Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Akkor egy másik kérdés: ha nem biztosíték, akkor mi lehet még az oka annak, hogy se az ablakok, se a tükör nem mennek?

Illetve egy harmadik, az előbbiektől független kérdés: egy ideje menet közben világít a légzsák és az övfeszítő check lámpája. Annak mi lehet az oka?

Nézd meg az ajtóátvezetőnél a kábeleket nincsenek-e megtörve esetleg a csati nem csúszott-e szét esetleg biztosíték!

A légszák az vagy nem működik vagy gyújtás alatt lehúzták valamelyik csatit és beírta hibába! Azt ki kell töröltetni, ha visszajön akkor rossz a légzsák, vagy szakadt valamelyik kábel vagy az övfeszítő! Szerintem ezek lehetnek a problémák! De vannak itt okosabbak majd kijavítanak! :lol:

Link to comment
Megosztás:

....

Illetve egy harmadik, az előbbiektől független kérdés: egy ideje menet közben világít a légzsák és az övfeszítő check lámpája. Annak mi lehet az oka?

Ülés alatti csati, esetleg. Azt mondják a nagyok, hogy Opel betegség, nekem is volt.

Csatik megjavítása, majd hiba törlése.

Link to comment
Megosztás:

Én még ilyet nem hallottam,hogy az ablakemelő meg a tükör egy elektronikán van.És amiben nincs elektromos ablak,abban nem lehet elektromos tükör sem?Hátsó ablakfűtést próbáltad már kapcsolni?Hogy megy-e a tükörfűtés.Szerintem valami bizti lesz az.

Üdv, B Vectrások!

Facelift előtti, 97-es B Vectra Caravan ablakemelői és elektromos tükör kezelőszervei meghaltak. A szervizben azt mondták, hogy a villanyablak vezérlő elektronikája rossz, és ez kezeli a tükröket is, tehát ezért nem megy az sem. A kérdésem az volna, hogy ez pontosan mi, hol van, és nagyjából mennyiért beszerezhető esetleg bontottan? Télen nem olyan kellemetlen, hogy nem lehet lehúzni az ablakot, de nemsokára itt a tavasz, itt a nyár... aztán klíma sincs, ablak sincs, az meg úgy elég kellemetlen.

Előre is kösz! Ha valami adat még kell a kocsiról, szóljatok csak.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt mostanság hasonló gondom.Csak úgy belejött hibának a légzsák.Gép nélkül nincs esélyed kideríteni mi a baj.Nekem a bal oldali légzsák robbanópatront hozta hibának,és törölni sem lehetett.Ezért kormány leszed,az átvezető karika leszed,multiméterrel kimér hogy van e valamelyik szálban szakadás.Nem volt ezért be kontaktspréztem,és a saru lábakat kicsit elferdítettem.Ha már benne voltam akkor az ülés alatt is ugyanezeket megcsináltam.Utána gépre rádug,imádkozik,és töröl. :lol: Sikerült törölni.Ennek majd két hónapja és nincs hiba.

Ja azt azért hozzátenném,hogy az első manusz már mindent cseréltetni akart benne,mikor kiolvasta a hibát.Fain magyar szerelők..........

Természetesen nem mondták, bár az az igazság, hogy nekem nem is mondtak semmit, mert én nem voltam ott. De az is lehet, hogy hülyeséget mondtak (bár tisztességesen szoktak dolgozni és értenek is hozzá).

A biztosítékot én nem néztem, hogy nézte-e, akié a kocsi, nem tudom. Rálesek holnap.

Akkor egy másik kérdés: ha nem biztosíték, akkor mi lehet még az oka annak, hogy se az ablakok, se a tükör nem mennek?

Illetve egy harmadik, az előbbiektől független kérdés: egy ideje menet közben világít a légzsák és az övfeszítő check lámpája. Annak mi lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

B2 első lámpa UGY.ben 9300ft.Gyári bontott 15e.ft/db, új gyári 37e.ft/db.Azé' tudom, mert egy isminek nem régen kérdeztem.

hol láttad ennyiért? mennyivel rosszabb az után gyártott mint az eredeti?

én 11300ért láttam ugy-ott valeo-sat.

bekötésnél írtátok, hogy más a csatija. gondolom csak át kell forrasztgatni a régi csatiról a kábeleket az újra, nem? vagy van átalakító is hozzá valahol?

