lyukak hengerfej méretre lettek marva

A motor légnyelése 313 Kg/h-ról 397 Kg/h-ra nőtt. Jobban forog, de nem vészes a javulás............ + gázolaj kellene neki füstölés határig.

Link to comment
Megosztás:

A légszűrő buherálás csak árt. Nem ez a szűk kereszmetszet, hanem a légtorok és a hengerfej közt lévő alulemez

amin minden második szívószelepnél olyan szűk a rés, hogy egy ember alig kap rajta levegőt, nem pedig egy 1,7-es motor.

Na ezek a lyukak hengerfej méretre lettek marva

A motor légnyelése 313 Kg/h-ról 397 Kg/h-ra nőtt. Jobban forog, de nem vészes a javulás............ + gázolaj kellene neki füstölés határig.

Ezt gyárilag így akarták, lefojtva ezzel a motort? Vagy mi lehetett a cél ezzel?

Link to comment
Megosztás:

Ezt gyárilag így akarták, lefojtva ezzel a motort? Vagy mi lehetett a cél ezzel?

Szerintem egyrészt az EURO 3 betartásának okából, másrészt igy a felső fordulatszám tartomány a légszomj miatt halott ,ezért hamar elváltod. Alacsonyabb fordulaton való járatás alacsonyabb fogyasztást eredményez.

Link to comment
Megosztás:

nekem van benne de csak annyi a különbség hogy egy kicsit hallani a turbo hangját

más nem észrevehető

nálam ki lett szedve a légszűrő ház a szűrőt meg a légtömegmérőre rögzítettem bilincsel

a ház kiszedése nem nehéz és így könnyebben hozzáférsz a bal lámpa izzóihoz

meg így elfér a xenon trafó könnyebb volt a beszerelés.

meg meleg levegőt szív a motortérből ami ritkább. Nyáron kifejezetten előnytelen

Link to comment
Megosztás:

A légszűrő buherálás csak árt. Nem ez a szűk kereszmetszet, hanem a légtorok és a hengerfej közt lévő alulemez

amin minden második szívószelepnél olyan szűk a rés, hogy egy ember alig kap rajta levegőt, nem pedig egy 1,7-es motor.

Na ezek a lyukak hengerfej méretre lettek marva

A motor légnyelése 313 Kg/h-ról 397 Kg/h-ra nőtt. Jobban forog, de nem vészes a javulás............ + gázolaj kellene neki füstölés határig.

na itt egy kép amit csináltam : THM_0008427827.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egyrészt az EURO 3 betartásának okából, másrészt igy a felső fordulatszám tartomány a légszomj miatt halott ,ezért hamar elváltod. Alacsonyabb fordulaton való járatás alacsonyabb fogyasztást eredményez.

A környezetvédelem, a hatásfok, az élettartam és rengeteg számítás miatt kerülhetett be. Ez dízel motor. Nyomatékból megy, nem kell szétpörgetni a tisztességes haladáshoz.

Link to comment
Megosztás:

A környezetvédelem, a hatásfok, az élettartam és rengeteg számítás miatt kerülhetett be. Ez dízel motor. Nyomatékból megy, nem kell szétpörgetni a tisztességes haladáshoz.

Ha valaki nyomatékot szeretne növelni, miért ne tehetné Ezt a motort csupán a kiszolgáló rendszerének változtatásával 65 Le-120 Le ig használják. Én inkább hívnám a gyártó által eszközölt szándékos butításnak. Az Opelnél 75 Le-vel helyezték el a motorválasztékban. Ha mondjuk 90Le lenne akkor a 2.0 DTI elvesztette volna a létjogosultságát. + kíméletlen támadás lett volna a benzines motorjaik ellen.

Más autónál és gépeknél is megfigyelhető, hogy azonos bevált motor dolgozik többféle kivitelben (nagyobb turbo, más beállítás, és kész)

A légnyelés növelése az csak egy lépés, ha tovább megyünk tehát gázolajat is adunk neki akkor nyomaték is lesz.

Ebben a motorban jelentős tartalékok rejlenek. Nekünk Opelék 165 Nm-el adták a 2.0DTI-t 230 Nm-el.

