Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Látom nagy az elcsodálkozás a mért adataimon.

Nekem mindig is jobban fogyasztott a vectra autópályán 130-nál, mint autóúton 90-nél,

Még szép. A légellenállás a sebesség növekedésével négyzetesen növekszik.

Egyszer valahol láttam egy diagramot, ami mutatta a fogyasztást a különböző sebességeknél. Kb úgy nézett ki, hogy 50 km/h-nál mutatott 3,5 litert, 70-nél kb 4-et, 90-nél kb 5-öt, a növekedése pedig exponenciális volt, 200 km/h-nál pedig elszállt a francba, vagy 15-20 literre.

Link to comment
Megosztás:

Még szép. A légellenállás a sebesség növekedésével négyzetesen növekszik.

Egyszer valahol láttam egy diagramot, ami mutatta a fogyasztást a különböző sebességeknél. Kb úgy nézett ki, hogy 50 km/h-nál mutatott 3,5 litert, 70-nél kb 4-et, 90-nél kb 5-öt, a növekedése pedig exponenciális volt, 200 km/h-nál pedig elszállt a francba, vagy 15-20 literre.

Az a diagramm lehet egy kamion fogyasztását mutatta, aminek már elég nagy a légellenállása, de sztem a mai személygépkocsiknak és a vectrának sincs olyan légellenállása, hogy ilyen adatokat produkáljon.

Ezek az adatok inkább fordulatszámfüggők, mint légellenállás függők.

Link to comment
Megosztás:

Az a diagramm lehet egy kamion fogyasztását mutatta, aminek már elég nagy a légellenállása, de sztem a mai személygépkocsiknak és a vectrának sincs olyan légellenállása, hogy ilyen adatokat produkáljon.

Ezek az adatok inkább fordulatszámfüggők, mint légellenállás függők.

Valahogy úgy. Nekem 130 és 140 között van egy liter fogyasztáskülönbség 100km-re. :)

Link to comment
Megosztás:

Az a diagramm lehet egy kamion fogyasztását mutatta, aminek már elég nagy a légellenállása, de sztem a mai személygépkocsiknak és a vectrának sincs olyan légellenállása, hogy ilyen adatokat produkáljon.

Ezek az adatok inkább fordulatszámfüggők, mint légellenállás függők.

A légellenállás ennek az alfája és omegája :) Egy 1,6-os motort azért kell pörgetni 4000-en 140-es tempónál, hogy legyen ereje legyőzni az ekkora tempónál bekövetkező légellenállást.

Ráadásul a fogyasztás sem a fordulatszámtól függ, hanem a gázpedál/pillangószelep állásától :D.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam egy új vezetési stílust!Mivel a sebességemen,dinamizmuson nem fogok csökkenteni és a felni-gumi méreteken sem,így más dolgokkal próbálkozom!

Úgy néz ki nem lesz rossz a végeredmény,de ehhez még kell 2-3000 km!Utolsó adat alapján 5.3L/100km!5 liter a cél,kíváncsi vagyok mi jössz össze belőle!

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam egy új vezetési stílust!Mivel a sebességemen,dinamizmuson nem fogok csökkenteni és a felni-gumi méreteken sem,így más dolgokkal próbálkozom!

Úgy néz ki nem lesz rossz a végeredmény,de ehhez még kell 2-3000 km!Utolsó adat alapján 5.3L/100km!5 liter a cél,kíváncsi vagyok mi jössz össze belőle!

F Astra Caravannal anno sikerült 5 alá vinni az isuzu turbot 4,7l lett az eredmény szerettük

Link to comment
Megosztás:

F Astra Caravannal anno sikerült 5 alá vinni az isuzu turbot 4,7l lett az eredmény szerettük

Nálam ennyit eszik B Vekiben, hosszú távokat járva. Egy keveset városozom is, de nem Bp, hanem vidéki megyeszékhely. Ilyenkor 55-el megyek, 5-ben, szinte alapjáraton pörgetve a motort.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Az a diagramm lehet egy kamion fogyasztását mutatta, aminek már elég nagy a légellenállása, de sztem a mai személygépkocsiknak és a vectrának sincs olyan légellenállása, hogy ilyen adatokat produkáljon.

