Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

sziasztok,

Ma gépre tettük a masinát Astra G Y17DT motorkóddal, minden mért adat jó, ami észrevétel, nehezen épül fel a turbónyomás, lassan éri el a kívánt értéket.néha mikor odaléptem neki 1800 fordulat felett (már akkor kapcsol a turbó) 0,4bar lemaradás volt az értékhez képest, és csak egész lassan érte utol magát. Igazándiból a gyorsulás jó, de 140 felett 5-be váltva már nem megy jobban az autó, valószínűleg ott már nem tud felépülni a töltőnyomás. Hibát nem ír be a gép. Valakinek ötlete?

Ha 140-nél teszed 5-be az nem igazán motorbarát dolog és a turbónak meg főleg nem tesz jót!Igy nem csak turbócseréd lesz hamar, hanem motorgenerálod is.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

Ma gépre tettük a masinát Astra G Y17DT motorkóddal, minden mért adat jó, ami észrevétel, nehezen épül fel a turbónyomás, lassan éri el a kívánt értéket.néha mikor odaléptem neki 1800 fordulat felett (már akkor kapcsol a turbó) 0,4bar lemaradás volt az értékhez képest, és csak egész lassan érte utol magát. Igazándiból a gyorsulás jó, de 140 felett 5-be váltva már nem megy jobban az autó, valószínűleg ott már nem tud felépülni a töltőnyomás. Hibát nem ír be a gép. Valakinek ötlete?

Kollégámnak 130 felett már nem ment ha meg volt pakolva a kocsi egy keveset.Gyenge szerintem csak ennyi.Ha csak nem neki is valami már szarakodik rajta.Nekem 2.0 dti multkor 160-ig 5 ben húzott fojamatosan.

Link to comment
Megosztás:

Ha 140-nél teszed 5-be az nem igazán motorbarát dolog és a turbónak meg főleg nem tesz jót!Igy nem csak turbócseréd lesz hamar, hanem motorgenerálod is.

sziasztok,

Nem ez jellemző, ez csak a teszt ideje alatt volt így, de szerintem megette a fene az ilyen motort ha nem bírja ki, az biztos, hogy nem jó neki. Az enyémen ki van iktatva az olajhűtő, de még így is szivárog az olaj a tágulásiba, nem tudom honnan. Nincs semmi fej hibára utaló jel, nincs vízforralás, télen utcán parkolva, pöccre indult -10 fokokban is, nem tudom a befecskendező csúcsoknál írták megtörténhet, de több szerelő haverom is azt állítja akkor inkább a víz jut az olajba, és fogy a víz. Valakinek esetleg egyéb ötlete? A tágulásiba két cső van bekötve, csak az egyik van megpüffedve az olajtól, amelyik a hűtő tetejéről jön, ezen az ágon csak már mikor meleg a motor van áramlás. Hétvégén volt szerencsém egy ugyan ilyen autót hajtani, hát van különbség, főleg mikor a turbó elkezd tölteni, nálam harmadikból már a fordulatmutató látványosan lassabban mozog, de még elfogadható, legfeljebb majd ha elkezdi szórni az olajat a turbónál, akkor majd felújíttatom, vagy cserélem.

mindenkinek jó autózást, sziasztok

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

Nem ez jellemző, ez csak a teszt ideje alatt volt így, de szerintem megette a fene az ilyen motort ha nem bírja ki, az biztos, hogy nem jó neki. Az enyémen ki van iktatva az olajhűtő, de még így is szivárog az olaj a tágulásiba, nem tudom honnan. Nincs semmi fej hibára utaló jel, nincs vízforralás, télen utcán parkolva, pöccre indult -10 fokokban is, nem tudom a befecskendező csúcsoknál írták megtörténhet, de több szerelő haverom is azt állítja akkor inkább a víz jut az olajba, és fogy a víz. Valakinek esetleg egyéb ötlete? A tágulásiba két cső van bekötve, csak az egyik van megpüffedve az olajtól, amelyik a hűtő tetejéről jön, ezen az ágon csak már mikor meleg a motor van áramlás. Hétvégén volt szerencsém egy ugyan ilyen autót hajtani, hát van különbség, főleg mikor a turbó elkezd tölteni, nálam harmadikból már a fordulatmutató látványosan lassabban mozog, de még elfogadható, legfeljebb majd ha elkezdi szórni az olajat a turbónál, akkor majd felújíttatom, vagy cserélem.

mindenkinek jó autózást, sziasztok

Legelőször is kösd vissza az olajhűtőt, vagy vegyél rá egyet. Ha enélkül használod, szerintem kinyírod az egész technikát. A motorolajnak nem csak kenési, hanem hűtési feladata is van. A túlmelegedett , túlhígult olaj folyamatosan öli a turbót és a motort is. Ez akár összefügghet a hf. átégésével is, de ezt csak laikusként gondolom. Az olajhűtő kikötés csak mókolás.

