Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok,

Mi a tapasztalatok a facet gyártmányú főtengely jeladóval, két szerelő is azt mondja, hogy inkább csak eredetit, de az árban több mint 10 e ft külömbség van.

Próbáld ki, ha nem jön be, akkor többe kerül majd a kísérletezés.És akkor nem 10e Ft lesz a különbség...

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki, ha nem jön be, akkor többe kerül majd a kísérletezés.És akkor nem 10e Ft lesz a különbség...

Hali, én most raktam be Facet gyártmányút, igaz még nincs benne 50 km, de eddig jó. Én kedvzeménnyel 6.200 Forintot fizettem érte, ennyit nekem megér a kísérletezgetés, még ha csak egy fél évet bír is ki. A gyárit alapból meg sem kérdeztem, ott nem csak az alkatrészt kell kifizetni! Mindenesetre szerintem nagy különbség nem lehet köztük, még azt is el tudom képzelni hogy egy a beszállító, csak a kiszerelő más! (Lásd pl, QH-s vezérlésben SKF görgő, meg Gates szíj)......

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki, ha nem jön be, akkor többe kerül majd a kísérletezés.És akkor nem 10e Ft lesz a különbség...

Mit gondolsz miért érdeklődöm itt? Ez nem igazán segítség amit írtál, kár volt hozzáfogni a gépeléshez. Van olyan szerelő aki azt mondja nincs vele baj. Itt a fórumun azért előfordult pár embernél ez a hiba, ha többen azt írják, hogy próbálták nem jó akkor nem veszem meg, egyébként meg lehet nincs vele semmi baj.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok ismét!!!

Nah úgy nézem most értem oda, hogy minden megadja magát egyszerre....nem baj, remélem ha ezen a hullámon túljutok, ismét legalább egy 50.000 gondmentes etap jöhet! kopp-kopp-kopp

Szóval akkor a problémáról, ami azért elég fosatós számomra! Munkából hazafelé jövet, egyszercsak menet közben kigyulladt az olajnyomás lámpám!!! De nem egészen, csak halványan. Gyors leállítás, motortérvizit után indításra kialudt és mentem tovább. Azóta úgy csinálja, hogy bemelegedés után 2000 körüli fordulatnál egészen halványan alig láthatóan világít és emelkedő fordulatra erősödik a fénye az olajlámpának! Olajszint rendben, 4-5 ezer km van az olajban! Szerintetek mi lehet??? Talán a sokat emlegetett olajszivattyú kerék??? Esetleg csak az olajgomba szarakodna???

Köszi a válaszokat......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!!!

Nah úgy nézem most értem oda, hogy minden megadja magát egyszerre....nem baj, remélem ha ezen a hullámon túljutok, ismét legalább egy 50.000 gondmentes etap jöhet! kopp-kopp-kopp

Szóval akkor a problémáról, ami azért elég fosatós számomra! Munkából hazafelé jövet, egyszercsak menet közben kigyulladt az olajnyomás lámpám!!! De nem egészen, csak halványan. Gyors leállítás, motortérvizit után indításra kialudt és mentem tovább. Azóta úgy csinálja, hogy bemelegedés után 2000 körüli fordulatnál egészen halványan alig láthatóan világít és emelkedő fordulatra erősödik a fénye az olajlámpának! Olajszint rendben, 4-5 ezer km van az olajban! Szerintetek mi lehet??? Talán a sokat emlegetett olajszivattyú kerék??? Esetleg csak az olajgomba szarakodna???

Köszi a válaszokat......

Vidd el, és méresd meg az olajnyomást.

Link to comment
Megosztás:

Vidd el, és méresd meg az olajnyomást.

Jah gondoltam rá, de végülis ezt meg tudnám oldani én is! Merre is van az olajgomba??? Jah és nem tudod mennyi az annyi alapjáraton??? Egyébként az az érdekes, hogy emelkedő fordulatra világít jobban.....eddig azt tapasztaltam más vasakon (amiben nyomásmérő óra van), hogy emelkedő fordulatra inkább emelkedik az olajnyomás is, nem pedig csökken....!!!

Úgyhogy dolgozó lány érdekes.....

Tényleg olajszivattyú kerék bordán van????

Link to comment
Megosztás:

Jah gondoltam rá, de végülis ezt meg tudnám oldani én is! Merre is van az olajgomba??? Jah és nem tudod mennyi az annyi alapjáraton??? Egyébként az az érdekes, hogy emelkedő fordulatra világít jobban.....eddig azt tapasztaltam más vasakon (amiben nyomásmérő óra van), hogy emelkedő fordulatra inkább emelkedik az olajnyomás is, nem pedig csökken....!!!

