Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Lehet hogy semmi köze hozzá de én a lukoilt elfelejteném. Kollégám ott tankolt, mondtam neki, átfáradt a shellre ahol 3ft drágább (40liternél 120ft+) viszont örömmel közölte hogy azóta 50-70kmel többet megy el teli tankkal. Szerintem van abban az üzemanyagban ami nem oda való.

szia.lehet benne igazság.megpróbálom többszöri tankolással a shellt.

Link to comment
Megosztás:

szia.köszi hogy írtál

.kérdésem az lenne hogy itt a motorfordultnál a főtengő holtpont jeladóra gondolsz ami az indítómotor alatt van?ami biztos hogy indítózáskor kimozdul egy kicsit a fordulat jelző mutatója.

Szerinted vagy szerintetek OP-com vagy tech2 diagnosztikát érdemes beszerezni?mert gondoltam rá hogy kéne valamilyen

ha beindult járt egy 5percet kb utánna indulgat de ha pl üzemmeleg állapotban lerakom akkor kb 1-2 óra mulva nemindul csak ha besprézek.ez a leggyakoribb gond.de arra is alergiás mióta javítva volt ha csak egy nagyonminimálisat lejt a talaj HÁTRAFELÉ akkor sem akar indulni.de ez télleg csak alig 2-3%.szinte hihetetlen,de ha előre lejt jól indul.

fénykorába akárhol álltam még vele ha majd hanyatt esett akkor is indult.

Az erzekelovel kapcsolatosan ,arrol beszelek ami a fordulatot meri a motornal. De a fentebb leirt alapjan en szerintem levegot sziv be valahol az uzemanyaghoz. Ha volt cserelve uzemanyag szurod nezd meg egy kicsit mert falts levegot kap valahol. Ezert van az, ha az oraval az auto lefele all akkor meg marad uzemanyag es tudja inditani, maskep bele kell keverj az oninditoval amig az uzemanyagot felszivja. En csinalnak egy nyomas tesztet is az uzemanyag vonalon, ugy konyeben megtalalnad hol a gond.

Link to comment
Megosztás:

Az erzekelovel kapcsolatosan ,arrol beszelek ami a fordulatot meri a motornal. De a fentebb leirt alapjan en szerintem levegot sziv be valahol az uzemanyaghoz. Ha volt cserelve uzemanyag szurod nezd meg egy kicsit mert falts levegot kap valahol. Ezert van az, ha az oraval az auto lefele all akkor meg marad uzemanyag es tudja inditani, maskep bele kell keverj az oninditoval amig az uzemanyagot felszivja. En csinalnak egy nyomas tesztet is az uzemanyag vonalon, ugy konyeben megtalalnad hol a gond.

én akkor a főtengely holtpont jeladóra gondolok szerintem ez adja a fordulat jelet de lehet rosszúl gondolom.szűrő volt nemrég de a két tömítése is cserélve lett(Sofima) márka a szűrő.a fedél lefogató csavar lehúzva rendesen.de átnézem az összes összepattintott csatlakozást a tanktól is.de ha ezek is rendben akkor hol szívhat még fals levegőt vajon..

Link to comment
Megosztás:

én akkor a főtengely holtpont jeladóra gondolok szerintem ez adja a fordulat jelet de lehet rosszúl gondolom.szűrő volt nemrég de a két tömítése is cserélve lett(Sofima) márka a szűrő.a fedél lefogató csavar lehúzva rendesen.de átnézem az összes összepattintott csatlakozást a tanktól is.de ha ezek is rendben akkor hol szívhat még fals levegőt vajon..

Legtobszor az uzemanyag szuro fedel mivel muanyagbol van elreped, ezert tegyel egy pumpat a szuro el szoritod vagy elzarod valamilyen modon visszafolyot es csinalsz kb 2 bart (vigyazat ne tobbet) .Persze kell egy nyomas mero orat is tegyel ,hogy a nyomast meg figyeld.Igy hagyod kb 1 orat es a nyomas nem szabad csokenjen. Ha csoken meg keresed hol vesziti az uzemanyagot.De ahogy irtam tobb mint valoszinu a fedelnel lesz gondod, vagy a csoveknel az O gyuruk faradtak.

Link to comment
Megosztás:

Legtobszor az uzemanyag szuro fedel mivel muanyagbol van elreped, ezert tegyel egy pumpat a szuro el szoritod vagy elzarod valamilyen modon visszafolyot es csinalsz kb 2 bart (vigyazat ne tobbet) .Persze kell egy nyomas mero orat is tegyel ,hogy a nyomast meg figyeld.Igy hagyod kb 1 orat es a nyomas nem szabad csokenjen. Ha csoken meg keresed hol vesziti az uzemanyagot.De ahogy irtam tobb mint valoszinu a fedelnel lesz gondod, vagy a csoveknel az O gyuruk faradtak.

az egész poharat átnéztem fedetlet is sehol nem látni repedést vagy szivárgást.

a kis o gyűrűkre már gondoltam énis.ezek a tömítések kiszedhetőek?cserélhető külön vagy gyári új fedelet v komplett poharat kell venni?