Link to comment
Megosztás:

Kollégámnak 130 felett már nem ment ha meg volt pakolva a kocsi egy keveset.Gyenge szerintem csak ennyi.Ha csak nem neki is valami már szarakodik rajta.Nekem 2.0 dti multkor 160-ig 5 ben húzott fojamatosan.

nekem 130 135km/h nál adja le a nyomaték csúcsot ennyivel bármelyik emelkedőn ami van kis hazánkban autópályán

hasít agyonpakolva

érdi emelkedőn 4 személlyel nem sok csomaggal

140 től még húzott

160 nál sajnos letorpan csak lejtőn zúz 170 180 at fénykorában 190 volt a rekord lefelé a 4esen bercelitől lefele

engem az idegesít hogy néha szalad mintha kergetnék ez ritka . utána meg lomha belustul nem érezni a 75 lovat :)

még nem jöttem rá miért

de úgy tűnik mintha a levegő hőmérsékletétől függne 18 - 22fok az ideális neki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

az olajhűtő lekötése szerintem a motort nem nyírja annyira inkább a turbót. A motor hűtve van, vízzel, viszont a turbóra tényleg melegebb olaj jut. A bemelegedésben sem vettem észre semmi különbséget, ugyan úgy 4 km után nyit a termosztát. A probléma az, hogy nem tudom honnan jön az olaj, most majd kimosom a tartályt, és figyelem jön-e még, nem olcsó alkatrészről van szó, nem akarom megvenni, aztán kiderül nem ez van átrepedve. Mobil olajat raktam bele, bírja a hőt, nem esik szét.

Link to comment
Megosztás:

nekem 130 135km/h nál adja le a nyomaték csúcsot ennyivel bármelyik emelkedőn ami van kis hazánkban autópályán

hasít agyonpakolva

érdi emelkedőn 4 személlyel nem sok csomaggal

140 től még húzott

160 nál sajnos letorpan csak lejtőn zúz 170 180 at fénykorában 190 volt a rekord lefelé a 4esen bercelitől lefele

engem az idegesít hogy néha szalad mintha kergetnék ez ritka . utána meg lomha belustul nem érezni a 75 lovat :D

még nem jöttem rá miért

de úgy tűnik mintha a levegő hőmérsékletétől függne 18 - 22fok az ideális neki

Szia!

Ez érdekes,mert én is ugyan ezt vettem észre,valamikor nyomom,megy mint állat,valamikor meg nyomom,olyan,mintha nem akarna felpörögni a túrbó,egy kicsit jobban beletaposok a gázba,akkor meg hirtelen "ránt" egyet,és neki iramodik,bár én lehet nagyon hozzá szoktam a 100 lovashoz,annál nem kellett annyira taposni a gázpedált,hogy menjen,ennél jobban bele kell lépni,hogy menjen.Hiába,a 75 ló az csak 75 ló,csak azt nem értem,miért nem tudták legalább 82 le-re megcsinálni,mint az F astra ISUZUJÁT,miért volt jó,hogy lecsökkentették a Le-t? :)

Link to comment
Megosztás:

A torpanásra, próbáljátok meg a légtömegmérőt kipucolni, nekem ez be szokott jönni. Nem tudom mi baj a 75 LE-val. ez ennyit tud, cserébe 5,5L / 100km teljesen jó. Igaz néha mikor úgy 7 mázsa van az utánfutón meg kell gondolni dolgokat, de nekem teljesen megfelel a célra. De ha megpakolom az utasteret akkor sincs vele gondom, elmegy bárhová a megengedett sebességkorlátok között... :)

Nálam érdekes módon a levegőszűrőket "ette" egy időben. 2 havonta cseréltem, utána ment mint a mérgezett egér.

Nekem 5-ben 130-nál éppen 3000 fordulat van. Havonta 1x 2x megkergetem akkor 3-asban és 4-esben húzatom 4000 kb. De átlag 2500-2800 körül elváltok.