Ezek az adatok inkább fordulatszámfüggők, mint légellenállás függők.

A fedkomp valós idejű adatokat szolgáltathat erről. Nálam 50nél 5-ben 3,5-4L/100km 90-nél 5,5-6L, 130-nál 9-10L körül 200-nál 25L körül... Pedig nem kamion. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A vezetési stílusra kicsit jobban odafigyelve,nagyjából 1000 km-en 5.3 liter gázolajat evett az autó 100km-enként!

Múlt heti túra alkalmával,majdnem 600 km-en tovább csökkent 5.2-re,pedig a Pécs környéki dombokon nem spóroltam a motor pörgetésével!(nem láttam még a vízhőfok mutatót 108-110 fokon,de szerencsére hamar vissza is hűtötte a ventillátor) :lol:

Eddig ez 3-4 deci spórolás 100-on,ami jól fog jönni a 13 Ft-os adóemelés után! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes lehet még Corsa B ill. annak Caravan verziójában is... :lol:

B Corsa Caravant nem is akarok a gépparkba..:lol:)

B Corsa 1.0 12v benya viszont van, jártam is vele sokat.

Kútoszlopnál mérve mert profi vagyok: Város(nem Bp.) rövid utak télen 7 körül, nyáron ugyanígy rövid utak 6-6,5.

Országút télen-nyáron 5 alatt közepes távokon (20-120 km), 100nál nem gyorsabban simán megáll 4,5be. Ilyenkor előzés is van, ha kell, nem vmi extra-eco üzemmód. Az hozzátartozik hogy klíma nincs, egyedül járok(a kis varrógép már +egy személy súlyát is érzi) és 90% sík a terep, ha nem akkor is max. dombocskák vannak.

Ótópálya - oda sosem mentem vele és más se menjen, 110 fölött amúgy is nagyon para a libegős futómü miatt.

Most a legutolsó átlagom a teljes tankot kijárva 5,5 lett, és ebben kb. 60% városi 2-3 kilométerekből jött össze, a többi országút.

Link to comment
Megosztás:

B Corsa Caravant nem is akarok a gépparkba..:lol:)

B Corsa 1.0 12v benya viszont van, jártam is vele sokat.

Kútoszlopnál mérve mert profi vagyok: Város(nem Bp.) rövid utak télen 7 körül, nyáron ugyanígy rövid utak 6-6,5.

Országút télen-nyáron 5 alatt közepes távokon (20-120 km), 100nál nem gyorsabban simán megáll 4,5be. Ilyenkor előzés is van, ha kell, nem vmi extra-eco üzemmód. Az hozzátartozik hogy klíma nincs, egyedül járok(a kis varrógép már +egy személy súlyát is érzi) és 90% sík a terep, ha nem akkor is max. dombocskák vannak.

Ótópálya - oda sosem mentem vele és más se menjen, 110 fölött amúgy is nagyon para a libegős futómü miatt.

Most a legutolsó átlagom a teljes tankot kijárva 5,5 lett, és ebben kb. 60% városi 2-3 kilométerekből jött össze, a többi országút.

Én egyszer mentem pályán B Corsával, az 93-as évjáratú és 1.2 45 LE volt. Nyomtam neki rendesen, végig óra szerint 140-el a pályán, én nem vettem észre, hogy libegett volna, és 6,5 literrel beérte 100-on. Szóval nekem meglepően jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Én egyszer mentem pályán B Corsával, az 93-as évjáratú és 1.2 45 LE volt. Nyomtam neki rendesen, végig óra szerint 140-el a pályán, én nem vettem észre, hogy libegett volna, és 6,5 literrel beérte 100-on. Szóval nekem meglepően jó volt.