Link to comment
Megosztás:

Én szoktam, nem sokat 1-2 percet. Főleg hidegben mind a motor mind a váltó olaj valamennyire le van dermedve. Ez a kis idő szerintem nem árt neki.

A régi dieselekre is ezt mondták mégis elment 840.000kmert és még mindíg működik, öregesen de megy.

Hali. Engem is érdekel a kérdés. Én mielőtt reggel elindulok, 5-7 percet simán járatom. Most vettem az autót, a benzinesnél nem ártott az alapjáratás. Érdekelnének a vélemények, tapasztalatok.

És még egy. 2000 km-rel ezelőtt cseréltek olajat. Ha beindíton 3 másodperc mire elalszik az olajnyomás lámpa. Vélemény??

Link to comment
Megosztás:

Hali. Engem is érdekel a kérdés. Én mielőtt reggel elindulok, 5-7 percet simán járatom. Most vettem az autót, a benzinesnél nem ártott az alapjáratás. Érdekelnének a vélemények, tapasztalatok.

És még egy. 2000 km-rel ezelőtt cseréltek olajat. Ha beindíton 3 másodperc mire elalszik az olajnyomás lámpa. Vélemény??

5-7 percet felesleges, max annyi amíg kijársz a garázsból, vagy máshonnan... elég annak a 0.5-1 perc.... Vagy csak addig, amíg vissza nem ejti a fordulatot 750 közelébe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hmm.. Nos nekem amugy sem magas az alapjárat. Én is járatni szoktam egy 2-3 percet biztos. De akkor ez felesleges? Jobb inkább ha max 2000körül használjuk hidegen, persze szépen lassan mintha tojáson lépnénk.

Az olajjelző beindulás után nekem is 2-3 sec-et világít...szintén 2000km van nekem is olajcsere óta.

Amúgy eléggé megoszlanak a vélemények akkor erről a hidegben történő járatásról. De úgy gondolom tavasz-nyár ősz, tehát mikor a leghidegebb is 10C, és nyáron amikor 20-30 C van nem releváns hogy percekig járassuk

Új DIESEL-es vagyok...aki tud segitsen :)

Nézzük az elkövetkezendő hónapokat... reggelente -15C mi a teendő. nekem pl parkolóban áll csillaggarázsban...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A gyuruk cserelhetok, de a fedot csak ha nyomast csinalsz tudod le elenorizni ha jo vagy nem. Volt esetem,hogy a szuronel a melegito csatlakozojanal szivargot.Ezt szabad szemmel nem lathato csak ahogy leirtam .Tehat kell 2 bar nyomast csinalj egy kicsi pumpaval es el szoritsd a visszafolyot .

Link to comment
Megosztás:

Hmm.. Nos nekem amugy sem magas az alapjárat. Én is járatni szoktam egy 2-3 percet biztos. De akkor ez felesleges? Jobb inkább ha max 2000körül használjuk hidegen, persze szépen lassan mintha tojáson lépnénk.

Az olajjelző beindulás után nekem is 2-3 sec-et világít...szintén 2000km van nekem is olajcsere óta.

Amúgy eléggé megoszlanak a vélemények akkor erről a hidegben történő járatásról. De úgy gondolom tavasz-nyár ősz, tehát mikor a leghidegebb is 10C, és nyáron amikor 20-30 C van nem releváns hogy percekig járassuk

Új DIESEL-es vagyok...aki tud segitsen :)

Nézzük az elkövetkezendő hónapokat... reggelente -15C mi a teendő. nekem pl parkolóban áll csillaggarázsban...

Szintén zenész. Én is csak a 0 fok alatti dolgokra vagyok kíváncsi, mert hát ugye nem akarjuk kicsinálni a cuccot. +10-20 fokban persze hogy nem kell járatni. Elméletileg 2000 felett kezd a turbó igazán tölteni, tehát ezért nem érdemes hidegen feljebb használni.

Elméletileg az elektronikus izzításvezérlés miatt nem fordulhatna elő problémás hidegjáratás, tehát lehet benne valami igazság. Pl. 0 fok alatt 3 percig utóizzít, hogy a legjobb legyen az égés.

Kipróbálom. mi van ha elindulok szinte azonnal.

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész. Én is csak a 0 fok alatti dolgokra vagyok kíváncsi, mert hát ugye nem akarjuk kicsinálni a cuccot. +10-20 fokban persze hogy nem kell járatni. Elméletileg 2000 felett kezd a turbó igazán tölteni, tehát ezért nem érdemes hidegen feljebb használni.