Ez egy ilyen technika, akinek erősebb kell az vegyen 2.0 DTI vagy CDTI-t. :D

Nálam még mindig a vízfogyás van porondon, megint szerelőhöz kell mennem, mert valahova elmegy a vizem, lassan de biztosan. :D

Link to comment
Megosztás:

A torpanásra, próbáljátok meg a légtömegmérőt kipucolni, nekem ez be szokott jönni. Nem tudom mi baj a 75 LE-val. ez ennyit tud, cserébe 5,5L / 100km teljesen jó. Igaz néha mikor úgy 7 mázsa van az utánfutón meg kell gondolni dolgokat, de nekem teljesen megfelel a célra. De ha megpakolom az utasteret akkor sincs vele gondom, elmegy bárhová a megengedett sebességkorlátok között... :)

Nálam érdekes módon a levegőszűrőket "ette" egy időben. 2 havonta cseréltem, utána ment mint a mérgezett egér.

Nekem 5-ben 130-nál éppen 3000 fordulat van. Havonta 1x 2x megkergetem akkor 3-asban és 4-esben húzatom 4000 kb. De átlag 2500-2800 körül elváltok.

Ez egy ilyen technika, akinek erősebb kell az vegyen 2.0 DTI vagy CDTI-t. :D

Nálam még mindig a vízfogyás van porondon, megint szerelőhöz kell mennem, mert valahova elmegy a vizem, lassan de biztosan. :D

Gondolom mindegy milyen tisztító szert használok,vagy van valakinek valami jól bevált cucc,amivel fa...án meg lehet pucolni?

Nincs nekem semmi problémám a 75 lóval,csak ez a megtorpanás zavar egy picit,de nem vészes.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Hát nem hagy továbbra sem nyugodni a dolog, több szerelő is tanácstalanul áll az én autóm előtt. Nem merik rámondani a hengerfej problémát, mert télen is jól indul, nincsenek a vízcsövek szétnyomva, vízfok teljesen jó, de az olaj még mindég jön a tágulásiba, habár az olajhűtő kiiktatva, rendszer átmosva. Az autó végsebessége 140 km/h azt is nyögvenyelősen éri el. turbónyomás néha nehezen épül fel, de azt mondják még elfogadható, nem is turbó. Légtömegmérő jó, új boschra cserélve is ennyi a teljesítmény. Az ECU-ban volt gázolaj, kiszedték belőle, adagoló elektronika okés. Angol honlapon olvastam ha bemelegedés után nincs meg az autó teljesítménye akkor még lehet ECU probléma. Nálam ha bemelegszik a motor , nem húz annyira, de ez szerintem lehet hengerfej probléma is, gondolok itt a hőtágulásra, de akkor is jó a vízhőfok, tehát nem tudom. Lehet, hogy az ECU-nak egy szoftware frissítés kellene, vagy inkább megválni az autótól, nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

Hát nem hagy továbbra sem nyugodni a dolog, több szerelő is tanácstalanul áll az én autóm előtt. Nem merik rámondani a hengerfej problémát, mert télen is jól indul, nincsenek a vízcsövek szétnyomva, vízfok teljesen jó, de az olaj még mindég jön a tágulásiba, habár az olajhűtő kiiktatva, rendszer átmosva. Az autó végsebessége 140 km/h azt is nyögvenyelősen éri el. turbónyomás néha nehezen épül fel, de azt mondják még elfogadható, nem is turbó. Légtömegmérő jó, új boschra cserélve is ennyi a teljesítmény. Az ECU-ban volt gázolaj, kiszedték belőle, adagoló elektronika okés. Angol honlapon olvastam ha bemelegedés után nincs meg az autó teljesítménye akkor még lehet ECU probléma. Nálam ha bemelegszik a motor , nem húz annyira, de ez szerintem lehet hengerfej probléma is, gondolok itt a hőtágulásra, de akkor is jó a vízhőfok, tehát nem tudom. Lehet, hogy az ECU-nak egy szoftware frissítés kellene, vagy inkább megválni az autótól, nem tudom.

Üzemanyagszűrőt mikor cseréltél? Kettővel ezelőtti autóm off Fabia 1.9 Sdi ( most fater jár vele) megvétele utáni napon tesztelgettem. Megvétel előtt szakszervizben átvizsgálás, minden ok.Szervizkönyv, első tulaj, 73 ezer km. 110 volt a végsebesség. Azonnal vissza a kereskedésbe, .sart vág a kerék. Erre ők: cseréltessek üa. szűrőt. Irány egy ex Skoda szerelő műhelye. Műszer szerint üa. ellátó rendszer hiba. Próbálkozzunk szűrővel. Szerencsére az volt a hiba. Utána megtáltosodott a gép. :) 64 Le

Link to comment
Megosztás:

Üzemanyagszűrőt mikor cseréltél? Kettővel ezelőtti autóm off Fabia 1.9 Sdi ( most fater jár vele) megvétele utáni napon tesztelgettem. Megvétel előtt szakszervizben átvizsgálás, minden ok.Szervizkönyv, első tulaj, 73 ezer km. 110 volt a végsebesség. Azonnal vissza a kereskedésbe, .sart vág a kerék. Erre ők: cseréltessek üa. szűrőt. Irány egy ex Skoda szerelő műhelye. Műszer szerint üa. ellátó rendszer hiba. Próbálkozzunk szűrővel. Szerencsére az volt a hiba. Utána megtáltosodott a gép. :) 64 Le

nekem is y17dti. a müszer, ma jöttünk haza a balcsirol gond az autopályán nincs ráérünk a O -ásra elkezd megtorpanni gáz fék gyujtással nincs hibakod /folyamatos villogás g-f-gykapcs .-val/, lehet légtömegmérö vagy valami más?

Link to comment
Megosztás:

Srácok sos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vákum cső csatlakozásos problemám van (isuzu 1.7dti) Érdekelne az összes vákumcső csatlakozási rajza, de főleg a vezérlő elektronika alatti kicsi vákumdoboz . Van rajt egy vékonyabb és egy vastagabb cső. Melyik hova megy? valaki küldjön egy rajzot nagyot segitene!!!

Link to comment
Megosztás:

Srácok sos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vákum cső csatlakozásos problemám van (isuzu 1.7dti) Érdekelne az összes vákumcső csatlakozási rajza, de főleg a vezérlő elektronika alatti kicsi vákumdoboz . Van rajt egy vékonyabb és egy vastagabb cső. Melyik hova megy? valaki küldjön egy rajzot nagyot segitene!!!

Szia, az egyik a vákuum pumpához megy, ha jól tudom a kisebb átmérő, a nagyobb a turbó szelepet nyitó membrános szelephez. Fent az EGR szelep vezérlésénél meg tudod nézni melyik cső megy a vákuum pumpához, azt kell egy T elosztóval összekötni a lenti szeleppel, az átmérő egyértelműen megmutatja. A másik ami a turbó aktuátorhoz megy az nálam el van vezetve a motor mellett a termosztátnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórum társak.Az lenne a kérdésem ,hogy y20dth kódú Astra G 2.0 DTi -ben milyen gyakran kell üzem anyag filtert cserélni?És hogy hátul az ülés alatt kell-e tisztítani az ózemanyagtartájban lévő szűrőt ,ha van , lehet hülyeséget beszélek .Haverom faterja ott takarított ki valamilyen filtert vagy mit de meg is javult a kocsija,igaz nem Opel .És milyen fajtát ajánlotok leginkább.

Link to comment
Megosztás:

SKACOK BOCSI DE NAGYON FONTOS LENNE! NEM BIROM ÖSSZERAKNI AZOKAT A FRÁNYA CSÖVEKET! SOS SOS!

van összevissza 2 szelep ami egyforma, az egyik a turbó kerülőszelepét nyitja (ez van az adagoló mögött)

Ami a vezérlő elektronika alatt/mellett van az az AGR-t vezérli. Tehát te erről beszélsz

A mágnesszelepen két csőcsatlakozás van. Gyújtás, illetve járó motor nélkül amelyik csőcsonkon vissza tudsz szívni levegőt (egy cső segítségével szájjal) az a csőcsonk az AGR szelepé, tehát ezt kötöd össze az AGR-t működtető membránnal. Ez amúgy a vastagabb cső. A másik csőcsonk a vezérműtengely szíjkerék és a a tűzfal közt feljövő vékony vákuumcsőre csatlakozik egy T elágazóba. (Ezen a csőcsonkon nem tudsz levegőt visszaszívni, csak akkor tudnál, ha a tekercs behúz)

Ha így nem érted akkor hagyjuk, mert az a minimum, hogy tudod melyik alkatrész micsoda...............

Link to comment
Megosztás:

a nyíri az egy nagyonjó diesel szerviz.

érdemes oda vinni.

amugy én találtam a 17 kerületben egy olyan ######it, aki csak 2.0 DTI meg 2.2 DTI vel foglalkozik, becsukott szemmel szedi szét és rakja össze. nekem nagyonsok ismerősi autót javitott már meg negyedáron...

ha kell holnap meg tudom adni a számát.

hello.elég régi forumot találtam de hátha még meg izonyos van ez a bizonyos nyíri disel szerviz telószáma.nagyon érdekelen.

Köszönöm:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.