Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Nálam se nem. Csak kulcsfordítósan. állítólag nem nagy cucc megoldani. De én nem értek hozzá. :lol:

Egyelőre én is tanácstalan, vagyok hogy lehetne megoldani.

Ha a központi zár jelét rákötöm a felhúzásért felelő érintkezőre, akkor működni fog. Viszont csak egyik ablakét köthetem rá (pl bal), hisz ha a jobb oldalit is rákötöm, azzal a jobb és a bal ablakemelő felhúzásért felelős érintkezői egy potenciálon lesznek, azaz nem lesznek vezérelhetők külön...

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "komfortelektronika" csinálja, az ablakemelő motor oldalán a kis fekete dobozban (figyeli a motor áramfelvételét, memorizálja a végpontokat), és tudomásom szerint minden elektromos ablakemelősben benne van (max be kell tanítani, ha nem megy). Nekem az omim is csak GL felszereltségű volt, de mind a négy ablak így működött, és a vekim is csak GL plus, abban is ilyen. (na jó, a Kadettom ablakemelője ezt nem tudta)...

Egész konkrétan ez az a komfortelektronika, amit mondasz:

IMG00165-20090829-0850_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG00166-20090829-0850_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lemértem, kb 4,5 Amperre növekszik az áramfelvétel ütközéskor, ekkor lekapcsolja az áramot a motorról.

A központizáras dolog úgy igaz, ahogy írtad. Mindaddig elfordítva kell tartani a kulcsot, amíg az ablakokat be nem csukja. Illetve elvileg a távirányítón addig kell nyomvatartani a gombot, de ez a Vekinél nálam nem működik.

Pedig éppenhogy az lenne a lényege, hogy távirányítón gombonyomásra menjenek fel az ablakok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálad szerintem bonyolultabb a dolog, mivel nulláról kezded. de télleg nem tudok segíteni sajnos. :lol:

Amúgy magának az ablak áramkörének a bekötése végtelenül egyszerű, egyáltalán nem igényel nagy elektronikai tudást. Most már rájöttem a motoron és a kapcsolón is, hogy melyik érintkező mit vezérel, hova kell menjen. Fejben már összeállt az egész áramkör. Pedig hidd el, mikor megláttam a bontóban azt a vezetékköteget, a kapcsolókból kijövő ~10 szálat, plusz a motoron a komfort elektronikát, hirtelen elment a kedvem az egésztől :lol:

A legszarabb munka a vezeték elvezetése lesz az ajtótól a középkonzolig... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na igen! Én ezért nem csinálok ilyesmit, tönkretenném az autót :lol:

Egy villamossági szerelő, aki még sohasem szerelt vectrába ilyet, sem tudná jobban elvezetni, szerintem.

Persze a bekötést kirázná a kisujjából, hisz villamossági dolgokhoz jól ért.

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre én is tanácstalan, vagyok hogy lehetne megoldani.

Ha a központi zár jelét rákötöm a felhúzásért felelő érintkezőre, akkor működni fog. Viszont csak egyik ablakét köthetem rá (pl bal), hisz ha a jobb oldalit is rákötöm, azzal a jobb és a bal ablakemelő felhúzásért felelős érintkezői egy potenciálon lesznek, azaz nem lesznek vezérelhetők külön...

Viszont ha relére küldöd a jelet, akkor megoldható, vagyis berelézed, mivel nagyobb áramfelvételű dolgoknál a kapcsolóval is relén keresztül megy a vezérlés.

Link to comment
Megosztás:

Ebben a topicban le van írva a bekötés, olvass oda-vissza egy kicsit:

http://x16.dataglobe.eu/vectraforum/index.php?topic=45.30

Meg itt a rajz is amit én beépítettem:

http://kepfeltoltes.hu/view/080912/Ablakny...ltoltes.hu_.jpg

Nekem gyári riasztóm van, az a második nyomásra húzza fel az ablakokat, mikor reteszeli a központit.

A számozás a központizár vezérlőjére vonatkozik.