Hajóban ez az 1,7-es motor 265 Nm-t teljesít. Lehet a háttérben számítás, de az inkább marketing szempontjából érdekes

de beszéljenek a grafikonok: Hajóban az 1,7-es

Link to comment
Megosztás:

na itt egy kép amit csináltam : [mg]http://img.index.hu/imgfrm/7/8/2/7/THM_0008427827.jpg

Már bocsánat, de ez valami merénylet? Akkor tulajdonképpen miért is ilyen? Akkor miért is kell 2 szívószelep, ha az egyiket így "leszűkítjük"?

Elváltani meg ígyis úgyis elváltom 3000-nél, nagyon megpakolt és leterhelt esetben 3500-nál. Csak hát a felső fordulatszám tartományba is jó lenne ha úgy húzna mint 2500 körül...... Kérdés, hogy ezen szívó részek kivágásával mennyire lenne ez káros vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki nyomatékot szeretne növelni, miért ne tehetné Ezt a motort csupán a kiszolgáló rendszerének változtatásával 65 Le-120 Le ig használják. Én inkább hívnám a gyártó által eszközölt szándékos butításnak. Az Opelnél 75 Le-vel helyezték el a motorválasztékban. Ha mondjuk 90Le lenne akkor a 2.0 DTI elvesztette volna a létjogosultságát. + kíméletlen támadás lett volna a benzines motorjaik ellen.

Más autónál és gépeknél is megfigyelhető, hogy azonos bevált motor dolgozik többféle kivitelben (nagyobb turbo, más beállítás, és kész)

A légnyelés növelése az csak egy lépés, ha tovább megyünk tehát gázolajat is adunk neki akkor nyomaték is lesz.

Ebben a motorban jelentős tartalékok rejlenek. Nekünk Opelék 165 Nm-el adták a 2.0DTI-t 230 Nm-el.

Hajóban ez az 1,7-es motor 265 Nm-t teljesít. Lehet a háttérben számítás, de az inkább marketing szempontjából érdekes

de beszéljenek a grafikonok: Hajóban az 1,7-es

Aztán debütált Astra G-ben az 1.7 CDTI (Z17DTL) 59kW/170Nm. És most 1.7 DTS 95 kW/300Nm az új Merivában. Szóval meg kell hagyniuk a továbbfejlesztés lehetőségét illetve az adott modellhez "passzítást" költséghatékonyan.

Link to comment
Megosztás:

Aztán debütált Astra G-ben az 1.7 CDTI (Z17DTL) 59kW/170Nm. És most 1.7 DTS 95 kW az új Merivában. Szóval meg kell hagyniuk a továbbfejlesztés lehetőségét illetve az adott modellhez "passzítást" költséghatékonyan.

Igen, én is pont ezt magyarázom. Érdekes, nem? Az 1,7 DTI pontosan ugyanannyi Le mint az őt váltó 1,3 CDTI

A 2.0 DTI pont annyi LE mint az Őt váltó 1,7 CDTI, és hogy legyen utódja a 125 Le kategóriának is, a 2,2 DTI helyett ott volt az 1,9 CDTI. ki van ez találva. Meghúzzák a vonalakat, hogy nehogy az egyik motor konkurense legyen a másiknak modellpalettán belül

Link to comment
Megosztás:

na itt egy kép amit csináltam : %7Boption%7D

"Új" modell - "új" motor:

Az Opel a most debütáló 1.7 sHLd motorja vadonatúj fejlesztés. Amellett, hogy megfelel a legújabb károsanyag-kibocsátási normáknak, jelentősen kiszélesedett a használható fordulatszám-tartománya is. Például az elődmodellnél (1.7 ckSd) 2900/perc főtengelyfordulat felett tapasztalható erőtlenséget a "Schnischtungsfülle-rendszer" bevezetésével száműzték a tervezők. A jelentősen módosított "Abgasentwicklung"-nak köszönhetően az 1.7 literes motor teljesítménye 29 lóerővel nagyobb, a forgatónyomatéka pedig 42 Nm-rel nőtt.