Óra szerint 140el kijártad a tankot? Netán volt fogyasztásmérőd? Bocs de a verziód sima katalógusfogyija 5,9, végsebesség meg 145. Szóval olyan 5500on pörgetted, reálisabb a 10 liter körüli érték....amúgy süket vagy hogy így kínoztad szerencsétlen autót?.... :lol:

A libegésről annyit hogy próbáld ki országúton. Pályán a futómü nem csinál semmit.

Link to comment
Megosztás:

Óra szerint 140el kijártad a tankot? Netán volt fogyasztásmérőd? Bocs de a verziód sima katalógusfogyija 5,9, végsebesség meg 145. Szóval olyan 5500on pörgetted, reálisabb a 10 liter körüli érték....amúgy süket vagy hogy így kínoztad szerencsétlen autót?.... :lol:

A libegésről annyit hogy próbáld ki országúton. Pályán a futómü nem csinál semmit.

Ez hogy jött ki? :lol:

f13wr váltóval is szerelték a 45lovas rettenetet. Kb. 3300-at pörög 130nál 5.ben. :D Az más kérdés,hogy a 88nm nyomatéknak az ötödik csak overdrive. F13cr-rel olyan 3800-at pörög.

Igen, tényleg 6.5el eljár az 1.2 pályán.

Link to comment
Megosztás:

Ez hogy jött ki? :lol:

f13wr váltóval is szerelték a 45lovas rettenetet. Kb. 3300-at pörög 130nál 5.ben. :D Az más kérdés,hogy a 88nm nyomatéknak az ötödik csak overdrive. F13cr-rel olyan 3800-at pörög.

Igen, tényleg 6.5el eljár az 1.2 pályán.

Hát akkor bocsi, nem gondoltam volna. Csak mert a G Astra 1.4 twinport 5ben 3000 fölött van az óra szerinti 100nál(130nál ha jól rémlik 4000 fölött)! Pedig gondolom azt inkább csinálták pályára, mint a Corsát... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor bocsi, nem gondoltam volna. Csak mert a G Astra 1.4 twinport 5ben 3000 fölött van az óra szerinti 100nál(130nál ha jól rémlik 4000 fölött)! Pedig gondolom azt inkább csinálták pályára, mint a Corsát... :lol:

Igen OFF 1.2 12V Polo ON is 2900at pörög 90nél ötödikben. :D

Egyébként az 1.0 corsádat is f13cr váltóval szerelték. Szóval az is kb. 3800at pörög 130-nál,de gondolom nincs fordulatszámmérőd. Amíg nekem sem volt,addig én is majdnem egy 1000el feljebb gondoltam a fordulatot a zaj miatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen OFF 1.2 12V Polo ON is 2900at pörög 90nél ötödikben. :D

Egyébként az 1.0 corsádat is f13cr váltóval szerelték. Szóval az is kb. 3800at pörög 130-nál,de gondolom nincs fordulatszámmérőd. Amíg nekem sem volt,addig én is majdnem egy 1000el feljebb gondoltam a fordulatot a zaj miatt. :lol:

Bakk ezek után kimegyek és kinyomom a szemét. Mármint ha nem kakálnék országúton 120 fölé nyomni. Akkor nem csoda hogy 110ről úgy idul meg 5ben telitalppal, hogy nagyon figyelni kell hogy történt-e valami?...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Óra szerint 140el kijártad a tankot? Netán volt fogyasztásmérőd? Bocs de a verziód sima katalógusfogyija 5,9, végsebesség meg 145. Szóval olyan 5500on pörgetted, reálisabb a 10 liter körüli érték....amúgy süket vagy hogy így kínoztad szerencsétlen autót?.... :lol:

A libegésről annyit hogy próbáld ki országúton. Pályán a futómü nem csinál semmit.