Úgyhogy dolgozó lány érdekes.....

Tényleg olajszivattyú kerék bordán van????

Úgy emlékszem 1.7 dieseled van, ugye?

Azt írja, hogy melegítsd fel üzem melegre a motort, majd alapjáraton járatva a gomba helyére betekert műszeren (persze leállított állapotban kell betekerni) 3.9 bart kell mérni.

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem 1.7 dieseled van, ugye?

Azt írja, hogy melegítsd fel üzem melegre a motort, majd alapjáraton járatva a gomba helyére betekert műszeren (persze leállított állapotban kell betekerni) 3.9 bart kell mérni.

Igen jól emlékszel, y17dt......bár ezt írhattam volna a hiba leírásánál is......én hüle...

Okés, köszönöm szépen...van egy pár olajnyomás mérőórám, majd esztergálok hozzá közdarabot és megpróbálom!

Viszont még annyit kérdeznék, hogy ezen vajon van külön mérőgomba a visszajelzőizzónak és esetleg külön gomba az elektronikának??? Unix honlapon mintha láttam volna külön gombát visszajelzőhöz.....meg mintha az egyik fajta 1/8 kúpos menettel, a másik meg M10 menettel lenne....

Link to comment
Megosztás:

Igen jól emlékszel, y17dt......bár ezt írhattam volna a hiba leírásánál is......én hüle...

Okés, köszönöm szépen...van egy pár olajnyomás mérőórám, majd esztergálok hozzá közdarabot és megpróbálom!

Viszont még annyit kérdeznék, hogy ezen vajon van külön mérőgomba a visszajelzőizzónak és esetleg külön gomba az elektronikának??? Unix honlapon mintha láttam volna külön gombát visszajelzőhöz.....meg mintha az egyik fajta 1/8 kúpos menettel, a másik meg M10 menettel lenne....

Fogalmam sincs, ezt is az astraG "így csináld"-ban olvastam

Link to comment
Megosztás:

Halihó!!!

Nah utánajártam a problémának, végül kiderült, hogy az olajgombám ment el borért!!! Azért előtte ránéztem az olajszivattyú kerékre, azzal semmi sincs kopp-kopp-kopp, még annak idején összejelöltem az anyát és a kereket, jelen van most is! Esztergáltam a gomba helyére egy közdarabot, és kihoztam gumicsővel az olajat a szélvédőig, oda meg tettem egy Csepel olajnyomásmérőt! Mentem vele bő 50 km-et és figyelgettem az olajnyomást. Hidegen alapon 4 körül van, de emelt fordulaton sem megy 6 bar fölé! Melegen alapon stabil 2.2 körül van, igen kis fordulatemekedésre is egyből 3-ra ugrik. 2000-es fordulat körül már 4-4.5 körül van! És gázadásra szépen ugrált a mutató! Nyugtáztam hogy jó lesz, be is raktam az új gombát!

Remélem ezzel stabil lesz egy darabig!

Link to comment
Megosztás:

Halihó!!!

Nah utánajártam a problémának, végül kiderült, hogy az olajgombám ment el borért!!! Azért előtte ránéztem az olajszivattyú kerékre, azzal semmi sincs kopp-kopp-kopp, még annak idején összejelöltem az anyát és a kereket, jelen van most is! Esztergáltam a gomba helyére egy közdarabot, és kihoztam gumicsővel az olajat a szélvédőig, oda meg tettem egy Csepel olajnyomásmérőt! Mentem vele bő 50 km-et és figyelgettem az olajnyomást. Hidegen alapon 4 körül van, de emelt fordulaton sem megy 6 bar fölé! Melegen alapon stabil 2.2 körül van, igen kis fordulatemekedésre is egyből 3-ra ugrik. 2000-es fordulat körül már 4-4.5 körül van! És gázadásra szépen ugrált a mutató! Nyugtáztam hogy jó lesz, be is raktam az új gombát!

Remélem ezzel stabil lesz egy darabig!