Link to comment
Megosztás:

Ebben a topicban le van írva a bekötés, olvass oda-vissza egy kicsit:

http://x16.dataglobe.eu/vectraforum/index.php?topic=45.30

Meg itt a rajz is amit én beépítettem:

http://kepfeltoltes.hu/view/080912/Ablakny...ltoltes.hu_.jpg

Nekem gyári riasztóm van, az a második nyomásra húzza fel az ablakokat, mikor reteszeli a központit.

A számozás a központizár vezérlőjére vonatkozik.

Köszi! Vagyis gyárilag nem tudta ezt a funkciót az autód? Nekem riasztóm nincs, de a reteszelést másodszori távkapcsoló gombnyomásra tudja.

Bekötésileg (logikailag) hogy oldottad meg a dolgot? Az emelő motorokon a felhúzásért felelős pontra, (ahova a kapcsoló is van kötve) ad ez az áramkör +12V-ot, egy bizonyos ideig? (vagyis azt idézed elő, mintha hosszan megnyomnád a felhúzó emelő kapcsolót)?

Univerzális emelőknél szoktak beszélni egy bizonyos "modul"-ról, amivel a központi zár, és az elektromos ablak összekapcsolható. Tulajdonképpen erről az áramkörről beszélünk, igaz?

Tudsz valakit ajánlani nekem, aki tudna készíteni ilyen áramkört? (Persze bizonyos ellenszolgáltatás fejében :lol: ) A motor és a kapcsolók bekötése önmagában nem okoz gondot, de ilyen áramkör készítésére nem vállakoznék :lol:

Amúgy a motoron annak a komfort elektronikának igazán lehetne egy olyan pontja, ami ezt megoldja mindenféle plusz máramkör nélkül ezt a funkciót (+12 V jel egy pillanatig, és felmegy az ablak ütközésig), igazán nem értem, ez miért maradt ki belőle :lol:

Link to comment
Megosztás:

Univerzális emelőknél szoktak beszélni egy bizonyos "modul"-ról, amivel a központi zár, és az elektromos ablak összekapcsolható. Tulajdonképpen erről az áramkörről beszélünk, igaz?

Az Omegánál anno én egy utólagos riasztóval oldottam meg az egy gombnyomásos ablakfelhúzást (mivel abban sem volt gyári riasztó). A riasztónak volt egy vezérlő szála (illetve több, de nekem ez kellett), ami küldött egy zárásjelet a riasztó élesítésekor. A zárásjel hossza a riasztó "menüjében" állítható volt, adtam neki 30mp-et, ez elegendő volt minden ablak felhúzására. Tehát a központi záram azt hitte a riasztó élesítésekor, hogy elfordítva tartom a kulcsot, mert a riasztó azt az áramkört zárta 30mp-ig. Jól nézett ki, mikor a riasztó csippanása után egyszerre elindult felfelé a 4 ablak... :lol: Nem kellett hozzá az ablakemelő modul, vagy bármi más elektronika, csak agyalnom kellett egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Az a kis kütyü amit beraktam, pontosan azt csinálja, hogy a barna/fekete vezetékre (a kulcsos ablakfelhúzó vezeték) bizonyos ideig feszültséget ad, mintha a kulcsot elfordítva tartanád. Az indítójelet a központizár reteszeléséről veszi, második nyomás a távirányítón.

Így ha akarod nyitva lehet hagyni az ablakot lezárt autónál, nem kell bereteszelni, ha reteszeled akkor az ablakokat is felhúzza.

Az elektronikát szerintem bárki el tudja készíteni, csak arra kell vigyázni, hogy az IC-t foglalatba rakd. a Jelzett topicban van más elektronikai leírás is - 555 IC-vel - én azért 4011-el csináltam meg mert ez volt itthon, megfelelő a feszültségtűrése, alapállapotban nincs áramfelvétele.

Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Ma derült ki, hogy amit a bontóban vettem első ajtó kábelköteg, illetve a kocsimban lévő nem kompatibilis egymással :lol:

Más a csatlakozó.