Bérautó volt, nem az enyém :lol: De nem volt neki kínlódás.

Biztos, hogy nem pörgött annyit.

De mint mondtam a km órája csalt rendesen, szóval az a sebesség 125-130 körül lehetett csak valójában.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor bocsi, nem gondoltam volna. Csak mert a G Astra 1.4 twinport 5ben 3000 fölött van az óra szerinti 100nál(130nál ha jól rémlik 4000 fölött)! Pedig gondolom azt inkább csinálták pályára, mint a Corsát... :lol:

Az 1.4 twinport az teljesen más téma. 16 szelepes, szóval alapból jóval pörgősebb, 4000 felett jön meg az ereje igazán. 4000-ig egész tűrhetően fogyaszt, 130-as tempónál még simán beéri 5,6-6 liter benzinnel.

4000 felett elkezd zabálni rendesen, viszont akkor megy is rendesen. Szóval meglepően jó az a motor. Ez már nem az a benzinzabáló X14XE.

A C12NZ, C14NZ, C16NZ, C18NZ motorok pedig nem a pörgősségükről híresek, hanem inkább az alacsony fordulaton való nyomatékosságukról (persze csak mértéktartóan :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4 twinport az teljesen más téma. 16 szelepes, szóval alapból jóval pörgősebb, 4000 felett jön meg az ereje igazán. 4000-ig egész tűrhetően fogyaszt, 130-as tempónál még simán beéri 5,6-6 liter benzinnel.

4000 felett elkezd zabálni rendesen, viszont akkor megy is rendesen. Szóval meglepően jó az a motor. Ez már nem az a benzinzabáló X14XE.

A C12NZ, C14NZ, C16NZ, C18NZ motorok pedig nem a pörgősségükről híresek, hanem inkább az alacsony fordulaton való nyomatékosságukról (persze csak mértéktartóan :lol: )

Hát én nem valami nagy lelkesedéssel kezdtem twinportos karrieremet, de már megszoktam...Egy '97es Mazda 323 1.5ből(88le) ültem át 2005ös 1.4 twinportba. Mind2 16 szelep, de az Opel pont ott nem megy ahol a user 95%ban használná. A M már 2000nél terhelhető volt, élete nagy részét a 2 és 3000 közt élte. Opel gázreakciói egyértelmüen tompábbak, kelletlenebbek, 2000nél teljesen halott, mintha utánfutót kötöttek volna rá, 3000től már alakul vmi és 4000től már okés. Előnye hogy halkabb mint a M és a fogyasztása nálam 5,8(az volt 6,4). Hát nem szerettem bele de közlekedni jó.

Link to comment
Megosztás:

Opel gázreakciói egyértelmüen tompábbak, kelletlenebbek, 2000nél teljesen halott, mintha utánfutót kötöttek volna rá, 3000től már alakul vmi és 4000től már okés. Előnye hogy halkabb mint a M és a fogyasztása nálam 5,8(az volt 6,4). Hát nem szerettem bele de közlekedni jó.

Ez így van. Elvileg azért ilyen a karakterisztikája, mert nagyon sok kipuffogógázt vezetnek vissza 2-3000 között, ahol 95%-ban használod, hogy jó legyen a károsanyag kibocsátása. Megeteteik vele újból a saját szarát, s ez teljesen visszafojtja. Ugyanez igaz a Z12XEP-re is, azért szinte lóf...szt sem fogyaszt, eljár 5 liter benzinből, ha nincs hajtva.

Próbáltam egyszer egy VW 5-ös golfot 1,4 16V motorral, ami 3000-es fordulatszámig látványosan jobb, pedig csak 75 LE papíron. Jó, nem kell csodát várni attól sem, de gyorsabban reagál a gázadásra, és nyomatékosabb is. 3500 felett, ahol az Opel éledni kezd, viszont elfogy az ereje.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Múltkor tankoltam shell-be, néztem ezt a fuelsave-ra átkeresztelt 95öst jót röhögtem rajta. A legjobb a reklám ami 1literes fogyasztás csökkenést mond. Ha jobban megnézed viszont azt írja telitankból spórolsz akár 1 litert 50+ tartálynál :D Azér nem semmi ha 50helyett 49litert eszik meg az autó...