Akkor ez a jobb hír :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok tegnap este otthagyott az út szélén a kicsike végleg

egy gyenge előzés lendületből és máris lekapcsolta a motort minden előjel nélkül .

hibajelet nem tárolt kivillogtattam

nem lehetett újraindítani a motor forog csak nem indul be

valaki tapasztalt hasonlót ? köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

sziasztok tegnap este otthagyott az út szélén a kicsike végleg

egy gyenge előzés lendületből és máris lekapcsolta a motort minden előjel nélkül .

hibajelet nem tárolt kivillogtattam

nem lehetett újraindítani a motor forog csak nem indul be

valaki tapasztalt hasonlót ? köszi a segítséget

Amikor a felső hp. jeladóm ment el, akkor egyetlenegy alkalommal lehetett kivillogtatni, utána már csak kiolvasni lehetett. Amint meghűlt a jeladó rögtön lehetett tovább menni 5-10 km-t, majd ismét meg kellett várni, hogy lehűljön. Ám mindössze egy alkalommal tárolt el hibát és az első alkalom után soha többet nem volt hajlandó kivillogni, bár a "kulcsos autó" mindig bejelzett.

Nálad inkább az adagoló vezérlés hibája (pl. felkúszó gázolajtól elázó v. szétrázódó elektronika ) sanszosabb.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok tegnap este otthagyott az út szélén a kicsike végleg

egy gyenge előzés lendületből és máris lekapcsolta a motort minden előjel nélkül .

hibajelet nem tárolt kivillogtattam

nem lehetett újraindítani a motor forog csak nem indul be

valaki tapasztalt hasonlót ? köszi a segítséget

Én is így jártam, előzés közben adagoló elektronika, komolyabb hiba , átforrasztással nem volt megoldható, de szerencsére megtudtam javítani egy smd fet ment el benne. Ha tudod próbáld ki másik elektronikával.

Link to comment
Megosztás:

Én is így jártam, előzés közben adagoló elektronika, komolyabb hiba , átforrasztással nem volt megoldható, de szerencsére megtudtam javítani egy smd fet ment el benne. Ha tudod próbáld ki másik elektronikával.

sanszos hogy ez lesz nekem is valaki Wessz elérhetőségeit belinkelné nekem köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Néhány hónapja Astra G tulajdonos vagyok, 2000 novemberi, Y17DTI motorral szerelt kocsim van. Egy ideje olvasgatom a fórumot, találtam pár hasznos infót is ami jól jött: pl. kivillogtatás, főtengely holtpont jeladó cserével kapcsolatos hozzászólások. Ez utóbbival volt/van problémám, ezért jól jönne a további segítség, ezért jelentkeztem be. A történet röviden a következő:

A kocsi vétele után a műszerfalon a villáskulcsos szimbólum világítani kezdett. A szimbólum hol kialudt, hol felvillant, de a kocsi jól fogyasztott, 4,7 l átlagot mértem száz kilóméterre. A motorfordulat nem ingadozott, pöccre indult hidegen-melegen. Gurultam így 2500 km-t. Egy pesti út alkalmával az M0-on olyan érzésem volt az autóban, mint amikor egy benzinesben ki-kihagy az egyik henger, a visszapillantóban a kocsi mögött megjelent egy pöffnyi füstfelhő, majd szépen ment tovább az autó. Lámpa felvillant, majd kialudt. Ezt még ott megcsinálta kétszer, utána semmi, hazaértem vele. Ez után kezdtem eltúrni a netet, találtam hibakódtáblázatot stb. Kivilogtattam a hibakódokat: 0335; 0336; 0380. Azaz főtengely holtpont jeladó, meg izzítógyertya diszfunkció.

Nosza, vettem rögtön holtpont jeladót, Fazet-et, kicseréltem ( a csere egy cumi volt, le kellett vennem az önindítót felfogató egyik menetes szárat, hogy hozzáférjek a jeladóhoz). Az itt olvasottak alapján a keresgélést megúsztam -kösz.

Összedugtam az új jeladót a stekkerrel, visszaraktam mindent -jó. A kivett jeladón zöld pötty volt, gondolom ez még a gyári eredeti volt, a hengeres rész olajos. Ezt követően a lámpa nem gyulladt ki, a kocsi ugyanúgy ment, mint előtte, az M0-áson tapasztalt tünet nem jött elő többet. Mentem 600 km-t, a lámpa ismét felvillant. A hibakódok: 0335; 0380. A motor továbbra is szépen megy, mínusz húszban is elsőre indult, fordulat nem ingadozik.

Mostanra 1000 km mentem a csere után, a lámpa néha felvillan. Mi lehet itt még a hiba? Ismét rossz a jeladó? Ha találkoztatok ezzel a problémával, vagy megoldási javaslatotok van rá az előre is megköszönöm.

Ja, és még valami: életem eddigi legjobb autója (volt: trabi, kispolski, lada, renault 19, és legutóbb egy 2005-ös opel agila - amiről azóta is mindenkit lebeszélek, akinek hosszabb utakra is kell mennie.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.