Az ablakemelőket jobbkormányos Vauxhall-ból bontották ki. Lehet, hogy ezért?

És a színek sem passzolnak? Mert ha igen , akkor csak össze kell házasítani az azonos színüeket. :lol:

Link to comment
Megosztás:

És a színek sem passzolnak? Mert ha igen , akkor csak össze kell házasítani az azonos színüeket. :lol:

Azóta már visszavittem a bontóba és kicserélték. (Szép látvány volt ott az a 8-10 Opel Vectra B, és Vauxhall Vectra B:)) )Azt mondták 96 évvégétől egy rövid ideig ezzel a csatival szerelték, mint amilyen az enyém is. Elkértem a kábelköteg csati másik felét is, hogy ki tudjam pótolni az enyémet.

Mellékelek róla képeket:

IMG00183-20090901-2057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG00184-20090901-2057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A következő kérdésem olyanokhoz szól, akiknek van elektromos ablakuk...

A váltókonzolon lévő kapcsolókkal mikor működtethetők az ablakok? Alapból, bedugott kulcsnál vagy ráadott gyújtásnál?

A kézikönyv azt írja, hogy a biztosítékdobozban a 17es számú foglalat (30A-es biztosítékkal) az elektromos ablaké. A 30A-es biztosítékból arra következtetek, hogy ez az emelőmotorok főáramköre lesz.

A 29es számú foglalatnál (10 A biztosíték) is fel van tüntetve az elektromos ablak még sok más fogyasztó (vészvillogó, elektromos tükrök, tetőablak, tempomat, belső világítás) mellett. Ez meg alighanem az elektromos ablakok kapcsolóáramköre lesz.

Azt nem néztem meg egyelőre, hogy ezek a foglalatok mikor vannak áram alatt (alapból is, bedugott kulcsnál, vagy csak ráadott gyújtásnál), de azt sejtem a motoroknak alapból is áram alatt kell lenniük, hogyha a központi zárral felhúzhatók...

Link to comment
Megosztás:

a gyári elektromos ablak kapcsolója az ajtókárpiton van :lol:

és gyújtásnál működnek

A gyári elektromos ablak kapcsolója csak a hátsó ajtón van az ajtókárpiton, az elsők a váltó két oldalán. A váltókonzolnál van a hátsó kapcsolók tiltása is.

Működése:

ráadott gyújtás után működnek mindaddig amíg ki nem nyitsz egy ajtót majd becsukod, utána nem működik. ha viszont a vezető oldalt is kinyitod akkor mindaddig működnek - másik ajtók becsukása után is - még a vezetőajtót be nem csukod. Legalább is nálam 96-os CDX kivitel, X20XEV gyári elektromos ablak elöl-hátul.

Én megoldottam, hogy a gyújtás ráadása nélkül is tudjam működtetni az ablakokat pl. ha kiszállok, becsukom az ajtót és a gyerek a kocsiban marad, tudja mozgatni az ablakokat.

Link to comment
Megosztás:

A gyári elektromos ablak kapcsolója csak a hátsó ajtón van az ajtókárpiton, az elsők a váltó két oldalán. A váltókonzolnál van a hátsó kapcsolók tiltása is.

Működése:

ráadott gyújtás után működnek mindaddig amíg ki nem nyitsz egy ajtót majd becsukod, utána nem működik. ha viszont a vezető oldalt is kinyitod akkor mindaddig működnek - másik ajtók becsukása után is - még a vezetőajtót be nem csukod. Legalább is nálam 96-os CDX kivitel, X20XEV gyári elektromos ablak elöl-hátul.

Én megoldottam, hogy a gyújtás ráadása nélkül is tudjam működtetni az ablakokat pl. ha kiszállok, becsukom az ajtót és a gyerek a kocsiban marad, tudja mozgatni az ablakokat.

Majd megnézem, a 17-es és a 31-es aljazatok a biztosítékdobozban mikor vannak áram alatt....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Megtudná nekem mondani vki, hogy a B Vectra műszerfalába milyen izzók kellenek?Gondolok itt a középkonzoltól kezdve, a kilométeróráig, az oldalkapcsoló, stb.!Pontosan kellene, hogy mennyi izzó kell, milyen(pl.:foglalatos v nem) meg ilyenek!Előre köszönöm

Senki nem tud akkor segíteni???Fontos lenne!