Elméletileg az elektronikus izzításvezérlés miatt nem fordulhatna elő problémás hidegjáratás, tehát lehet benne valami igazság. Pl. 0 fok alatt 3 percig utóizzít, hogy a legjobb legyen az égés.

Kipróbálom. mi van ha elindulok szinte azonnal.

2000felett? Hmm.. olyan 1800tól.. kellene.. mivel az a hatalmas 165NM- már onnantól megvan :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem találom egy korábbi hozzászolásomat amiben azt kérdeztem hogy az y17dt motorra melyik motor váltoját lehetne feltenni amelynek ha jól emlékszem akkor a 4. és 5. fokozata hosszabb így autó pályán 130km/h nál a mostani kb. 3200 rpm helyett valamivel kevesebbet forogna a motor. Akkor meg is kaptam a választ rá de sajnos elfelejtettem.

Tehát a kérdésem az hogy melyik motor váltoját tudom plug and play feltenni y17dt re?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem találom egy korábbi hozzászolásomat amiben azt kérdeztem hogy az y17dt motorra melyik motor váltoját lehetne feltenni amelynek ha jól emlékszem akkor a 4. és 5. fokozata hosszabb így autó pályán 130km/h nál a mostani kb. 3200 rpm helyett valamivel kevesebbet forogna a motor. Akkor meg is kaptam a választ rá de sajnos elfelejtettem.

Tehát a kérdésem az hogy melyik motor váltoját tudom plug and play feltenni y17dt re?

Köszönöm

Csak Astra G economy dízel változatát szerelték az általad keresett váltóval, motorkód y17dt eco v. z17dtl eco... A váltó típusa F17WR.V1 v. F17+WR.V1, a jelölése:

-......F17E355

-.........CJE355

-.........LCE355

-.17........CJ

-.17........LC

Illetve próbálkozhatsz a start-stop rendszer nélküli Z13DTE, A13DTE D Corsa váltójával is, de az már neccesebb, több okból is... :)

Link to comment
Megosztás:

Csak Astra G economy dízel változatát szerelték az általad keresett váltóval, motorkód y17dt eco v. z17dtl eco... A váltó típusa F17WR.V1 v. F17+WR.V1, a jelölése:

-......F17E355

-.........CJE355

-.........LCE355

-.17........CJ

-.17........LC

Illetve próbálkozhatsz a start-stop rendszer nélküli Z13DTE, A13DTE D Corsa váltójával is, de az már neccesebb, több okból is... :)

Tehát akkor az X17dtl váltója nem jó? Vagy csak én keverem, hogy X vagy Z ?

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor az X17dtl váltója nem jó? Vagy csak én keverem, hogy X vagy Z ?

Jelenleg milyen váltó van rajta? Az y17dt G Astrát csak F17-tel szerelték, egy F13 alulméretezett lenne rá, nem tudni meddig bírná a 165Nm max nyomatékot, azt 130Nm körülire tervezték...

Elvileg a tiéd 2500 ford.számnál 108km/h körüli sebességgel halad.

Az x17dtl G Astra váltójával ez csak 103km/h körül lenne 2500-nál (gyengébb motor, rövidebb váltó), ezzel szemben az y17dt eco, ill. a z17dtl eco váltójával már 122km/h körül lenne...

Egyszerűsítve...

100km/h-nál a jelenleginél 250f/min-nel forogna kevesebbet az eco váltóval 5-ben, viszont az 1-2-3 fokozat ugyanolyan nyomatékos maradna...

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg F35 -ös. Azon is gondolkodtam de nem találok semmi infót hogy esetleg a H astra 6 sebességes váltoját nem lehetne-e rátenni

F35 nincs. Nem F15? Bár azzal nem szereltek gyárilad dízelt, g Astrát meg pláne nem...

A 6-os váltó kib@szott drága, 1000Euro alatt szóba sem állnak veled a bontókban. Ezért sok gázolajat el lehet pöfékelni, főleg, hogy csak decikben lenne mérhető a megtakarítás...

Az eco váltó egy az egyben felmenne rá, a 4-5 kellőképp hosszú, hogy csökkenhessen a fogyasztás, bár nem tudom, h mennyibe kerül...

Link to comment
Megosztás:

F35 nincs. Nem F15? Bár azzal nem szereltek gyárilad dízelt, g Astrát meg pláne nem...

A 6-os váltó kib@szott drága, 1000Euro alatt szóba sem állnak veled a bontókban. Ezért sok gázolajat el lehet pöfékelni, főleg, hogy csak decikben lenne mérhető a megtakarítás...

Az eco váltó egy az egyben felmenne rá, a 4-5 kellőképp hosszú, hogy csökkenhessen a fogyasztás, bár nem tudom, h mennyibe kerül...

A váltón hol kell keresnem a számát? Ill. ha le írom az alváz számot abbol nem tudjátok kideríteni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.