és végül a bekötési pontok mennyiben másak? mennyit kell barkácsolnom hozzá?:lol:

Link to comment
Megosztás:

Én még ilyet nem hallottam,hogy az ablakemelő meg a tükör egy elektronikán van.És amiben nincs elektromos ablak,abban nem lehet elektromos tükör sem?Hátsó ablakfűtést próbáltad már kapcsolni?Hogy megy-e a tükörfűtés.Szerintem valami bizti lesz az.

Tegnap a Vekivel voltam pár órát, olvadt a pára hátul, mint a pinty. De tükörfűtés nincs benne, az csak elektromosan állítható, de nem fűthető.

Link to comment
Megosztás:

Na még ilyet sem láttam :lol:

Hogy hogy elektromos tükör nem fűt?Nincs a tükörállítón egy sárga led ami kigyullad ha bekapcsolod a hátsóablak fűtést?

Tegnap a Vekivel voltam pár órát, olvadt a pára hátul, mint a pinty. De tükörfűtés nincs benne, az csak elektromosan állítható, de nem fűthető.
Link to comment
Megosztás:

Na még ilyet sem láttam :lol:

Hogy hogy elektromos tükör nem fűt?Nincs a tükörállítón egy sárga led ami kigyullad ha bekapcsolod a hátsóablak fűtést?

Sárga led nem mindegyik kapcsolón van. viszont ha elektromosan állítható akkor fűthetőnek is kell lennie. Más dolog ha tükörlapot cseréltek és az új nem fűthető.

Saját példám: mikor megvetten a gépet nekem sem volt tükörfűtésem, már majdnem vettem új tükörlapokat, de megnéztem a bizti, relé táblát és a tükörfűtés relé eggyel arrébb volt visszarakva. Helyretettem és már is volt tükörfűtésem, akkor jöttem rá, hogy a sárga led miért van benn.

Link to comment
Megosztás:

Na még ilyet sem láttam :lol:

Hogy hogy elektromos tükör nem fűt?Nincs a tükörállítón egy sárga led ami kigyullad ha bekapcsolod a hátsóablak ekfűtést?

Jó, elnézést, én nem tudom, soha nem volt olyan kocsim, aminek volt elektromos tükre. :lol: Lehetséges, hogy normál esetben ez így lenne, most azonban a tükörállító teljesen kuka, mint ahogy a villanyablak gombjain sem égnek a ledek. (Amúgy van sárga led rajta!)

Most szívesen ránéznék, de elment apám dolgozni a kocsival, szóval egyelőre ennyi a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Jó, elnézést, én nem tudom, soha nem volt olyan kocsim, aminek volt elektromos tükre. :lol: Lehetséges, hogy normál esetben ez így lenne, most azonban a tükörállító teljesen kuka, mint ahogy a villanyablak gombjain sem égnek a ledek. (Amúgy van sárga led rajta!)

Most szívesen ránéznék, de elment apám dolgozni a kocsival, szóval egyelőre ennyi a dolog.

ha az elektromos ablak gombjai nem égnek érdemes megnézni, hogy nem e jött ki a csatlakozás. ott van a sebváltó mögötti lepattintható védő alatt.

és a biztosítékot is mindenképp.

biztos van fűtés a visszapillantóban, szerintem ott is a biztosíték lesz a hibás. azt is nézd, hogy biztos jó A-es biztosíték van benne

Link to comment
Megosztás:

Helló!!!

Javasolnám 1 autodata 2003 letöltését.Abba benne van a kapcs rajz.Lusta vok feltölteni,meg szar lenne a minőség is.Nem értem miért kell vaktába találgatni.Ezért van a kapcsolási rajz.Amiket írogattok,azzal nemigen lehet előrébb jutni az ügybe.Ha nagyon muszáj töltök fel képet.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az a gond, hogy az a rész nekem oké, hogy égőket, szűrőket, olajat, gyertyát, apróságokat kicseréljek... de ha kapcsolási rajzokról meg forrasztásról van szó, akkor én átmegyek Vágási Feribe, aki még a lefagyott Mikroszoft Vindóz 95 programot is szerelőhöz viszi...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az a gond, hogy az a rész nekem oké, hogy égőket, szűrőket, olajat, gyertyát, apróságokat kicseréljek... de ha kapcsolási rajzokról meg forrasztásról van szó, akkor én átmegyek Vágási Feribe, aki még a lefagyott Mikroszoft Vindóz 95 programot is szerelőhöz viszi...

szerk

Link to comment
Megosztás:

Itt van fenn kapcsolási rajz, egy kicsit lassú a töltés:

Kapcsolási rajzok

Köszi, letöltöm, de gyanítom, nem sokra fogok vele menni, ugyanis ehhez a részéhez a dolgoknak már egyáltalán nem értek.