Link to comment
Megosztás:

Senki nem tud akkor segíteni???Fontos lenne!

A kilóméter óránál, T10-es izzók foglalatos vannak! Ha jól emlékszem akkor a kapcsolókban ledek vannak nem izzók és forrasztva nem foglalatba, a lámpakapcsolónál 3 led van és egy rizsszem izzó a rizsszem az foglalatos, a klímánál már nem emlékszem, a magnóban talán 24 db SMD led van! a szivargyújtónál rizsszem izzó kivehető a foglalatból! a computernél 4 db rizsszem van forrasztva foglalatba! Talán a klímánál 3 vagy négy rizsszem van foglalatba! Az elektromos ablak kapcsólókat nem tudom!

Én mindent kicseréltettem ledekre! összesen 62 DB ledet cseréltek!

Link to comment
Megosztás:

Annyival egészíteném ki az előttem szólót, hogy a kapcsolókban - klíma, ablakfűtés... - is rizsszem izzók vannak spec foglalatokban, egyedül a riasztó gomb villogó pirosa LED.

Tényleg, maga a riasztó gomb az mire jó? Azt látom és tudom, hogy ha dupla zárással zárok, akkor a riasztó bekapcsol és villog a led, no de minek van maga a gomb? Saját magamra nem kapcsolom rá a riasztót. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kilóméter óránál, T10-es izzók foglalatos vannak! Ha jól emlékszem akkor a kapcsolókban ledek vannak nem izzók és forrasztva nem foglalatba, a lámpakapcsolónál 3 led van és egy rizsszem izzó a rizsszem az foglalatos, a klímánál már nem emlékszem, a magnóban talán 24 db SMD led van! a szivargyújtónál rizsszem izzó kivehető a foglalatból! a computernél 4 db rizsszem van forrasztva foglalatba! Talán a klímánál 3 vagy négy rizsszem van foglalatba! Az elektromos ablak kapcsólókat nem tudom!

Én mindent kicseréltettem ledekre! összesen 62 DB ledet cseréltek!

Annyival egészíteném ki az előttem szólót, hogy a kapcsolókban - klíma, ablakfűtés... - is rizsszem izzók vannak spec foglalatokban, egyedül a riasztó gomb villogó pirosa LED.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Az a kis kütyü amit beraktam, pontosan azt csinálja, hogy a barna/fekete vezetékre (a kulcsos ablakfelhúzó vezeték) bizonyos ideig feszültséget ad, mintha a kulcsot elfordítva tartanád. Az indítójelet a központizár reteszeléséről veszi, második nyomás a távirányítón.

Így ha akarod nyitva lehet hagyni az ablakot lezárt autónál, nem kell bereteszelni, ha reteszeled akkor az ablakokat is felhúzza.

Az elektronikát szerintem bárki el tudja készíteni, csak arra kell vigyázni, hogy az IC-t foglalatba rakd. a Jelzett topicban van más elektronikai leírás is - 555 IC-vel - én azért 4011-el csináltam meg mert ez volt itthon, megfelelő a feszültségtűrése, alapállapotban nincs áramfelvétele.

Sok sikert.

Nekem csak az a problemam, hogy nem csinal semmit se a jobb,se a bal oldali ablakemelo (még beepitve nincs,csak szimulalom a mukodeset), ha aramot kapcsolok arra a bizonyos barna-fekete vezetekre.

Mi lehet a gond szerinted? Az emelők főáramköre természetesen aram alatt van. Nem elég, 1-2 másodperc, tovabb kell áram alatt lennie?

Ha igy mukodne nalam is,akkor nagy gondot nem jelentene egy olyan cucc beszerzese (legyen akar modul,vagy riaszto, de idokesleltetos relé is megfelelne, biztos letezik ilyen) ami vezerelni tudna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.