De most mindegy ez úgyis a régi 95ös, most kb 16-17 ft volt a különbség a vpower meg a sima között, és lehet venni 50smartpontér/250ftér újságot amibe -15ftos kupon van a vpowerhez, mivel 52litert tankoltam kb, kipróbáltam most az egyszer, hát nem tudom, érzéki csalódás-e, de úgy érzem alacsony fordulaton sokkal jobban húz (z18xe, ennek az alacsony fordulat a fenéje), kevesebbet nem fogyasztott az mondjuk igaz (mintha írták volna páran itt). Szóval aki sokat tankol mostanában az kipróbálhatja ezt a lehetőséget is.

Link to comment
Megosztás:

Múltkor tankoltam shell-be, néztem ezt a fuelsave-ra átkeresztelt 95öst jót röhögtem rajta. A legjobb a reklám ami 1literes fogyasztás csökkenést mond. Ha jobban megnézed viszont azt írja telitankból spórolsz akár 1 litert 50+ tartálynál :D Azér nem semmi ha 50helyett 49litert eszik meg az autó...

De most mindegy ez úgyis a régi 95ös, most kb 16-17 ft volt a különbség a vpower meg a sima között, és lehet venni 50smartpontér/250ftér újságot amibe -15ftos kupon van a vpowerhez, mivel 52litert tankoltam kb, kipróbáltam most az egyszer, hát nem tudom, érzéki csalódás-e, de úgy érzem alacsony fordulaton sokkal jobban húz (z18xe, ennek az alacsony fordulat a fenéje), kevesebbet nem fogyasztott az mondjuk igaz (mintha írták volna páran itt). Szóval aki sokat tankol mostanában az kipróbálhatja ezt a lehetőséget is.

Igaz Zafirában,de szintén z18xe,tényleg jobban megy,viszont több teletank után azt mondom,hogy egy decivel sem eszik kevesebbet. Cserébe tényleg kellemesebb,és talán halkabb is.

Link to comment
Megosztás:

Múltkor tankoltam shell-be, néztem ezt a fuelsave-ra átkeresztelt 95öst jót röhögtem rajta. A legjobb a reklám ami 1literes fogyasztás csökkenést mond. Ha jobban megnézed viszont azt írja telitankból spórolsz akár 1 litert 50+ tartálynál :D Azér nem semmi ha 50helyett 49litert eszik meg az autó...

De most mindegy ez úgyis a régi 95ös, most kb 16-17 ft volt a különbség a vpower meg a sima között, és lehet venni 50smartpontér/250ftér újságot amibe -15ftos kupon van a vpowerhez, mivel 52litert tankoltam kb, kipróbáltam most az egyszer, hát nem tudom, érzéki csalódás-e, de úgy érzem alacsony fordulaton sokkal jobban húz (z18xe, ennek az alacsony fordulat a fenéje), kevesebbet nem fogyasztott az mondjuk igaz (mintha írták volna páran itt). Szóval aki sokat tankol mostanában az kipróbálhatja ezt a lehetőséget is.

A Vpower igenis jó, jobban is megy vele nekem az x20xev és jobban is fogyaszt, kb árában van egyébként mert amennyivel kevesebbet eszik belőle annyival kerül többe és városba nem érdemes ott mindenképp eszi a benyát, főúton éri meg a legjobban de autópályán is kijön az előnye.

Nekem kb 1,3 literrel fogyasztott kevesebbet ugyanazon a távon óvatosan vezetve mint ugyanott szintén óvatosan, 136 km főút.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.