Amúgy tegnap este leellenőriztem a csatikat középen, az összes biztosítékot, minden rendben. Az ajtók "hajlataiban" a kábelköteg is rendben van, de mondjuk annak sem sok az esélye, hogy az egyszerre mindkét ajtóban szakadjon. Szóval nekem itt megállt a tudományom.

Amúgy igen, van tükörfűtés, és világít a sárga led rajta. Benéztem. Elnézést. :lol:

Most viszont megyek vissza Fehérvárra, úgyhogy innentől nem tudok megnézni rajta semmit, igaz, hogy már amúgy sem tudnék mit. Úgyhogy a problémát egyelőre jegelem, mármint részemről.

Link to comment
Megosztás:

Az általános problémákhoz már irtam, hogy 100 C fölé megy a mutatóm és miután már lassan kicseréltem mindent, lehet, hogy a belső mutatóm nem mutatja a pontos értéket, ami persze még nem biztos, hisz nem mérettem be pontosan a hőfokot. A probléma a köv.: 105 sőt pirosba is megy a mutató és a külső venti mégse kapcsol. Kicserélve a radiator és a hőgombája is, ill a motorhőfok jelző is a motor oldalán X20XEV a motor kódom. De most is ha pl.: 90 fokos a víz és a belső fütést hideg állásban 4. fokozatra kapcsolom, felfut 100 ig, ha kikapcsolom visszamegy 90 re. Viszont már annyit csalhat, hogy ha minden fogyasztót kikapcsolok akkor sem kapcsol be a radiátor venti 100 sőt már sajnos a piros tetejénél sem. Tovább már nem merem kinozni, nehogy mégis jó mocihőfokot mutasson és akkor megfőzőm, de akkor a hütő körben keresem a próblémát. De ha elektromos, hátha itt tudtok valami jót irni, mit kapjak szét, cseréljek ki, hogy mire jó idő lesz rendesen mutasson már. Ui.: Menet közben stabil 88 fokot lő be a mostani időben (külső +2C nál) Sőt emlékezetem szerint nyáron sem volt vészesebb. De nyáron legalább 100 nál bekapcsolt a külső venti, bár akkor is felfutott a pirosba - hisz egy fogyasztó (külső) venti bekapcsolt. De akkor nem lett semmi. Azóta csak a vizcsere és a fagyáló csere volt. Okozhat ekkora galibát a fagyáló vagy vmi baja lett a kiegyenlító tartály sapkának azt is cseréljem, vagy mit tegyek? Huzzak be két vezetéket és kapcsolgassam kézzel a ventit mi? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Okozhat ekkora galibát a fagyáló vagy vmi baja lett a kiegyenlító tartály sapkának azt is cseréljem, vagy mit tegyek? Huzzak be két vezetéket és kapcsolgassam kézzel a ventit mi? :lol:

Már csak két dolog maradt, nem hinném, hogy elektromos dolog okozza ezt, gyakorlatilag maradt a kiegyenlítő sapesza ill. egy gyári termosztátot is be kellene újítani.

nem tudom milyen a fűtésed, de ha gyengusz, akkor ki kellene bontani, és kitakarítani a fűtőradiátort is.

Link to comment
Megosztás:

Okozhat ekkora galibát a fagyáló vagy vmi baja lett a kiegyenlító tartály sapkának azt is cseréljem, vagy mit tegyek? Huzzak be két vezetéket és kapcsolgassam kézzel a ventit mi? :lol:

Én megnézetném azt a vízhőfokot másként is... A vízhőfok visszajelző akkor is meg szokott bolondulni, ha a műszercsoport fesszabályzója hal meg (illetve hallottam már ilyet, nem tudom a Vekinél is így van-e), meg lehet akkor más is sza*akodna. Mérhetnél még egy töltést is, nehogy túltöltés miatt legyen a visszajelzett érték magasabb... Lehet azért nem kapcsol a külső venti, mert nem is éri el azt a hőfokot a vized, csak nem a valós értéket látod...

Link to comment
Megosztás:

Már csak két dolog maradt, nem hinném, hogy elektromos dolog okozza ezt, gyakorlatilag maradt a kiegyenlítő sapesza ill. egy gyári termosztátot is be kellene újítani.

nem tudom milyen a fűtésed, de ha gyengusz, akkor ki kellene bontani, és kitakarítani a fűtőradiátort is.

amúgy ha a kiegyenlítő tartály sapkája rossz akkor a hűtővíznek is párolognia kellene a rendszerből

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.