És emögött csak annyi van, hogy a leszűkített szívójáratokat 1 cm-rel nagyobbra vették..., meg annyi, hogy tíz alkatrészen módosítottak, melyek ezután modul-rendszerben (környezettudatosság - ohh!) cserélhetők másfélszeres áron. És nyilván erről nem a csendes-tudós-pragmatista mérnökök tehetnek, hanem a kenyéradóik...

Konzum-rendszer - én így szeretlek... <_<

(Persze, az előbb leírtak erősen sarkítottak, de...)

Link to comment
Megosztás:

"Új" modell - "új" motor:

Az Opel a most debütáló 1.7 sHLd motorja vadonatúj fejlesztés. Amellett, hogy megfelel a legújabb károsanyag-kibocsátási normáknak, jelentősen kiszélesedett a használható fordulatszám-tartománya is. Például az elődmodellnél (1.7 ckSd) 2900/perc főtengelyfordulat felett tapasztalható erőtlenséget a "Schnischtungsfülle-rendszer" bevezetésével száműzték a tervezők. A jelentősen módosított "Abgasentwicklung"-nak köszönhetően az 1.7 literes motor teljesítménye 29 lóerővel nagyobb, a forgatónyomatéka pedig 42 Nm-rel nőtt.

És emögött csak annyi van, hogy a leszűkített szívójáratokat 1 cm-rel nagyobbra vették..., meg annyi, hogy tíz alkatrészen módosítottak, melyek ezután modul-rendszerben (környezettudatosság - ohh!) cserélhetők másfélszeres áron. És nyilván erről nem a csendes-tudós-pragmatista mérnökök tehetnek, hanem a kenyéradóik...

Konzum-rendszer - én így szeretlek... <_<

(Persze, az előbb leírtak erősen sarkítottak, de...)

Igen, ez biztosan így megy. adott egy motor.....összeülnek a marketingesek aztán azt mondják 120 Le-kell...........A tervezők meg összedobnak egy olyat.

amit dőlt betűvel írtál: valóban halott 2900 felett, de érdekes módon a hajómotor nyomatékgörbéje szinte egyenes, már 2004-ben is :-) Tolja a vasat teljes fordulatszám tartományban keményen.

ugyanez autóban 2500 felett zuhanórepülésben jön lefelé. (na ezt érezni rendesen) Aztán kiadják a szöveget, mekkora fejlesztés történt. és sikerült kiiktatni ezt a dolgot......................Ha akarták volna már 10 éve is lehetett volna 100 Le de lesz az még 150 Le is. :-))

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez biztosan így megy. adott egy motor.....összeülnek a marketingesek aztán azt mondják 120 Le-kell...........A tervezők meg összedobnak egy olyat.

amit dőlt betűvel írtál: valóban halott 2900 felett, de érdekes módon a hajómotor nyomatékgörbéje szinte egyenes, már 2004-ben is :-) Tolja a vasat teljes fordulatszám tartományban keményen.

ugyanez autóban 2500 felett zuhanórepülésben jön lefelé. (na ezt érezni rendesen) Aztán kiadják a szöveget, mekkora fejlesztés történt. és sikerült kiiktatni ezt a dolgot......................Ha akarták volna már 10 éve is lehetett volna 100 Le de lesz az még 150 Le is. :-))

Azért ez nagyon kemény... <_< x20xev-hez nincs valami turpisságkiküszöbölési technika? Egy ideje nézegetem pl a légszűrőházban levő szűkitőtölcsért, ill a hűtőrács alatti szivótölcsért. Mindkettő szűkebb keresztmetszetűnek tűnik, mint a pillangószelep átmérője...

Link to comment
Megosztás:

na itt egy kép amit csináltam : %7Boption%7Dhttp://img.index.hu/imgfrm/7/8/2/7/THM_0008427827.jpg[/ig]

Én is csak csatlakozni tudok AtiZafi tapasztalataihoz az én y17dt-en is át lett alakítva ez a lemez és még az EGR vákumcsövét is ledugóztam a vezérlő szelep után megelőzvén az újra lekormolódást a szívtorokban,egetrengető változás nincs de sztem jobban "autózható" igy a négykerekűl! <_< :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.